מטווח ירי בכפר סבא: מתחם הקליעה והירי 'אלון' – המקום שיטעין אותך מחדש. (אילוסטרציה. תמונה ממאגר Shuttertsock)
מטווח ירי בכפר סבא: מתחם הקליעה והירי 'אלון' – המקום שיטעין אותך מחדש. (אילוסטרציה. תמונה ממאגר Shuttertsock)

מטווח ירי בכפר סבא: מתחם הקליעה והירי 'אלון' – המקום שיטעין אותך מחדש

שימוש בכלי ירייה ונשקים מסוגים שונים מצריך הדרכה יסודית, ורמת בטיחות גבוהה במיוחד. מתחם הקליעה אלון בכפר סבא, הוא בדיוק המקום שייספק לכם את הליווי המקצועי הדרוש, תחושת סיפוק והנאה, והכל - באווירה משפחתית ונעימה

פורסם בתאריך: 2.5.19 09:39

מתחם הקליעה והירי 'אלון' הוא בדיוק ההפך ממה שאתם כנראה חושבים על מתקנים בסגנון הזה. המתחם משתרע על פני שטח גדול ומוקף צמחייה בסמוך לעיר כפר סבא,  וכשמגיעים לשם אפשר להשאיר את כל תלאות היום מאחור, לנשום עמוק ולהיכנס לתוך חוויה שבסופה תרגישו שהצלחתם לפרוק את כל העומס שהצטבר עליכם קודם.

"אני תמיד יוצא משם בהרגשה אחרת", מספר דיוויד לייטנר, אחד המתאמנים הקבועים והוותיקים במקום. "היחס של האנשים, המקצועיות ופירוק העול גורמים לי להרגיש שתמיד יש לי את המקום הזה לחזור אליו". דיוויד פוקד את המקום על בסיס קבוע למרות היותו בעל נכות פיסית המצריכה התניידות בכסא גלגלים. למרות מצבו המאתגר, דוויד לייטנר זוכה ליחס של שווה בין שווים במועדון הקליעה 'אלון'. סיפור ההצלחה שלו מגלם בתוכו את הסיפור של המועדון כולו, שהפך לאחד המועדונים המצליחים בישראל.

עד לפני שלוש שנים ביצע דוויד לייטנר את אימוני הירי שלו במטווחים שונים, מול מטרה נייחת. הוא מחזיק ברישיון נשק כבר שנים רבות ואת האימונים שלו הוא ביצע באופן עצמאי, עד שהחליט להצטרף למועדון הקליעה אלון, ולהשתתף באימונים מסוג אחר. "ירי היה משהו שתמיד אהבתי לעשות, עוד מימי הצבא", הוא מספר. "ההשתתפות שלי במועדון פתחה בפני אפשרות להתאמן בירי מעשי. זהו ירי מאתגר – אתה לא עומד מול מטרה ויורה בה, אלא צריך לשלב יכולות שונות, כולל ניתוח טקטי, יכולת חשיבה ותמרון".

לייטנר, בן 41 מקרני שומרון, משמש כמרצה בתחום האסטרטגיה באוניברסיטת בר אילן, והוא נכה צה"ל היושב בכסא גלגלים. בשלוש השנים הללו הוא עבר שיפור משמעותי ביכולות השונות שלו, ומספר שכל זה קורה מבלי שהוא מקבל יחס מיוחד עקב הנכות שלו. "למרות שאני בכסא גלגלים, במועדון אני מדורג לשמחתי בין כלל היורים כמו כל אדם אחר. החובה שלי היא לעמוד בקריטריונים של בטיחות, דיוק ומהירות כמו כל אחד אחר. גם אם יש לי מגבלה פיזית, היא לא מהווה מגבלה בעיניהם אלא משהו שאני צריך להתמודד איתו".

לייטנר משתתף ככל שהוא יכול בתחרויות השונות, ודואג להגיע למועדון פעמיים בשבוע: "אני רואה במקום הזה הרבה יותר ממתקן קליעה, אני מרגיש שאני מגיע הביתה, למקום שנוח לי לבטא בו את עצמי ולהתפתח כל פעם קצת. אני מגיע לפה ושוכח את כל הבעיות שיש לי, אפילו את העובדה שאני בכיסא גלגלים". מספר לייטנר בחיוך.

לכולם יש מקום אצלנו

לייטנר הוא רק סיפור אחד מיני רבים, המציגים את הסיפור המיוחד של מועדון הקליעה 'אלון'. המועדון מיועד לספורטאים אשר סיימו קורס ירי מעשי, קורס ספורטיבי שמתקיים במסגרת התאגדות הקליעה, והוא אחד המועדונים המובילים בארץ שחבריו זוכים פעם אחר פעם בתחרויות השונות, ובראשו עומדת ריקי הולנדר: "במועדון חברים 50-60 איש, גברים ונשים מגילאי 16 עד 67", מספרת ריקי. "כל אחד מצליח למצוא את עצמו אצלנו. לפעמים פערי הגילאים הגדולים מגשרים על פערים אחרים ומאפשרים קשרים חדשים שלא היו מתאפשרים במקום אחר. "הפעילות פה מאוד דינמית וחברי המועדון משתתפים בתחרויות ירי מגוונות בארץ ובעולם, ואפילו חוזרים עם גביעי ניצחון". מציינת ריקי בגאווה.

האימונים במועדון נועדו להכין את החברים לתחרויות באופן היסודי ביותר שיש, הכולל עבודה על דיוק, החלפת מחסניות, תנועה עם אקדח, ירי בתנועה, עבודה ביד חזקה וביד חלשה, ועבודה מאחורי מחסה. כל תרגיל מכיל מספר אלמנטים, ועל המשתתפים לפתור אותו בצורה אופטימלית, כאשר הדבר החשוב ביותר הוא הבטיחות: "אפשר לקבל אפס בתרגיל ועדיין להמשיך בתחרות, אבל אם עשית עבירת בטיחות אתה נפסל ויוצא ממנה באופן מיידי". מסבירה ריקי.

יחס חם, שירות מקצועי ומחירים נוחים

מועדון הקליעה 'אלון' הוא חלק מרכזי בפעילות של מטווח כפר סבא. המטווח החל לפעול עוד בשנות ה-50 המוקדמות, וב-30 השנים האחרונות הלך המקום והתפתח, עד שהפך למה שהוא היום: מתחם הנותן מענה מלא לכל רצון וצורך הקשור בעולם כלי הנשק – החל מאימונים של בני נוער בחץ וקשת, דרך אימונים של נוער ובוגרים בירי מעשי במסגרת המועדון, אימונים לקבלת רישיון לכלי נשק ולחידושו, הכשרות מאבטחים, וכלה בחנות המציעה מגוון של כלי נשק ותחמושת.

הפעילות של מטווח כפר סבא נעשית תוך הקפדה על שירות ברמה גבוהה ובמחירים שווים לכל נפש. בין אם מדובר בחברי המועדונים השונים או במי שמגיעים לכאן במטרה לחדש רישיונות נשק, כולם מקבלים את כל הידע וההכשרות שהם זקוקים להם כדי להצליח בדרכם.

מאחורי המקום עומדת חברת מ.ר. הולנדר והבעלים שלה, מיכה וריקי הולנדר. השניים, זוג בחיים ובעסקים, אחראים להצלחה הרבה של המקום, המביא אליו עוד ועוד אנשים בכל קשת הגילאים מכפר סבא והיישובים בסביבה: "המתקן מסמל עבורנו הרבה יותר מעסק, אנחנו רואים את התהליך שהמתאמנים עוברים אצלנו ומתרגשים מהמסע יחד איתם", מציין מיכה בהתרגשות. "אחרי הכל, הסיפוק בעיניים של המתאמנים הוא חלק מרכזי ממה שמאפשר לנו להמשיך את פעילות המתקן במשך כל כך הרבה שנים".

מתחם הקליעה והירי 'אלון'

כתובת: בן יהודה 69, כפר סבא

טלפון:  09-766-5533

שעות פעילות:
א' – ה': 09:00-17:00
ש': 09:00-13:00

קישור לדף הפייסבוק
קישור לאתר


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר