תמונה ממאגר Shutterstock. צילום: fizkes
תמונה ממאגר Shutterstock. צילום: fizkes

סדנאות למנהלים: הכירו את המומלצות ביותר

סדנאות למנהלים נוצרו במטרה לתמוך בכלל הצרכים שלהם והכישורים אותם עליהם לחזק ולחדד, על מנת להצליח בתפקיד. הכירו את האנשים המוכשרים שלוקחים את המנהיגים שלנו קדימה דרך סדנאות מקצועיות ובעלות ערך מוסף

פורסם בתאריך: 5.8.19 10:41

שירי ויצנר – סדנאות סטיילינג למנהלים

בעידן המודרני המתקדם, בו נעשה שימוש בבגדים ואופנה ליצירת נוכחות עוצמתית המשקפת את המותג האישי שלך, את תפקידך והדימוי של הארגון בו אתה עובד, השקעה במראה ובלבוש היא המפתח לביסוס התדמית ולדרך בה האחרים יתפשו אותנו נכון.

שירי ויצנר, סטייליסטית אישית ומנחת סדנאות סטיילינג בארגונים, עוסקת בתחום מזה 7 שנים, מאז שסיימה את לימודיה בשנקר. על הבחירה בעולם הסטיילינג וייעוץ התדמית, היא אומרת: "בקריירה הקודמת שלי עסקתי במקצועות הניהול. עבדתי כמנהלת מותג ובהמשך כמנהלת שיווק ומתוקף תפקידי נסעתי לפגישות עם מנהלים בכל רחבי העולם. כך, התוועדתי לראשונה לנושא קוד הלבוש, החשיבות העצומה של הלבוש והמראה שלנו בתרבויות מסוימות, והשפעתם על יחסי העבודה: ביסוס תקשורת ואפשרות לשיתוף פעולה.

"מנהלים בתפקידים בכירים בישראל, לרוב נוסעים להיפגש עם מנהלים בארגונים במדינות זרות, או מארחים גורמים שונים בישראל. היבט הלבוש ויצירת תדמית נכונה הוא קריטי להשגת שיתופי פעולה וקשרי עסקים, על אף שלא כולם ערים לכך. זה דחף אותי ללמוד את הנושא וכיום אני מעבירה סדנאות למנהלים בארגונים בנושא סטיילינג ותדמית אישית הן לצורך פגישות עם גורמים זרים והן לעובדי הארגון עצמם העומדים בקשר עם לקוחות".

סדנאות סטיילינג למנהלים. צילום עצמי

שירי ויצנר, סטייליסטית אישית ומנחת סדנאות. צילום עצמי

מה לובשים למסעדה? מה לובשים למשרד?

"כשמנהל נוסע לפגישת עבודה או עסקים בחו"ל, עליו לדעת מה ללבוש בכל יום ולכל אירוע. לפגישה במסעדה עם איש עסקים בניו יורק סגנון הלבוש יהיה שונה מאשר לפגישת עבודה במשרדיה של חברת יפנית בינלאומית", אומרת שירי ויצנר.

"בטרם אני פוגשת את מנהלי הארגון להם אני מעבירה את הסדנה, אני מבררת איתם טלפונית מהן מדינות היעד העיקריות שלהם, ובהתאם לכך מכינה את תכני הסדנה על פי קודי הלבוש במדינות השונות ועל פי האירועים השונים".

מה עוד עליך לדעת, בכדי להתאים את הסדנה לארגון המיועד?

"אני מתשאלת את הגורם שהזמין ממני את הסדנה ויורדת לעומק הצרכים של הארגון – האם הסדנה היא לצורך נסיעות לחו"ל בעיקר או לפגישות עסקים בארץ, האם מדובר בסדנה למנהלים בחברה או לעובדים עצמם כדי לבסס תדמית וקוד לבוש בחברה לכלל העובדים.

"אני שואלת שאלות רבות בכדי להבין את הערכים של המותג ושל החברה ואת המסר שהם רוצים להעביר. חשוב להבין כי הלבוש שלנו הוא כמו הלוגו של החברה, כמו בניית קמפיין פרסום, לכן, הערכים והמסרים התקשורתיים שהם רוצים להעביר צריכים להילקח בחשבון בכדי להתאים להם את סגנון הלבוש".

צילום: גלית כהן

צילום: גלית כהן

העובדים הם הפנים של החברה

"העובדים בחברה הם הפנים שלה ושגרירי המותג, וזה מתבטא לפני הכל בנראות שלהם. על אף ש'מה שיש בקנקן חשוב', הקנקן עצמו לא פחות חשוב ממנו.

"כאשר עובד מכירות של חברה לדוגמה יוצא לפגישה עם לקוח, מהרגע בו הם נפגשים העובד מייצג את החברה. אם הוא לא מגולח, מריח לא טוב, מגיע בג'ינס מרושל וחולצה בלויה, זה ישפיע באופן ראשוני ומשמעותי על ביצוע העסקה. אף קונה לא ירגיש בטוח לרכוש מוצרים מעובד שמתלבש ברישול ובזלזול. מאידך, אם הוא יגיע לבוש בחליפה מעונבת, בנעליים מצוחצחות, מבושם ומגולח למשעי, כל הפגישה וההיענות תהיה אחרת.

"לפעמים זה גם עובד הפוך: בתחומים מסוימים נרצה שהעובדים יתלבשו 'בגובה העיניים', יתאימו את עצמם לנורמות של קהל היעד – לדוגמה, לא הייתי שולחת סוכן מכירות שטח של משקה אלכוהולי לפגישה עם בעלי פיצוציה בחליפה ועניבה. צריך לדעת להתאים את עצמך לתרבות ולנורמות בהן אתה פועל ולזכור תמיד שהמראה החיצוני הוא חלק מאמצעי התקשורת שלנו עם הסביבה, הוא תקשורת בלתי מילולית, בדיוק כמו התקשורת המילולית".

מה לגבי חברות שיש בהם קוד לבוש או אפילו מדים?

"יש סדנה מיוחדת שפיתחתי לעובדים לובשי מדים, הנקראת:'מדים זה לא נורא'. במקרים רבים, עובדים הנדרשים ללבוש מדים אחידים לעבודה חשים תסכול מסוים, בכך שהם צריכים להיראות כל יום אותו הדבר והם לא יכולים להביא לידי ביטוי את אישיותם האינדיבידואלית.

"בסדנה שלי, אני מנחה אותם לפני הכל כיצד ללבוש את המדים כדי שהם יפיקו את הערך הטוב ביותר וישדרו את מה שיש לשדר, ולאחר מכן, אני מלמדת אותם על כל מיני תוספות ושדרוגים שאפשר להוסיף כדי לבלוט מעט, להיראות שונה זה מזה ולהביא את עצמך לידי ביטוי על אף מגבלות הלבוש".

כיצד זה אפשרי?

"זה מתחיל בדברים הכי קטנים, כמו למשל במדים בהם החולצה צריכה להיות בתוך המכנסיים, אפשר להרים אותה מעט מעל החגורה כדי לתת לה נפח, או לחילופין להדק אותה ממש פנימה, וזה ממשיך בהוספת אקססוריז כגון שרשרת, צמיד, עגילים, שיעצימו את המראה, עיצוב השיער, פן, תסרוקות, סיכות.

"מעבר להיבט החיצוני של הביגוד, אני גם עוסקת בתמיכה הרגשית ומלמדת את העובדים כיצד להתמודד רגשית עם הקושי שיש להם עם המדים הקבועים.

"יש מקרים בהם קוד הלבוש לא כולל מדים אך הוא בכל זאת שרירותי, לדוגמה, מלצרים במסעדה שנדרשים ללבוש שחור. כאן אפשר לשחק עם האפשרויות השונות בגבולות הצבע, למשל חצאית או מכנסיים, חולצה מחויטת או טי שרט צמודה, העיקר שהכל יישאר בצבע השחור".

אילו יתרונות את מספקת ללקוחותיך כמנחת סדנאות סטיילינג?

"ראשית, הניסיון שצברתי מהקריירה הקודמת שלי כמנהלת שיווק ופגישות העסקים שעשיתי בכל רחבי העולם, למדו אותי את תרבויות הלבוש והאופנה ומה יש ללבוש במדינות מסוימות לעומת אחרות ומה סגנון הלבוש משדר בתרבות אחת לעומת בתרבות אחרת.

"האהבה העצומה שלי לתחום האופנה והסטיילינג מורגשת בכל סדנה ועם כל לקוח. כשאני מסיימת סדנה ורואה כיצד הם משתנים לנגד עיניי בסגנון הלבוש והתדמית.זה מספק וממלא אותי אושר. והמטרה לי שהיא שתמיד הם ירוויחו ערך מוסף – שהסדנה תייצר להם הצלחה, הגדלת במספר העסקאות, הצלחה במשא ומתן, בשיתופי הפעולה, ובצמיחת הארגון בכלל. כמו שאומרים,Dressed for success".

שירי ויצנר – מנחת סדנאות סטיילינג למנהלים

טלפון: 050-7300051
קישור לאינסטגרם
קישור לפייסבוק
קישור לאתר  

צילום: חמוטל בורוכוב

שירי ויצנר, מנחת סדנאות למנהלים. צילום: חמוטל בורוכוב


אפרת מעיין: "מנהל טוב הוא כזה המנהל את השדים הפנימיים שלו ויודע לעורר כוחות של יוזמה והתפתחות אצל אנשי הצוות"

מנהלים כיום נדרשים למיומנויות רבות ואיכויות מסתעפות, בכדי לנהל בהצלחה. על המנהל להנהיג את צוות העובדים שלו באופן מיטבי בעזרת ארסנל רחב מאוד של כלים, בכדי ליצור ולשמור על צוות איכותי, פרודוקטיבי, מעורב ובעל מוטיבציה.
אולם לפני הכל, מנהל צריך לדעת לנהל את עולמו הרגשי: לדעת להתמודד עם השדים והחסמים הפנימיים שלו בכדי להצליח לנהל כל דבר אחר.

אפרת מעיין, פסיכולוגית קלינית ומנחת סדנאות למנהלים ולצוותים, קוראת ל"שדים" הללו לצאת ולאו דווקא להחביא אותם פנימה. היא פיתחה מודל פסיכולוגי טיפולי מתקדם בשם: "ארץ יצורי הנפש" שמטרתו להעצים את האיכויות, היכולות והכשרונות של המנהל, מתוך מודעות והיכרות עם הביטויים השונים של הנפש בכדי שהוא יוכל להנהיג את העובדים שלו באופן הטוב ביותר ולהביא את הארגון להצלחה.

המודל פותח לאורך שנים של עבודה קלינית, ומבוסס על מגוון תורות פסיכולוגיות מוכרות ביניהן: התיאוריה של קארל יונג, טיפול CBT, גשטאלט, הגישה הנרטיבית, ותורת הנפש הבודהיסטית, ומוכח כאפקטיבי ביותר בניהול החסמים הפנימיים ובהעצמת חוזקות ומשאבים.

"המרכיב המאתגר ביותר בפיתוח מנהיגים מבריקים שישגשגו בעולם העסקים הדינמי של המאה ה -21, הוא אימון וניהול המרכיבים הפנימיים הנפשיים של המנהל עצמו", אומרת אפרת מעיין, על המנהיגים של ימינו להסתגל לדרישות המשתנות במהירות, לעשות שימוש מיטבי בחוזקות ובמרכיבי האופי המנהיגותיים שלהם, ולהתמודד ביעילות ובהתמדה עם החסמים הפנימיים".

החסמים, הם השדים הפנימיים?

"בהחלט. 'השדונים' במודל שלי, מהווים למעשה דימוי לדחפים, דפוסי חשיבה ומנגנוני הגנה. כשהשדונים הפנימיים "משתלטים עלינו", הם מובילים אותנו לתחושות ולהתנהגות שלילית אשר חוסמת את ההתפתחות.

"לדוגמה, 'שדון ההקטנה העצמית' ושדון הפחד מכישלון הם קולות פנימיים שאומרים לנו: 'אינכם טובים מספיק' או 'לא כדאי לכם לקחת פרויקט חדש כי אין סיכוי שתצליחו'.
"'שדון הפרפקציוניזם' צועק בתוכנו: 'אם זה לא מושלם – זה לא שווה כלום' ועלול לגרום לנו לעבוד כל הלילה עד להשגת התוצאה המושלמת, ועל הדרך, לשלם מחיר אישי ומשפחתי כבד, או לאבד רגישות כלפי העובדים והקולגות שלנו.

"השדונים הללו ועוד רבים אחרים חוסמים את המנהל עצמו ובאותה מידה את אנשי הצוות, מלהוציא לאור את האיכויות המקצועיות והאישיות שלהם, ופוגמים ביעילות עבודת הצוות".

ערכת "ארץ ייצורי הנפש". צילום: נועה שרביט

ערכת "ארץ ייצורי הנפש". צילום: שרון מעיין

מדוע חשוב בעצם, לקרוא לחסמים הפנימיים הללו "שדונים" ולהתייחס אליהם בהתאם?

"המטפורה של השדונים שואבת השראה מתורת הנפש הבודהיסטית, שם השדון מופיע כייצוג לכוחות השליליים המקשים את הצמיחה הרוחנית, מהמושג 'החצנה' בגישה הנרטיבית ומטכניקות של קואוצ'ינג (אימון אישי).

"הרעיון לקרוא לקולות הפנימיים האלה שמשתלטים עלינו 'שדונים', מאפשר לנו ליצור דיאלוג בין החלק הבריא בתוכנו לקשיים שלנו".

כיצד המודל בנוי ואיך הוא מיושם בפועל?

"המודל הוא למעשה שפה, המאפשרת לנו לזהות ולהכיר את מגוון הקולות וההיבטים אשר מרכיבים את הנפש שלנו ומחולקים לשניים: מניעים קדימה (חוזקות, משאבים, כוחות, ואיכותיות שיש למנהל ולצוות), ומעכבים/חסמים: שמעכבים את המנהל/ת, העובד או הצוות ומונעים מהם להביא את המיטב שלהם לחברה או לארגון".

מהו המנהל האולטימטיבי לתפישתך?

"אני מאמינה, שניהול אפקטיבי מיטבי הוא כשהמנהל רואה את העובד, את הצרכים שלו ואת רצונותיו, כשמנהל מכיל ומקבל את העובדים, אמפתי ורגיש לקשייהם, ואף מציע סיוע במידת האפשר: עובד שמגיע לעבודה ומרגיש שדואגים לו ורוצים ברווחתו ובאושרו, יעבוד טוב יותר ויפיק את המרב, הוא יהיה הרבה יותר מעורב בעבודה ופרודוקטיבי. עובד שמרגיש שמעריכים ומעודדים את הכוחות היצירתיים שלו, את היוזמה והיכולת שלו לחשוב מחוץ לקופסא – מביא הרבה יותר איכויות לעבודתו וכל הארגון ירוויח מכך".

כיצד מודל "ארץ יצורי הנפש" שפיתחת, מסייע למנהלים להפוך להיות המנהל האולטימטיבי?

"המודל שפיתחתי מאפשר בדיוק את הדברים הללו: דרכו המנהל לומד הכלה, אמפתיה, עידוד, תמיכה וקידום הצוות, באמצעות נטרול החסמים הפנימיים וחיזוק המיומנויות והאיכויות הקיימות בכל אחד מהעובדים. אני מאמינה שאצל כל אדם, עובד ומנהל קיימות האיכויות הללו, ומה שצריך לעשות כדי להביא אותן לידי ביטוי, זה לשאול קודם כל, 4 שאלות מרכזיות:
• איך לעזור למנהל/ לעובד להכיר באיכויות ובכוחות הללו? (כגון: יצירתיות, חשיבה מחוץ לקופסה, מנהיגות, שיתוף פעולה בצוות, יכולת לשאוף גבוה, להגיע להישגים, לקיחת יוזמה, לקיחת אחריות, אמפתיה, תמיכה באחר, ועוד).
• איך לעזור לו לעורר את האיכויות ולהשתמש בהן יותר?
• מה חוסם אותו מלהוציא את האיכויות מן הכוח הפועל?
• איך להתגבר על החסמים האלו?

"באמצעות הכלים הייחודיים שפתחתי, כגון קלפים המתארים את השדונים, ניתן לזהות את אותם חסמים – גורמים פנימיים שנוטים לנהל אותנו, להבין מהיכן הם באים, כיצד הם פועלים, וללמוד טכניקות לניהול פנימי אפקטיבי כדי להתמודד עם השדונים ולאפשר לכוחות שלנו להתבטא בעולם".

סדנא למנהלים עם אפרת מעיין. צילום: נועה שרביט

סדנא למנהלים עם אפרת מעיין. צילום: אפרת מעיין

מה השדון שלך? צילום: נועה שרביט

מה השדון שלך? צילום: אפרת מעיין

איך לומדים להתמודד עם השדונים בסדנאות שאת מעבירה?

"הדבר הראשון הוא להכיר בהם, שזה כבר מרכיב חשוב בפתרון, ולהבין שהם חלק טבעי שקיים אצל כולנו בדרך זו או אחרת. לאחר מכן, ננסה להבין מהיכן הם הגיעו – האם מדובר בחסמים שנוצרו כתוצאה מאירועים בילדות, מהחינוך של ההורים שלנו, מהסביבה.בהמשך נלמד להתמודד עם השדונים ולשלוט בהם.

"המנהלים בסדנה יקבלו כלים לחיזוק היכולת לניהול הפנימי, לשליטה בחסמים הפנימיים ונטרולם, וכן תעשה עבודה חשובה של חקר אישי ומודעות עצמית. הסדנה כוללת עבודה בקבוצה אבל גם עבודה אינטימית אישית וכן בזוגות. בסדנה נבצע התנסות והדגמות ונלמד כלים ייחודיים ואפקטיביים לניהול צוות. הסדנאות מאוד חווייתיות, כיפיות ומשלבות הרבה הומור והנאה".

למי הסדנאות מתאימות?

"הסדנאות מתאימות למנהלים וצוותים בכל החברות, בדגש על חברות הייטק וסטארט אפ, אך אני מעבירה סדנאות גם לצוותים טיפוליים, צוותי חינוך, וצוותי רווחה. הן מתאימות גם לימי גיבוש בחברות, העצמה, ואף כסדנה שהחברה מספקת להורים העובדים, במטרה להרחבת כישורי ההורות והנאה תוך גידול הילדים"

אפרת מעיין היא פסיכולוגית קלינית ומנחת סדנאות למנהלים, לאנשי טיפול, מחנכים והורים. בהכשרתה התמחויות רבות ביניהן: התמחות בטראומה, בהתמכרויות, התמחות בריפוי גוף נפש ועוד. לאפרת מעיין ניסיון רב בעבודה קבוצתית ופרטנית עם כל הגילאים – ילדים ומבוגרים, והיא עוסקת בתחום הטיפול כ- 25 שנה, כמטפלת, מרצה, מכשירה מטפלים במכללות אקדמיות ומנחת צוותים ומנהלים.

טלפון: 0505773739 (עדיף לשלוח הודעת וואטסאפ)
קישור לאתר
קישור לפייסבוק
כתובת מייל:[email protected]

אפרת מעיין. צילום: נועה שרביט

אפרת מעיין. צילום: נועה שרביט


כתבה שיווקית

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר