מדריך להוצאת דרכון פורטוגלי. תמונה ממאגר Shutterstock
מדריך להוצאת דרכון פורטוגלי. תמונה ממאגר Shutterstock

המדריך להוצאת אזרחות פורטוגלית

בשנת 2015 יצא חוק חדש בפורטוגל שמטרתו לעודד הוצאות אזרחות פורטוגלית ליהודים יוצאי ספרד. החוק מספק הקלה משמעותית בקבלת האזרחות לישראלים ופותח בפניהם בין היתר, את השער לכל מדינות אירופה

פורסם בתאריך: 23.1.19 09:39

בחודש פברואר 2015, וכחלק מרצונה של מדינת פורטוגל להכיר בגירוש יהודי ספרד ופורטוגל בהיסטוריה ולהשיבם לארץ מולדתם, נחקק בפורטוגל חוק המאפשר למגורשי ספרד ופורטוגל קבלת אזרחות פורטוגלית.

כך למעשה, פתחה פורטוגל שעריה ליהודים ספרדים, תוך מגוון יתרונות המתקבלים באחזקת דרכון אירופי.

תום מרגלית, מנכל"ית המרכז הישראלי לאזרחות פורטוגלית, אומרת: "מרגע יציאת החוק, פעלנו במרץ לביצוע תהליך הוצאת אזרחות פורטוגלית עבור ישראלים רבים שעמדו בקריטריונים. חשוב לציין, כי על מגורשי ספרד ופורטוגל לעמוד בקריטריונים ברורים בכדי לקבל את האזרחות ואנו פועלים לביצוע ההליך הבירוקרטי עבורם, תוך יתרון הקשרים החזקים שלנו בפורטוגל".

'המרכז הישראלי לאזרחות פורטוגלית' הוא חברת בת של החברה המרכזית בפורטוגל, הקיימת מזה 12 שנים ומומחית לכל ענייני הוצאת אזרחות פורטוגלית בכל ההיבטים הקשורים.

באילו קריטריונים יש לעמוד כדי לקבל את האזרחות הפורטוגלית?

"תחילה, על המבקש צריך להוכיח כי הוא מגיע מארץ המוצא המשתייכת לגירוש (ספרד או פורטוגל). בדרך כלל מדובר ביהודים מעדות המזרח, כגון: לוב, טוניס, אלג'יר, מרוקו, טורקיה, יוון, קפריסין, סוריה ועוד. ישנם גם ממוצא אירופאי, כגון: בולגריה ויוגוסלביה. כאשר אדם מוכיח שהוא או בני משפחתו יוצאי מדינות אלו והוא מציג מסמך מסוים המוכיח זאת, זה מספיק כדי להיות זכאי לאזרחות פורטוגלית. כיום מדובר באזרחות הקלה ביותר להוצאה באירופה".

הסבירי את התהליך המלא שאתם מבצעים עם המבקש, להוצאת אזרחות פורטוגלית?

"אנו מבצעים תחילה בשיחה טלפונית את הבדיקה הראשונית באשר לזכאותו של אדם לאזרחות. בטרם נתחיל בתהליך, עלינו לוודא שיש בסיס להוצאת האזרחות. עלות הוצאת אזרחות פורטוגלית דרכנו היא בסך  10,680 ₪ וקיימות הנחות נוספות לבני משפחה נוספים שמצטרפים.

אנו דואגים לכל התהליך במלואו, כולל הכל, איסוף המסמכים, חתימות נוטריון, אפוסטיל, הזמנת ת.הלידה ות.יושר. חשוב להדגיש, כי במידה והמבקש לא יעבור את שלב אישור הקהילה היהודית, הסכום יוחזר לו במלואו.

אנו מגישים את כל המסמכים הנדרשים באופן מסודר. מדובר במסמכים פשוטים שיש לכל אחד בהישג יד. האחראיים העיקריים לאישור הגשת הבקשה לאזרחות הם חברי הקהילה היהודית שבפורטו, פורטוגל. הקהילה היהודית אמונה מכוח החוק לאשר את הזכאות של אדם לפי 2 פרמטרים, צאצאות ויהדות. אז תחילה אנחנו מוכיחים שהאדם צאצא למשפחה שגורשה מספרד/פורטוגל (על פי מדינת המוצא ושם המשפחה.  שנית נוכיח את יהדותו על פי מסמך כמו כתובה, ת. נישואין וכו'. במידה והמבקש אינו נשוי, ניתן להציג מסמך של הוריו של אחיו או מישהו אחר מבני משפחתו, וכן מסמכים נוספים המוכיחים את קשר המבקש למדינות מהן גורשו בני משפחתו (לדוגמא ת.ז של סבתא שבה רשום שנולדה במרוקו), נבנה ביחד עץ שורשים ונגיש הכל לקהילה היהודית.

ברגע שהקהילה היהודית בפורטו מאשרת את הזכאות של המבקש להוצאת אזרחות פורטוגלית, אנו מכינים תיק מסמכים מסודר לשליחה למשרד המשפטים בפורטוגל, ביניהם: מסמך האישור של הקהילה היהודית, תעודת לידה דו לשונית, סריקת דרכון בתוקף על כל צדדיו ומילוי טבלאות כניסות ויציאות,  תעודת יושר קונסולרית, תמצית רישום (במקרה של שינוי כלשהו בשם). תעודת היושר נשלחת ישירות מהמשטרה לשגרירות פורטוגל בישראל, ועליה להגיע לממשלת פורטוגל תוך 3 חודשים.

ברגע שאנו מגישים את המסמך, ממשלת פורטוגל לא עוסקת יותר בעניין הזכאות, אלא רק בודקת נתונים לגבי המבקש עצמו – בעיקר בוחנת את יושרו. אם יש למבקש עבר פלילי או שביצע עבירה פלילית במהלך הבקשה, מה שיכול לסכן את הבקשה לאזרחות.

מדוע מומלץ להוציא אזרחות פורטוגלית?

"ישנן סיבות רבות לכך. ראשית, מדובר בדרכון אירופאי לכל דבר ובאזרחות אירופאית. הוא מאפשר לעבור בין מדינות האיחוד חופשי, ללמוד בחלקן ללא עלות, לעבוד ולנהל עסקים ואף לרכוש נדל"ן.  הדרכון אף מאפשר ויזה לארה"ב. הוא מסייע בקיצור התורים בשדות התעופה באירופה – זה חשוב מאוד למי שנוסע הרבה. גם מבחינה ביטחונית, זה עוד מקור לביטחון ו ובסופו של דבר עוד דרכון נוסף למקרה הצורך, הדרכון אף מאפשר כניסה למדינות שישראלים אין כניסה אליהן".

מהם היתרונות בהוצאת דרכון דרככם, על פני חברות אחרות?

"בראש ובראשונה, עצם העבודה שאנחנו שלוחה של החברה הגדולה בפורטוגל, שלה יש קשרים ענפים עם הממשלה וכן יש לה מידע ראשוני ומקיף לגבי החוקים המשתנים והתהליכים הנדרשים. בנוסף, המקצועיות והשירות המהיר והאמין שלנו  נותן לנו אפשרות לפעול באופן הכי יעיל שניתן. צוות התפעול שלנו הוא צוות התפעול הרחב ביותר. היחס בין כמות המוכרים לכמות אנשי התפעול הוא כמעט שווה, מה שייחודי רק לנו ומאפשר לנו להגיש את התיק כמה שיותר מהר (תוך כ- 4 חודשים), דבר שאף מתחרה שלנו לא יכול לעשות. כמו כן, לא נתחיל בתהליך הוצאת אזרחות פורטוגלית מבלי שנוודא כי יש בסיס להצלחה".

להמשך פרטים ובירור זכאות ללא התחייבות אנא לחצו כאן

תודה על פנייתך
מדריך להוצאת דרכון פורטוגלי. תמונה ממאגר Shutterstock

מדריך להוצאת דרכון פורטוגלי. תמונה ממאגר Shutterstock


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר