רפי סער. צילום ראובן קפונצקי
רפי סער. צילום ראובן קפונצקי

רפי סער בראיון אחרון לפני הסיבוב השני: "סדבון מנסה ללכת למלחמת דתות ולשיסוע"

רפי סער מסכם "מערכת בחירות רווית אלימות והשמצות", חושב ש"היהירות של סדבון מתפוצצת לו בפנים" מבטיח "לשמור על הסטטוס קוו באופן מוחלט", וכמובן משוכנע שינצח. ראיון

פורסם בתאריך: 12.11.18 09:12

ביום שלישי לפני כשבועיים, כשעה וחצי לאחר שנסגרו הקלפיות וקצת לפני חצות, הגיע רפי סער למטה שלו. פעיליו ואוהדיו הצטופפו בתוך מתחם המטה מול מסך עליו הוקרנו התוצאות שהוזרמו מנציגיו בקלפיות והוקלדו בה בעת. כל פעם שהתוצאות העידו כי סער ניצח בקלפי מסוימת עלו מתוך המטה תשואות רמות, והיו רבות כאלה. סער דווקא לא זכה לעניין מיוחד כשנכנס. הוא לחץ ידיים לאנשים וכבר החל לתכנן את השבועיים הקשים הבאים. לזה עוד יהיה את הזמן אומרים מקורביו, "מוקדם לחגוג".

"כבר באותו לילה התחלתי לעבוד על הסיבוב השני", מאשר סער בראיון לצומת השרון, "כולם ראו את התוצאות. כעת העבודה היא להביא את המצביעים בפעם השנייה אל הקלפי, ואני מאמין שצריך לחשוב על אסטרטגיה ולראות איך אנחנו מחברים את הקצוות בצורה נכונה ומאחדים את ההצבעה. יש הרבה קהלים שחלקם תמכו, חלקם תמכו אבל לא באו להצביע וחלקם עוד מחפשים מועמד מתאים להצביע לו".

החודש האחרון של מערכת הבחירות היה סוער מאוד.
"זו הייתה מערכת לא פשוטה, רווית אלימות והשמצות. אני, לעומת זאת, ניהלתי מערכת בחירות נקייה. התגובות שלי דיברו על כפר סבא, על תכניות העבודה, עלי כמועמד. לצערי, הצד השני לא נוקט כך גם עכשיו. אנחנו צופים בהתקפה ישירה של סדבון עלי אישית באופן יהיר. לדעתי אין לו מה להפסיד והוא בסוג של מכירת חיסול. מפיץ שמועות, הולך על קו של קבלנות. תראה איך הוא הגדיר את עצמו בכל פעם אחרת מעת לעת על פי הנושא שעל הפרק. ההבדל ביני לבין המועמדים האחרים היה שרוב חוגי הבית שלי שודרו בשידור ישיר. אני לא יכול להתכחש למה שאני אומר. אני אשמור על הסטטוס קוו באופן מוחלט. לא אומר שום אמירה שתסית את הציבור אחד נגד השני. אנחנו נפתח את היכל התרבות בשבת, נפתח בתי קפה ומסעדות וכל קהילה תקבל את הצרכים שלה בצורה מקצועית ונכונה ואמיתית, לא בספינים של פוליטיקה רגע לפני הסיבוב השני. האמת היא שנדהמתי לראות שהוא כתב פוסט שאני השמצתי אותו. שיהיה לו בהצלחה".

כששוחחנו לפני שנה ויותר, אני זוכר שלא היית סגור איפה אתה רוצה לרוץ, אולי כפר סבא, אולי הוד השרון.
"לא הייתה כל התלבטות ב-25 שנים האחרונות לאן אני רץ. אולי שמעת שאנשים פונים אלי ואומרים לי תרוץ פה או תרוץ שם, אבל מאז שהתחלתי את המסלול בחיים הציבוריים בשנת 91 לא הייתה לי התלבטות. כל השנים ההתנהלות הייתה שאני הולך להיות ראש העיר של כפר סבא. כל הדרך למדתי איך לנהל עיר בצורה הכי טובה מהיום הראשון. אם אפשר לעשות את זה בהוד השרון, אני אעשה את זה עוד יותר טוב בכפר סבא".

האמירה שלך על האיחוד בין כפר סבא והוד שרון, אתה מתחרט עליה?
"ראש עיר שמבין הליכים תמיד מסתכל 25 שנים קדימה. אתה לפעמים צריך לבוא ולהציג לציבור נושאים שנמצאים על סדר היום הלאומי. זה אמנם לא משהו שיהיה מחר בבוקר, לא בעוד עשור ואולי לא בעוד 15 שנים, אבל הרעיון הזה קיים ועובדתי. שר הפנים לשעבר, מאיר שטרית, כמעט חתם על איחוד של 37 רשויות. אני רק הצגתי את האפשרות הזאת בפני תושבי כפר סבא. אני מכיר היטב את משרדי הממשלה ואני מסוגל להתמודד עם תוכנית כזאת אם וכאשר היא תיוולד. כרגע זו תוכנית מגירה של משרד הפנים שנמצאת גם במשרד האוצר, בעיקר מתוך חשיבה של יוקר מחייה ומה נכון לתושבי האזור בכלל".

אתה יודע בוודאות שיש רעיון איחוד כזה?
"זו לא המצאה שלי. אני חוזר ואומר שזו תכנית מגירה שצריך לדעת להתמודד אתה. כל מי שמתמודד באזור מבין את הסוגיות המורכבות האלה. אני לא אומר את זה בשחצנות אלא באופן ישר ואמיתי. מה שכן, אני מתכוון לאחר הבחירות לפנות לשר הפנים ולקבוע קו גבול ברור בין כפר סבא להוד השרון, שהוא כביש 531. העירייה לא התנהלה בדיוק נכון ברמה הלאומית בעניין הזה. אצלי יער אוסישקין יהיה בשטח השיפוט של כפר סבא".

הדתיים הצביעו לך ברוב גורף. היו טענות על דיל בינך לבין איתן צנעני.
"אני ניצחתי כמעט בכל הקלפיות. כמו שאמרתי, ישנם אזורים שהמועמד השני ויתר עליהם. הוא לא היה שם. אני ויובל לוי היינו שחקנים יחידים במקומות מסוימים. אני לא נכנס לדילים פוליטיים, אבל סדבון מנסה לפלג את העיר וללכת למלחמת דתות ולשיסוע. יש פה עיר שצריך לנהל באחריות ובממלכתיות. קיבלתי את התוצאות מסיבה אחת. סדבון לא היה שם. הוא ויתר על הקהלים האלה. או שאתה ראש עיר של כולם או של סקטור. אני ראש עיר של כולם. הספין הזה לא מכבד את העיר כפר סבא. זה שיסוע ופילוג והציבור הכפר סבאי לא ייתן לזה יד".

יש תחושה שאתה מסתיר את מספר שתיים שלך, דני הרוש. הוא לא התראיין ולא מורגש בפרסומים הרשמיים. אולי כי הוא היה בתפקיד בכיר בעירייה בתקופת בן חמו והתלושים?
"של מי התחושה? יש עובדות. בעירית כפר סבא 100 עובדים נתנו עדות ב-433. דני הרוש הוא אחד מהם. לא נפל בו רבב. גם הנושא האישי שלו הוא מכפיר. הוא פוטר מהעירייה אחרי 35 שנה בהן עשה את עבודתו נאמנה. אי אפשר לקחת את זה ממנו. אני גאה ברשימה שלי. מדובר באנשים מצוינים. דני הוא איש ערכי, ובמקומות שבהם הוא הסתובב הוא נתן את כל כולו. לא הסתרתי אותו. בשלטים יש תמונות משותפות שלנו".

למה בחרת דווקא בו?
"כשיצאתי לדרך, התפיסה שלי הייתה להביא אנשים עם ניסיון. כך בניתי את הרשימה – אנשים שמסוגלים לחסוך עבור התושבים את שכר הלימוד. מבחינתי, הרוש הוא העוזי כהן הבא של כפר סבא, שיבדל לחיים ארוכים. הוא יודע לטפל באיכות הסביבה, בניקיון, בגינון ובשירות הכי טוב. אין אחד שיודע את המטרייה הזאת יותר טוב ממנו. גם את אסנת ספורטה הבאתי כדי להתמקד בחינוך. שנתיים אנחנו נפגשים עם תושבים, עם מורים ועם צוותים מקצועיים ושמים את הנושא על ראש סדר העדיפות".

סדבון אומר שלא דיווחת על התרומות שלך לפני שמפלגת העבודה בחרה לתמוך בך לראשות העיר.
"יוסי סדבון איבד את זה. אנחנו רואים את הלחץ, את המצוקה, את ההיסטריה ואת חוסר המנהיגות. בחודשים האחרונים היהירות הזו שלו מתפוצצת לו בפנים. מפלגת העבודה מממנת את הקמפיין שלי והכל בצורה מסודרת על פי מה שצריך, גם לפני, באמצע ואחרי. הכל דווח כמו שצריך למבקר המדינה. זה מנגנון מאוד מסודר".

נאמר ואתה זוכה בראשות העיר. יש לעובדי העירייה סיבה לחשוש למקומם?
"הודעתי בצורה ברורה שאני חוזר הביתה למשפחה של עובדי העירייה. צמחתי וגדלתי מתוכם. העובדים ייהנו מחיבוק מאוד גדול ומפרגון. אני אתן להם כלים לתת את העבודה הטובה ביותר".

מה זה אומר?
"שהם עברו שנתיים של חוסר וודאות והותקפו מכל הכיוונים, נחקרו ונתנו עדויות ועמדו בזה בגבורה. אנחנו ניתן להם את כל הכלים כדי להצליח בפרגון אמתי להצעיד יחד את העיר כפר סבא למקום הנכון שלה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. עמי

    מזל טוב לתושבי כפר סבא החילונים שלא הלכו להצביע , תקבלו עיר דתית שנסגרת בשבת
    ולכו לבכות למי שיקשיב
    הבאתם את זה על עצמכם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר