יועצי קריירה בשרון. תמונה ממאגר Shutterstock
יועצי קריירה בשרון. תמונה ממאגר Shutterstock

יועצי קריירה בשרון שכדאי להכיר

יועצי קריירה מספקים ייעוץ והדרכה מקיפה למיצוי אפשרויות הקידום ומימוש מסלול הקריירה המועדף עליכם. הם שם בכדי ללוות אתכם ולייעץ לכם לאורך ההחלטות המשמעותיות והמורכבות ביותר בכל בחירה, ואין ספק בחשיבותם כשמדובר בשינויים אפשריים במסלול הקריירה הנוכחי והעתידי. הכירו את יועצי הקריירה המקצועיים והמנוסים באזור השרון

פורסם בתאריך: 13.5.19 09:09

 


ורדית קמחי יועצת קריירה

ייעוץ קריירה אמור לאפשר הרבה יותר מאשר רק בחירת סוג העבודה המתאים לנועץ והכוונה האם להחליף מקום עבודה או להישאר באותו המקום. הוא צריך לספק לנועצים הזדמנות ייחודית לשינוי ולמימוש רצון פנימי. זה הקו המקצועי שמנחה את ורדית קמחי, יועצת קריירה מנוסה ומומחית בתחומה .
מודל העבודה המתקדם שפיתחה, מאפשר לנועץ לזהות את המוטיבציות המניעות שלו (הפנימיות והחיצוניות) , ולהבין כיצד יוכל לרתום אותן לבניית מסלול קריירה מתאים ונכון עבורו וכן הדרך האפקטיבית שתביא אותו לשם.

"דרך עבודה ייחודית זו פותחת בפניו הנועץ הזדמנות לביטוי עצמי ולהגשמה של יעוד אישי וחברתי , ולאפשר לו לבחור ולהתפרנס מהדבר שנתפס עבורו הכי מתגמל מבחינה רגשית". אומרת ורדית.

ורדית קמחי, עוסקת בייעוץ קריירה וליווי מנהלים מזה 12 שנים ועובדת עם נועצים בארץ ובארה"ב. לפני כן, שמשה כמנהלת וכיועצת לפיתוח ארגוני לארגונים גדולים. היא בעלת תואר ראשון בעבודה סוציאלית ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב, ובמהלך השנים התמחתה אצל טובי המומחים בארץ ובעולם העוסקים ביצירה של תודעה חדשה וחיבור נכון של גוף ונפש. מודל עבודה הייחודי שפיתחה ורדית, מאפשר לכל אדם המצוי בצומת מקצועית לזהות בתהליך קצר וממוקד את נתיב הקריירה המתאים לו ביותר.

מהם יתרונות מודל העבודה ?

"אצל רוב האנשים המצויים בצומת מקצועית, מתחולל מאבק בין קולות שונים ומנוגדים שלמעשה מקבע אותם במקומם. מודל העבודה הייחודי שלי, מתייחס לקולות המנוגדים כמוטיבציות מתנגשות (מודעות ולא מודעות) ומשתמש בכלים מדויקים אשר ממנפים את המלחמה הפנימית לאנרגיה חיובית, שיוצרת התרגשות ומובילה לתנועה. "השינוי הפנימי הזה מצליח להוביל את האנשים לצאת מ"הפלונטר", לקבל תשובות ברורות ולרתום אותן לקבלת החלטות נכונות, וברות יישום – וכל זאת בתוך פרק זמן קצוב".

כיצד ההשכלה שלך ועבודתך כיועצת ארגונית, מייצרים יתרון?

"לתפישתי, ייעוץ קריירה מצריך הבנה מעמיקה של נפש האדם והאופן בו הוא מקבל החלטות. לזהות מה עומד בבסיס קבלת החלטות של הנועץ – ממה הן נובעות, מהם הגורמים המשפיעים עליו, וכיצד ניתן לסנן את "רעשי הרקע". חיבור של הידע הזה למוטיבציית הליבה של הנועץ מאפשרת לו לקבל החלטות נכונות ולהרגיש שיש לו את היכולת לממש אותן.

"הידע וניסיון המקצועיים שלי כיועצת ארגונית מסייעים לנועץ לבנות דרך פעולה יישומית. דרך שתתאים לו באופן אישי ותאפשר לו להתגבר בהצלחה על האתגרים שעומדים בפניו בדרך למיצוי השינוי.
"בנוסף, אני מספקת לנועץ את זווית הראייה הארגונית, כיצד הארגון חושב ורואה את עובדיו ומנהליו. נקודת מבט זו מאפשרת לו יתרון בתהליך החיפוש וההיערכות לראיונות העובדה. והניסיון מראה כי יתרונות אלו מגדילים את סיכוייו לקבלתו לעבודה שהוא רוצה בה".

חיבור רגשי לקריירה
ורדית קמחי מאמינה בחיבור רגשי של האדם לקריירה שלו. "לא ניתן להפריד בין השניים," היא מציינת, "מי שמגיע אליי לייעוץ נמצא בצומת בקריירה ושואל את עצמו מה הצעד הבא, ומה לעשות כדי שהצעד הזה יהיה משמעותי בעבורי.
"אני מאמינה שהתפקיד הנכון עבור האדם הוא זה שיאפשר לו להביא לידי ביטוי את הערכים הפנימיים שלו, כשהתפקיד בעבודה שלו הוא למעשה ה"פלטפורמה" המאפשרת לו לעשות זאת. העבודה שלי עם הנועץ מכוונת לתת לו את הכלים שיאפשרו לו להגיע לכך".

כיצד מתבצע תהליך הייעוץ והליווי שלך בפועל?

"העבודה שלי נחלקת לשלושה שלבים:
השלב הראשון – לזהות במה הנועץ רוצה לעסוק : מה הנתיב שלו ומהם מאפייני התפקיד ומאפייני הארגון שיהווה בעבורו תנאי הצלחה. הגדרה הזו מספקת לו כלי לקבלת החלטות בדמות של סרגל פנימי שיסייע לו להבין האם התפקיד שהוא מתמיין אליו מתאים לו או לא. בעצם זה כלי לקבלת החלטות שעוזר לו להגדיל סיכויים ולהקטין סיכונים".
השלב השני – ליווי מלא בתהליך חיפוש העבודה: התאמת קורות חיים, הכנה מקצועית לראיונות, בניית תוכנית עבודה למציאת התפקיד המתאים והתמודדות עם האתגרים שיש בדרך.
השלב השלישי – ליווי בכניסה לתפקיד: ליווי הנועץ בחודשי העבודה הראשונים והתוויה של דרכי פעולה שיאפשרו לו להתמקם בהצלחה ולייצר את ההשפעה החשובה לו .
"אני מייעצת ומלווה אנשים מכל חתך האוכלוסייה ומכל תחומי הקריירה – בעלי תפקיד המתמודדים על תפקידי ניהול בכירים בחברות ישראליות ובינלאומיות , עובדים ומנהלים בתפקידים שונים בארגון וצעירים המצויים אחרי צבא. הנקודה המשותפת לכולם היא שהם שואלים את עצמם : "מה הצעד הבא ? ובוחרים לעשות זאת כאן ועכשיו".

ורדית קמחי יועצת קריירה
מעבר לאתר
טלפון:052-3312727

ורדית קמחי. צילום: צביקה גולדשטיין

ורדית קמחי. צילום: צביקה גולדשטיין

 

מרים פאר – יועצת קריירה

יועצת קריירה פועלת במטרה ללוות, לייעץ ולאמן את לקוחותיה לניהול קריירה רצויה ומשגשגת. ישנם אנשים רבים שנמצאים בצומת דרכים בקריירה שלהם, ואינם יודעים לאיזה כיוון לפנות. אחד מתפקידיה העיקריים של יועצת קריירה הוא, לעזור ללקוח למצוא מה הוא רוצה לעשות בחייו המקצועיים, כיצד הוא רואה את העתיד, להיכן הוא שואף להגיע בקריירה, וכיצד להגיע לשם. מאחר והנועץ מעורב באופן אישי ורגשי במקום עבודתו, יועץ קריירה אובייקטיבי יכול לייעץ לו נכונה ומתוך ידע מקצועי וניסיון –  האם הוא נמצא במקום טוב עבורו וכיצד הוא יוכל לעשות טוב יותר. המטרה הסופית היא לעזור לכל לקוח ולקוח, להשיג קריירה טובה ומספקת עבורו.

מרים פאר היא יועצת קריירה מקצועית ומנוסה, בעלת ידע רחב ומקיף בתחום. היא עוסקת בכך מזה 6 שנים, כשבמהלך הקריירה שלה עבדה למעלה מעשרים שנה בתפקידי ניהול בכירים, בחברות תרופות וציוד רפואי בין לאומיות, בתפקידי שיווק וניהול יחידות עסקיות וניהול משאבי אנוש.

פאר בעלת תואר ראשון בביולוגיה והוראת הביולוגיה מאונ' חיפה, ותואר שני במדעי הרפואה מהטכניון. היא מוסמכת לאימון וגישור וכן להנחיית קבוצות. בנוסף לכל אלו, בצעה אין ספור קורסים והשתלמויות בארץ ובחו"ל, ביניהם: קורסים לפיתוח מנהלים, מנהיגות עסקית, ניהול ביצועים (Performance management) מנהיגות נשים, מסוגלות תעסוקתית ועוד.

על היתרונות שלה כיועצת ומאמנת קריירה, היא אומרת: "אני מביאה כלים חשובים ומתקדמים מהתחום האימוני, מהגישור, השיווק, המכירות והניהול, לצד והבנה עסקית ואסטרטגית של מה שקורה בתוך הארגונים מבפנים. זאת מאחר והייתי בעצמי מנהלת שתרמה לפיתוח עובדים רבים שכיום משמשים בעצמם כמנהלים בכירים וכמנכ"לים בארגונים".

ואת פועלת גם בעמותה להעצמת נשים?

"כן. אני עובדת במשרה חלקית בעמותת 'רוח נשית', המלווה נשים נפגעות אלימות לעצמאות כלכלית. שם אני אחראית לכל תחום האימון –  מדריכה כעשרים מאמנות מתנדבות בהדרכה אישית וקבוצתית. מטרת האימון בעמותה היא לעזור לנשים להתפתח מבחינה מקצועית ולהגדיל את ההכנסה שלהן. מעבר לעמותה, אני עובדת כיועצת קריירה בחברת LHH – לי הכט האריסון, כעצמאית, ודרכם אני מלווה אנשים במעברי קריירה בחברות הגדולות בהייטק, ביוטק ובתקשורת. הליווי שם מותאם לכל נועץ, יכול להיות שנעבוד על מציאת כיוון להמשך הקריירה, על כלים לחיפוש ומציאת עבודה, על קבלת החלטות או ליווי בכניסה לתפקיד חדש".

ובעבודתך הפרטית?

"בפרקטיקה הפרטית ובמשרדי אני מלווה אנשים רבים בקריירה שלהם, מנהלי מחלקות בבתי חולים ומשרד הבריאות, מנהלי משק ולוגיסטיקה בבתי חולים. אני מלווה באופן פרטי עובדים ומנהלים ממגוון תחומים, הייטק , ביוטק, תעשייה, ועוד. עובדים מבקשים ליווי בתקופות מאתגרות בקריירה, כגון: התמודדות עם שינויים בארגון שמשפיעים עליהם כך שהם לא יודעים איך לנהוג ומרגישים מקופחים לעתים.  אנשים אשר מתלבטים אם להישאר או לעזוב מקום עבודה, כיצד לפתור בעיה ספציפית בעבודה,  או שרוצים לעשות שינוי קריירה, ואני עובדת ובודקת יחד איתם, מה הם באמת רוצים לעשות ומה הכי נכון להם. ישנם אנשים שנכנסים לתפקידים חדשים ומדובר בשינוי משמעותי והם זקוקים להכוונה ולתמיכה. ישנם מצבים שעובד מתלבט לגבי שינוי והוא כל כך מוצף רגשית שאין לו יכולת לחשוב באופן רציונלי ומושכל  על הדברים ואני יושבת ובונה יחד אתו את התמונה המלאה ועוברת על הדברים בהיגיון, על מפת האינטרסים והאפשרויות. כשעובד מחליט להמשיך ולהישאר בארגון, צריך לעשות עבודה על איך להישאר בארגון ואם הוא מחליט לעזוב, לעשות עבודה על איך עוזבים ולאן. זה מחזיר את תחושת השליטה והביטחון וזה מרגיע את הנועץ.

לגבי ייעוץ ואימון מנהלים, אני עובדת איתם על הזהות הניהולית וסגנון הניהולי, על הבנת מהות התפקיד והכלים הדרושים להם כדי להצליח, משקפת להם את החסמים ועובדת איתם על החוזקות שלהם. בייעוץ אנו מנתחים התמודדויות, אתגרים ומצבים מתוך העבודה שלהם בארגון. מה קורה מבחינה עסקית ומשתפים בבעיות ארגוניות, מאחר וחוויתי את זה כחברת הנהלה בארגונים  למשך 14 שנים, יש לי הבנה אסטרטגית, עסקית וארגונית מקיפה ועמוקה של הדברים הללו ואני יכולה לספק להם את זווית הראיה של 360 מעלות ולהציג בפניהם את כל ההיבטים".

מה לגבי ייעוץ וליווי במציאת עבודה?

"גם שם כמובן, יש כלים רבים שאני מספקת ללקוחותיי, ביניהם הנושא של איך מחפשים עבודה, איך כותבים קורות חיים, איך מתראיינים – גם ברמה הטכנית, וגם ברמה של איך מנהלים את נושא חיפוש העבודה, איך מתמודדים נפשית עם הראיונות. הכנה לראיון עבודה זה לא רק "מה לומר ואיך", זה גם באיזו הוויה להגיע, על מה שמים את הפוקוס, מה ללבוש, מהי שפת הגוף הנכונה, איך להתכונן לסוגי ראיונות שונים ובקיצור, איך להציג את עצמי במיטבי, בעצמות וביכולות שלי ".

מרים פאר, כתובת המשרד: אשר ברש 32, הרצליה

טלפון: 050-2190201

מעבר לאתר 

מרים פאר. צילום: יותם שוורץ

מרים פאר. צילום: יותם שוורץ


יעל לשד הראל – יועצת קריירה

כיום, בעולם העבודה המשתנה והדינמי, לייעוץ קריירה יש ערך רב יותר מאשר אי פעם בעבר. עבודות מתחלפות בקצב מהיר, חברות וארגונים מתפתחים כל הזמן והרעיון שאדם יישאר עם קריירה אחת למשך כל ימי חייו, פחות רלוונטי.

ייעוץ קריירה כרוך בהרבה יותר מאשר רק בחירת העבודה הנכונה עבור האדם ושאיפה שהוא יישאר באותה עבודה למשך שארית חייו. יועצי קריירה נדרשים היום להרבה מעבר, עליהם להכיר היטב את האדם, את אישיותו, צרכיו ושאיפותיו, וכן את שוק העבודה המשתנה.

יעל לשד היא יועצת קריירה מובילה ובעלת ותק וניסיון רב ונצבר. בהכשרתה היא מהנדסת תעשייה וניהול, ועסקה במשך שנים רבות בפיתוח ארגוני. היא מנהלת את תחום הייעוץ התעסוקתי ב"חבר הון אנושי", ועובדת עם ארגונים מהגדולים בארץ: בנקים, חברות תקשורת, סלולר, הייטק, רשויות מקומיות ועוד. היא מספקת שירותי ייעוץ תעסוקתי בתהליכי פיטורין ופרישה מרצון לעובדים עצמם שהארגונים מפנים אליה, וכן ייעוץ קריירה לאנשים פרטיים.

מה זה בעצם ייעוץ קריירה, מה הוא כולל?

"ייעוץ קריירה ניתן לאנשים בכל שלב בו הם נמצאים בצומת או בפרשת דרכים, בקריירה שלהם. ישנם צמתים של חוסר בהירות בנוגע להמשך הקריירה, התלבטויות וסימני שאלה, בעיקר במקרים של פיטורין, עזיבת מקום העבודה, שינויים במבנה המשפחתי, יציאה לגימלאות, חוסר שביעות רצון מתחום העיסוק, ממקום העבודה, מאופי העבודה, התלבטות האם נכון יותר להיות שכיר או עצמאי?, רצון לשינוי ולהתפתחות. אלו הן הזדמנויות מצוינות לעצור, לבחון ולבחור מה נכון לך כעת.

ייעוץ הקריירה כולל הכוונה לתעסוקה וללימודים, הכוונה מקצועית לניהול קריירה, שינוי ושדרוג תעסוקתי, כניסה לתפקיד חדש בארגון, חזרה למעגל העבודה, ועוד ועוד".

כיצד זה מתנהל?

"תהליך הייעוץ כולל בדר"כ 2-5 פגישות שמטרתן אבחון והכנת תכנית פעולה ראשונית להגשמה תעסוקתית, כשלאחר מכן, ניתן להיעזר באימון תעסוקתי למימוש ההחלטות שהתקבלו בייעוץ.  מאחר והתהליך הוא אישי, ניתן "לדלג" על שלבים לא רלוונטיים, או להתעכב על שלבים בהתאם לצורך".

מתי בדרך כלל, אנשים פונים אליך?

"מגיעים אלי אנשים שנמצאים בצומת בקריירה, החל מאנשים ש"תקועים" במצב תעסוקתי לא מספק ולא יודעים כיצד לצאת ממנו, או רוצים לבחור בחוכמה את הצעד הבא. ישנם מקרים בהם הם יודעים מה השינוי התעסוקתי שהיו רוצים לעשות, אך לא מצליחים לעשות את הצעד. במקרים רבים, הם מגיעים כדי לעשות סדר ברמה האישית וברמת הקריירה, כגון אנשים שעזבו ארגון שעבדו בו במשך שנים רבות, ופחות "פתוחים" לעולם העבודה".

מה את מספקת במהלך הייעוץ?

"אני מספקת ארסנל רחב של כלים, בהתאם לצורך ולמצב, כדי למקד ולסייע במציאת עבודה. כמו כן אני מספקת כלים לשיווק עצמי כדי להתקבל למשרת חלומותיהם, טכניקות לחיפוש עבודה, כתיבת קורות חיים, הכנה לראיון עבודה, ועוד ועוד. חשוב להבין, כי כיום תהליך חיפוש העבודה כרוך במידה רבה בשיווק עצמי. הרבה אנשים הולכים לאיבוד בחלק הזה, הם יודעים מה הם רוצים, החליטו שהם עושים שינוי ופשוט "תקועים" בטכניקה של איך לבצע את זה. אני נכנסת לתמונה ומלווה אותם בכל התהליך".

מהם היתרונות שאת מספקת ללקוחותיך?

  • מה שמייחד אותי לפני הכל, זה הידע והניסיון הרב שצברתי לאורך השנים בעבודה מול ארגונים. אני יודעת מה ארגונים רוצים וכיצד הם חושבים ופועלים. גם בהיבט של משאבי אנוש – את מי הם ירצו לראיין, את מי הם מחפשים, כיצד מוגדר אצלם "טאלנט", ולמי הם יתנו עדיפות בקבלה לעבודה. בכל אלו אני יכולה להנחות את הלקוחות שלי, ולהוביל אותם להצלחה פוטנציאלית בקבלת התפקיד.
  • התפקיד שלי לא מסתיים בקבלת הלקוחות שלי לעבודה. הם צריכים לנהל את הקריירה שלהם בצורה נכונה. אנשים ברובם לא מחפשים רק את העבודה הבאה, אלא עובדים בה כחלק ממסלול קריירה שלם, וכשאני מייעצת ללקוח אנו בונים יחד את מסלול הקריירה שלו וצריך לבחור אילו משרות ייקחו אותו לשם.
  • אני מקפידה להיות כל הזמן בעניינים, לבצע השתלמויות, הדרכות, סדנאות, להתקדם יחד עם עולם העבודה צעד צעד, כדי לדעת לכוון ולייעץ ללקוחותיי בצורה הטובה והמדויקת ביותר, בהתאם לדרישות השוק.
  • אנחנו נמצאים כיום בקו התפר בין עולם העבודה הישן ובין עולם העבודה החדש, ונדרשת חשיבה אחרת. לדוגמה, גם עובד שכיר כיום נדרש לנהל את הקריירה שלו כעצמאי כדי להישאר רלוונטי להתקדם ולהשתדרג. העבודה אינה מובטחת לנצח, ועליו להישאר מעודכן ועם האצבע על הדופק באופן שוטף. חשוב ללמוד איך לעשות זאת נכון.
  • צברתי ידע ארגוני נרחב, עבדתי ואני עובדת עם מגוון רחב של אנשים בהרבה מאוד תפקידים, החל מעובדים זוטרים ועד למנהלים בכירים. עם השנים רכשתי הרבה כלים ייעוציים שמשמשים אותי החל משלב האבחון שהוא שלב מאוד חשוב – לאבחן ולמקד מה האדם רוצה ולהניע אותו לפעולה, דרך הבנת החסמים והפחדים שצריך להתגבר עליהם, ועד למציאת המסלול התעסוקתי הנכון עבורו. הניסיון הרב וההיכרות המקצועית עם התחום מאפשרים לי לעבוד עם כל בן אדם בדרך ייחודית לו.
  • רכשתי השכלה בתחום ייעוץ הקריירה, פסיכותרפיה, ויש לי סל כלים רחב. אני מעבירה הכשרות מקצועיות, ומדריכה צוותי תעסוקה ואנשי מקצוע בתחום.
  • אני מנחה סדנאות תעסוקה בארגון 'בעצמי', ארגון מוביל בתחום התעסוקה.
  • ניחנתי ביכולת אבחון ייחודית ומצוינת וביכולת לכוון את האדם לעשות סדר עם עצמו. לאתר את היכולות והיתרונות שלו, מה הוא אוהב ורוצה לעשות וכיצד, ואני מבצעת יחד איתו שיקוף ריאלי של מצבו האישי ושל ההזדמנויות הפוטנציאליות עבורו בעולם העבודה. אני שמה דגש רב על מקצועיות ואנושיות, אלו שני נדבכים שאין לוותר עליהם בתחום זה ואני מקפידה עליהם עם לקוחותיי, לכל אורך הדרך.

 

יעל לשד משרד: ר"ח רקפת 26, מתן

מעבר לאתר

טלפון: 052-8039303

יעל לשד. צילום: עמרם לשד

יעל לשד. צילום: עמרם לשד


מיכל שנהב – פסיכולוגית תעסוקתית

אחד הדברים המייחדים את מיכל שנהב כפסיכולוגית תעסוקתית ויועצת קריירה, הוא ארגז הכלים העשיר בו היא משתמשת בכדי לסייע לכל אחד מהלקוחות המגיעים אליה. ארגז הכלים כולל כלים מתחום הפסיכולוגיה התעסוקתית ומתחומים שונים בהם התמחתה ומתמחה במהלך השנים כמו   טיפול ב- NLP וב- CBT שמשלבת בתהליכי הייעוץ. ״ייעוץ תעסוקתי מסייע למצוא את הכיוון ואת תחום העיסוק המתאים ביותר עבור האדם. אומרת מיכל. ״תחום בו יוכל למצות את יכולותיו לחוש סיפוק ולהצליח״.

ארגז כלים נרחב

את דרכה החלה מיכל כפסיכולוגית וראש מדור מיון לקצונה ומקצועות מיוחדים בחיל האויר וזאת לאחר סיום התואר השני בפסיכולוגיה והתמחות במכון הדסה. במשך 15 השנים בהן שירתה בחיל האוויר, בנתה מערכות מיון, הכשירה מעריכים, כתבה חוות דעת, ייעצה למפקדים בכירים ועוד. לאחר השחרור למדה הנחיית קבוצות ו-NLP  ודמיון מודרך והוסמכה כמטפלת בתחום. היא בחרה בדרך העצמאית בה משלבת עבודה בתחום האבחון והמיון, הנחיית סדנאות וייעוץ תעסוקתי, "את הכלים והידע הטיפולי אני משלבת בתוך הייעוץ התעסוקתי", מספרת מיכל. "אני גם עובדת בתחום המיון, בעיקר עם גופי הביטחון. בקליניקה הפרטית שלי ביישוב נירית, הנמצא סמוך לכפר סבא והוד השרון, אני נותנת ייעוץ תעסוקתי פרטני. אני עוזרת לאנשים למצוא מה מתאים להם, לזהות את היכולות שלהם ואת אותם עיסוקים שגורמים להם סיפוק. וגם לפתור בעיות שקשורות לעולם העבודה.

למה מסייע הייעוץ התעסוקתי?

מגוון הבעיות בגינן מגיעים אנשים לייעוץ אצל מיכל הוא רב.  "לרוב מגיעים אליי אנשים עם תחושה שהם לא ממצים את עצמם ואינם שמחים לקום בבוקר וללכת לעבודתם", אומרת מיכל. "לפעמים הסיבות הן יותר רגשיות, ואז זה דורש כלים יותר טיפוליים. למשל, מקרה של אדם שקשה לו עם מרות או אדם שלא מאמין בעצמו וסובל מחוסר בטחון או הערכה עצמית נמוכה או אדם שחווה תסכול בשל חוסר הצלחה בעבודה".

"עם כל אדם אני עוברת תהליך אישי המותאם לבעיה עמה מתמודד", מסבירה מיכל. "למשל, כשיש קושי בראיונות עבודה, אני עושה סימולציה של ראיון עבודה ואז נותנת משוב על האופן בו נתפס ועובדת אתו על מנת לשפר את התנהלותו בראיון.

"אם מגיע אליי אדם שמדבר יותר מדי ולא מצליח להתמקד ולהעביר מסר ברור, אני עוצרת אותו וביחד מתרגלים איך להעביר את המסר באופן ממוקד וברור יותר. אנחנו מתרגלים מיומנויות תקשורת מילולית וגם , לא מילולית כלומר, שפת גוף."

הקליניקה של מיכל שנהב

הקליניקה של מיכל שנהב

איך בכלל בוחרים כיוון?

"התאמה תעסוקתית בנויה מכמה מרכיבים, זה כמו בניית פאזל. את הכיוון התעסוקתי יש להתאים לכמה היבטים:

א. לנטיות, כלומר למה מעניין את האדם.

ב. לצרכים פסיכולוגים (למשל, צורך לעזור לאנשים, צורך בביטחון תעסוקתי, באתגר אינטלקטואלי).

ג. ליכולות (כלומר, במה האדם חזק).

ד. לערכים עליהם גדל וחונך האדם.

ה. לתכונות האישיות שלו.

למשל, אדם רגיש, אמפתי וסבלני לאחרים יוכל להצליח במקצוע טיפולי כמו פסיכולוגיה או עבודה סוציאלית. ואדם שהוא ביישן ולא אסרטיבי, פחות יתאים לעבוד כעורך דין שצריך לעמוד ולטעון לפני קהל בבית המשפט. יש להתייחס גם לאילוצי המציאות. אדם בן 50 לא יוכל ללמוד רפואה, ואדם שאין לו אמצעים כלכליים יתקשה לממן לימודים במכללה פרטית. חייבים לקחת גם את נסיבות המציאות בחשבון כשמקבלים בחירה לעתיד".

יש לך טיפ לסיום לאלו שמתחילים את דרכם בעולם העבודה?

"בעיניי יש שלושה דברים חשובים להצלחה: אמונה, תעוזה ויוזמה. קודם כל להאמין בעצמך, אחר כך למצוא אומץ לעשות צעדים ואז לתפוס את היוזמה ולבצע אותם. הרבה פעמים מה שעוצר אותנו זה חשש מכישלון ומדחייה, הפחדים מנהלים אותנו. חשוב לי לעזור לאנשים לממש את עצמם ולהיות מאושרים ומסופקים בתחום הקריירה ולא לאפשר לחסמים כמו פחדים או חוסר ביטחון לעצור אותם.

מיכל שנהב 

טלפון: 052-8290336 

מעבר לאתר 

מייל: [email protected]

כתובת הקליניקה: יישוב נירית

מיכל שנהב, יועצת קריירה

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יעל יועצת מדהימה , מקצועית ומיוחדת , בעלת ניסיון רב בתחום !

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר