פרסום בגוגל: כל היתרונות של המערכת. תמונה ממאגר Shutterstock
פרסום בגוגל: כל היתרונות של המערכת. תמונה ממאגר Shutterstock

פרסום בגוגל: כל היתרונות של המערכת

פורסם בתאריך: 7.4.19 18:59

כאשר מדובר על שיווק ופרסום העסק שלנו, נראה שיש אינספור אפשרויות מהן ניתן לבחור. ישנם כמובן את הערוצים הישנים והטובים כגון פרינט מכל הסוגים (עלונים, ירחונים וכו'); ישנן פרסומות בערוצי המדיה האלקטרונית (רדיו טלוויזיה) בנוסף לאפשרות להעסיק אנשי מכירות שיגיעו באופן אישי ללקוחות פוטנציאלים. כאשר מדובר במה שקרוי ה'מדיה החדשה', ישנן אפילו עוד יותר אפשרויות: החל בשיווק ברשתות חברתיות וכלה בתכניות שותפים או אפילו פרסומות ביו-טיוב. כל שיטה והיתרונות שלה. במאמר הבא, אני רוצה לגעת באחת השיטות הוותיקות בפרסום באינטרנט. אמנם זו שיטה וותיקה, אבל השירות בה השתכלל עם השנים וכיום הוא מציע עדיין כמה יתרונות בולטים. אני מדבר כמובן על הפרסום הממומן בגוגל, או כמו שהוא נקרא: 'אד וורדס'. שיטת הפרסום הזאת צלחה כאמור את מבחן הזמן ולא בכדי.

בהמשך:

  • נסקור בקצרה כיצד עובד הפרסום בגוגל
  • נציין את כל היתרונות הבולטים שלה

פרסום בגוגל – איך זה עובד?

העקרון של הפרסום בגוגל הוא די פשוט. גוגל מחזירה תוצאות חיפוש לביטויים שונים. תוצאות חיפוש אלו מסודרים לפי רלוונטיות לגולש שחיפש אותן. לעסקים, מציעה גוגל לפרסם ועל ידי כך להופיע במיקומים שונים בדף תוצאות החיפוש, לרוב זה בראש אבל גם במקומות אחרים בדף.

הפרסום מתבצע בכמה שלבים:

  • הגדרת ביטויי החיפוש שבהם תופיע המודעה
  • הגדרת תקציב לכל הקלקה על המודעה
  • הגדרת תקציב לכל הקמפיין
  • פילוח קהל לפי נתונים דמוגרפים ואחרים
  • ניסוח המודעה שתופיע

ניתן לראות אם כן שלמרות שהעקרון די פשוט – משלמים לגוגל ומופיעים ליד תוצאות החיפוש – למעשה מדובר על תהליך מעט מורכב של הכנסת המודעה, תיקצוכה וקביעת פרמטרים נכונים שיביאו תוצאות. עסקים רבים בוחרים להעסיק אנשי מקצוע שמומחים בפרסום בגוגל על מנת שאלו ימקסמו את התוצאות העסקיות מההשקעה.

המשיכו לקרא וגלו מדוע עסקים רבים כל כך בוחרים בפרסום בגוגל כאחד מערוצי הפרסום העיקריים שלהם.

מדריך שלם על פרסום בגוגל תמצאו באתר של דניאל זריהן.

יתרונות הפרסום בגוגל

כפי שציינו, עסקים רבים משקיעים הרבה מתקציבם בפרסום בגוגל ובכח האדם שמנהל את הקמפיינים הללו. עסקים רבים מגלים שזהו פרסום אפקטיבי ביחס לעלות ולכן לא נדיר למצא אפילו עסקים זעירים שמוציאים אלפים רבים של שקלים בכל חודש על אפיק הפרסום הזה. הנה מדוע הם עושים זאת:

תוצאות מיידיות

להבדיל מתהליך של קידום בגוגל (כלומר, קידום אורגני או SEO) הפרסום בגוגל יכול להביא לתוצאות מיידיות, כמעט מייד לאחר אישור הקמפיין. התנאי לכך הוא שתקציב ההקלקה יהיה גבוה מספיק, אחרת המערכת תתעדף מפרסמים אחרים. במידה וישנם מספיק חיפושים בביטויים שהגדרתם, ובמידה ומחיר ההקלקה שנתתם הוא תחרותי מספיק, אתם תקבלו תנועה לאתר או לדף הנחיתה באופן כמעט מיידי. מכאן שה רק תלוי בכם אם כל התנועה הזו תהפוך גם למכירות.

שיווק ללקוחות חמים

הפרסום בגוגל נעשה כ'תגובה' לחיפוש של מילות מפתח רלוונטיות על ידי הגולשים. חיפוש שכזה מעיד על עניין ונכונות של אותו גולש במוצר או בשירות. זהו הרגע המושלם לפרסם וגוגל אדוורדס אכן מאפשרת לכם לעשות זאת. באפיקי פרסום אחרים אנחנו מפרסמים לעיתים קרובות לקהל יעד מדוייק אבל לא כאשר הוא 'חם', כלומר מוכן לבצע רכישה. קהל היעד שיקליק על המודעה שלכם, אם היא בנויה נכון, הוא כזה שכבר יודע מה הוא רוצה, ערך איזשהו סקר ועתה הוא מוכן לרכישה.

פילוח קהלים

אחד היתרונות הבולטים של הפרסום בגוגל הוא היכולת לפרסם לקהל מאד מדוייק מבחינת משתנים שונים. בנוסף, אנחנו מכוונים את הפרסום למיקום מסויים בו נמצא הקהל ולזמנים ספציפיים. זה מבטיח לנו שתקציב הפרסום שלנו יופנה רק לקהל שממנו יכולים להגיע אלינו לקוחות ולא יבוזבז על מי שלעולם לא יקנה מאיתנו.

תיקצוב מדוייק

הזכרנו זאת בקצרה אבל שווה להתעמק בזה מעט יותר. את המודעות של גוגל אדוורדס מתמחרים בשתי דרכים. האחת היא הקצבת סכום לקמפיין כולו. השניה היא תמחור לכל פעם שגולש נכנס אל המודעה, זה מה שהזכרנו כמחיר הקלקה. מחיר ההקלקה מאפשר לנו לתמחר מאד ביעילות כמה שווה לנו כל כניסה. התחשיב מתבצע עם נתונים של אחוזי ההמרה שלנו והרווח הצפוי מכל מכירה. את כל הנתונים הללו ניתן להזין ישירות במערכת ולקבל תמונה ברורה לגבי התקצוב הנכון בשבילנו.

מעקב ושיפור מתמיד

אחד הקשיים בערוצי פרסום שונים הוא חוסר היכולת לאמוד את הצלחת הקמפיין. הקושי הזה עולה בייחוד כאשר אנחנו בוחרים בתמהיל של כמה ערוצי פרסום ביחד. בפרסום בגוגל לעומת זאת, ניתן לקבל דוחות מפורטים על ביצועי הקמפיין שלנו כולל מחירי הקלקה בפועל וכמות כניסות.

מה שזה אומר בפועל הוא שיש לנו אפשרות ללמוד באופן יעיל מכל קמפיין ולהשתפר בקמפיין הבא. מה שיפה עוד יותר הוא שלא חייבים לחכות עד הקמפיין הבא בשביל להשתפר. מה שרבים עושים הוא ליצור למודעה שלנו וכל מאפייני הפרסום השונים גרסה נוספת. באותה הגרסה אנחנו משנים רק פרט אחד, נניח משהו שקשור לניסוח המודעה. עכשיו יש לנו שתי מודעות ש'רצות', עם אותם קהלים, אותו התקציב ואותו המחיר להקלקה. רק בניסוח המודעות יש הבדל. אם זהו הבדל קריטי, הוא יתבטא בכך שמודעה אחת תצליח יותר מהשניה. אנחנו נבטל את הפחות מוצלחת ונישאר עם המוצלחת כאשר ממנה ניתן להפיק עוד הפעם שתי גרסאות ולשפר אותה. הכלי הזה נקרא בדיקת A/B והוא אחד הכלים החזקים ביותר במערכת האד וורדס.

סיכום

הפרסום בגוגל איננו חדש אבל הוא רק השתבח עם השנים. המערכת מציעה את אחד מכלי הפרסום החזקים ביותר כיום, אם לא החזק מכולם. גוגל הוא עדיין מנוע החיפוש הנפוץ בעולם וככזה, נמצאים בו הרוב המוחלט של קהלי היעד שלנו.


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר