עיבוי. הכירו את חברת "הקץ לעובש"
עיבוי. הכירו את חברת "הקץ לעובש"

סכנה של ממש: איך אפשר להיפטר מעובש על קירות מבלי שבריאותנו תפגע?

מעבר למראה האסתטי והריח הנורא, עובש עלול לגרום לזיהום ביולוגי ונזק בריאותי של השוהים במחיצתו. מה אפשר לעשות כדי להגן על בריאותינו? דיברנו עם טרי סמנכ"לית חברת 'הקץ לעובש' וקיבלנו את כל התשובות

פורסם בתאריך: 9.12.18 10:38

אז מהם הגורמים לעובש?

"בעלי דירות רבים בטוחים שהמקור לעובש נובע כתוצאה מחדירות מי הגשמים או עקב נזילה מהשכן", מספרת טרי סמנכ"לית חברת "הקץ לעובש". "בשני המקרים הנ"ל מדובר במקור מים פעיל אשר רבים מגדירים כרטיבות חיצונית. האמת היא שהגורם השכיח ביותר לעובש בקירות הבית זה עיבוי".

מה זה עיבוי?

"עיבוי במבנה הוא רטיבות שנוצרת מתוך הבית, בעיקר בעונות החורף כאשר קר בחוץ וחם בפנים", מסבירה טרי. "כאשר האוויר שבתוך הבית מתקרר, הוא פולט אדים שאינו יכול להכיל, ואלו מגיעים לקיר או תקרה חיצוני/ת הגובלים עם החלק החיצוני של הבית. שם הם נספגים והופכים לטיפות מים וכך נוצרת קרקע פוריה שמאפשרת לעובש להתפתח. תהליך העיבוי נוצר באופן איטי ולא קבוע, ותלוי בהפרשי הטמפרטורות בעיקר. התהליך מזכיר מקלחת חמה, שבסיומה הטמפרטורה מתחילה להתקרר והאדים על גבי המראה הופכים למים".

אז מה הפתרון?

"קיים בלבול גדול בנושא ורוב הפתרונות הקונבנציונליים מתבססים על צבעים עם רעלנים, שמטפלים בסימפטום ולא בגורם אשר מוביל לסימפטום", מסבירה טרי. "כשהרעלנים מתכלים בהתאם לתנאים הסביבתיים, הפטרייה מתפתחת מחדש ומופיעה שוב על גבי הקירות. כדי להתמודד ולפתור את הבעיה אחת ולתמיד צריך קודם כל לאבחן נכון מהו הגורם לבעיה. לדוגמא, כשאנחנו סובלים מכאב שיניים ניקח משכך כאבים שיעזור לנו באופן זמני אבל ברור לכולנו שלא חשוב איזה סוג של כדור ובאיזה מינון ניקח אותו, במוקדם או במאוחר הכאב יחזור. הכדור מטפל אך ורק בסימפטום כאשר רופא שיניים מאבחן מה השורש לכאב".

אנשים רבים מנקים את העובש עם אקונומיקה או בעזרת "תרופות סבתא" אחרות. זה באמת עוזר?

"זה לא פסול לנקות את העובש. מה שחשוב להבין זה שמדובר בפתרון זמני", מסבירה טרי. "לא משנה עם איזה חומר ובאיזה שיטה ננקה אותו, העובש יתפתח מחדש בהתאם לתנאים הסביבתיים. כל עוד לא מטפלים בגורם להתפתחות העובש, פטריית העובש תמשיך לקבל את מזונה וזה רק עניין של זמן עד שזו תתפתח מחדש ותחזור לקשט את קירות הבית. ככל שהפרשי הטמפרטורות יהיו גבוהים יותר, כך חזרתו של העובש תהיה מהירה יותר. בעונת הקיץ למשל, מאחר ואין כמעט הפרשי טמפרטורות בין פנים לחוץ הבית, הניקיון יכול להחזיק אפילו לכל עונת הקיץ. לעומת זאת, בחורף ישנם ימים ואזורים גיאוגרפים שבמידה וננקה אותם בבוקר, כבר בשעות הערב נשים לב לכתמי עובש שהתפתחו מחדש. זה ממש כמו לשים פלסטר כשצריך לעשות תפרים".

 

אוורור הוא לא תמיד הפתרון לטיפול בעובש

"אני נתקלת בהרבה מקרים, שבעלי דירות מאשימים את השוכרים בהתפתחות העובש וזה לא נכון. הדייר לא יכול לגרום לעובש בבית. באופן כללי תמיד מומלץ לאוורר את הדירה כדי שתהיה סרקולציה של אוויר, אך אם יש בעיה של עובש במבנה, אוורור לא יפתור את הבעיה", מסבירה טרי. "נחזור לדוגמת המקלחת: אם תפתחו את המים הרותחים ותשאירו את הדלת פתוחה, עדיין יופיעו אדים על המראה. כפי שאתם מבינים, העיבוי עדיין מתרחש אך פחות. אוורור אכן מקל ותמיד אמליץ עליו, אבל כשיש בעיה במבנה, לא משנה כמה נאוורר את הדירה, עדיין יישארו אדים שלא ישתחררו החוצה. מה גם שהעיבוי הכי גבוה קורה בימים מאוד קרים וגשומים ולא הגיוני לדרוש מאנשים לשבת עם חלונות פתוחים כשקר וגשום".

איך נדע להבדיל אם העובש התפתח כתוצאה מעיבוי או רטיבות (מקור מים פעיל)?

"כאשר ישנו מקור מים פעיל בין אם זה נזילה ובין אם זה חדירת מי גשמים, הוא תמיד יבוא לידי ביטוי על גבי הקירות ע"י התנפחות והתפוררות של הטיח או ע"י כתם עם גבול מאוד ברור בצבע כתום או צהוב (דומה לכתם שתן) אשר בתוכם יופיעו כתמי העובש", מספרת טרי. "ברוב המקרים סימנים אלו יופיעו הרבה לפני התפתחות העובש. אם הסימנים הנ"ל יופיעו על גבי משטח (קיר או תקרה) אשר גובל עם חדר "רטוב" כמו שירותים, מקלחת, מטבח או כל מקום שעוברת בו צנרת, סביר להניח שמדובר בנזילה הדורשת התערבות של אינסטלטור. אם הסימנים הנ"ל יופיעו על גבי משטח (קיר או תקרה) אשר גובל עם חלקו החיצוני של הבית, סביר להניח שישנה בעיית איטום ונדרשת מעורבות של איש איטום. לעומת זאת, עובש שנוצר כתוצאה מעיבוי יופיע ככתמי עובש צפופים או מפוזרים ללא הסימנים הנ"ל. לרוב סימנים אלו יופיע בקירות או בתקרות הגובלים עם חלקו החיצוני של הבית. מה שחשוב לדעת זה שכתמי עובש (לא משנה צבע העובש) אשר מופיעים בלי התנפחות ו/או התפוררות של הטיח ובלי כתם עם גבול ברור, זה עובש שנוצר כתוצאה מעיבוי. לפתרון הבעיה נדרשת מעורבות של מומחה לפתרונות עובש".

אחת ולתמיד: מהם הסימנים המקדימים לבעיות עיבוי וכיצד מומחה לפתרונות עובש יכול לעזור?

"אם החלונות בביתכם 'מזיעים' בחורף (מלאים אדים ו/או מים מבפנים) ברור שלא מדובר בנזילה או בבעיית איטום. המים על החלון מעידים על בעיית עיבוי (רטיבות הנוצרת מתוך הבית בגלל הפרשי טמפרטורות) שרק מומחה בטיפול ומניעת עובש יוכל לפתור אותה מהשורש ולמנוע את חזרתו", מסבירה טרי. "כאשר 'הקץ לעובש' מגיעים לאבחון, קודם נבדוק אם מדובר במקרה עיבוי ולא חדירת מים או נזילה. במידה ומדובר בעיבוי, נבצע טיפול מקצועי עם חומר מיוחד שלמעשה יוצר שכבת ציפוי על גבי הקירות מבפנים. הציפוי בנוי מיליוני חללים מיקרוניים אשר מפרידים את מולקולות המים ולא מאפשרים להם להיספג בקירות. במילים פשוטות: החומר מאיץ את תהליך ייבוש הקירות ומותיר את הקירות יבשים לחלוטין ללא מים כך שפטריית העובש לא יכולה להתפתח מחדש".

"הקץ לעובש" היא אחת החברות המובילות המתמחות במתן פתרונות ייחודיים לעובש ועיבוי בארץ. המנכ"ל והמייסד הוא דורון מתתיהו, בעל ניסיון רב ורקע גדול בתחום הבניין. קבלן רשום, מנהל עבודה מוסמך, מפקח בניה, בוחן ניזקי מים מוסמך ע"י מכון התקנים הישראלי ומומחה מטעם בית משפט. טרי מתתיהו סמנכ"לית החברה הינה אשת איטום מוסמכת ובוחנת ניזקי מים מוסמכת ע"י מכון התקנים. החברה היא היחידה בארץ אשר מטפלת ומונעת בעיות עובש וכן נותנת תעודת אחריות ללא אותיות קטנות. צוות החברה מיומן ומומחה בתחומו, ועובר הסמכות בהתאם לגילויים החדשים בתחום. עם ניסיון של 20 שנה בענף הבניין, ההבנה המעמיקה של הצד הביולוגי של העובש והטיפול המקצועי בשילוב החומר הייחודי, הפכו את "הקץ לעובש" לחברה המובילה והמומחית ביותר בתחום העובש והעיבוי. האבחון מתבצע ללא תשלום, ובמידת הצורך הצוות יפנה אתכם לבעל המקצוע הרלוונטי. הלקוחות מעידים על שירותיות גבוהה, תוצאות לאורך שנים והקפדה על עבודה נקייה, מסודרת ושקטה שלא מותירה שום תקלה לא פתורה.

פרטי התקשרות:

נותנים שירות בכל הארץ

טל: 077-2038410 

מייל: [email protected]
אתר: http://www.en-ovesh.co.il

פייסבוק https://www.facebook.com/en.ovesh

 

התקלפות של טיח עם גבול ברור

התקלפות של טיח עם גבול ברור

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר