חמשת החוגים המומלצים באזור (צלום סטודיו יעני, רוית זיו, )
חמשת החוגים המומלצים באזור (צלום סטודיו יעני, רוית זיו, )

חוגים מומלצים באזור השרון

הכירו את החוגים המומלצים באזור השרון, שגם מייצרים ערך אדיר לילדים מבחינה אישיותית וגם מייצרים קהילת חברים ומשפחה אדירה

פורסם בתאריך: 4.9.18 12:48

בימת הנוער סטודיו למשחק

סטודיו למשחק בכפר סבא שהוא הרבה מעבר לחוג תיאטרון. אחד הדברים שאנו ההורים מתלבטים, חושבים ומשקיעים בהם מחשבה לא מועטה בכל שנה מחדש זה אילו פעילויות העשרה וחוגים מתאימים לילדנו. בשנים האחרונות שוק החוגים והעשרה הופך להיות מוצף. מידי שנה צצים כמו פטריות אחרי הגשם עוד חוגים, קבוצות וגופים שמבטיחים עולם ומלואו ולנו ההורים לא תמיד יש את הכלים הנכונים לדעת מה נכון לנו, מי הם אנשי המקצוע שמעבירים את החוגים, מה מקבלים הילדים שלנו ואיך בוחרים את החוג הנכון ביותר לכל ילד וילד.
כאמא לשלושה ילדים, ההתלבטות חוזרת על עצמה מידי שנה, יש חוגים שהם חוגי המשך משנים קודמות, כמו ספורט, מוסיקה, מחול ויש חוגים שמיועדים יותר לנשמה, שאמורים לפתוח את הילדים לעולמות חדשים, ופה ההתלבטות היא גדולה, איך בוחרים את החוג הנכון, מי המדריך שמעביר את החוג, איזה ניסיון יש לו, האם הוא יודע לעבוד עם ילדים ומה יקרה שהילד יחליט אחרי שבועיים שלא בא לו.
אחד החוגים שתפס את עיננו הוא הסטודיו למשחק "בימת הנוער", המוסד הכפר סבאי שפועל בעיר כבר מעל ל–19 שנים בשתי נקודות בעיר ( סמוך להוד השרון והסניף החדש סמוך לצומת לרעננה צפון ) נחשב לדעת רבים לסטודיו למשחק מהמובילים בארץ לילדים ונוער מגיל 3 ועד כיתה יב', המכיל בתוכו ילדים מכל אזור השרון.

( בימת-הנוער (צילום רוית זיו

בימת-הנוער (צילום: רוית זיו)

בימת הנוער מנוהלת על ידי השחקן טוביה גלבר וירדנה גלבר. הסטודיו הוקם מתוך התובנה שלא כל אדם חייב להיות שחקן, אבל כל אחד חייב ללמוד משחק. לצד טכניקות התיאטרון והלימוד החוויתי והמהנה, הקו המנחה את הלימודים ב'בימת הנוער כפר סבא' הוא להשפיע לטובה על כמה מאתגרי החינוך החשובים בגילאים אלה: רכישת יכולות סדר ואירגון, שיפור כושר הלמידה, התגברות על בעיות קשב וריכוז ועוד.

הורים רבים מספרים בגאווה על שיפור הישגי ילדיהם בבית הספר והקלה על משברי ההתבגרות. לצד מנהלי הסטודיו ישנו צוות מנחים הנבחר בקפידה, תוך שימת דגש על מחויבות אישית לתהליך החינוכי ולהתפתחות וצמיחה אישית של כל תלמיד באווירה מהנה ומשפחתית. כיום כולל הצוות את המנחים הטובים ביותר בתיאטרון אשר מיומנים לעבודה עם ילדים ומתבגרים. בנוסף בימת הנוער פתוחה בפני המלהקות המובחרות ביותר בישראל אשר מגיעות לסטודיו ובמהלך ימים מרוכזים מלהקים את תלמידי הסטודיו לסרטים וסדרות מהמובילים בישראל ובתפקידי מפתח.

עכשיו רק נותר לנו לבחור מה ללמוד מתוך המגוון של בימת הנוער:
סדנאות משחק ותיאטרון לילדים ונוער – פעילות שבועית, בקבוצה כ-18 תלמידים ובמאי/ת שמלווים את הילד לאורך השנה ובה לומדים המשתתפים את יסודות המשחק ועבודת השחקן. במהלך השנה התלמידים מקבלים סדנאות שונות כמו : אימפרוביזציה, תיאטרון פיזי, משחק מול מצלמה, ליצנות ועוד, תלמידי הסטודיו הולכים לראות הצגות תיאטרון בתיאטרון הרפרטוארי, נהנים מפעילויות חברתיות ( ממש כמו בתנועת נוער לתיאטרון ) נפגשים עם שחקנים פעילים מהתעשייה, וכמובן בסוף השנה מעלים התלמידים הצגה בה כולם לוקחים חלק.
בנוסף יפתחו קורסים שנתיים בבימת הנוער:
משחק מול מצלמה לנוער – בו ילמדו המשתתפים את יסודות המשחק מול מצלמה, יעבדו על סצנות מתוך סרטים וסדרות כאשר בסוף הקורס כל תלמיד יצא עם סצנות מצולמות שלו שיוכל לעשות בהן שימוש בעתיד בתיק העבודות שלו, את הקורס יעביר השחקן והבמאי פיני טבגר.
לייצנות רפואית לנוער – לימודים החושפים את בני הנוער לעולם הליצן ואיך לעשות שימוש בכלים אלו לטובת הזולת.

ההרשמה בעיצומה!

פרטי התקשרות:
טלפון נייד: 050-5815124 | כתובת מייל
קישור לאתר של בימת הנוער כפר סבא
קישור לדף הפייסבוק | קישור לדף האינסטגרם | קישור לערוץ היוטיוב

המרכז למחול רעננה

אודות: המרכז למחול רעננה, הפועל משנת 1989 במסגרת האגף לתרבות נוער ופנאי בעיריית רעננה בהובלת סגנית ראש העיר והממונה על האגף הגב' רונית ויינטראוב, מציע שיעורי מחול ברמה מקצועית גבוהה למגוון גילאים, מילדי גן ועד למבוגרים ממתחילים ועד למתקדמים בקבוצות הגיל השונות:
טרום מחול( 5-4 ), בלט קלאסי ופוינט (א'-יב'), סטפס (ג'-יב'), מחול מודרני (ג'-יב') , ג'אז (א'-יב) היפ-הופ (ג'-יב') סדנת "כיוון-אחר" להקת המחול הייצוגית, זוכת פרסים של אגף תרבות נוער ופנאי.

המרכז למחול מציע גם שיעורי מחול למבוגרים/חיילות: מודרני למתקדמות, סטפס למתחילים/ממשיכים, ושיעורי ג'אז לירי. מנהלת ומייסדת המרכז למחול רעננה הגב' צביה ברומר, עלתה לארץ מדרום אפריקה בשנת 1976 וכשנתיים לאחר עלייתה הקימה את המרכז למחול ברעננה. החל משנת 1989 פועל המרכז במסגרת האגף לתרבות נוער ופנאי בעיריית רעננה.

שיעורים ושיטות לימוד: המרכז למחול מחולק למספר מחלקות – טרום מחול לילדי גן, בית הספר למחול- כיתות א-י"ב, מחלקת מחול למבוגרים, חיילים /סטודנטים 18+. כל שיעורי הטרום מחול והבלט הקלאסי מלווים על ידי פסנתרניות. צביה ברומר מאמינה שלכל ילד הזכות לרקוד, ולכן אין במרכז למחול מבחני קבלה להשתתפות בשיעורים השוטפים בסגנונות השונים. לתלמידות המעוניינות להשתייך ללהקה הייצוגית של המרכז למחול סדנת "כיוון-אחר" ניתנת האפשרות להיבחן ובכך לייצג את רעננה באירועים עירוניים, ארציים ובינלאומיים וגם בתחרויות מחול.

 

המרכז למחול רעננה

המרכז למחול הוא מקום ייחודי הפועל מתוך גישה והתייחסות רבה לקהילה. האווירה הקהילתית אינה גורעת מהרמה המקצועית של לימודי המחול על כל סגנונותיו , ולראייה יצאו מהמרכז למחול אמני במה, רקדנים ומורים הפזורים במרחב האמנות המקצועית הממוסדת. צביה ברומר אומרת כי " אני מאוד מאמינה בעבודה קבוצתית וכולן בצוות עובדות יחדיו בשביל התלמידים שלנו, כולל צוות האדמיניסטרציה". במרכז למחול נערכים מדי שנה שיעורים פתוחים להורים, ערב הדגמה מסורתי שבו ניתנת להורים ולאורחים הזדמנות לצפות בכל סגנונות הריקוד הנלמדים במרכז ובתוכם ברמות השונות ובחלוקה לגילאים השונים. בסוף שנת הפעילות מתקיים מופע מושקע במיוחד.

הצוות: צביה ברומר מנהלת ומייסדת המרכז למחול. המורות שגדלו בסטודיו כתלמידות מהוות דור המשך של מחנכות במחול: דניאל ליבנת ואסתי פולטינסקי- פריאנטי. דניאל רקדה בעברה בלהקת "בת שבע"
ובלהקת "קול ודממה" של משה אפרתי, ואסתי למדה בסטודיו מגיל צעיר ובעלת תואר ראשון במחול מהאקדמיה בירושלים. המורות : תמר אהרון הופיעה בארץ ובחו"ל מטעם להקת מחול מיסודה של אופירה נבון ז"ל בניהולו של הכוריאוגרף עמוס קב ובלהקת המחול של יונתן כרמון.
נטע נבו – מצטיינת דיקן מטעם הפקולטה למחול, החוג למחול, באקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים, זכתה בפרס שלישי בהצגת עבודה אישית בתחרות הכוראוגרפיה על שם גרטרוד קראוס.
אלה דמנטייב: בוגרת המכללה המחוזית לתרבות ועבודה חינוכית בתחום תרבות בעיר לנינגרד. בעלת פרס במחול ע״ש שלום חרמון ובעלת תעודת הצטיינות מטעם משרד החינוך (2006) מורות אלו, הביאו עמן, כל אחת בדרכה, פן מקצועי אינדיבידואלי שתורם רבות לחינוך התלמידים בסגנונות המחול השונים. שתי הפסנתרניות המסורות, בלה קירקזוב ואירנה סיגלוב, מלוות מזה שנים את שיעורי טרום המחול, הבלט והפוינט.
בשנת הפעילות הקרובה מצטרפים לצוות ארבעה מורים מהשורה הראשונה בתחומם: מיכל ישראלסתם, מורה לסטפס, אמנית קצב תנועה ונשמה, מנחת סדנאות וכוריאוגרפית, אשר התחנכה אצל צביה ברומר והקימה בהובלתה את מחלקת הסטפס בשנות השמונים. רון פרוינד, רקדן סטפס, מוסיקאי וחבר לשעבר בלהקת מיומנה, מנהלה האמנותי של להקת "רון והרד בינז" שמנגנת מוסיקת סווינג בשילוב ריקודי סטפס. גאלה בראון, (ילידת צרפת) מורה להיפ הופ, כוריאוגרפית , מוסיקאית, זמרת, אמנית במה. נטלי פיק, (ילידת אנגליה), מורה וכוריאוגרפית לקצב, סטפס , היפ הופ מגוון סגנונות נוספים. חברה לשעבר, רקדנית ושחקנית בלהקת מיומנה, עמם הופיעה בארץ ובחו"ל במשך 18 שנה התחילה את דרכה כתלמידה במרכז למחול.
עידית קנת – אחראית על האדמיניסטרציה, ציירת ואמנית הבית אשר תורמת רבות לצד האמנותי במרכז למחול. דוברת ארבע שפות מה שעוזר מאד לקשרים עם העולים החדשים שפוקדים את המרכז.
ההרשמה לשנת 2018/19 בעיצומה! רישום באתר העירייה

רעננה אחוזה 157 (מתחם בית הנוער)
09-7610598
קישור לאתר


 

בית הנוער רעננה

כדי להעשיר את שעות הפנאי בלמידה איכותית לא צריך ללכת רחוק, ולא משנה אם אתה ילד, נער או מבוגר. במרכז העיר ממוקם בית הנוער, מרכז חוגים פעיל של מחלקת מרכזי תרבות ופנאי באגף תרבות נוער ופנאי בעירייה בהובלת סגנית ראש העיר רונית וינטראוב, המיועד לכל שכבות הגיל – מגיל שנתיים וחצי ועד אחרון התושבים, ובו ניתן לחוות וליהנות ממגוון רחב של חוגים. תרצו לשפר את האנגלית – הצטרפו לחוג אנגלית בשיטת הלן דורון, תרצו לחדד ולפתח את כישורי המשחק והשירה – הכירו את החוג לתיאטרון של אורנה פורת, את תיאטרון סטייג', שעונה על צורך של האוכלוסייה דוברת האנגלית בעיר, את ההרכב הקולי או את החוג לקולנוע. אוהבים לתכנן ולבנות – הצטרפו לקלוב התעופה רעננה, המצטיין בארץ, שבו יוצרים טיסנים מא' עד ת', מפתחים מיומנויות תכנון ובנייה והופכים עם הזמן למדריכים מן השורה. מתאים לכם לבנות לגו או ללמוד את רזי השחמט – גם לזה תמצאו מענה בבית הנוער, ולא רק אלו אלא גם שיעורי פיסול למבוגרים, יוגה, ביודאנסה (ריקוד החיים), עיצוב דאנס ואפילו גופים אמנותיים כמו מקהלת רעות בניצוח רמי בר דוד או אנסמבל תיאטרון רעננה בניהול איציק סיידוף.
"מעבר להעשרה, המקום מיועד לתת מענה לפיתוח כישורים ויכולות שטמונים בכל אחד מאיתנו", אומרת מנהלת מחלקת מרכזי תרבות ופנאי, נעמה ורדי. "כשילדים רוצים ללמוד ג'ודו, להתעמק בהתעמלות או ללמוד לנגן על גיטרה או פסנתר, אנחנו מאפשרים להם להכיר את החוזקות שלהם באמצעות המדריכים והצוות ולחוות הצלחה". בנוסף לאלו, נפתח השנה מרכז העצמה שמפתח חוזקות בילדים ונוער ומעצים יכולות וכישורים גם ללא תחום התמחות ספציפי. "לא כל אחד מתחבר לג'ודו או לריקוד, ולכן כאן, במרכז ההעצמה, ניתן להצטרף לשיעורי קואוצ'ינג לילדים, לשיעורי פיתוח מיומנויות חברתית לילדים עם קושי חברתי, לקורסי דיבייט שמפתחים יכולת עמידה מול קהל והעברת מצגות או לסדנאות הורות". כאמור, שלל תכנים לכל קשת הגילאים.

 

בית הנוער רעננה

צוות המורים בבית הנוער מקצועי ובעל ניסיון, ויש לו היכולת להעביר ידע בצורה חווייתית, ולעורר בלומדים סקרנות והשראה. המקום שופץ במהלך השנה האחרונה והאווירה בו מזמינה ונעימה. הוא פועל מטעם העירייה בתשלום אך ללא מטרות רווח, ומוכן לקליטת תושבי רעננה וכל המעוניין (תושבי רעננה זכאים להנחות מיוחדות).
השבוע התקיים הפנינג לציון פתיחת שנת הפעילות עם מגוון סדנאות וחוגים שאותם יכלו התושבים לחוות. "אפשרנו לכולם להגיע ולטעום שעתיים של חוויה והנאה מחוגים איכותיים ומדריכים מקצועיים", אומרת ורדי, "ומי שרוצה להמשיך לפתח את הכישורים שלו – נשאר. ביתנו פתוח לכולם".

אחוזה 157 רעננה
טל' 09-7610595
קישור לאתר

 


נועם בלומנפלד מאמן בשיטת RGRM

בשיא קריירת הייטק מצליחה ונוחה, אחרי 26 שנה החליט נועם לעזוב ולהתמחות בתחום שונה: מאמן בשיטת RGRM – שיטה העוסקת.
בשיפור ביצועי המוח באמצעות: קצב, תנועה, ומוסיקה המתאימה למבוגרים/ילדים. (השיטה הומצאה בשוודיה לפני 30 שנה לשיקום נפגעי מוח ותוצאותיה מוכחות מעל 20 שנה). בעיניים בורקות והתלהבות מרובה שיתף בסיפורו המרתק: "השינוי התבקש מאחר ושעות העבודה המטורפות תחת לחץ הביאו אותי לעייפות פיזית ונפשית עד למצב של מחלה קשה. הרפואה הקונוונציונלית קצרה מלהושיע ומצאתי דרכים אחרות לריפוי, סקרנותי גברה והתחלתי ללמוד.
התמקדתי בשיטות שהמוח הוא זה שמחולל את השינוי: סילבה מיינד קונטרול, תטא הילנג ושיטה יחודית לפיתוח מוח ימין SPEED READING QUANTUM ושיטת B.E.S.T המשלבת קינסיולוגיה, כירופרקטיקה ועוד.. עד שגיליתי את שיטת RGRM שבא מצאתי את כל מה שביקשתי".

מהי שיטת RGRM ?

שיטת RONNIE GARDINER RHYTHM & MUSIC
מבוססת על הפלסטיות של המוח. זו למעשה שפה של 18 תנועות גוף מסונכרנות, שבהם מזיזים ידיים ורגלים, על פי תבניות מובנות ומגוונות וסימנים מוסכמים בליווי מוסיקה בקצבים שונים. כל הפונקציות יחד ובו זמנית מגרות אזורים שונים במוח ויוצרים חיבורים עצביים (סינפסות) בין ההמיספירה הימנית והשמאלית. ככול שיש יותר חיבורים ורשת עצבית מסועפת, הפוטנציאל לשיפור יכולות התיפקוד המוחי עולה".
מה מיוחד בה? "השילוב בין כמה אלמנטים שכל אחד מהם מעצים בפני עצמו. בהאזנה למוסיקה המוח משחרר אינדרופינים, חומרים הגורמים לנו להרגיש רוגע, עונג, הנאה ואושר. קצב יוצר סינכרון לחיים. תנועה היא אנרגיה, כך שביחד מקבלים, בריאות ושמחת הלב. השיטה קלילה חכמה ומפתחת יצירתיות, דורשת התמדה, שמביאה לשיפור ניכר בכל תרגול. ניתן לעשותה בישיבה,בעמידה או בריקוד. כמו כן, הוכח מדעית שתרגול שנעשה בקבוצות יש לו חשיבות עצומה לאינטראקציה החברתית- "מוח מול מוח נותן המון כוח".

מה קורה לנו בעולם המודרני? "התחושה הכללית היא שהזמן רץ, הכל עובר מהר, יתר עומס, ומצד שני ים של אפשרויות למימוש, הקושי לקבל את ההחלטות הנכונות גדל, יש תחושה של דחיסות יתר במוח.השיטה- בדרך הפעילות שלה יוצרת הרפייה רוגע ויכולת לקבל החלטות ביתר קלות ודיוק, על ידי גירויי האזורים השונים במוח, כמו גם הגברת המוטיבציה".

 

נועם בלומנפלד מאמן בשיטת RGRM ( צילום תומר טומי בדן )

 

מה האג'נדה שלך? "הכל מתחיל ונגמר במוח, שיווי משקל, רגשות מחשבות, תנועה, שפה…מוח האדם הוא "מחשב על", ככול שנשמור על ביצועיו תקינים ולא ניתן לו להזדקן, נגיע לגיל מתקדם עם מוח צעיר מתפקד היטב. היום החוקרים יודעים להגיד, שניתן בכל גיל ובכל מצב לגרום לשינויי במוח, כך נוכל להרחיק מעלינו את מחלות הזקנה בגוף ובנפש".
כיצד ניתן לשנות הרגלים דרך השיטה? "הרגלים הם מחשבות ותנועות שחוזרות על עצמן ומתקבעות במוח, דרך השיטה אנחנו לומדים בצורה עקיפה לשנות הרגלים על ידי חזרתיות, אוטוסוגסטיה, שינוי הקצב והתנועה בהתאם לתבניות המוקרנות בזמן התרגול, תוך כדי הכנסת שינויים הדרגתיים כך שהמוח מקבל ביתר קלות גם את השינויים שנעשים בחיי היום יום".

איזה אדם אתה היום? "אדם עם יותר מודעות, RGRM פתחה בפניי עולם שלם של ידע מרתק מתפתח ומתקדם מחקר המוח. התרגול בשיטה יוצרים אצלי שלוות נפש, מדיטציה בתנועה. המון שמחה, שיפור ניכר בתפקודי זיכרון, מיקוד וחידוד מחשבות. יצירתיות, פחות ביישן, מכיר הרבה אנשים חדשים מעניינים ובעיקר מלא סיפוק והנאה מההשפעה שהשיטה מחוללת עבורי ועבור המתרגלים".
טיפים והמלצות לציבור הרחב "כדאי ורצוי מאוד לא לקבע את המוח ועל כן, יש ליצור כל הזמן שינויים ואפילו קלים, למשל: להחליף ידים בכתיבה, לצחצח שיניים ביד השנייה, לצעוד או לנסוע במסלולים שונים וכו'…"

למי מיועדת השיטה? "לכל מי שרוצה ומבין שמוח תקין יוצר בריאות ואיזון פיזי ונפשי. קהל היעד הם בני 40 + לאירגונים כמו: גננות, מורות, פנסיונרים (מכל תחום) ואלה שבדרך לפנסיה (ככלים לחיים החדשים).
בתי אבות /ומועדונים לאנשי גיל הזהב. חברות שרוצות להגביר את התפוקה האישית והאנושית בחברה, "לצאת מהקופסא". ועדי עובדים -לימי גיבוש והעשרה. *אני מקיים הרצאות חוויתיות וערבי חשיפה חד פעמיים – לחברות, קיבוצים, מתנסים, מוסדות הוראה, ובכל מקום אחר עם קהל".
מה החלום שלך? "לתת לכמה שיותר אנשים את ההזדמנות להיות שמחים, מאושרים, בריאים, מאוזנים, מתפקדים בכל גיל באהבה שיתוף ורצון טוב לעצמם ולעולם כולו. אני מאמין שזה בהחלט ניתן ואפשרי".

050-8284827
קישור למייל
קישור לדף הפייסבוק

 


סטודיו ענת יאני

כשפותחים את שער הכניסה לגינה של ענת יאני בכפר סבא, מקבלים את פני הנכנסים בשביל שלל עצים, ביניהם עץ רימון גדול. מתחת להם, בטבע הפסטורלי, עומדים כני ציור ולצידם יושבים תלמידים ומציירים. הסטודיו של ענת, שהוא חלק מחצר ביתה, מארח תלמידים לקורסים בציור על קנבס עם צבעי שמן, אקריליק, מים, פחם, עפרונות וגירים וגם קורסים בציור כפרי על עץ, התמחותה ואהבתה הגדולה. התלמידים בוחרים על מה לצייר, דמויות על מדף עץ, מגשים, שלטים לדלת, מעמד לנייר ועוד, וענת מדריכה צעד אחר צעד כיצד ליצור מהם את הפריט שיחזור איתם הביתה ויקשט אותו.

 

סטודיו ענת יאני ( צילום- סטודיו ענת יאני )

ענת נוסעת דרך קבע לתערוכות והשתלמויות בארצות הברית, ארץ המקור לציור כפרי על עץ, וחוזרת כדי לאתגר את הנגרים שעובדים איתה ויוצרים לה את פריטי העץ ואת תלמידיה המסורים. כבר 26 שנים היא עוסקת בתחום האמנות, בתחילה כמעצבת שטיחי קיר לבתי מלון ולאחר מכן כמעצבת נעליים לחברות הגדולות בארץ. כשפתחה את הסטודיו לפני כמעט 20 שנה, החליטה להתמחות בציור הכפרי אותו פיתחה והתאימה לעצמה ועבור תלמידיה.
לא רק ציור על עץ וקנבס אפשר ללמוד אצל ענת, כי אם גם לעטר כלי זכוכית, לפסל אגרטלים, ליצור מגנטים מפימו או ציפורי עץ לגינה, לעצב אלבומים, לצייר על תיקים ולהכין את הלהיט העכשווי והמבוקש – בובות סול. בשעות הבוקר מתקיימות סדנאות והשתלמויות לגננות ומורות (הסטודיו מוכר על ידי ארגון המורים), ובשעות אחר הצהריים הוא מוקדש לחוגים לילדים ונוער והכול תוך דינמיקה אישית ואינטימית שרואה כל תלמיד ותלמיד, כיאה לסטודיו בוטיק איכותי ונעים.
"לומדות אצלי תלמידות שמצטרפות אליי להשתלמויות בחו"ל או צעירות שהתחילו כילדות ועומדות כעת לפני גיוס", מעידה ענת. כולן הפכו את החוגים שלה לחלק מאורח חייהן, והיא מצידה מעניקה להן משמעות ואתגר, מחדשת, מגוונת ומעניינת אותן כל העת. "יש יצירה מעבר לגואש ופלסטלינה, והתפקיד שלי הוא לרכוש את הידע ולתת לתלמידות שלי את הטוב ביותר. זה בנשמתי".

הר ציון 1, כפר-סבא
050-5506766
קישור לדף הפייסבוק


משהו טוב קורה בשכונה הירוקה בכפר סבא, חוגי האומנות בסטודיו "אומניתה" של יסמין חוכמה

הסטודיו פתוח לכל הגילאים ולכל הרמות במגוון תחומי לימוד שנתיים מעולם האומנות, כמו: ציור מקצועי, חוג קומיקס, חוג עיסת נייר, חוג סריגה וחוג אומנות משולבת לקטנטנים מגיל 4 וחצי.

סטודיו אומניתה זה לא עוד חוג אומנות בו הילדים לומדים לצייר כבדרך אגב, מדובר במקום מקצועי בו התלמידים כבר בשיעור הראשון יכולים בעזרת מספר הנחיות פשוטות לשפר באופן משמעותי את יכולת הציור שלהם.

מה שמייחד את הסטודיו פרט למקצועיות הכוללת לימודי שלל טכניקות והכרת תולדות האומנות הוא שיסמין מאפשרת לכל תלמיד או תלמידה באמצעות רגישות רבה להתקדם בקצב אישי תוך כדי זיהוי הצרכים המתאימים לכל תלמיד, כאילו וזה היה שיעור פרטי לכל דבר באווירה נעימה ומהנה.

יסמין עצמה בנוסף להיותה מורה ומרצה בתחום האומנות יותר מעשור היא אומנית פעילה בארץ ובעיקר בחו"ל. את הריקוד שלה עם עולם האומנות החלה בתיכון תלמה ילין ומשם המשיכה לאקדמיה בבצלאל שם סיימה בהצטיינות ובנוסף לכל היא בעלת תעודת הוראה ורישיון ממשרד החינוך.

"אומניתה" נמצא במרחק הליכה מקניון כפר סבא הירוקה ברחוב פרוג 6 בשכונת עלייה.

קישור לאתר

קישור לדף הפייסבוק

קישור למייל

אומניתה (צילום: סטודיו אומניתה)

אומניתה (צילום: סטודיו אומניתה)


המפלט האחרון? החוג בשרון שיעזור לכם להגשים את החלום בעולם המוזיקה

אורן כהן-ניצן, בוגר לימודים גבוהים למוזיקה, החליט אחרי שנים של הוראה שהגיע הזמן שגם למבוגרים יותר יהיה מקום ללמוד ולהתפתח בתחום. כך נולד "המפלט", בית ספר למוזיקה למבוגרים, שמאפשר לכל אחד לעלות על במה ולהיות כוכב – גם אם הוא בן 80.

ככל שאנחנו מתבגרים רובנו מוותרים בלית ברירה על החלומות שחלמנו כשהיינו צעירים ומלאי אנרגיה, ומקווים בסתר לבנו שאולי יבוא היום והם יוכלו להתפרץ החוצה. אורן כהן-ניצן, המייסד והמנהל בפועל של "המפלט" בית ספר למוזיקה למבוגרים הפועל ברחוב ירמיהו 6 בכפר סבא, הוא בדיוק האדם שיעזור לכם להוציא לאור את החלום – לפחות במוזיקה.
"לצעירים עד גיל 18 יש לא מעט מסגרות בתחום המוזיקה לפנות אליהן, בעוד שלמבוגרים בני 30 ומעלה יש פחות אפשרויות למידה", מסביר כהן-ניצן. "זאת הסיבה שבגינה החלטתי להקים את 'המפלט', כדי לתת מענה לצורך הזה שהולך וגדל בקרב אנשים מבוגרים. לא מדובר רק בגיל השלישי. גם אנשים בני 30 או 40 ויותר, עד 80, מגיעים אלינו עם הרצון לנגן וללמוד מוזיקה".

צילום: הילה כהן ניצן

צילום: הילה כהן ניצן

אז למי בדיוק מיועד "המפלט"? לאנשים שעובדים קשה במהלך הבוקר והצהריים ורוצים לסגור את היום בנגינה, לפנסיונרים שמחפשים מפלט מהשעמום ומחוסר התעסוקה ורוצים ללמוד דברים חדשים ולשמור על חדות המוח. כן, מתברר שמחקרים הוכיחו כבר בעבר עד כמה המוזיקה מסייעת בגילים המבוגרים בתחזוקה של המוח ובהימנעות מדמנציה או מאלצהיימר.

"לפני שפתחתי את המקום לימדתי ילדים מוזיקה וגם התעסקתי בלימוד מבוגרים. שם ראיתי את הצורך הגדול שיש בגיל המבוגר בלמידה של מוזיקה וגם את האפשרויות הדלות שיש להם", מתאר כהן-ניצן. "עבור אנשים בני 30 ויותר שרוצים לנגן או רצו להקים הרכב, או לחילופין למצוא הרכב פעיל כדי לנגן בו, האפשרויות נעשות קשות יותר כשהם מתבגרים. וזה הולך ונעשה קשה יותר ויותר ככל שעולים בגיל".

איך נוצר המצב הזה? האם עולם המוזיקה שייך לצעירים?

"אנשים מתבגרים, הופכים הורים לילדים, נמצאים לקראת פנסיה. קשה למצוא אנשים באותו ראש כמו שלך שייזמו צעד כזה באופן עצמאי. ככל שאנשים מתבגרים הם פחות מאמינים בעצמם. חושבים שהדלת נסגרה. 'המפלט' בא להראות להם שהדלת לא נסגרה ושיש עוד הזדמנות".

כהן-ניצן, 41, למד לימודים גבוהים באקדמיה למוזיקה בירושלים ובמכללת 'הד' בתל אביב. בבית הספר התיכון התחיל לנגן על גיטרה, ואז עבר לתופים ולפסנתר. הוא מצהיר על עצמו שיש לו אהבה גדולה מאוד לעולם המוזיקה, שאותה הוא רוצה להעביר הלאה.

"אנחנו מציעים בעיקר נגינה בהרכבים, מרמה בסיסית ועד מתקדמת. יש גם אפשרויות למידה על כלי מסוים וקורסים תיאורטיים שקשורים למוזיקה כמו פיתוח שמיעה, הלחנה, קצב ועוד", מסביר כהן-ניצן.

כל אחד יכול ללמוד לנגן על כלי?

"כן. לא חייבים להיוולד עם זה. צריך בעיקר רצון והתלהבות והשאר יגיע. אם יש בך רצון ואהבה, לצד תשוקה גדולה, אתה תצליח לנגן בסוף. אין סיבה שלא".

אז אם אתם בני 30, 40 ואפילו יותר שמחפשים אחר חוגים בשרון שימלאו לכם את שעות הערב ויגשימו לכם חלום ישן, חפשו את מקומכם במפלט. היום המקים מריץ כבר תשעה הרכבים ותמיד יש מקום לעוד. מי יודע, אולי אחרי שתקבלו את ההכשרה המתאימה גם אתם תצליחו למלא את קיסריה.

"המפלט" בית ספר למוזיקה למבוגרים
כתובת: ירמיהו 6, כפר סבא
טלפון: 050-4081124
קישור לפייסבוק

צילום: הילה כהן ניצן

צילום: הילה כהן ניצן

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר