יוסי סדבון. צילום דניאלה קונטיני
יוסי סדבון. צילום דניאלה קונטיני

יוסי סדבון בראיון אחרון לפני הסיבוב השני: "שאטלים ושבת תרבות? נו באמת. גם היום העיר פתוחה בשבת"

יוסי סדבון בטוח שהקואליציות שעשה עם עילאי הרסגור והדר לביא יבטיחו לו את ראשות העיר בסיבוב השני מחר מול רפי סער. רגע לפני, הוא מדבר גם על מערכת בחירות מלוכלכת וקורא לדתיים להצטרף

פורסם בתאריך: 12.11.18 12:31

פניו של יוסי סדבון בליל הבחירות לפני כשבועיים אמרו את מה שהודה בו מאוחר יותר – הוא היה מאוכזב. פעיליו ותומכיו במטה הבחירות עמדו בשקט, בעוד תוצאות הקלפיות מוקרנות על מסך גדול. אם סדבון שאף לנצח את הסיבוב הראשון הוא התבדה. היה ניכר שעוד מסתמנת לו ולמטה שלו עבודה קשה כדי להכריע את הסיבוב השני. כמו סער, גם סדבון החל לעבוד עוד באותו הערב. ביום שני בשבוע שעבר כבר חתם עם עילאי הרסגור-הנדין והדר לביא על הסכם קואליציוני בתקווה שקולות המצביעים להם יעברו אליו.

"אני לא בפאניקה", הוא עונה בתשובה לשאלה האם הוא נכנס ללחץ אחרי הבחירות, "לי יש שלושה מנדטים כמו לרפי סער, ואין מצב בעולם שאם הציבור מצביע כפי שהצביע, ולא נתן עדיפות לאף מועמד, שאפשר יהיה להיבחר בסיבוב שני בלי תמיכה של שותפות פוטנציאליות. כדי להיות ראש עיר אני צריך להגדיל את הסיכויים שלי, ומאחר ואנחנו בשלושה מנדטים – ונכון שהוא בכמה אחוזים מעלי, הייתי חייב לקבל ולאסוף לעצמי תומכים. כמוני, למיטב ידיעתי, רפי סער נפגש עם כולם והבטיח לכולם את אותו הדבר. לשמחתי, הרבה החליטו שאני המועמד שיכול להנהיג את כפר סבא בשנים הקרובות והם הביעו בי את האמון. אם רפי היה מצליח לשכנע אותם הם היו מביעים את האמון בו. אני שמח שהצלחתי. אין אופציה לאף אחד בעולם להיבחר בלי לעשות קואליציות במצב המנדטים הנתון היום בכפר סבא".

אני מתכוון לכך שעד עכשיו לא נהגת "לכלכך" על אחרים ופתאום אתם מוציאים דברים שלא אפיינו אתכם לפני כן.
"זה נכון. אני כל הקמפיין הזה הבלגתי למרות שהכפישו אותי. אמרו לי שאני בדמותו של זה (מתכוון לראש העיר לשעבר יהודה בן חמו, א"א), שאני חובר לעבריינים מורשעים, שאני מתרועע עם עברייני מין, שאני עייף וזקן ושאין לי ניסיון. זו עזות מצח. יש לי את הניסיון הציבורי והאזרחי בניהול מערכות של עשרות אלפי אנשים עם תקציבי עתק. עשיתי מספר רב מאוד של תפקידים ואני בעל הניסיון הגדול ביותר מכולם. זה שאני מבוגר לטענתם, אני לא מרגיש ככה, אני מרגיש צעיר. אני חושב שמי שמבוגר במקרה הזה, הוא גם המבוגר האחראי בעל ידע וניסיון משפטי ואחר, וזה אני. לגיל אין יתרון מבחינתו, בעיניי לגיל שלו יש חיסרון גדול. עכשיו תסתכל על כל המנהיגים ברמה הלאומית והמוניציפלית ותראה מה הגיל שלהם, ואנשים ממשיכים לבחור בהם. תראה ביבנה, בתל אביב, תראה בן כמה טראמפ. בן 72. הוא מבוגר ועייף? אני אומר לך בעניין העייפות – אני רגיל לעבוד 24/7 ואני מוכן לתת קרב לכל אחד. זו גם הוצאת דיבה, אבל אני מחלתי להם במהלך כל הקמפיין הזה. אבל כשאני כרגע מתמודד על תפקיד אחד וממשיכים בראיון עיתונאי אצל שלום קיטל שאני גם עייף וגם לא בא לעבוד וגם אין לי ניסיון – אז יש גבול לכמה אני יכול להבליג. זו לא השיטה שלי ולא הדרך שלי".

נעלבת קצת?
"לא נעלבתי. תשמע טוב, אני באתי ממערכת מאוד קשה ומסובכת. הייתי ראש אגף החקירות וקראו לי בכינויי גנאי כמו אנטישמי וגזען ולא נעלבתי. משום שמי שלא יכול לסבול את חום המטבח לא יכול להיות טבח. אני עברתי בחיי כל כך הרבה הפצת שמועות, ומכתבים אנונימיים ורכילויות. שיגידו מה שהם רוצים, גם בקמפיין הזה, אני אציג את עצמי. אם יביעו בי אמון זה מצוין, אם לא יביעו בי אמון אני מאוד אצטער, אשתי מאוד תשמח. זה המצב".

נשאלת במסיבת העיתונאים על התרומות שקיבלת.
"התרומות חוקיות מחברים שגרים מחוץ לעיר, שאין להם שום עניין, הם תרמו לי רק משום שהם היו מפקדים שלי במשטרה. איזה פסול יש שמישהו עשה טעות, שילם את חובו לפני 12 שנה – למה הוא לא יכול לתרום לי 2,000 שקל? תסביר לי גם מבחינה מוסרית. אני אפילו לא משווה את זה לאנשים שישבו בכלא הרבה מאוד שנים והיום מנהלים את המדינה. אבל תרומה מחבר שרק רוצה לעזור לי? החזרתי את זה רק כדי להוריד את זה מסדר היום הלאומי. שיפסיקו לנג'ס לי. זה קשקוש של שבעת אלפים שקל לעומת מיליון וחצי שקל שאת רובו אני נתתי מכספי שלי כהלוואת בעלים. אז אם זה כל כך מטריד ואנשים מתייפייפים ומגלגלים עיניים וצדקניים אז בסדר, בשביל למנוע לזות שפתיים כך החלטתי".

בוא נדבר על המיליון שקלים וחצי האלה, הרי לא עברת את ה-20 אחוז כדי שיחזירו לך את הכסף מהמדינה.
"עברתי את ה-20 אחוז, אני צריך להיבחר בסיבוב השני ואז אקבל את מענק הבחירה. דבר שני, עצם העובדה שעליתי לסיבוב שני מזכה אותי במענק של משרד הפנים רק על זה גם אם לא אבחר כראש עיר ב-260 אלף שקל".

זה עדיין לא מיליון שקלים וחצי.
"יש לי שלושה מנדטים תכפיל בסכום הזה, יש תרומות שאתה מוסיף, הלוואות בעלים גם של החברים שלי מהסיעה…".

זה קצת מסבך אותך בחובות?
"לא. הכסף שלי הוא כסף שלא לקחתי אותו בהלוואה. לא אמכור בית, תהיה רגוע".

הקואליציה שגיבשת היא חילונית.
"אני קורא לדתיים להצטרף אלי. הרי תנופה בראשות איתן צנעני ישבו עם עילאי הרסגור ממרצ באותה קואליציה בעבר".

זה לא עבד, בסוף עילאי עזב את הקואליציה.
"על רקע אחר לגמרי".

הרקע הוא שלדתיים יש כנראה כוח חזק יותר במועצת העיר כי מפחדים להרגיז אותם, וראש העיר לא הסכים להגשים את רצונותיו של עילאי ולכן הוא עזב.
"אז עכשיו משהו השתנה והציבור נתן לו את הבכורה מבחינת מספר המנדטים. אתה יכול לעצום עיניים ולהתעלם מזה, ולומר נלך עם המסורתיים. אבל אני רוצה לייצג את רוב האוכלוסייה בעיר. אני גם קורא להם לבוא ולהצטרף אלי. אני לא חושב שיש עם זה בעיה. המצע שלי ושל עילאי מקובל בכל הערים בארץ. שאטלים ושבת תרבות? נו באמת. העיר גם היום פתוחה בשבת. אנחנו סיכמנו מה כן יהיה והדתיים יוכלו לחיות עם זה בשלום. אנחנו צריכים לשמור על האיזון העדין פה. אסור לשבור את הכלים ולשמור על המרקם העדין – איש באמונתו יחיה. לא נעשה תחבורה ציבורית בשבת ולא פותחים את כל העיר. נעשה את כל מה שהמדינה עושה על פי חוק".

תפעל להגדיל את השטח המוניציפלי של כפר סבא?
"אני מסכים שצריך להגדיר מחדש את הגבול עם הוד השרון".

העובדים בעירייה חוששים למקומם, כשייכנס דם חדש.
"על פי תפיסת הניהול שלי אני לא מתכוון לעשות שום שינוי בעיריית כפר סבא עד שלא אלמד את הנושאים. בכל התפקידים שלי בעבר, מעולם לא הבאתי איתי צבא של עוזרים שעבדתי איתם בעבר. באתי, ראיתי את התפקוד, מי שמתאים נשאר ומי שלא ידע לתת שירות לציבור נמצא לו פתרון בתפקיד אחר שלא יפריע".

מנכ"ל העירייה?
"אין לי שום התחייבות לאף גורם להיות מנכ"ל עירייה עד כה. אין לי שום בעיה עם אף אחד. אני מכיר למשל את אורלי פרומן 25 שנה ומעריך אותה כבעלת מקצוע, אם היא תרצה להישאר בסדר. אני בא ללמוד את המערכת. אני רוצה שהיא תהיה טובה יותר, שירותית ומהירה עם נגישות לציבור, שקיפות ושיעבדו בהתאם לתוכניות העבודה, שיבצעו אותן. מי שלא יעמוד בתוכניות אתגבר אותו כדי שיצליח. היה והוא לא מסוגל יצטרך לפנות את מקומו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר