מחובר/ת. צילום: נופר אבן אור
מחובר/ת. צילום: נופר אבן אור

מוארים בע"מ – המופע שיצחיק אתכם עד שיידלק לכם האור

בין אם אתם מודעים לעין השלישית שלכם, ובין אם מעולם לא התחברתם לצ'אקרת הכתר, כולנו באיזשהו מקום רוצים לגלות את האמת של החיים. נשמע מורכב ורציני? לא דרך העיניים של "מוארים בע"מ" – המופע הסאטירי-רוחני שיצחיק אתכם כל הדרך אל ההארה

פורסם בתאריך: 20.6.19 22:01

נושא הרוחניות תופס תאוצה בשנים האחרונות, ולפעמים עושה רושם של הילה שלוקחת את עצמה ברצינות יתרה. אתם וודאי מכירים את הרגע הזה באימון יוגה, סשן מדיטציה או אפילו בסדנה מעצימה, שבו אתם פוזלים אל עבר שאר הרוחניקים הוותיקים שנראים מחוברים עד ניתוק, וזה גורם לכם להרגיש קצת… איך לומר… לא קשורים לסיטואציה.

מורן ברדע ועדי טרם, שני רוחניקים תל-אביביים לשעבר, אוהבי הילד הפנימי שלהם, ושחקנים מפתיעים, החליטו להרים מופע סאטירי בנושא ולעשות קצת בלאגן בסדר המופתי שנקרא רוחניות, ואתם הולכים לצחוק עד דמעות. המופע הקומי בנוי ממערכונים וסיטואציות משעשעות מחיי היומיום של הרוחניק המצוי, ושזור במערכת היחסים החברית והאמיתית של עדי ומורן.


קרדיט צילום: דימה פוליבקין

אפשר להסתכל לך בתכנייה?

למורן ברדע תמיד היה חיבור עמוק לעולם הרוח ואהבה נצחית למשחק על במה. היא למדה בבית הספר למשחק "בית צבי", קונדליני יוגה בבית הספר הבינלאומי לקונדליני יוגה KRI, ותסריטאות אצל עידית שחורי. היום היא שחקנית, מורה לקונדליני יוגה, ומייסדת תורת הפטוצ'יני יוגה – תנשמו עמוק, אתם תבינו הכל במופע.

עדי טרם, החליט שאחרי 14 שנות הייטק הגיע הזמן שלו ללכת אחרי הלב, ובשבע השנים האחרונות התמקצע בין היתר כמטפל בפסיכודרמה, ריברסינג וטנטרה. בנוסף לתחום הטיפולי שאהב, עדי התחבר לאומנות האלתור על במה ובמשך שלוש שנים למד בתיאטרון האימפרוב בתל אביב. היום הוא מטפל, שחקן ומאלתר, מנחה סדנאות אלתור ותרפיה בפסטיבלים ועוד.

השניים הכירו בפסטיבל הזורבה באשראם במדבר שבדרום הארץ לפני מספר שנים. מפסטיבל לפסטיבל הידידות ביניהם פרחה ואיתה גם הנושאים המשותפים: "באחד הפסטיבלים שמעתי הרבה את המשפט "אפשר להסתכל לך בתכנייה?" וחשבתי לעצמי שזה יכול להיות אחלה פיק אפ ליין של רוחניקים. מפה נולד הרעיון של סצנת משפטי פתיחה של רוחניקים ומשם זה כבר התגלגל…" נזכר עדי.

"פתאום שמתי לב שיש אינסוף משפטים בביצה הרוחניקית, שנשמעים כל כך מצחיק אם לרגע נסתכל על עצמנו מבחוץ ולא ניקח אותם כל כך ברצינות. התחלנו לאסוף משפטים מצחיקים מסיטואציות אמיתיות, והשתעשענו ברעיון של מופע סאטירי על רוחניקים שיוכל למזג את עולם הרוח והמציאות היומיומית של כולנו אל תוך אווירה טובה ולא מחייבת", מוסיפה מורן.

ואז נדלק האור הפנימי

המרווח הקטן-גדול שבין רצינות עולם הרוח, לבין רוח השטות שמתלווה אליו אם רק מאפשרים לה לצאת, יצר את הרעיון למופע מתוך הרצון הטבעי לשלב בין שני העולמות: "התחלנו לשבת ולכתוב תסריטים ששילבו בדיחות מתוך החיים עצמם. מופע הפיילוט שלנו היה במרכז "פלא" הקהילתי שבדרום תל אביב, ושם הבנו שעלינו על משהו גדול", מספרת מורן בגאווה. למופע הגיעו כ-170 אנשים שהתחברו לקונספט ועף להם הכתר מרוב צחוק. מהר מאוד קיבלו מורן ועדי הצעות להופיע במרכזים וארגונים ברחבי הארץ, והתחילו להפיץ את הבשורה בכל מקום אפשרי.

"ממופע למופע התחזקנו יותר והבנו שיש כאן צורך אמיתי – גם של רוחניקים להקליל קצת את אורח החיים שלהם, וגם של קהל המיינסטרים שרוצה להבין מה לעזאזל קורה לנו בראש כשאנחנו עוצמים עיניים, מתחברים ללב ונושמים נשימות עמוקות מדי", צוחק עדי.

לא לוקחים את עצמם ברצינות. יש לך משהו עצוב בעין השלישית. צילום: נופר אבן אור

לא לוקחים את עצמם ברצינות. צילום: נופר אבן אור

אנוכי בתל אביב ולבי איפשהו במדבר

המופע קיבל את הזהות המיוחדת שלו כשצמד המוארים נעו בין החיפוש והחיבור לטבע וללב, לבין הקצב התל אביבי הרועש והמבלבל, ויצר הזדמנות לקהל המיינסטרים לפתוח דלת לעולם הרוח מזווית פחות שיפוטית ויותר מסוקרנת: "אנחנו לא רק מחבקי-עצים", מציין עדי בחיוך ציני, "אחרי הכל, גם רוחניקים דגולים מתעצבנים בפקקים ולא תמיד מצליחים לשלוט באגו, כולנו באותה הסירה. אין טעם לקחת את עצמנו יותר מדי ברצינות, הגישה הקלילה והמצחיקה דווקא עוזרת לקחת דברים בפרופורציות".

"המופע מאפשר לנו ליהנות מכל העולמות שאנחנו אוהבים – הרוח, המשחק, הצחוק והאלתור. כל מופע נראה אחרת ומושפע מהדינמיקה ביננו, והחוויות החדשות שכל אחד מאתנו עבר ועובר. בשונה מהצגה שמבוססת על מחזה תיאטרון שבה אנחנו נכנסים לנעליים של דמות בדיונית ויוצקים לתוכה עולם, במופע "מוארים בע"מ" אנחנו נמצאים בנעליים של עצמנו, מאפשרים לעולם הפנימי שלנו לזהור עם הערכה וחיבור אמיתי לאמת שלנו ולדרך בה בחרנו ללכת, אבל עם הרבה מאוד הומור עצמי וקלילות", מספרת מורן בחיוך, "זה מדהים לראות את הקהל מתגלגל אתנו מצחוק על חומרים שכתבנו שמבוססים על החיים עצמם, ולדעת שגם הקהל מתחבר וחי את אותן החוויות".

צ'אקרת הצחוק שלכם הולכת להיפתח לרווחה

הדבר הראשון שמבחינים בו כבר בכניסה למופע הוא האווירה הצעירה והקלילה, הלא מחייבת ובגובה העיניים. המופע השנון יצחיק גם את הקשוחים שביניכם עד כדי כאב בטן-לסת, ויסחף אתכם לאווירת ה-ביחד אבל לא בצורה מעיקה. קצב המופע גבוה ודינמי, חלקו גם תלוי כמובן בקהל שנכנס בעצמו למסע ולתהליך עמוק עד כדי ציניות. הדינמיקה בין עדי ומורן כל כך טבעית שלפעמים לא ברור אם הם רציניים או לא, והתסריט מותאם לקהל: "מה שכבר לא מצחיק – זורקים לפח. המיחזור כמובן", מציינת מורן בחיוך.

במופע פוגשים דמויות מעולמות היוגה, טנטרה, תקשור, פתיחה בקלפים, דייט של רוחניקים, היפים, טבעונים, ערוץ הילדים של הרוחניקים, טוסטר משולשים, צחוקים על האגו, הילד הפנימי, וקרב אגרוף בחסות ברכות החושך. אם הכרתם רק חלק מהמושגים הכתובים, זהו סימן בשבילכם מהיקום להגיע למופע הקרוב ולהכניס קארמה מוארת אל תוך חייכם. בסוף המופע תוכלו לרכוש מזכרות משעשעות כמו מגנטים, חבילת קלפי טארוט של המופע, סטיקרים לרכב כדי שלא תשכחו את הילד הפנימי באוטו, ותודעת שפע כמובן.

היום, לאחר שהעלו יותר משלושים מופעים בכל מקום אפשרי ברחבי הארץ, מוארים בע"מ עומדים לפני שיא מרגש – מופע חדש ועדכני בשיתוף הבמאי חיים אברמסקי, שיעלה ב-23/7 וב-25/9 בצוותא בתל אביב. המופע יראו אור ושמש קוסמית כחלק מפרויקט הדסטארט במימון הקהל הרחב, או במילים אחרות – זה הזמן שלכם לפתוח את הלב והכיס ולרכוש כרטיס לאחת ההצגות, או אפילו לשתיהן, כדי לגרום להתרגשות לעלות על הבמה!

מוארים בע"מ

קישור לרכישת כרטיסים

קישור לעמוד הפייסבוק

קישור לאתר

יש לך משהו עצוב בעין השלישית. צילום: מחוברת. צילום: נופר אבן אור

יש לך משהו עצוב בעין השלישית. צילום: נופר אבן אור


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר