יוסי סדבון (מימין) ורפי סער. צילומים: ראובן קפונצקי, דניאלה קונטיני
יוסי סדבון (מימין) ורפי סער. צילומים: ראובן קפונצקי, דניאלה קונטיני

פילוח תוצאות ההצבעה: רפי סער זכה במרבית הקולות ב-83 מתוך 138 קלפיות

הסיעה הדתית תנופה זכתה במרבית הקולות ב-32 קלפיות בכפר סבא, כשב-29 מהן קיבל רפי סער את רוב הקולות לראשות העיר. סער מוביל גם בקלפיות בהן מרצ זכתה במרבית הקולות

פורסם בתאריך: 5.11.18 09:37

המתמודד לראשות עיריית כפר סבא רפי סער זכה במרבית הקולות ב-83 מתוך 138 קלפיות בכפר סבא, בסיבוב הראשון בבחירות לראשות העיר. סדבון זכה במרבית הקולות רק ב-29 קלפיות. כך עולה מפילוח נתוני ההצבעה לפי קלפיות בעיר.

עוד עולה מהנתונים שרוב מצביעי הסיעה הדתית תנופה בראשות איתן צנעני תמכו ככל הנראה בסיבוב הראשון של הבחירות בסער לראשות העירייה. לפי הנתונים, תנופה קיבלה את מרבית הקולות ב-32 קלפיות בכפר סבא, כשב-29 מהקלפיות האלה, קיבל סער את מרבית הקולות לראשות העיר. רק בשתיים מתוך 32 הקלפיות שבהן זכתה תנופה במרבית הקולות קיבל יוסי סדבון את מרבית הקולות לראשות העיר. באחת מהן קיבל יובל לוי את מרבית הקולות. בקלפי נוספת (קלפי מספר 84) שבה מובילה תנופה, סער נמצא בתיקו עם הדר לביא.

עוד עולה מפילוח נתוני ההצבעה בקלפיות כי סיעת מרצ, הגדולה במועצת העיר עם ארבעה מנדטים, קיבלה את מירב הקולות ב-57 קלפיות ברחבי כפר סבא, וגם את מירב הקולות במעטפות הכפולות.

ב-38 מתוך אותן קלפיות, כמו גם בקרב המצביעים במעטפות כפולות, קיבל סער את מירב הקולות לראשות העיר. סדבון קיבל את מירב הקולות לראשות העיר רק ב-17 קלפיות מתוך אותן 57 שבהן הצביעו הרוב למרצ. בקלפי אחת היו סדבון וסער שווים במספר הקולות. בקלפי אחת קיבל את מירב הקולות יובל לוי.

יש לציין כי מרצ העמידה מועמד מטעמה לראשות העיר – עילאי הרסגור הנדין, וסביר להניח שחלק נכבד ממצביעי מרצ למועצה הצביעו עבור הרסגור גם לראשות העיר.

יוסי סדבון, שיתמודד מול סער על ראשות העיר בסיבוב הבחירות השני שיתקיים בשבוע הבא, השתמש בנתונים כדי לרמוז כאילו קיים לכאורה דיל בין סער לצנעני, דבר שהשניים מכחישים מכל וכל. סדבון: "אני חושב שאין בעיה עם חיבורים פוליטיים בין מפלגות דתיות לבין מועמד לראשות העיר, ובלבד שהנושא הזה יפורסם לציבור כדי שהוא יוכל לשקול את עמדתו. העובדה שמצד אחד סיעת תנופה מודיעה ומפרסמת בכלי התקשורת שהיא לא תאמר לציבור שלה, המסורתי, למי להצביע לראשות העיר – אך בפועל הם מצביעים למועמד אחד מבלי שהציבור יודע על סיכום כזה מראש, היא בעניני דבר שהוא פסול. גם אם איתן צנעני הוא לא היה מעורב אישית ולא נתן הנחייה להצביע עבור מועמד כזה או אחר, הרי הוא היה חייב כמנהיג הקהילה לדעת ולמנוע כל אפשרות שתהיה התערבות כזו בסיבוב הראשון. הממצאים שמביא צומת השרון כל כך מובהקים שלא ייתכן שלא היה תיאום מוקדם".

איתן צנעני

איתן צנעני

בסביבתו של צנעני אומרים כי אין מדובר בהתאמה ברורה, כפי שנטען. "תבחין בין ציבור דתי לבין מצביעי השכונות", אומרים מקורבים לצנעני, "בשכונות הלכו עם רפי והלכו גם עם צנעני, לכן זה נראה לכם בטעות, באשליה אופטית, שיש התאמה כזו".

צנעני עצמו אמר בתגובה: "לא היה שום הסכם או דיל ביני לבין רפי סער או כל מועמד אחר. במהלך מערכת הבחירות שמרתי על ניטרליות ולא המלצתי על הצבעה לשום מועמד לראשות העיר".

ממטה רפי סער נמסר בתגובה: "מעולם לא נסגר אף דיל פוליטי בין רפי לאיתן. כלל הפעילות של רפי לאורך כל הדרך הייתה שקופה, וכך תהיה בהמשך דרכו כראש העיר של כפר סבא. התמיכה הגורפת לה זוכה סער בכל הקהלים והשכונות בעיר מהווה הוכחה כי הוא המועמד היחיד שיש בכוחו להיות ראש העיר של כולם ובעזרת ניסיוני המוניציפלי הרב, להוביל את העיר קדימה".

גורם באחד ממטות הבחירות בעיר ניסה להסביר את התמיכה הגורפת של הציבור הדתי בסער: "ברור לנו שאיתן צנעני תמך ברפי סער – במי היה להם לתמוך אחרת? במרצ הם לא היו תומכים, וגם לא בהדר לביא. לגבי צביקה צרפתי, הם הבינו שהוא לא ינצח. בין איתן צנעני ליובל לוי אין אמון ומירית שקד ברק הייתה חלשה מדי אז נשארו או סדבון או רפי. הם העדיפו את רפי סער, כנראה בגלל שחשבו שסער מכיר טוב יותר את הבעיות שלהם בשכונות, ולכן הם תמכו בו".

ומה אומר על זה אחד הפוליטיקאים המחוזרים מאז נודעו תוצאות הבחירות, יו"ר סיעת מרצ עילאי הרסגור-הנדין, שסיעתו היא הגדולה ביותר במועצה עם ארבעה מנדטים? "יש לנו הרבה שיחות, פגישות ומתווכים ועדיין לא קיבלנו החלטה במי אנחנו בוחרים", מצהיר הרסגור-הנדין. "אני לא נגד דתיים אלא בעד חופש, עבור כל תושבי כפר סבא, אם מדובר בחילונים או בדתיים. המטרה המיידית שלי היא להבטיח את החופש של הציבור החילוני שיותר מדי זמן פגעו בו. זה מעולם לא היה אמור לבוא על חשבון הציבור הדתי. הוצאתי רשימת סוגיות מהותיות ופרסמתי אותם בפייסבוק ואני מצפה ששני המתמודדים יביעו את דעתם באופן ברור על הסוגיות שעל הפרק".

אולי יש גורמים, לאור מה שאנחנו מפרסמים, שמנסים לנטרל אותך כרגע ככוח משמעותי?

"הם גם רואים את הנתונים, ורואים שהציבור החופשי הביע את דעתו בקלפי, ומי שיתעלם מהציבור הזה יפסיד בבחירות".

עילאי הרסגור הנדין. צילום ליאור פילשטיינר

עילאי הרסגור הנדין. צילום ליאור פילשטיינר

בפוסט שפרסם הרסגור הנדין, הוא קרא לסער ולסדבון להתחייב בין השאר על שאטלים עירוניים בשישי ושבת, על שינוי חוק העזר כך שיאפשר פתיחת עסקים בשבת ועל פתיחת היכל התרבות בשבתות וערבי שבת. עוד קרא הרסגור הנדין למתמודדים להתחייב על שיפוץ בתי הספר, הכנסת בתי ספר ייחודיים, פתיחת אזורי הרישום, התחייבות למניעת הדתה. הגברת השקיפות העירונית וביטול תוכנית המיתאר של כפר סבא והכנת תוכנית חדשה.

ממטה סער נמסר: "הדרישות של רשימת מרצ הינן דרישות שמופיעות במצע שלנו – שקיפות, עצירת תכנית המתאר, שיפור מדיניות החינוך העירונית, רישות העיר בשבילי אופניים, תכנית תחבורה ברורה ועוד. בנושא העסקים והתחבורה בשבת – במסגרת יישום תכנית המנהלים הקהילתיים כל שכונה בהתאם לצריכה תקבל את מלוא השירותים להם היא נדרשת גם בשיש ושבת. ניתן לשמור על חופש לכולם ולהתחשב בכולם".

בתוך כך, קרא אתמול סדבון להרסגור הנדין ולהדר לביא לחבור אליו לקראת הסיבוב השני. "הדרישות של עילאי הן בדיוק הדרישות שלי. התנאים שלו הם גם התנאים שלי. כפר סבא בראשותי תהיה עיר חופשית וסובלנית ולכן אני מזמין את עילאי וגם את הדר ואת כל מי שרוצה כמוני כפר סבא חופשית להצטרף אליי ולנצח ביחד בבחירות לראשות העיר ביום שלישי הבא".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. יאיר

    בולשיט, אני בחרתי בצנעני ובסדבון, ששאלתי את צנעני אישית הוא אמר לי שהוא לא מתערב ואין לו שום העדפה, אני בעצמי בחרתי בצנעני ובסדבון (בדיעבד אולי טעות היתה לבחור בסדבון אם ככה הוא אומר)

  2. יאיר מוטס

    סדבון, אני דתי שגר במרכז העיר.
    בסיבוב הקודם אני ואשתי בחרנו בך.
    בעקבות החבירה שלך להר-סגור, והדיבורים על כפר סבא חופשית, ושאטלים לת"א בשבת, אנחנו נבחר סער.
    פעם הבאה, תפעיל את הקלבסה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר