גני ילדים בהוד השרון. תמונה ממאגר Shutterstock
גני ילדים בהוד השרון. תמונה ממאגר Shutterstock

גני ילדים פרטיים בהוד השרון

גן ילדים מהווה את נקודת המפגש הראשונית של הילד עם למידה מכוונת ומשפיע על עתיד החינוך שלו. התפתחות ההערכה העצמית היא אחת המטרות החשובות של הגן, לצד הקניית מושגי למידה ראשוניים, הקניית תחושת ביטחון עצמי ועידוד סקרנות ופיתוח. הכירו גני ילדים פרטיים בהוד השרון, שדואגים לעטוף את הילדים בחום ואהבה ולייצר להם סביבה רגועה ושלווה ללמידה

פורסם בתאריך: 29.1.19 19:03

גן ענן – גן אנתרופוסופי לילדים

הבקיאים בחינוך אנתרופוסופי מבינים, כי לכל דבר מהרוח והנפש של המורה יש השפעה על הרוח והנשמה של הילדים והוא יכול לעודד תהליכי חיים נפשיים ואפילו גופניים בריאים ונכונים.

את שיטת החינוך וולדורף, הידועה כ"חינוך אנתרופוסופי", הגה ופיתח לפני כ 100, ד"ר רודולף שטינר- פילוסוף, מדען, מחנך והוגה דעות. כיום מונה התנועה החינוכית של וולדורף אלפי בתי-ספר וגנים בכל רחבי העולם, והיא מתפשטת במהירות ההולכת וגדלה מדי עשור. לאחרונה השיטה נפוצה מאוד בישראל, וכיום קיימים בארץ מעל 100 גנים ברוח האנתרופוסופיה: מעל 15 בתי ספר יסודיים ו 4 תיכונים. השיטה מוכרת על-ידי משרד החינוך.

גן ענן בניהולם של יניב וליאור הלפרין פועל על פי עקרונות השיטה האנתרופוסופית.

בבסיס החינוך עומדת השאיפה כי הילד יהפוך לאדם שלם וחופשי, אשר עם הגיעו לבגרות יבחר בדרכו ובמטרת – חייו מתוך רצונו שלו, ויוכל להגשימן בעזרת מיטב כוחות הרוח, הנפש והגוף שעורר החינוך בתוכו.

בניגוד לגבי ילדים רב לשוניים וכאלו המעבירים שיעורי מדעים ומתמטיקה לילדים בגיל צעיר, ד"ר רודולף שטינר טען כי יותר מדי "חינוך" ו"ידע" בגילאים הצעירים מאוד, עלולים להזיק לילדים ואף להשפיע בבגרותם. שטיינר הראה מתוך הידע שלו על בריאות ומחלות, כיצד אצל ילדים שזיכרונותיהם היו עמוסים מדי במושגים אינטלקטואליים וחשיפה לתכנים לימודיים כבדים בגילאים צעירים, התגברו תחושות הפחד והחרדה שלבסוף אף פגעו בצמיחה ובפיתוח. תופעות אלו, הוא אמר, נראות לעתים קרובות אצל ילדי העיר, אשר במקרים רבים מפותחים יתר על המידה מבחינה אינטלקטואלית.

יניב וליאור הלפרין, בעלי גן ענן, אומרים: "בשנות חייו הראשונות, הילד לומד לשלוט בגופו, להכיר את העולם הסובב אותו ולפתח את דמיונו. לפיכך, הסביבה החינוכית הנכונה בגילאים אלו תעודד את פיתוחן של מיומנויות אלו, ותמעיט בפיתוחן של מיומנויות החשיבה, ששעתן תגיע מאוחר יותר.

הילדים בגן וולדורף לומדים על העולם בפעילות יצירתית ואומנותית, תוך התנסות בלתי אמצעית של הגוף והחושים. הלימוד נעשה דרך חיקוי ומשחק בחומרים פשוטים וטבעיים (כגון: צדפים, אצטרובלים, בולי עץ, בדים ובובות פשוטות העשויות בעבודת יד).

גן ענן, הוד השרון

הפשטות של החומרים והמשחקים מאפשרת לילדים לעבוד ולפתח את דמיונם. לבובות בגן אין זהות מוגדרת, והן יכולות לשמש בתפקידים שונים, בזמנים שונים, הכל כיד הדמיון הטובה על הילד.

על חשיבות הריטואל והשגרה לילדים הצעירים, הם אומרים: "הימים בגן מאורגנים בריתמוס קבוע המאפשר לילד לבנות בטחון ואמון בעולם בו הוא עושה את צעדיו הראשונים.

בחינוך וולדורף שואפים ליצור בגן אווירת בית, דבר המתבטא בפעילויות הביתיות כמו בישול, אפיה, ניקיון ועבודות גינון, בעיצוב הגן ובגישת הגננים אל הילד ואל הקבוצה – כאל משפחה גדולה".

בגן ענן דוגלים בלאפשר לילדים להיות ילדים ככל האפשר ולא להעמיס עליהם, כך שייהנו מהילדות. בחצר הגן ישנם מבחר מסלולי טיפוס, פעילות בחול, חיבור לטבע באמצעות שתילות ועבודת אדמה מהנה וכיפית. הילדים הגדולים יותר לומדים לתפור ואחת לשבוע יוצאים לטיול בטבע בסביבת הגן להכיר את הסביבה.

הדגש בגן ענן הוא על מזון בריא, צמחוני ואורגני. הילדים נהנים משלוש ארוחות מדי יום, כשכל הארוחות נעשות במקום ע"י הצוות ומכילות מרכיבים בריאים מכל אבות המזון להם הילדים זקוקים.

טלפון: 050-3027182

ילדים בגן ענן

 


גן בר

גן בר הוקם לפני כ- 17 שנה כיוזמה משותפת של אם ובת: עמית בר-שחר, בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה, אשר משלימה בימים אלו תואר שני בטיפול באמנות, פתחה את הגן יחד עם אימה – רות בר, גננת מוערכת של משרד החינוך מזה 30 שנה, שעבדה גם כמדריכת מדע ומדיה בגנים. "זה נכון אומנם ששם הגן מגיע משם המשפחה של שתינו, אבל אפשר לקשר את זה גם למשהו בתוכן, ובהווי של הגן", מסבירה עמית, "בר הוא הטבע בצורתו הגולמית, וגם אצלנו בגן דוגלים בטבעיות. יש אומנם שגרה וסדר יום, אבל אנחנו מאמינות בלהרגיש את הילדים ולזרום איתם".
כיום גן בר, המלווה בפיקוח של מכון אדלר, מציע שתי קבוצות גיל: קבוצת צעירים לגילאי עשרה חודשים עד שנה ועשרה, 13 ילדים בקבוצה, עם שתי נשות צוות, וקבוצת בוגרים לגילאי שנה ועשרה עד שלוש, 21 ילדים בקבוצה , עם שלוש נשות צוות. שתי הקבוצות מתוגברות בתקופת ההסתגלות.

מה מייחד את הגן שלכן אל מול גנים אחרים?

"אנחנו לא גן 'אנטרופוסופי', 'דמוקרטי' או 'שפתי'. אנחנו גן משפחתי מלא באהבה ונשמה. כאן כל ילד יכול לבטא את צרכיו, ולמצוא מולו דמויות מלאות לב, אהבה ונשמה שיכילו אותו.
קשה לי לומר מה גנים אחרים עושים או לא עושים, אני יודעת מה אנחנו מעניקות. דבר ראשון זה הצוות המפעיל של הגן. הצוות שלנו איתנו מעל 10 שנים. אנחנו גן שפועל כמו משפחה, חשוב לנו לשמור איתנו נשות צוות שטובות לילדים שלנו". מלבד צוות קבוע ומיומן, מציינת עמית גם את מבנה הגן: "המבנה תוכנן על ידינו, במיוחד לצרכי הגן. זהו לא בית מגורים או מרתף שהוסב לגן, אלא חלל ששיפצנו במיוחד לצרכינו, בדרך בה אמא שלי ואני מאמינות שצריך לנהל גן ילדים – עם חצרות מרווחות מאוד, מוצלות ובטוחות לילדים למשחק ולהתנסות, עם עושר של משחקים, ואמצעי המחשה לכל דבר".

עמית בר-שחר. צילום עצמי

עמית בר-שחר. צילום עצמי

גם שיטת העבודה בגן בר מרעננת יחסית למוכר בגנים אחרים: "מאחר וכל נשות הצוות הן נשים נפלאות, עתירות נסיון ויצירתיות כל כך, אני לא יכולה לכנות אף אחת מהן 'סייעת'. כל נשות הצוות בגן הן יותר מסייעות", מספרת עמית, "אני אומנם מנהלת הגן וגננת הבוגרים, אבל גם מחליפה חיתולים כשצריך. אצלנו כל נשות הצוות דואגות גם לטפל וללוות, וגם שותפות בהבאת והעברת תכנים לילדים". בנוסף, מצטיין גן בר ביצירת קהילה: "יש לנו במהלך השנה אירועים עם ובלי הורים, שמוסיפים הרבה מאוד עניין ומייצרים קהילה – ביקור בפרדס, מסיבת שבועות, פיקניק מסורתי של יום עצמאות, פתיחת ספריה לגן בוגרים עם מסיבת קבלת ספר. אנחנו לא מפריעות להורים ומכבדות את הזמן שלהם, אבל הורי הגן יכירו אלו את אלו, ויצברו חוויות משותפות להם ולילדים, דבר שיוצר קהילה, שבעיננו הוא מאוד חשוב".

גן בר. צילום עצמי

גן בר. צילום עצמי

איך נראה סדר יום בגן בר?

"בוגרים מגיעים אלינו כבר בשבע בבוקר, צעירים החל משבע וחצי. סדר היום של צעירים ובוגרים דומה ביסודו אך אצל הצעירים הכל קצר יותר היות ויכולות הקשב הן מוגבלות יותר".
עמית מתארת סדר יום דומה לזה של גני משרד החינוך עם משחק חופשי בשעות הבוקר, שכולל שולחנות יצירה של הדבקה בצק או גואש, משחקי הרכבה שונים – הילדים מסתובבים בין השולחנות, יוצרים ומשחקים עד למפגש בוקר סביב השעה 9. נקיים מפגש גם בכיתת בוגרים וגם בכיתת צעירים, שנהנים מהמפגשים מאחר ואינם רק פרונטליים אלא חוויתיים: כוללים שירים וריקודים. לאחר מפגש של כחצי שעה לערך, נשב לארוחת בוקר – כל ילד יודע באיזה שולחן הוא יושב עם אשת צוות קבועה שמלווה את ילדי השולחן מידי יום. בדרך זאת אשת הצוות לומדת קצב אכילה של כל ילד, מה הוא אוהב ולא אוהב, ומפקחת על אכילה של מספר ילדים מצומצם – דבר שאנחנו מקפידות עליו מאוד. לגן מטבח פרטי, בו מכינים את האוכל מידי יום: "מקפידות על אוכל מגוון וטרי, עם ארוחה בשרית מידי יום. בכל ארוחה ישולבו ירקות, ופירות ניתן בין הארוחות/ ילדי שתי הקבוצות ילכו לשנת צהרים בסביבות השעה אחת, כאשר שנת הבוגרים קצרה יותר: "אני פותחת את הוילונות, שמה מוזיקה קלאסית ונותנת להם להתעורר בקצב שלהם. זה שוב חוזר לתפיסת החינוך בגן".

ברמת התוכן, ילמדו הגננות נושאים משתנים בלמידה חוויתית: "עכשיו אנחנו לומדים נושא חיות אז כל שולחנות הצביעה, הסיפורים והשירים במפגשים מדברים את הנושא הנלמד".
בנוסף ישנם חוגי העשרה חיצוניים: "יש לנו מטפל בחיות, איש רגיש ומקסים, שעובד איתנו גם הוא שנים ארוכות, החיות שהוא מביא לחוג הן שלו. הילדים לומדים לגעת בעדינות, בזהירות ולפתח אמפטיה. בקבוצת צעירים יש חוג תנועה עם דגש על מוטוריקה גסה: טיפוס, קפיצה, שיווי משקל. לבוגרים יש לנו חוג תנועה וסיפור – שמשלב גם נרטיב, ריקוד וקואורדינציה".

גן בר, בניהול עמית בר שחר, ורות בר
טלפון: 054-4833313
כתובת: הנרייטה סאלד 51, הוד השרון
שעות פעילות: קבוצת הבוגרים 7:00-17:00, קבוצת הצעירים 7:30-17:00, ימי שישי 07:30-12:00


גן חלומותיי

הכירו את גן חלומותיי בהוד השרון, בית הספר החכם לילדות המוקדמת. בגן חלומותיי בדומה לשמו, מטפחים את ההתפתחות החברתית והרגשית ואת חלומותיו של כל ילד וילד. הגן מנוהל באהבה ובמקצועיות רבה בידי חני בן זימרה, בעלת תואר ראשון בחינוך העוסקת בתחום מזה 25 שנה, ומשתייך לעמותת אתגרים בחינוך, המפעילה מספר גני ילדים וכן רשת גדולה של צהרונים בפיקוח משרד החינוך במספר רשויות ברחבי הארץ.

גן חלומותיי, בית הספר החכם לילדות המוקדמת

גן חלומותיי, בית הספר החכם לילדות המוקדמת

גן חלומותיי מיועד לגילאי 3 חודשים עד שלוש שנים ומחולק ל- 3 קבוצות גיל: תינוקייה – גילאי 3 חודשים-שנה, ביניים – שנה עד שנתיים ובוגרים – לגילאי שנתיים עד שלוש. לכל שכבת גיל כתה  מאובזרת וחצר נפרדת ענקית משלה, הכוללת את מיטב הצעצועים והמתקנים המתאימים לקבוצת הגיל. "בחצר הגדולה ורחבת ידיים ישנה גינת ירק ויחד עם הילדים אנו שותלים פרחים וצמחים בערוגות. ישנם עצי תמר ,זית ועוד ואנו לומדים עליהם במסגרת עונות השנה". אומרת חני בן זימרה " בנוסף, ישנו חדר ג׳ימבורי עשיר ומאובזר במתקנים מפתחים".

אנשי הצוות בגן נבחרים בקפידה ומרביתם בעלי ניסיון וותק של כ- 20 שנה בתחום, האוהבים לעבוד עם ילדים ורואים בכך שליחות של ממש.

"הקו המנחה אותנו בגן חלומותיי הוא ראיית הילד והוריו במרכז. כך, אנו מתאימים טיפול במעטפת אישית לכל ילד וילד בגן באופן ייחודי משלו ולבקשת ההורים. במידה וישנם ילדים שהוריהם מעדיפים שיאכלו מזון מסוים, שיתמקדו בחיזוק מיומנויות ספציפיות, אנו נבנה עבורם תכנית ייעודית ביחד עם הוריהם ונפעל בהתאם לכך. יש לנו את הכישורים והידע המקיף לתמיכה בכך ואיננו חוששים להתאים תכנית התפתחותית בחליפה אישית לכל ילד וילד בגן". חני אומרת.

גן חלומותיי מיועד לגילאי 3 חודשים עד שלוש שנים

גן חלומותיי מיועד לגילאי 3 חודשים עד שלוש שנים

מהם הדגשים העיקריים של אנשי הצוות בגן חלומותיי?

"הדגש העיקרי הוא באהבה, חום וליווי הילדים בשנים הראשונות וכן עידוד התנסויות וחוויות מפתחות ומעשירות עבורם. אנו מקפידים לספק המון אהבה, קשובים לילדים ולהוריהם ומבינים את הצרכים והחששות הנובעים מכניסה למערכת חדשה והשינויים הנובעים מכך".

כיצד אתם פועלים לפיתוח והתפתחות הילדים?

"אנו מטפחים לאורך כל השהות בגן, את ההתפתחות החברתית והרגשית של הילדים, כמו גם את החשיבה הביקורתית ואת יכולת פתרון הבעיות שלהם. במסגרת הפעילויות השונות והמגוונות בגן,  אנו מקדמים חקר יצירתיות בסביבת הלמידה הדינמית שלנו כדי לבסס יסודות חזקים של למידה וסקרנות בגן ומחוצה לו. הכי חשוב לנו בשורה התחתונה זה שהילדים ייהנו וישמחו לבוא לגן, וזה מה וזה מה שאנחנו עושים. מעבר לכך, יש חוגים קבועים המועברים ע"י מפעילים חיצוניים איכותיים, ביניהם חוג מוזיקה התפתחותי וחוג גן גורים (חיות)".

מה לגבי הארוחות בגן?

"הארוחות מבושלות בגן מדי יום, תוך שימוש במרכיבים טבעיים טריים ואיכותיים וחיוניים כמובן. יש 4 ארוחות בגן: ארוחת בוקר, ארוחת פירות, ארוחת צהריים וארוחת ארבע".

"הגן פועל מהשעה 07:00 בבוקר ועד 17:00 והיתרון המשמעותי הנוסף בגן חלומותיי הוא צמצום ימי החופשה לטובת ההורים העובדים, ופעילות הגן הנמשכת בתקופת הקיץ עד ה 14.8 ללא תוספת תשלום (ולא עד ה- 7.8 כמו במרבית הגנים)".

גן חלומותיי מרושת במצלמות בכיתות ובחצרות המתעדות כל רגע נתון 24/7

כתובת הגן: רחוב הרצל 1 הוד השרון (מגדיאל).

טלפון:09-7428905

"הדגש העיקרי הוא באהבה, חום וליווי הילדים". גן חלומותיי

"הדגש העיקרי הוא באהבה, חום וליווי הילדים". גן חלומותיי


גן בטבע

חמש השנים הראשונות של האדם הן חשובות וקריטיות בהיבט התפתחות המוח, ההתפתחות הרגשית, היחס כלפי הסביבה, האמון והביטחון העצמי התומך בסקרנות ובהתנסות במגוון חוויות.

כבר מגיל צעיר מאוד, ממש מהימים הראשונים להיוולדם, תינוקות מתחילים ללמוד על העולם הסובב אותם ויוצרים קשרים עם הוריהם אשר משפיעים עמוקות על התפתחותם החברתית, הרגשית, הקוגניטיבית והפיזית בעתיד. לאחר מספר חודשים, כאשר הם שוהים במסגרת גן או פעוטון, הם יוצרים קשרים דומים עם המטפלים בהם.

"גן בטבע" בניהול ענת קיסר

"גן בטבע" בניהול ענת קיסר

ענת קיסר, הבעלים והמנהלת של גן בטבע בהוד השרון, אומרת: "השלבים המוקדמים בהתפתחות הילדים הופכים את המטפל למעין אדריכל, האחראי לעיצוב הבריאות הכללית ואושרם של הפעוטות. האחריות היא עצומה, ואין להקל ראש בהשפעת צוות הגן על ביטחונו, בריאותו ואושרו של הילד ועל סוג המבוגר שהוא יהיה בעתיד".

"ילדים בגילאים הצעירים קולטים המון, הן באמצעות התנסות פעילה ואקטיבית והן מצפייה בסביבה. התפתחות בשלבים המוקדמים היא חשובה ביותר מכל תקופת חיים אחרת, ויש לכך משמעות רבה בהכוונת הטיפול המתאים לכל ילד ובהתאם לגילו".

"גן בטבע" הוקם ע"י ענת קיסר ופועל בהצלחה מזה שנים רבות. התינוקיה ממוקמת ברחוב התלמיד בהוד השרון, וגן "הבוגרים" בגילאי 1-2 שנים ו- 2-3 שנים, ממוקם בכפר מלל, בסמוך.

ענת קיסר עוסקת בתחום החינוך והטיפול בילדים מזה 30 שנה. היא בוגרת "מכללת לוינסקי" שם למדה לתואר הראשון בחינוך. בהמשך עבדה למשך שנתיים במערכת החינוך כגננת והדריכה סטודנטיות עד אשר החליטה לצאת לעצמאות ולהקים גן עצמאי. יחד עם בעלה רונן, הנדסאי במקצועו – הם מנהלים שני גנים איכותיים, מושקעים, ומצליחים בהוד השרון.

מדוע רונן החליט להצטרף לניהול הגן?

"רונן, וגם אני למעשה הבנו, כי אף מצלמה לא תוכל להחליף את האחריות המקצועית שלנו. אנחנו מקדישים את כל עולמנו לגן, כשרונן מנהל את התינוקיה ואני את "גן הבוגרים"". הגן פעיל מזה שנים, ועשרות ילדים התחנכו אצלנו"

מהי תפישת החינוך שלך?

"התפישה שלי היא שבגילאים הצעירים במיוחד, צריך הרבה חום ואהבה יחד עם חינוך דידקטי. הדבר החשוב ביותר הוא להתחבר לילדים, לכבד אותם ולאהוב אותם – דרך זה הם יפרחו. מדובר כמובן בעיקר בתינוקיה, בגילאים הצעירים מאוד. בגילאים הבוגרים יותר, אנו מוסיפים כמובן גם תכנים חינוכיים ותכני העשרה, פעילויות לימודיות והתפתחותיות, חוגים, מפגשים מתוכננים מראש ועוד.

בנוסף, חשוב להכיר כל ילד וילד בכל רבדיו. אנו דואגים לילדים החל מהחלפת חיתול ועד לתכנים קוגניטיביים והכל נעשה בחיבוק חם ואוהב, במעטפת של אהבה והכי קרוב למה שמספקים ההורים ככל האפשר. החלק הנעים ביותר בעבודתי כמנהלת גן הוא להיות גננת ולשהות במחיצת הילדים, ולאחר מכן מגיע כל השאר".

כיצד בעצם מכבדים את הילדים?

"הכוונה היא להתייחס לכל ילד, לשים לב לפרטים הקטנים, להיות קשובים אליו ולצרכיו. לבטוח בו ככל האפשר ולאפשר לו להתנסות בפעילויות שונות עצמו (כמובן תוך השגחה צמודה). יש לכבד את האוטונומיה של הילד, את מחשבותיו ורגשותיו ולאפשר לו עצמאות רבה, לתמוך ברצונותיו (למזון מסוים מתוך מבחר, למשחק ספציפי שהוא אוהב, לחוג.. וכד'). והכי חשוב, ליהנות מחברתם של הילדים, זה בא לי באופן טבעי. כמובן גם להגן עליהם בכל רגע נתון".

ספרי על מבנה הגן והפעילויות בו

"התינוקיה בהוד השרון במבנה גדול הכולל חדר עם ג'ימבורי ומבחר עצום של משחקים וצעצועים. בתינוקיה לרוב יש עד 10 תינוקות, וצוות מטפלים. התינוקיה מאוד מחבקת ומטפלת, לצד פעילויות נעימות של שירים, סיפורים והכל באווירה רגועה ואינטימית, כשהצוות מתאים את עצמו ואת הפעילויות לצרכי התינוקות.

בגן בכפר מל״ל יש שתי קבוצות גיל מופרדות, הנפגשות לעיתים לפעילויות משותפות. קבוצת גילאי שנה עד שנתיים, וקבוצה של גילאי שנתיים עד שלוש. על כל 6 ילדים איש צוות, כלומר12 ילדים עם שני אנשי צוות .בכיתת הגן עד25 ילדים עם 3 אנשי צוות יש חדר ג'ימבורי, פינות משחק, חצר, פעילויות קבוצתיות ,מפגש, התנסות בחומרים שעת סיפור ועוד.

הגן פועל החל מ 07:00 בבוקר בשלושה מסלולים: עד 13:00/16:00/17:00 ובימי שישי משבע וחצי עד 12:00.

כתובת גן בטבע: המייסדים 5 כפר מל״ל
כתובת התינוקייה; התלמיד 5 הוד השרון

טלפון: 09-7462780
נייד רונן: 0522557843
נייד ענת: 0523286411

קישור לאתר

קישור לדף הפייסבוק

גן בטבע, הוד השרון

גן בטבע, הוד השרון


גן דרור

גן דרור הוא גן ותיק הפועל בהוד השרון משנת 1987. הגן מנוהל על פי עקרונות האהבה והתמיכה בילדים למשך כל שהותם בגן, עידוד לעצמאות ולהתנסויות עצמאיות תוך הכוונה והשגחה. גן דרור הוא גם גן דו-לשוני בו הילדים נחשפים לשפות העברית והאנגלית, עם מגוון רחב של חוגים – חוג כמעט בכל יום בשבוע.

בגן דרור ניתן למצוא ילדים בין גיל 3 חודשים עד 3.5 שנים. הגן מורכב מ-3 קבוצות גילאים – תינוקיה, קבוצת הצעירים וקבוצת הבוגרים. הגן מנוהל באווירה משפחתית ומקצועית, כאשר חברי הצוות הינם אנשי חינוך בעלי השכלה אקדמית ומומחים בתחומם. חלק גדול מהצוות עובד בגן כבר למעלה מעשור.

הגננות של התינוקיה (3 חודשים עד שנה) הן ג'ני ונונו ומור שור, אשר מלוות את התינוקות מתלות לעצמאות, על ידי טיפול מסור בצרכיהם הבסיסיים ועידוד גילוי של הסביבה והתנסות במשחקים חדשים, אשר חושפים את התינוקות לחוויות חושיות חדשות. מילות המפתח בתינוקיה הן סדר ואירגון, תוך כדי חיבור בין הגן לבית.

קבוצת הצעירים מובלת על ידי ענת יעקב, גננת ותיקה שנמצאת בתחום כבר 18 שנים, מתוכם 13 בגן דרור. ענת משקיעה הרבה זמן בפיתוח קוגנטיבי של הילדים והובלתם לעצמאות. כמו כן, ענת עוסקת באומנות הציור שנים רבות, נותנת לצבע דגש בפעילות היומיומית בגן, ועורכת סדנאות ציור רבות המפתחות את הדמיון ואת יכולת הביטוי של הילדים.

טלי אלבו היא הגננת של קבוצת הבוגרים, גננת מוסמכת בעלת תואר ראשון בחינוך לגיל הרך, בהתמחות בחינוך מיוחד, בעלת ותק של 20 שנים בתחום. בימים אלה טלי מסיימת תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית. היא חיה ונושמת את העבודה בגן ומתרגשת כל יום מחדש להגיע לגן כדי לאהוב ולחנך ילדים.

גן דרור, הוד השרון

מה היא התפישה החינוכית של הגן?

טלי אלבו אומרת: "כל אחד מחברי צוות הגן מספק לילדים  את 'האני מאמין' שלו באמצעות החוגים והתכנים הלימודיים. הדגש אצלנו הוא על חום ואהבה ואנו רוצים לספק לילדים תחושה של עצמאות וביטחון, שירגישו בטוחים דיים להתנסות, ללמוד ולהתפתח. התפישה היא שהילד שותף פעיל בגן לאורך כל היום ואנחנו יחד עם הילדים, בגובה העיניים. כל דבר שהילד רוצה לשתף ולהראות לנו, אנחנו חווים איתו, עוצרים הכל ומתייחסים אליו באופן אישי כדי להיות שותפים לחוויותיו."

מה הם החוגים הקיימים בגן?

"בגן ישנם חוגים פנימיים המועברים ע"י הצוות המקצועי של הגן, ביניהם: חוג אנגלית, המועבר מדי יום, חוג בישול וחוג דרמה. כמו כן, ישנם חוגים חיצוניים להעשרת התכנים הלימודיים, כגון: מוזיקה ותנועה וחוג טיפול בהמחשה."

מה לגבי הארוחות?

"אנו שמים דגש רב על מזון בריא ואיכותי. נעזרנו בתזונאית קלינית לגני ילדים בשביל לבנות תפריט בריא ומאוזן. כמו כן, יש לנו מבשלת בגן שדואגת להכנת ארוחות טריות, בריאות וטעימות מדי יום."

ספרי על מבנה הגן

"מבנה הגן מותאם היטב לצרכי הילדים. יש לנו שלוש חצרות גדולות ומרווחות, עם המון מתקנים מעניינים לילדים, כיתות הגן בנויות ומותאמות לפי קבוצות הגיל"

ומה עם הבטיחות?

"אנחנו שמים דגש רב על בטיחות בגן. הצוות עובר הדרכת עזרה ראשונה מטעם מד"א כל שנה. אנו מנויים לשירות 'מוניטור' של רופא בלחיצת כפתור; הילדים נמצאים כל הזמן בהשגחת הצוות, גם כשהם ישנים; בגן נמצאת מערכת התראה בפני שריפות ומטפים ובין כל ילד לרחוב נמצאות שלוש דלתות. אצלנו בגן בטיחות קודמת לכל."

כתובת: הבנים 34 הוד השרון

קישור לאתר

טלפון: 054-8612123

גן דרור, הוד השרון


הגן של ליאת

הכירו את הגן של ליאת, גן ייחודי ומתקדם הפועל על פי תפישת 'הילד במרכז' ומנוהל במסגרת של חום, אהבה, תמיכה והרבה כבוד לכל אחד ואחד מהילדים ולאנשי הצוות. הגן בבעלותה ובניהולה המסור של ליאת זאבי, בעלת תואר בחינוך.

הגן של ליאת נפתח בשנת 2009 ומאז ועד היום צבר מוניטין ושם דבר בעולם החינוך לגיל הרך. "הראיה שלנו פשוטה, אך עם זאת מתקדמת. מיטב המחקרים שנעשו בשנים האחרונות הראו כי הצבת הילד במרכז, ראיית צרכיו ורצונותיו ותשומת הלב המלאה לפרטים הקטנים, מבססים באופן מיטבי את הביטחון, ההערכה העצמית שלו ואת ערכיו החינוכיים גם בעתיד. אנו פועלים על פי התפישה כי מקומו של הילד בחברה מכובד, מוערך והוא מעל הכל". אומרת ליאת זאבי, ומוסיפה בחיוך "לעתים ההורים נוזפים בי, כיון שאני מקדישה את תשומת לבי המלאה לילדים, ופחות להם".

גם הצוות החינוכי הטיפולי בגן, פועל על פי מודל זה. כך, אנשי הצוות שנבחרו בקפידה מסורים, אוהבים ותומכים, ועובדים בגן לצד ליאת מזה שנים. בגן של ליאת 13 חברי צוות ומבשלת. "יש בין חברי הצוות מטפלות שעובדות איתי מזה עשור, למעשה, מאז שהגן נפתח. העבודה שלנו סינרגית ומשומנת היטב, אנחנו פשוט מכירים כל כך טוב זה את זה, מה שהופך אותנו לסוג של משפחה". ליאת מציינת.

לאילו גילאים מתאים הגן?

"הגן של ליאת מיועד לילדים בגילאי שלושה חודשים ועד שלוש שנים עם אופציה לשנה נוספת. הילדים ב- 3 קבוצות גיל: תינוקות, צעירים ובוגרים, כאשר לכל קבוצת גיל חדר וחצר משלה, צעצועים מתאימים ואפילו חוגים בהתאמה על פי גיל. ליאת משמשת גננת לקבוצת הבוגרים ומלבד ניהול הגן, היא נוכחת בקביעות מדי יום ומספקת מענה תמידי לילדים ולהוריהם".

אילו חוגים מועברים בגן?

"עבור התינוקות אנו מספקים חוג לווי התפתחותי ומוזיקה. לצעירים, יש חוג ריתמוזיקה, תנועה, יוגה וחוג חיות ולקבוצת הבוגרים בנוסף לשלושת החוגים הללו, יש חוג דרמה המאפשר להם התנסות בהמחזה ומשחק. כל החוגים מועברים ע"י מדריכים חיצוניים מובילים בתחומם".

כיצד מבוססת תפישת 'הילד במרכז' בגן?

"זה מתחיל בדברים הקטנים, אפילו בשלט של הגן בו כתוב: 'גן ילדים – הגן של ליאת'. כך, לפני שזה הגן שלי זה קודם כל הגן של הילדים וזו ראייה חשובה. כל תכני הלימוד מועברים דרך עיניו של הילד ובגובה העיניים שלו. לדוגמה, פרויקט החודש בגן נקרא 'הילד הוא אני' ואנו מציגים את תמונתו של הילד על הבמה, כמו לוח תאטרון, כאשר בכל יום אנו מתמקדים בילד אחר, בחפצים שהוא אוהב ומביא עמו מהבית, בסיפורים שהוא חולק, בחוויות שלו.. כל, הילדים ואנשי הצוות זוכים להכיר את כל עולמו הפנימי של הילד בגן. גם ההורים זוכים דרך הפרויקט, להכיר צדדים בילד שלהם שלא הכירו לפני כן.

"באופן כללי הגן מנוהל במסורת הגנים של פעם עם המון אהבה, כבוד, משפחתיות, עידוד לעצמאות, ותמיכה בהצלחה. הלימוד נעשה דרך חוויה, אני מאמינה שאנו לומדים בעיקר דרך החוויות המהנות שלנו. מאוד חשוב לי שהגן יעניק לילד ולהורה תחושה ביתית שהרי הילד מבלה בו את מרבית שעות היום. מעבר לכך, "אצלנו בגן לומדים לאהוב ואוהבים ללמוד. בגן יש דרכי הוראה מגוונות המשלבות עשייה חינוכית: הילדים לומדים תוך כדי החוויות, יציאה לטיולים, שירה, ריקודים, הצגות ומשחק. במהלך השנים צברתי ידע וניסיון מעולמם של הילדים אשר מאפשר לי לעודד את סקרנותו של הילד כאינדיבידואל ולאפשר לו למידה משמעותית".

מהי ייחודיות הגן?

"הייחודיות של הגן היא שקיימת בו מחשבה מחוץ לקופסא כאשר הילד נמצא במרכז, תוך שהיא מתחשבת בדעותיו, רצונותיו ויכולותיו של הילד. בעולם השפע עדיין אין תחליף לאהבה, תמיכה, הכלה שמאפשרים לילד לפתח את כישוריו וכישרונותיו דרך חקר ועידוד סקרנות".

מה לגבי הארוחות בגן?

"אנו שמים דגש על תזונה ביתית ומאוזנת אשר המבשלת שלנו מכינה בגן עצמו מידי יום מחומרים טריים ואיכותיים בלבד. אין מזון מעובד או תעשייתי בגן ואנו מקפידים על היצע מגוון של ירקות ופירות טריים, וכן שכל ארוחה תכיל את כל אבות המזון. מעבר לכך, אנו ממעיטים להגיש לילדים מזון עתיר סוכר ושומן".

שעות פעילות הגן:  ראשון עד חמישי- 7:00-17:00, שישי 7:30-12:30.

כתובת- חנקין 29, הוד השרון- 052-7958203

הגן של ליאת

הגן של ליאת


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר