חשיבותו של יועץ כלכלי לשיפור הרווח. תמונה ממאגר Shutterstock
חשיבותו של יועץ כלכלי לשיפור הרווח. תמונה ממאגר Shutterstock

חשיבותו של יועץ כלכלי לשיפור הרווח

פורסם בתאריך: 2.6.19 22:54

בעסקים רבים קיימת תחושה שניתן היה להפיק רווחיות טובה יותר, והמצב בחשבון הבנק אינו מעורר קורת רוח. פנייה אל יועץ כלכלי יכולה לעשות בתוך תקופה קצרה שינוי משמעותי, הן ברמת הגדלת הרווחיות בעסק והן ברמת הגדלת המחזור. במאמר הבא נבחן את חשיבותו של יועץ כלכלי לשיפור הרווח וכיצד הדבר מתבצע.

כיצד היועץ הכלכלי יכול לסייע

למעשה, יועץ כלכלי יכול לעזור ולהביא להגדלת רווחיות העסק במגוון רחב של תחומים ופעולות. מדובר באדם המחזיק בהשכלה כלכלית אקדמית רחבה ובניסיון עשיר בתור מנהל עסקים בשטח, ובתור יועץ כלכלי לעסקים ממגוון מגזרי המשק. ביכולתו לבצע חקירה מעמיקה של העסק על היבטיו השונים, לגלות נקודות שבהן ניתן להגדיל את הרווחיות, לתת המלצות ותובנות ברות יישום, וללוות את הביצוע לאורך תקופה עד הגעה ליעדים. כעת נסקור מספר אפשרויות להגדלת הרווחיות אשר יועץ כלכלי יכול לגלות ולהכווין אליהן.

תמחור נכון ומקצועי

בעסקים רבים התמחור לא בוצע מראש באופן מספיק רציני ומקצועי, בדרך כלל תוך הסתמכות על מחירי המתחרים ושולי הרווח המקובלים בענף. ואולם, יש עוד קשת רחבה של נתונים שצריכים להשפיע על התמחור ולקבוע אותו, כגון הוצאות הייצור והתפעול של העסק המסוים, שאיפות הרווח של הבעלים, ייחוד המוצרים והשירות הניתן על ידי העסק, וכן הלאה. העובדה היא שמרבית העסקים בישראל מתמחרים את מוצריהם נמוך מדי, דבר המוביל לרווחיות שאינה ממצה את הפוטנציאל ואף להפסדים. מצד שני, תמחור הוא מהמשימות היותר מורכבות של העסק ומצריך הבנה טובה מבחינה פיננסית, מבחינה שיווקית ומבחינת הכרת המשק הישראלי והענף הספציפי של העסק. יועץ כלכלי הסורק את הפעילויות והמאפיינים השונים של העסק, על מוצריו ושירותיו השונים, יכול ליצור תמחור נכון ומקצועי המוביל לרווחיות בכלל, ולרווחיות טובה מהקיימת בפרט.

הקטנת הוצאות בעסק

בעיה שכיחה נוספת העסקים היא הוצאות ייצור או שירות ותפעול גבוהות יותר מהאפשרי, לרוב כי בעסק כבר התרגלו לעבוד בדרכים מסוימות וטסים על אוטומט. יועץ כלכלי בוחן גם את הוצאות הייצור והתקורות על מרכיביהן השונים ויוצא עם נתונים והמלצות שיכולים להגדיל באופן משמעותי את הרווחיות. כך לדוגמא, היועץ יכול להמליץ על העברת חלק משירותי העסק למיקור חוץ, בין אם בישראל או במדינה זרה, דבר החוסך העסקת עובדים על כל המשתמע מכך. כמו כן, היועץ יכול להמליץ על החלפת ספקים או כניסה למשא ומתן מחודש עימם, ויכול להמליץ על שינויים בהיקפי המשרות – למשל צמצום משרה מלאה שכבר לא מצדיקה את עצמה לכדי חצי משרה. עוד אפשרויות להקטנת הוצאות הן בחינה מדוקדקת של הלוואות שהעסק לקח, האם הן טובות מבחינת ריביות והחזרים, האם כדאי למחזר או לסגור אותן, והיועץ גם יכול להנחות את בעל העסק לגבי משא ומתן עם הבנק על הטבת התנאים ואף לבנות עבורו תוכנית עסקית שתעזור להביא הלוואה בתנאים טובים יותר.

לעשות סדר בהתנהלות העסק

לא פעם בעיית רווחיות בעסק נובעת מהתנהלות לא מאורגנת ברמת השוטף. כך למשל, ישנם תפקידים חופפים שמביאים לבזבוז זמן ולבלבול, יש אווירה של עיגול פינות המביאה לאובדן לקוחות ולפגיעה במוניטין, יש מורל נמוך עקב היעדר תמריצים לעובדים, יש חוסר משמעת ומוטיבציה ועוד. ומבחינת המנהל יכולה להיות בעיה בניהול הזמן שמביאה לתחושת עומס ומחנק, ופוגעת ברווחיות במישורים שונים, כמו גם בעיות בתחומי תקשורת בינאישית, דוגמא אישית, הובלה ומנהיגות וכדומה. יועץ כלכלי מביא ארגז כלים ניהולי עשיר המסייע להעלות את העסק על הדרך הנכונה בהתנהלותו השוטפת, דבר המביא לייעול, לחיסכון במשאבים ולשיפור השירות ללקוח – ומכאן גם להגדלת הרווחיות.

שיווק ומכירות – שירות נוסף

עוד בעיה שכיחה בעסקים נוגעת לתחום השיווק, הפרסום והמכירות. לעיתים הבעיה היא שלא מבצעים תהליכים מוסדרים בתחומים אלו, ושנעשות טעויות המתחילות עוד ביכולת השיווק העצמית של המנהל, המקרינה על שאר העובדים בעסק. כמו כן, ייתכן שהעסק משקיע סכומים בלתי מבוטלים באפיקי שיווק ופרסום שלמעשה אינם אפקטיביים, או לפחות לא הטובים והמתאימים ביותר עבורו. יועץ כלכלי עסקי נותן למנהלים ולעובדים כאחד תובנות, המלצות והדרכה בתחומי תהליכי המכירות, ומסייע להסדיר אותם. כמו כן, הוא יכול להכווין אל ערוצי השיווק והפרסום הטובים והמשתלמים ביותר, בין אם במדיה הדיגיטלית או שיתופי פעולה עם עסקים אחרים, ובכך – ביחד עם התמחור הנכון – להביא להגדלה משמעותית של הרווחיות.

לפרטים נוספים בנושא ולקביעת פגישת ייעוץ ללא התחייבות, פנו אלינו בטלפון 035377088 או  במייל.

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר