הדר לביא
הדר לביא

מתברר: חלק מסעיפי ההסכם הקואליציוני בין לביא וסדבון אינם עולים בקנה אחד עם הוראות החוק

הדר לביא ויוסי סדבון סיכמו שלביא וסיעתה יעמדו בראש דירקטוריון החברה העירונית לתרבות ופנאי, וכן בראש ועדת החינוך העירונית - תפקידים ששמורים לראש העירייה בלבד. לביא: "אם היתה טעות נתקן"

פורסם בתאריך: 11.11.18 09:50

חלק מהסעיפים שעליהם חתמה הדר לביא בהסכם הקואליציוני מול המתמודד לראשות העיר יוסי סדבון אינם עולים בקנה אחד עם הוראות החוק והתקנות. כך עולה מבדיקת צומת השרון.

על פי ההסכם, תחת סעיף "תפקידים ו-ועדות", עולה כי סיעת לב, שלביא עומדת בראשה, "תקבל את ראשות דירקטוריון החברה לתרבות ופנאי". ואולם, על פי נוהל אסדרת חברה עירונית של המינהל לשלטון מקומי במשרד הפנים, "ראש הרשות המקומית יכהן כיו"ר הדירקטוריון של החברה מתוקף תפקידו. ברשות מקומית השולטת בשלושה תאגידים עירוניים לפחות, רשאית מועצת הרשות המקומית לבחור יו"ר דירקטוריון אחר, מהתאגיד הרביעי והלאה".

בכפר סבא ישנן רק שלוש חברות עירוניות – החברה לתרבות ופנאי, החברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא וחברת ספיר המפעילה את בית ספיר. כך שלביא אינה יכולה לשבת בראשות דירקטוריון החברה אלא רק ראש העירייה בעצמו.

עוד נכתב בהסכם בין לביא לסדבון כי לביא תקבל בין השאר את ראשות ועדת החינוך. עם זאת, לפי חוק הרשויות המקומיות רק ראש העירייה לשמש כיושב ראש ועדת החינוך.

"זה לא וועדת חינוך זה תיק חינוך", אמרה לביא בתגובה, "אנחנו כמובן נמלא את לשון החוק. ההסכם עבר ייעוץ משפטי אם הייתה טעות נתקן. אני פה כי אני רוצה פוליטיקה שקופה ונגישה, וחלק מהעניין הוא גם לקבל ביקורת ואם צריך גם לתקן".

נדגיש כי סיעת לב סיכמה לקבל את תיק החינוך בשיתוף עם ראש העירייה, אך יחד עם זאת על פי סעיף 5, תחת הכותרת "תפקידים ו-ועדות", היא תקבל את ראשות ועדת החינוך.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. דניאל בוברוב

    לפני בחירתי. נכנסתי לאתר כדי ללמוד קצת על המועמדים. לא השתכנעתי שרפי סער יהיה טוב יותר מסטבון, להיפך הוא נכון – לסטבון נסיון חיים ונסיון ניהולי שעשויים לתרום רבות להצלחתו בניהול העיר. גם החיבורים שעשה נראים לי מבטיחים.
    התגובות לעיל לא מנומקות ונראות לי של טרולים או של אנשים לא רציניים. אם יש למישהו מידע או טענות מנומקות, לכאן או לכאן, אשמח לראותם.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר