עורכי דין בשרון (צילום: Shutterstock)
עורכי דין בשרון (צילום: Shutterstock)

עורכי דין בשרון שכדאי להכיר

מחפשים אחר עורך דין באזור השרון שיטפל בסוגיות המשפטיות המורכבות ביותר? יצאנו להכיר את עורכי הדין המובילים בשרון

פורסם בתאריך: 11.12.18 21:11

משרד עו"ד אולניק לינוי – מימוש זכויות רפואיות

לצד השלכות של מציאות חדשה ומאתגרת עם אבחון מחלה קשה או בעת החמרתה, מתווסף אתגר נוסף עמו יש צורך להתמודד – האתגר הכלכלי. חולים אשר מתמודדים עם מצב חדש ולא נעים, נאלצים לעמוד בהוצאות רפואיות משמעותיות על מנת לממן את הטיפולים הרפואיים הדרושים.

עו"ד לינוי אולניק, מומחית לענייני מימוש זכויות רפואיות, אומרת: "אנחנו כעורכי דין העוסקים בתחום, נכנסים לחייהם של אנשים בתקופה של סערה ומערבולת, כשחלקם רק לאחרונה אובחנו במחלה קשה או בעיה רפואית או אנשים כאלו החווים החמרה משמעותית במצבם או שינוי בתפקודם. המטרה שלנו היא להקל ככל שניתן ולשמור על המצב הפיננסי הקיים שלהם ואם ניתן לשפרו – מה טוב, וזאת על מנת שיוכלו להתמקד במאבק במחלה ובשיפור התפקוד ולא יצטרכו לדאוג מבחינה כלכלית".

עו"ד אולניק למדה משפטים במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט, עוסקת בעריכת דין קרוב לעשור וכל צוות משרדה עוסק בתחום מימוש זכויות רפואיות בלבד. "אני מאמינה שכדי להצליח ולהבטיח ללקוחותינו את התוצאות הטובות ביותר, צריך להיות מקצועיים מאוד בתחום. כך, אנו ערים לכל חוק חדש שיוצא, כל תקנה וכל תקדים משפטי, ודבר לא חומק מעינינו. הכל למען מימוש זכויותיהם של לקוחותינו והבטחת מקסום הזכויות ככל שניתן, עד תום".

מהם האתגרים של אדם בתביעת ביטוח לאומי, חברות הביטוח וכד' למימוש זכויותיו?

"ראשית, בהבנה של אפיקי התביעה – יש צורך להבין אילו גורמים ניתן לתבוע. גם בביטוח לאומי, ישנם אפיקי תביעה שונים, לדוגמה: לצד תביעת נכות כללית שרבים מכירים, ישנם סוגי תביעות נוספים כגון: קצבת שירותים מיוחדים המשולמת לאדם שכתוצאה מהמצב הרפואי הוא זקוק לעזרת הזולת בביצוע פעולות היום יום.

יש לדעת כיצד ניתן לתבוע, מה גורם למה, מה יכול להתנגש עם מה, אילו מסמכים יש לצרף לכל אחת מהתביעות, האם צריך להמתין תקופה מסוימת או להגיש תביעה מידית? יש מספר שלבים בדרך שמוכרחים לדעת אותם, על מנת להצליח בתביעה".

מהם יתרונות המשרד שלכם כמומחה בתחום?

"קודם כל, מקצועיות. אנו מכירים את התחום מכל כיוון, אנו מכירים את כל ההתנגשויות, מה מגישים מתי, וכד'.

וההיבט הלא פחות חשוב הוא, רגישות. אנו מאמינים שלא רק האדם החולה אלא כל הסביבה והמשפחה קשורים בו וחולים יחד אתו. התפישה שלנו היא שהמשפחה צריכה להתפנות לטפל בחולה ולהתאים לצרכיו החדשים, ואנחנו נעשה את כל היתר. עבור הלקוחות שלנו, אנחנו למעשה עושים הכל, מלבד ללכת לרופאים במקומם.

גם כשהלקוח שלנו הולך לרופא אנחנו מצרפים לו מסמך הנחיות עם רשימה של בדיקות ומכתבים שעליו להביא מהרופא.

מעבר לביורוקרטיה ושלאנשים קשה להתמודד עם חברות גדולות כגון ביטוח לאומי וחברות הביטוח, הבעיה העיקרית היא כשאדם מגיע לוועדה הרפואית, שהיא קצרה במהותה, נוצר אפקט של חרדה והתרגשות, ולא תמיד הוא מצליח להתבטא כמו שצריך. עורך הדין המומחה בתחום מלווה אותו וכך הוא מוכן מראש לוועדה. עורך הדין הוא גורם אובייקטיבי ומקצועי. אנחנו שם כדי להשמיע את קולו של החולה ולהדגיש את הקשיים והנקודות שחשוב להבהיר על מנת למצות את זכויותיו. זו העבודה שלנו, ואנו יודעים לבצעה בצורה מצוינת".

כתובת המשרד: המלאכה 2 קניון רננים רעננה

טלפון: 09-8800305

קישור לאתר

עו"ד לינוי אולניק. צילום: אלון וגנפלד

עו"ד לינוי אולניק. צילום: אלון וגנפלד



עורך הדין רם יוגב

"אני לא עורך דין, אני פותר לאנשים בעיות", אומר עורך הדין רם יוגב, אשר עוסק בדיני משפחה מזה 22 שנים. עו"ד יוגב הינו מגשר מוסמך משנת 2002, והוא חלוץ בתחום הגישור בתחום דיני המשפחה. "תחום הגישור נותן הזדמנות לאנשים לכתוב את פסק הדין שלהם בעצמם, תוך חשיבה משותפת והבנה של כלל הצרכים המשפחתיים, בעיקר כשמעורבים ילדים", אומר עו"ד יוגב. עם זאת, ישנם תיקים אשר אין בהם פתח להידברות מטעם הצדדים, או שקיימות מחלוקות מהותיות מבחינת הסדרי שהות ו/או כספים, ואז מתעורר צורך לנהל הליך בביהמ"ש לענייני משפחה או בבית הדין הרבני".

עו"ד יוגב מתמחה בכל מה הקשור בניהול תיקי גירושין. ומופיע על בסיס שבועי בבתי משפט לענייני משפחה ובבתי הדין הרבניים.

בין פעליו הרבים בתחום המשפחה, מתמחה עו"ד יוגב בסוגיות מורכבות בתחום הירושות- צוואת, בהסכמי טרום נשואין-, עריכת הסכמים בין בני זוג מאותו המין, הסכמי הורות, גישור בין בני זוג וגישור בין דורי אשר כולל תיווך סכסוכים בין הורים מתבגרים לילדיהם המבוגרים.

בין הצלחותיו נמנה מקרה של כ-7 אחים שהאח השביעי החתים את ההורה על צווואה הקובעת כי הירושה כולה תהא לטובתו. בסופו של ההליך של הסיפור ששת האחים הצליחו להתחלק בעזבון וקיבלו חצי דירה מן הירושה שהותירו ההורים.

היום ענייני הסכסוכים המשפחתיים מאוד נפוצים מה גרם לזה?

"אנשים רוצים להשיג רכוש בלי להתאמץ, לא בוחלים בגניבה מבשר מבשרם, ודם מדמם. כל המערך המשפחתי המסורתי של פעם מתפרק בימינו. היום אנשים מתגרשים מהסיבות הכי שטותיות. אני תמיד אומר 'כשהכסף לא נכנס דרך הדלת, האהבה עפה דרך החלון'. בימינו פחות מתגרשים מבגידות ויותר ויותר מתוך עניין כספי כלכלי.

יש הבדל בין הפריפריה למרכז , אבל אני יודע מנסיון שצברתי לתת מענה לכל סיטואציה של מי שרוצה לחיות חיים שלוים. אנשים רוצים שקט".

יוגב הצליח לעלות על הצורך שהולך וגדל במגשרים בתוך המשפחה מוך התבונננות על מה שקורה בארה"ב, שאותה הישראלים אוהבים להעתיק. "לא גיליתי את העולם ולא פיצחתי את האטום", אומר עו"ד יוגב. "פשוט הבנתי מעוד תיק ועוד תיק ומעוד פסיקות חדשות של בית המשפט בענייני משפחה, שיש פה תחום שיש המון מה לעשות בו, שיכול לספק מזור להרבה מאוד בני משפחה אשר נמצאים בגדר המחלוקת, בין אם מדובר בבני זוג, אחים וכדומה".

לשאלתי אם עו"ד יוגב לוקח את העבודה הביתה, צוחק ואומר- יש לי שלושה ילדים מקסימים, ואשת חיל שתחיה. אבל אני דואג ללקוחות שלי 24/7. אבא שלא רואה את הילד, אמא שלא מקבלת מזונות. אני מתעסק בחיים של אנשים, לא בהעברת דירות בטאבו. אני מלווה את הלקוחות בהליכים המשפחתיים גם מהפן התומך ומשמש להם אוזן קשבת. הליך גירושים או כל הליך בתוך המשפחה, טומן בחובו המון אמוציות. אני חצי עו"ד וחצי פסיכולוג, אומר עו"ד יוגב בחיוך.

ליצירת קשר עם משרדו של עו"ד רם יוגב ולפגישת ייעוץ ללא התחייבות:

קישור לאתר
עו"ד רם יוגב | רח' השיזף 4 רעננה 4366411 |
טל': 09-7735700 | פקס: 09-7727350 |

עורך דין רם יוגב

עורך דין רם יוגב



משרד עו"ד דור אליעז

משרד עורך דין דור אליעז הוא משרד בוטיק מומחה לנושאי פשיטת רגל, הוצאה לפועל, ירושות וצוואות, ליטיגציה וליקויי בנייה.

עו"ד אליעז פועל בתחום מזה כעשור. את משרדו הוא הקים לפני כ- 6 שנים וצבר מאז ניסיון ומוניטין רב- תולדה של שירות איכותי ומקצועי ואמינות תוך שיתוף פעולה מלא אודות ההליך, וזאת מפגישת ההיכרות הראשונית ועד סיום ההליכים במלואם.

פשיטת רגל והוצאה לפועל

פשיטת רגל היא הליך משפטי שבו אדם שלא יכול לשלם את החשבונות שלו או אשר צבר חובות, יכול, באמצעות הליך פשיטת רגל להשתקם לקבל תוכנית למתן הפטר תוך זמן קצוב בסופה ימחקו חובותיו ויוכל לפתוח דף חדש בחייו. הליך פשיטת רגל הינו מורכב ומתפתח, אשר הצלחתו תלויה בעו"ד מומחה לתחום תוך התאמת ההליך לפי מידותיו של הלקוח ותוך זמינות למתן מענה ופתרונות בזמן אמת.

"מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ וליווי משפטי כבר ברגע הראשון בו החלטתם להיכנס להליך פשיטת רגל." אומר עו"ד אליעז. "במקרים רבים, מגיעים אליי אנשים שמשלמים את צו התשלומים בתיקי ההוצאה לפועל במשך שנים רבות, ללא מוצא או אופק לסיום חובותיהם. כאשר לקוח מגיע למשרדנו מוקדם ככל האפשר, יש לכך על מנת לתת מענה ומתן פתרונות והכוונה כבר בתחילת ההליך.

מהו תיקון 57 לחוק ההוצאה לפועל ומהי משמעותו עבור מגישי הבקשה?

" תיקון 57 לחוק ההוצאה לפועל תשכ"ז-1967 נכנס לתוקפו לאחרונה ותוקפו עד לחודש ספטמבר 2019 מרחיב באופן משמעותי את מספר החייבים להם מתאפשרת קבלת הפטר בהוצאה לפועל. התיקון אף מגמיש ומרחיב את התנאים לקבלת ההפטר. כעת ובהתאם לתיקון, הורחבה סמכותו של רשם ההוצאה לפועל בקשר למתן הפטר, כך בית היתר, חייב המוגבל באמצעים אשר שילם לפחות מחצית מצו התשלומים החודשי, במהלך 3 השנים שקדמו למועד הבקשה, יכול להיכנס למסלול ההפטר, ובלבד שישלים את הפיגורים בתשלום. כך גם חייב אשר חובו מגיע עד ל- 2,000,000 ₪ זכאי להיכנס להליך, ובלבד שקרן חובותיו לא עלתה על 400,000 ₪.

מה תפקיד עורך הדין?

"תפקיד עורך הדין הוא לבחון את מצבו של הלקוח ונסיבותיו האישיות, הן הנפשיות והן הכלכליות, ולהציג ללקוח את כל האפשרויות העומדות לפניו, ולנסות יחד להגיע מתווה בו הלקוח יוכל להמשיך לחיות את חייו ללא חשש מנושיו ולפתוח בסופו של יום דרך חדשה. כאשר תפקידו של העורך דין הוא השגת תוצאות לטובת הלקוח בלבד. בהליכים אלו הצורך בייצוג על ידי עורך דין הינו הכרחי ונדרש כאשר ההליכים הללו הינם דינמיים כך למשל לקוח שמבקש לעבוד כעצמאי ולפתוח עוסק מורשה, או לקוח שרוצה לנסוע לחו"ל ויש לו עיכוב יציאה מהארץ.. וכן הלאה ומצריכים מחשבה תחילה לצורך הבטחת התוצאות הרצויות ולקבלת ההפטר (מחיקת החוב)"

מהו הלווי המקצועי אותו אתה מספק בתחום ליקויי הבניה/נזקי רטיבות?

"מבחינת ליקויי בניה, הכל תלוי בנסיבות המקרה, כך לדוגמא: ישנם מקרים בהם לקוח רכש דירה חדשה ויש בה ליקויי בניה כאלה ואחרים, הפוגעים משמעותית משימוש סביר בדירה, וכך למרות פניות הלקוח אל הקבלן או היזם, אלו מנסים להתחמק מאחריות, לדחות את מועד ביצוע התיקונים, או לבצע את התיקונים שלא כפי הראוי, במקרה כזה מומלץ לפנות בהקדם לעו"ד, אשר יבחן את נסיבות המקרה ויכול שהעניין יפתר רק עצם מעורבותו. בעיה נפוצה אחרת היא נזקי רטיבות בבית משותף הנובעים בדרך כלל מהדירה מעל או מהרכוש המשותף באופן זה אין ללקוח אפשרות לפעול לביצוע התיקונים ללא שיתוף פעולה מהשכן או מנציגות ועד הבית, במקרה שכזה עם מומלץ לפנות לעו"ד בהקדם אשר יבחן את האפשרויות העומדות לפני הלקוח במהירות האפשרית ובמידת הצורך תוגש תביעה למפקח על המקרקעין.

כתובת משרד עו"ד דור אליעז: בן גוריון 33א' הרצליה

קישור לעמוד פייסבוק

טלפון: 077-3200939

עורך דין דור אליעז



עו"ד סמדר קשת בר און

דיני משפחה הוא אחד התחומים הרגישים, הן בהיבט המשפטי והן בחייו של אדם. בהתאם לכך, ליווי ע"י עורך דין מקצועי, מומחה בתחום, רגיש ואמפתי ללקוחותיו, בלתי ניתן לוויתור.

עו"ד סמדר קשת בר און, היא אחת מעורכי הדין המובילים בישראל בתחום דיני המשפחה. היא עוסקת בתחום מזה 14 שנה (משנת 2004), והתמחתה באחד המשרדים הגדולים בתל אביב. היא בעלת תואר במדעי החברה והרוח ותואר במשפטים, ובמהלך שנות הקריירה שלה עברה השתלמויות רבות ומקצועיות בתחום המשפטי. בנוסף, משמשת כמגשרת ונוטריונית.

על הרגישות בניהול תיקי משפחה, היא אומרת: "הסיבות לגירושין הנם רבות ומגוונות. תחום דיני המשפחה הוא תחום מאוד מורכב, הדורש מעורכי הדין העוסקים בתחום להעניק מעצמם ולהיות זמינים ללקוחות במצבם הנפשי הקשה וכן דורש יכולת משפטית גבוהה והבנה ספציפית בדיני משפחה".

מה הם יתרונות משרדך בתיקים אלו?

"ראשית, התפישה שלי היא שכל זוג המגיע למשרדי מהווה מקרה ייחודי השונה מקודמו. לקוח המגיע אליי מקבל את מלוא תשומת הלב בגישה מקצועית רגישה ומתחשבת, תוך הבנה כי עליו לקבל תמיכה מלאה במצב המורכב בו הוא מצוי.

העובדה כי אני משמשת כמגשרת, תורמת להבנת ההליך מנקודת מבט נוספת. במסגרת ההליך אני מנסה לפשר ולגשר בין בני הזוג ברמה האישית תוך ניסיון להביא את הצדדים לידי הסכם במקום מלחמות מיותרות בבתי המשפט תוך מתן דגש בשמירת טובת הילדים ובזכויותיהם ובכך להביא לתוצאות משפטיות מיטביות עבור הלקוחות".

משרדך מתמחה גם בתחום הצוואות והירושות.

"אכן. מניסיוני הרב בתחום, סכסוכי ירושה אינם מתחילים לאחר פטירת ההורים. בד"כ מדובר בסימפטומים לדברים שהתרחשו תקופה ארוכה לפני כן. הסכסוכים יכולים לגרום לאלימות, קרבות בבתי משפט ונתק ארוך שנים. על מנת לנסות ולמנוע מצבים כאלה על ההורים לנסות ולהיות מאוזנים בין ילדיהם על מנת למנוע קנאה ביניהם כי הרקע הזה יהפוך לסיבת המאבקים ביניהם. במסגרת היותי מגשרת, אני מנסה לא פעם להביא את האחים לידי הסכמות בדרך של פשרה על מנת למנוע מלחמות בבתי משפט וכן נתק ממושך".

מהן הסוגיות הסבוכות בנושא "בן ממשיך" במסגרת ירושות משק חקלאי, וכיצד פותרים אותן?

"במסגרת סכסוכי משפחה, משרדי עוסק גם בכל הקשור לירושות משק חקלאי – בן ממשיך. מעמדו של "הבן הממשיך" כיורש עשוי להיות בעייתי, נוכח הוראות סעיף 8 לחוק הירושה הקובע כי הסכם בדבר ירושתו של אדם בטל. העברת זכויות במשק חקלאי בין הורים בחייהם לילדיהם מחייבת ותקפה כמו כל עסקה במקרקעין. אם מסמכי ההעברה קובעים רק "התחייבות" של ההורים להעביר הזכויות לאחר פטירתם, הרי שההתחייבות זו תהא בטלה לאור הוראות סעיף 8 לחוק הירושה.

הסכם בין יורשים בדבר ירושתם של הוריהם, אם ינוסח נכון, יחייב את היורשים בינם לבין עצמם. בדרך זו, ניתן יהיה לקשור יורשים בחוזה מחייב, אם וכאשר ירש אחד מהם את המשק החקלאי , כאשר במסגרת ההסכם ניתן יהיה לחייבו "בתשלומי איזון" ליתר היורשים.

במסגרת השתלמות מקצועית בפרויקט בן ממשיך בו השתתפתי וכן מניסיוני כמגשרת, לא פעם הגיעו אל משרדי משפחות אשר היו מסוכסכות בעניין המשק החקלאי ולאחר מספר פגישות הצלחתי להביא להסכמות אשר גובשו לכדי הסכם מחייב תוך שמירה על שלמות המשפחה ומניעת סכסוכים ומלחמות בין האחים".

כתובת המשרד: דרך הניצוץ 1 , נוה ימין (בין כפר סבא להוד השרון)

קישור לאתר

טלפון: 09-7602722, 053-6631793

עו"ד סמדר קשת בר-און. צילום: תמיר מלוק צילומים



משרד עורכי דין מלי גלברט – עורכת דין ומגשרת בהליכי גירושין

דיני המשפחה, הוא תחום מרכזי מוביל בפן המשפטי. בשל העלייה הדרמטית במספר הזוגות המתגרשים ,בשנים האחרונות. כך בהתאם ,עולות סוגיות המרכזיות בהליך הגירושין ,כגון: מזונות, משמורת הקטינים והסדרי ראייתם, חלוקת הרכוש ועוד.

עורכי הדין העוסקים בדיני המשפחה נדרשים לפרואקטיביות, יצירתיות ומיומנות רבה, בבניית התיקים המורכבים, עבור לקוחותיהם.

עו"ד מלי גלברט, עוסקת בתחום דיני המשפחה משנת 1995 ומזה כ-24 שנים ייצגה במאות תיקי גירושין והינה בעלת ניסיון רב בתחום .

עורכת דין גלברט הינה בוגרת הפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב ובעלת תואר LLB במשפטים, כמו כן בוגרת הפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטת תל אביב, בעלת תואר BA בתלמוד ומדעי הרוח לימודים כלליים, בנוסף עשתה התמחותה המשפטית בבית המשפט המחוזי בתל אביב כמתמחה של כבוד השופטת סביונה רוטלוי.

חשוב לציין, כי לצד ייצוג לקוחות בתיקי גירושין מורכבים, עו"ד גלברט הינה גם מגשרת בהליכי גירושין מאז 1998 , בוגרת קורס "גישור בהליכי גירושין" בהדרכת דר' סוזן זיידל, בעלת הסמכה כמגשרת המוכרת ע"י משרד המשפטים. יתרונו של הליך הגישור הינו ניהול סכסוך הגירושין בדרכי שלום תוך שיתוף פעולה מלא בין בני הזוג על מנת להגיע להסכם גירושין כולל לשביעות רצונם.

עו"ד גלברט היא מומחית לדיני משפחה על כל רבדיו השונים, לרבות תביעות נזיקיות לתשלום פיצויים בשל סרבנות גט, אלימות במשפחה, אפוטרופסות וביטול צווי אפוטרופסות וכו'.

במסגרת עבודתה ומזה שנים, עוסקת עו"ד גלברט בייצוג לקוחות בהליכי גירושין בערכאות המשפטיות השונות, לרבות בבתי הדין הרבניים ובתי המשפט לענייני משפחה ברחבי הארץ וכן בערעורים על ערכאות אלו בבית הדין הרבני הגדול בירושלים ובבתי המשפט המחוזיים והעליון בכלל זה ורשמה תקדימים משפטיים הישגיים במיוחד. כך לדוגמא, פעלה להטלת חרם בבית הדין הרבני על גבר חרדי, סרבן גט, אשר עזב לחו"ל והותיר אשתו וילדיו בארץ, משמעות החרם, כי סרבן הגט לא יוכל לעלות לתורה, לא יוזמן למניין וינודה לחלוטין מהקהילה עד אשר יסכים ליתן גט לאשתו ואכן כך היה.

בנוסף ומזה שנים, עוסקת עו"ד גלברט בתחום הפסיכיאטריה המשפטית כמייצגת בוועדות פסיכיאטריות ובבתי המשפט המחוזיים. במסגרת עבודתה זו, מגישה עתירות מנהליות כנגד החלטות הוועדות הפסיכיאטריות עבור לקוחות המוחזקים באשפוז כפוי בניגוד לרצונם בבתי החולים הפסיכיאטריים השונים בארץ.

לזכותה נזקפו שחרורים רבים מאשפוזים בכפייה וכן תיק שחרור חולה מקשירה, מקרה בו חולה נקשרה בכפיה בבי"ח פסיכיאטרי למשך מספר ימים ברציפות תוך שלילת חירותה.

עו"ד גלברט מציבה את טובת לקוחותיה תמיד לנגד עיניה. התמקדותה בהקשבה ללקוחותיה, בהבנת הסוגיות המורכבות וטיפול בתיקים באופן מסור ומקצועי.

טלפון: 09-7404772

פקס: 09-7404780

נייד: 052-5975577

עו"ד מלי גלברט



משרד עורך דין איתן ביטון

בספטמבר 2019 נכנס לתוקפו חוק חדלות פירעון החדש, שהביא למהפכה בתפישת החייב ובמטרה לשקם אותו כלכלית. החוק החדש קובע כי בתום 4 שנים של התהליך, החייב יקבל פטור מחובותיו וכן כלים שיסייעו לו בפירעון החוב.

עורך דין איתן ביטון, מומחה לחדלות פירעון ובעל ותק של כעשור בתחום, אומר כי "כל הטרמינולוגיה השתנתה עם החוק החדש, בשינוי המונח מ'פשיטת רגל' ל'חדלות פירעון' וכן השתנו הערכאות שמטפלות בעניין. לאחר כניסתו של החוק החדש לתוקף, רק פירוק חברות נותר בבית משפט המחוזי".

עו"ד איתן ביטון: "להציג את סיפור החוב באופן שייטיב עם הלקוח" (צילום עצמי)

עו"ד איתן ביטון: "להציג את סיפור החוב באופן שייטיב עם הלקוח" (צילום עצמי)

כיצד חדלות פירעון מטופלת כיום ובידי מי?

"אם בעבר פשיטות רגל נוהלו בבית המשפט המחוזי, הרי שכיום הטיפול בחדלות פירעון של 'יחיד' נחלק לשניים: חובות של למעלה מ-150 אלף ₪ מנוהלים בבית משפט השלום כשבטיפול בתיק נכללים כל החובות של החייב, כולל חובות שנפתחו בהוצאה לפועל וכן חובות שהוגשו בגינם תביעות – למעט חובות של מזונות, חובות פליליים, וחובות מנהליים לרבות רשויות מסים אשר בגינם לא ייסגר ההליך, כאשר במצב זה בית המשפט מחריג אותם והטיפול בהם נעשה מול הנושים עצמם.

"סוג הטיפול השני הוא על חובות של 50,000-150,000 ₪, ולגביהם מתנהל הליך חדלות פירעון אך ורק לתיקי הוצאה לפועל, בין לשכות ההוצאה לפועל. במקרה של חובות מתחת ל-50,000 ₪, יש לקבל אישור מרשם חדלות הפירעון בהוצאה לפועל על-מנת להגיש חדלות פירעון. מתחת לסכומים אלו, הטיפול יבוצע רק מטעמים מיוחדים".

כיצד החוק החדש משפיע על החייב?

"מאז כניסת החוק לתוקף, נוצרו הבדלים מהותיים ויש דברים רבים שהחישוב לגביהם השתנה. לפני החוק החדש, לדוגמה, ההסתכלות הייתה אחרת לגבי דירה או נכסים שהיו בבעלותו החייב – הנכס לא היה מחושב לפי הערך האמיתי שלו אלא לפי ערך משומש; ואם החייב התגורר בבית, חישבו את הערך של הבית לפי ערך של 60 אחוז מהמחיר המלא.

"כיום, עם החוק החדש, ערך הנכס מחושב על-פי ערכו האמיתי. אם החייב ירצה להשאיר לעצמו את הנכס, פדיון הערך היחסי של הנכס כיום מסתכם בסכומים גבוהים יותר. המשמעות, בנוסף, היא שהחייב יצטרך לשאת בנטל תשלום גבוה יותר – וזו אחת ממטרות החוק: להגדיל את קופת הנשייה תוך שיקום החייב כלכלית".

מהו תפקידו של עורך הדין בתיקים של חדלות פירעון?

"ראשית, על עורך הדין לבחון ולהבין את הסיטואציה לעומקה, וכל מקרה לגופו. כעורך דין מתמחה בחדלות פירעון, אני יושב עם לקוחותיי ובודק ממה נבעו החובות ומהו סוג הנכסים והכספים שיש לחייב היום: פנסיות, נכסים, זכויות בירושה, ועוד. לאחר מכן, אני עורך את מסמכי הבקשה להליך, ומנהל את כל בקשת ההליך – כולל הייצוג, הגשת דוחות דו-חודשיים במסגרת התהליך, ופעולות נוספות שיש לבצע – עד לקבלת ההפטר. במסגרת הליווי המשפטי, אני מדריך את הלקוח מה לעשות וכיצד להציג את סיפור החוב באופן שייטיב עמו, וכמובן גם כיצד להתנהל ביום יום.

"במסגרת ההוצאה לפועל, הסרת עיקולים והגבלות אשר הוטלו על החייב – לרבות ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ – משרדנו עורך ומגיש התנגדות לביצוע שטר או התנגדות לתביעה על סכום קצוב, מטפל בתיקי משכון ומייצג בתיקי מזונות מורכבים. יש אפשרות להסדר נושים או לאיחוד תיקים על-פי חוק דרך ההוצאה לפועל, שמשמעותו היא פריסת תשלומים. תפקידי כעורך הדין המייצג את החייב הוא לפנות להוצאה לפועל, לפעול מול הנושים ישירות ומול הבנקים, על מנת להגיע להסדרים במידת האפשר ולקצר הליכים – במקום להגיע לבית המשפט".

את מי משרדכם מייצג?

"מלבד מקרי חדלות פירעון, המשרד מייצג גם זוכים בהליכי גבייה – לרבות מימוש פסק דין, מימוש המחאות ותביעות על סכום קצוב. אני מייצג בתיקי מזונות בהוצאה לפועל – תיקים מאוד מורכבים וייחודיים בהליכי גבייה ובייצוג חייבים. בנוסף, המשרד מתמחה בדיני עבודה ועסקאות מקרקעין – רכישה ומכירת דירות ונכסים עסקיים".

לוגו משרד עורך דין איתן ביטון

.

 

משרד עורך דין איתן ביטון

כתובת המשרד: התע"ש 10 (קומה 1), כפר סבא

טלפון: 053-2731433

למשלוח מייל

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר