ניידת משטרה. צילום אילוסטרציה: טס קפלן
ניידת משטרה. צילום אילוסטרציה: טס קפלן

אסמס שהופץ בעיר קורא "לטהר את כפר סבא מהשמאלנים". מרצ הגישה תלונה במשטרה

ההודעה נשלחה תחת השם הפיקטיבי "מתחזקים". בהודעת טקסט אחרת הותקפה אישית פעילה של יובל לוי

פורסם בתאריך: 29.10.18 21:03

חברי סיעת מרצ בכפר סבא הגישו היום (ב') תלונה במשטרה בגין הסתה. זאת בעקבות הודעת טקסט שהופצה ככל הנראה בקרב אלפי תושבים בעיר תחת השם הפיקטיבי "מתחזקים", בה נכתב: "מחר מטהרים את כפר סבא מהשמאלנים! תושבי כפר סבא, אל תצביעו למפלגות השמאל". בתוך כך, הופצה הודעת טקסט אחרת תחת השם "מדיחים", בה הותקפה אישית תושבת העיר מיכל פטאל-שוחט, פעילה של המתמודד לראשות העיר יובל לוי.

מספר שלוש ברשימת מרצ למועצת העיר, מאיר מנדלוביץ', היה זה שהגיש את התלונה בתחנת המשטרה. "כשהגעתי לתחנת המשטרה גם היומנאי וגם שוטר נוסף אמרו שניהם שהם קיבלו גם הם את ההודעה, כך שאני מאמין שאלפים רבים בעיר קיבלו אותו", הוא אומר, "לקחו ממני תלונה ואת כל צילומי המסך, והעבירו ליחידת הטכנולוגיה במשטרה ואנחנו ממתינים להתפתחות. אני חושב שאסמס כזה, שמדבר על 'טיהור', עלול להכניס רעיונות מסוכנים לאנשים בראש. אחר כך קוראים להם עשבים שוטים אבל זו הקרקע שמזינה אותם".

זה מפחיד אותך?

"זה מפחיד. אני לא צריך שכל העולם יסכים איתי, אבל אפשר להתווכח מתוך כבוד. אני והחברים שלי פועלים למען המקום, למען המדינה, זו העיר שלי בדיוק כמו שהיא שייכת לאחרים".

לאחר שבמשטרה יעבירו את התלונה ליחידת הטכנולוגיה, במשטרה יפנו ככל הנראה לספק הסלולרי כדי שידווח מי סיפק את האסמס, אולי באמצעות צו של שופט.

בהודעת טקסט אחרת, שהופנתה נגד הפעילה פטאל-שוחט נכתב: "תושבי כפר סבא היקרים! אחרי שהדחנו את השמאלנית מיכל פטאל-שוחט מהפייסבוק, הגיע הזמן להחזיר את השליטה לידיים שלנו. מחר מצביעים למפלגת הבשר כי נמאס לנו מטבעוניים".

חברתה, הפעילה החברתית אורית דומינסקי בר-לב, כתבה בתגובה בעמוד הפייסבוק שלה: "תושבי כפר סבא, זה לא פוסט בחירות. זה פוסט של גועל. אני נגעלת. באמת! מישהו בוחש כל כך חזק, וממש ממש התאמץ להוציא הודעות דוחות מיסודן – 'מטהרים את כפר סבא מהשמאלנים', 'הדחנו את השמאלנית מיכל פטאל שוחט מהפייסבוק…'. זה באמת מצחיק שם מישהו? מיכל פטאל-שוחט, תושבת העיר, בחורה מדהימה, אישה מדהימה, אמא לשלושה ילדים, בעלת מסעדה טבעונית, חברה נאמנה, מכבדת את כולם, היא באמת צריכה לקרוא כזו הודעה כואבת? ברוח הבחירות מישהו חושב שהכל מותר. להסית, להשפיל, להמריד, לשקר, לסלף, העיקר שבסוף היום יצביעו למועמד שבא לו. אז מה אם בדרך התנהגו בבריונות, תלו שלטים שלהם על של מתמודדים אחרים, המציאו סיפורים והסריטו סרטים בהפוך על הפוך… אני מתביישת שיש אנשים בעיר הזאת, שכל כולם בעשייה שלילית. ברמיסה, בהתססה, ברפש. אתם לא כפר סבאים, ואתם גם לא ישראלים ולא יהודים. אתם ביב ואשפה. תתביישו!".

אורית, מה קרה?

"אתמול מיכל גילתה שיש חשבון פייסבוק פיקטיבי על השם שלה ושל בעלה עם תמונות שלהם. לפי הלינק למעלה החשבון היה על שם של מישהו שאנחנו לא מכירות. ניסינו לדווח שיש בעיה ובפייסבוק החליטו למחוק את החשבון האמתי שלה. לקח כמה שעות – ואז קיבלנו את האסמס הזה. פייסבוק יודעים מי נתן את הדיווח על מיכל ואז נדע מי התלונן כביכול. האמת היא מאוד נבהלה, זה הפך לה את הבטן, מסכנה".

היא הגישה תלונה במשטרה?

"אני לא יודעת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר