פסיכותרפיסטים בשרון. תמונה ממאגר Shutterstock
פסיכותרפיסטים בשרון. תמונה ממאגר Shutterstock

פסיכותרפיסטים בשרון

חוויות מהעבר, טראומות אישיות, רגשות מודחקים, אלו רק חלק מהתהליכים הנפשיים שעובר האדם במהלך חייו ועלולים להשפיע ישירות על מצבו הגופני. מטפלי הפסיכותרפיה הגופנית מסבירים למה זה קורה, אבל חשוב מזה - איך אפשר לרפא גם את הגוף וגם את הנפש

פורסם בתאריך: 26.3.19 21:35

הילד הזה הוא אני – עינב נויהאוזר, פסיכותרפיסטית גופנית

כשאנחנו כבר מרשים לעצמנו להוריד את המגננות, לנוח ממרוץ החיים ולהניח בצד את כל המחויבויות אנחנו מגלים פתאום כמה כיף זה להשתטות ועוד יותר מזה, כמה זה פשוט. איך זה מרגיש לחיות כאן ועכשיו מבלי להיות מוטרדים לגבי המחר. עד כמה היינו רוצים לעשות את זה לעיתים קרובות יותר, בדיוק כמו ילדים. בכל אחד מאתנו מסתתר הילד הזה, אבל לא כל אחד יכול לגעת בו. עינב נויהאוזר, פסיכותרפיסטית גופנית, לוקחת את החלום שלנו והופכת אותו למציאות.

במחשבה ראשונית החיבור בין עולם המבוגרים לזה של הילדים מרגיש אולי מנותק. ילדים אומרים את כל מה שהם מרגישים מבלי לסנן, הם מדברים עם הגוף ומצליחים לתאר במדויק את מה שמתחולל בהם פנימה. מבוגרים, לעומת זאת, למדו להתנהג בהתאם לסביבה, לשמור על פאסון, להבין שיש דברים שכדאי שלא יאמרו ולהתנהג בנימוס. אבל, עינב שמטפלת בשני העולמות יחד, מוכיחה שיש לא מעט קווי דמיון. "אחרי הכל, בכל מבוגר יש את הילד הפנימי שלו", מסבירה עינב. "גם הוא חווה בעבר, היה משוחרר מכל דאגה, השתובב, שיחק ובדק גבולות. וההתנהלות הזו היא שהשפיעה על המבוגר שהפך להיות. ב-99% מהמקרים אני מגלה שמקור הסיבה בגללה פנה אליי מטופל, היא בילדות והעבודה עם הילד הפנימי היא חלק חשוב ומשמעותי בדרך לריפוי".

תחילה חשבה עינב ללמוד פסיכולוגיה וכשחיפשה מידע על הלימודים נתקלה בעולם הפסיכותרפיה הגופנית – המשלב בין גוף ונפש. עולם שלא הכירה כלל, אך ברגע שקראה עליו קצת יותר הבינה עד כמה הוא נכון ומדויק בשבילה. לאורך חמש שנים, במהלך הלימודים האקדמיים במכללת 'רידמן', היא הכירה את החיבור בין הגוף והנפש ולמדה כיצד החיבור ביניהם הוא הכרחי, ושהדרך הטובה ביותר לאזן בין קושי גופני וקושי נפשי הוא להביא לידי ביטוי את שני הצדדים יחד, "כשהתחלתי ללמוד על מרכיבי הנפש שמתי לב שמשהו חסר, וגיליתי איך הגוף הוא הכלי הטוב ביותר לביטוי הנפש. כל התהליכים הרגשיים שהאדם עובר משפיעים ישירות על המצב הפיזי והבריאותי שלו".

בראשית דרכה טיפלה עינב בקליניקה שלה רק במבוגרים, אך בדיעבד המרחק בין הניסיון המקצועי שרכשה לבין הניסיון שלה בחיים עם ילדים היה קצר יותר משחשבה. את ההתמחות שלה עשתה בהוסטל עם אנשים הלוקים בפיגור שכלי שגילם היה אולי מבוגר אך הנפש נותרה ילדותית. עבודת התזה שלה עסקה בקשר בין התפתחות רגשית תקינה של הילד לבין התמקדות ככלי טיפולי בפסיכותרפיה הגופנית. עם סיום הלימודים הפכה לראשונה לאמא וגילתה דרך בנה הבכור כיצד הגוף מדבר עוד לפני שלמד להוציא את המילה הראשונה. כמו כן, היא עבדה כגננת ויישמה את הגישה אותה למדה גם על ילדים. בסופו של דבר, התהליך האישי והמקצועי שעשתה חיבר באופן טבעי בין שני העולמות שבעצם הפכו לעולם אחד שלם.

הידע הרב שצברה עינב מאפשר לה לטפל בילדים עם מגוון בעיות, כגון ביטחון עצמי, קשיים בוויסות חושי, קשיים חברתיים, דימוי עצמי נמוך ועוד. לאחר הבנת המטרות הטיפוליות היא בוחרת את הכלים הטיפוליים הנכונים ביותר עבור המטופל. היות וילדים מבטאים את עצמם בקלות עם הגוף, הטיפול יהיה דרך ציור, תנועה, התמקדות ומשחק. מאחר ומבוגרים לרוב מחושבים יותר, הכלים המתאימים להם יעסקו בשיחה, תרגילי נשימה, מגע, התמקדות או דמיון מודרך. מטרת הכלים הללו היא לאפשר למטופלים להיות עצמם ולשחרר הן את הגוף מתלאות הנפש ולרפא את הנפש בעזרת הגוף.

"העבודה הגופנית עם הילד ועם הילד שבתוכי היא התמחות שמקורה בתהליך אישי שעברתי. כמטופלת החיבור לגוף, אפשר לי להגיע לעומק הנפש. אז, בטיפול, פגשתי את הילדה שבתוכי. שם התאפשר לי לחבק אותה, לחבק את עצמי. אלה התהליכים שאני פוגשת בקליניקה – כיצד לחבק את הילד הפנימי שקיים בכל אחד מאתנו. מטרת הטיפול היא לדבר את הנפש בעזרת הגוף, מתוך אמונה שהגוף הוא הכלי הטוב ביותר לתת לה ביטוי. לכן, במהלך הטיפול, אנחנו חוזרים לילד הפנימי שנמצא בתוכנו. כי שם, אני מאמינה, קיים הפתרון. לכל אחד מאתנו, יש כוח לשנות את חייו. כל מה שצריך זה ביטחון עצמי, אמונה וילד פנימי שרוצה בזה לא פחות".

לפרטים נוספים ניתן לפנות לעינב נויהאוזר – פסיכותרפיסטית גופנית בטלפון: 050-6795202

כתובת הקליניקה: ויצמן 177, כפר סבא.

עינב נויהאוזר

עינב נויהאוזר


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר