אמיר גבע צילום עזרא לוי
ד"ר אמיר גבע. צילום עזרא לוי

"שבת התרבות בעיר הופסקה מטעמים כלכליים ותרבותיים נטו"

הרמיזות כאילו היכל התרבות נסגר בשבת מסיבות דתיות הצליחו להרגיז את מחזיק תיק התרבות הנוכחי ד"ר אמיר גבע

פורסם בתאריך: 13.11.18 12:15

הרמיזות של השותפים יו"ר סיעת מרצ עילאי הרסגור-הנדין ושל המועמד לראשות העיר יוסי סדבון, כאילו היכל התרבות נסגר בשבת מסיבות דתיות, הצליחו להרגיז את מחזיק תיק התרבות הנוכחי ד"ר אמיר גבע. "שבת התרבות בעיר הופסקה מטעמים כלכליים ותרבותיים נטו", טוען היום גבע, "אין לי ספק כי בעצה אחת עם ראש העיר החדש הנושא ייבחן מחדש".

רק ב-8 בנובמבר כתב הרסגור-הנדין בעמוד הפייסבוק שלו כי ההסכם שלהם עם סדבון מבטיח את פתיחת היכל התרבות בשבת. בהסכם גם מצוין כי "יתקיימו בסופי השבוע פעילויות תרבות עירוניות כמו 'שבת תרבות' והצגות ילדים. גם סדבון התייחס לכך בראיון שנתן בסוף השבוע לצומת השרון.

בית ספיר. צילום עזרא לוי

בית ספיר. צילום עזרא לוי

נדגיש כי היכל התרבות סגור בשבת מזה שנים ארוכות וכי פעילויות התרבות בשבת מתקיימות בקריית ספיר. "הכנסת נושא שבת התרבות למערכת הבחירות הנוכחית הוא שגוי ומטעה", אומר גבע, "שבת תרבות התנהלה במשך שנים ארוכות באודיטוריום העירוני הפועל בשבת גם היום ומאז ומעולם באופן חופשי כולל שבת תרבות, הצגות, פסטיבלים ומופעים. היכל התרבות העירוני סגור מאז ימי זאב גלר – כך שאין בכלל קשר בין הדברים ופעילויות התרבות מתקיימות בשבת בעיר לאורך כל השנה. הרמיזה כאילו שבת התרבות הופסקה מטעמים דתיים הוא ניסיון לקשור זאת למלחמת הדת המדומה שנכנסה לה משום מה למערכת הבחירות המכוערת של שנת 2018".

שבת תרבות התקיימה בעיר, בהנחיית רינה מצליח, עד לפני כשנתיים. מאז נעשה ניסיון עם דנה ויס שלא צלח והתוכנית אינה פועלת מזה כשנה. הערכה היא שעלות שבועית לשבת תרבות מגיעה לכ-20 אלף שקלים, מתוכם כעשרת אלפים שקלים שכר למנחה. לתוכניות נהגו להגיע כ-200 משתתפים קבועים יחסית, רובם מהאוכלוסייה המבוגרת בעיר, ששילמו כל אחד כ-15 שקלים לאירוע. באגף התרבות הבינו שכיוון שאין הצדקה כלכלית להרים את המופע ולכן הוא הופסק.

בקשר להצהרות כאילו שבת תרבות ייפתח בהיכל התרבות בשבת אומרים באגף התרבות: "אין ביקוש של 600 אנשים לשבת תרבות באולם המופעים של היכל התרבות".

יוסי סדבון מסר בתגובה: "מעולם לא רמזתי כאילו היכל התרבות נסגר בעבר מסיבות דתיות. ההיפך הוא הנכון. פרסמתי בגלוי כי ההיכל היה פתוח בעבר בשבת והסיבות לסגירתו היו כלכליות".

עילאי הרסגור מסר בתגובה כי "'שבתרבות' היא אירוע שבועי מוצלח בכל הארץ, לכן נחזיר אותה לכפר סבא ונהפוך אותה למעניינת ומושכת קהל. היכל התרבות צריך להיפתח על מנת לארח הצגות ומופעים גדולים שתושבי כפר סבא צורכים אותם כיום בתל אביב. הכתבה לצערי מערבבת בין השניים. פתיחת היכל התרבות בשבת דווקא תביא לרווחים עבור העירייה מאירוח מופעים. לא אני אומר זאת אלא אגף התרבות עצמו. הושקע כל כך הרבה כסף בהיכל, ודווקא ביום החופשי שלנו הוא סגור. אנחנו נשנה זאת לרווחת תושבי כפר סבא".

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר