טיפול זוגי, תמונת אילוסטרציה ממאגר Shutterstock

מטפלת זוגית בגישה אחרת

אם אתם בקושי מצליחים לתקשר אחד עם השנייה, לא נעים לכם להיות ביחד ואפילו הפסקתם לקיים יחסי מין, הגיע הזמן לשינוי רציני ביחסים. המטפלת הזוגית צביה גרנות מציעה טיפים לדרך משותפת חדשה שתחזיר ליחסים שלכם את הניצוץ הרומנטי שאתם כל כך מתגעגעים אליו

פורסם בתאריך: 30.6.19 08:37

צביה גרנות טיפול זוגי קצר מועד בשיטת אחד למען השני

"היום, טיפול זוגי הוא כבר חלק מהמציאות", משתפת צביה גרנות, מטפלת זוגית בתל אביב כבר מעל עשרים שנים. "מגיעים אלי זוגות בכל הגילאים ובכל המצבים; זוגות חדשים שמחפשים דרך לצמיחה ולשמירה על זוגיות טובה, זוגות ותיקים שמחפשים דרך לעורר מחדש את האהבה וזוגות במשבר קשה של בגידה. המקרים הרבים ביותר הם זוגות שלא מסוגלים לתקשר מבלי לריב. התקשורת אצל הרבה זוגות נגועה בחולי קשה".

צביה גרנות היא דוקטור במדעי התנהגות ובעלת הכשרה מקצועית בטיפול זוגי. בעברה הייתה עיתונאית מוערכת בעיתון גדול, עד שיום אחד הרגישה שנמאס לה להסתפק בחיים ובחלומות בינוניים. את ההשראה להסב את עיסוקה לטיפול זוגי היא קיבלה ממערכת היחסים שלה שהתחילה בתסכולים רבים. "באותו היום שהבנתי שמשהו כאן לא בסדר, כל הדיאלוג הזוגי השתנה וכך גם כל המציאות הזוגית בינינו", משתפת גרנות "מאז וכבר הרבה מאוד שנים, אנחנו לא רבים, אלא מדברים".

לא עבר זמן רב עד שהבינה גרנות שהיא אינה מסתפקת רק בשינוי המציאות הזוגית הפרטית שלה, אלא רוצה להציע את הגישה החדשה לכמה שיותר זוגות כדי לעזור להם לשנות את המציאות הזוגית שלהם. היא פיתחה שיטה ייחודית שנקראת "אחד למען השני" שעליה היא מספרת: "כולנו מבינים שכדי שהדברים ישתנו, אנחנו צריכים להשתנות. אבל הבעיה היא שעל פי הגישה הישנה, כל אחד מנסה לשנות את השני ואף אחד לא חושב שהוא צריך לשנות משהו בעצמו. על פי הגישה שפיתחתי כל אחד מתרכז רק במה שהוא צריך לשנות בעצמו וככה שני הצדדים משתנים".

גרנות היא לא מסוג המטפלות הזוגיות שאתם מדמיינים לעצמכם. היא לא תשב אתכם שעות על גבי שעות, תהנהן ותחטט בטראומות ילדות. צביה מאמינה בטיפול קצר מועד, ממוקד וחסכוני. על פי שיטתה "אחד למען השני", השניים משנים את חוויית הזוגיות שלהם 'כאן ועכשיו' וללא התעסקות בילדות שלהם.

היא לא מאמינה בעידוד קורבנות ונבירה בקשיים וכאבים אין סופיים. בעדינות ואסרטיביות, גרנות מקשיבה ומדייקת, מאירה את העיקר ומניחה בצד את התפל ומובילה לעבר עשייה ושינוי. אז בין אם אתם מחפשים דרך להחזיר את האינטימיות, להתגבר על משברים או להיערך לקראת פרק ב', כבר מהפגישה הראשונה גרנות תעזור לכם לעבור מבעיות לפתרונות ומדילמות לתוצאות.

האם טיפול זוגי קצר מועד מספיק בכל המקרים?

"הטיפול נמשך בין שלוש לחמש פגישות בממוצע וללא התחייבות מראש. את זה לא קבעתי באופן שרירותי, אלא מכיוון שזה הזמן שהיה דרוש. ברוב המקרים זה מספיק, גם אם נדמה שהבעיות מורכבות מאוד. הכלים שאני מקנה לבני הזוג מסייעים להם להתחיל לצעוד בדרך חדשה עם סדרי עדיפויות מטיבים. עם זאת, כמובן שתמיד אפשר להמשיך את התהליך מעבר לזמן שהוקצב לצורך תרגול ותחזוקה, במרווחים גדולים יותר בין פגישה לפגישה".

מהי הבעיה הנפוצה ביותר של זוגות שמגיעים אליך לקליניקה?

"הנושא של 'אני צודק/ת חוזר כמעט אצל כל זוג שמוצא את עצמו בקונפליקט. זה לא מפתיע, כי בלי הצורך להיות צודקים לא היו מתעוררים קונפליקטים מלכתחילה. לפי הגישה הישנה, כל אחד בא אל השיח הזוגי בביטחון שרק הוא צודק ואז כמובן שיהיו תמיד שני מפסידים. גם על פי הגישה החדשה אני צודקת תמיד, אבל גם הפרטנר צודק תמיד. זה מעבר דרמטי משיח זוגי בין שני אנשים שכל אחד מהם בטוח שרק הוא צודק, לשיח זוגי בין שני אנשים שכל אחד מהם בטוח שגם השני צודק. "כשניגשים לפתרון קונפליקטים מתוך נקודת פתיחה בה שני הצדדים צודקים, אף אחד לא יכול לפסול את השני וכך שני הצדדים מרוויחים".

איך תורמת תקשורת מקרבת לתהליך הזה?

"תקשורת מקרבת מאפשרת לנו לומר אחד לשנייה כל דבר ולזכות בהקשבה אמיתית. זה העמוד שעליו נשענת התקשורת המקרבת- אף פעם לא לשמור דברים בבטן – לומר כל דבר, אבל בלי לפגוע"

לקריאת מאמרים וטיפים נוספים לתקשורת מקרבת ועוד ניתן לקרוא באתר של צביה

טלפון: 03-5271324

כתובת: ארלוזורוב 124, תל אביב

מעבר לעמוד הפייסבוק

מייל: [email protected]

צביה גרנות

צביה גרנות


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר