תמונה ממאגר Shutterstock. צילום: Andrey_Popov
תמונה ממאגר Shutterstock. צילום: Andrey_Popov

יועצי מס בשרון: הכירו את המומחים בתחום

כולנו יכולים להסכים שמיסים זה עניין מורכב ומסובך שכולל בתוכו חוקים רבים, ניירת שלא נגמרת ואלפי מספרים שמותירים אותנו לרוב חסרי אונים. במיוחד בשביל זה קיימים אנשי מקצוע מיומנים שיכולים לעזור לנו לעשות סדר ולהקל את התחושות. אספנו עבורכם את המומחים בתחום

פורסם בתאריך: 6.8.19 12:22

צבי סנדר

רבים מאתנו לא יודעים שיתכן ואנחנו זכאים להחזרי מס, גם כאשר אנחנו שכירים וחשב השכר של החברה חישב לנו את המשכורת בצורה מדויקת, וגם כאשר אנחנו עצמאים ורואה החשבון שלנו מגיש לנו את הדוחות. בדיוק כאן נכנס צבי סנדר, יועץ מס מומחה, לתמונה. "תחום החזרי המס הוא תחום עיסוקי העיקרי" מספר צבי. "אנשים שחייבים לשלם מס, קרי עצמאים, שכירים, אנשים המקבלים קצבה כמו גימלאים, לא תמיד מקבלים את מה שמגיע להם. לא תמיד חשבי השכר בעבודה או בחברת הפנסיה מודעים לכל הזכויות המגיעים לאותם אנשים. זה לא חלילה שחשבי השכר לא יודעים לעבוד נכון, אבל לעיתים קרובות ישנם נתונים מסוימים שלא באים לידי ביטוי אצל חשב השכר כאשר הוא מוציא לעובד נתון תלוש משכורת, וכך אותו עובד משלם יותר מס ממה שהוא אמור".

המעטפת המושלמת ללקוחות

את דרכו החל צבי סנדר, כמובן, בלימודים, ולאחר מכן בהתמחות במשרד רואי חשבון, כאשר לקח את כל הידע התיאורטי שלמד והחל ליישם אותו ברמה פרקטית על לקוחות החברה. "למדתי כיצד לנצל את כל נקודות הזיכוי, את כל הטבות המס שהחוק נותן ללקוח" אומר צבי, "במטרה לתרגם את זה להגדלת הזיכויים והניכויים. בשנת 2013 החלטתי לקפוץ למים העמוקים ולפתוח משרד עצמאי, כאשר אני כבר בקיא הן בהתנהלות האדמיניסטרטיבית מול מס הכנסה והן בתחום התיאורטי והמעשי של החזרי מס. בצורה הזאת, יכולתי לתת ללקוחותיי את המעטפת המושלמת. כיום, ברוך השם, יש לי למעלה מ-200 לקוחות מס הכנסה, 400 לקוחות בביטוח לאומי, ואני ממשיך לצמוח".

כיצד שכירים יכולים להיות זכאים להחזרים?

אז אילו נתונים נכנסים לתוך תחשיב המס? צבי סנדר מספר שיש הרבה שאנחנו לא יודעים. "כשחשב שכר עושה תחשיב שכר לעובד נתון", מסביר צבי, "הוא אמנם לוקח בחשבון את מצבו המשפחתי של העובד, אלא שגם חשב השכר במקום העבודה וגם מס הכנסה לא משתמשים בנתוני בן או בת הזוג של העובד, לצורך מקסום הזיכויים של העובד.

"כאשר לבן הזוג של העובד יש עודף זיכויים, בגין הפקדות לפנסיה מעבר לתקרה, ילדים, הכנסות נמוכות שלא מגיעות לידי חבות במס ועוד, ולעובד יש פחות זיכויים מתקרת המקסימום שלו, ניתן חוקית להעביר הפקדות עודפות לבן הזוג השני, כך שהדבר לא יפגע בזיכוי שקיבל בן הזוג, מחד, ומאידך, יוסיף זיכויים לעובד שלנו. את העברת ההפקדות האמורה הזו, חשב השכר בחברה ומס הכנסה לא יעשו עבור העובד. מדובר בהחזר שנתי, כאשר סך ההחזרים פי שש, משום שניתן לתת החזרי מס עד שש שנים אחורה, כבר מצטבר לסכום של אלפי שקלים, וזה החזר שיכול להשיג רק יועץ מס מומחה שעיסוקו בכך.

"בנוסף, המשרד שלי, במסגרת מעטפת השירות, נותן שירותי החזרי מס גם עבור מבוטחי הביטוח הלאומי העובדים במקביל ביותר ממקום עבודה אחד, באם נגבו מהם דמי ביטוח גבוהים ממה שהיה צריך, בגין תיאום דמי ביטוח שגוי".

ומה לגבי עצמאים?

הדברים הללו נכונים לגבי עובדים שכירים, אך מה לגבי עצמאים שעובדים בצמוד לרואה חשבון? גם כאן, אומר צבי, יש מקום לפעול מול יועץ מס. "יש לי לא מעט לקוחות שמיוצגים כבר על ידי רואי חשבון או יועצי מס אחרים" מספר צבי. "אני מייצג אותם ייצוג משני, שאינו גורע מהעבודה השוטפת של המייצג הראשי, כלומר, אני מסתכל על הדוחות שהוגשו, ובודק אם אני יכול לשפר אותם בצורה כזאת שאני אגדיל להם את הזיכויים והניכויים כך שיקבלו החזרי מס נוספים. שואלים אותי הרבה – איך אני יכול להוציא יותר ממה שרואה החשבון מוציא? אז התשובה היא כזאת: אין ספק שרואה החשבון מקצועי כמוני, אבל חלק לא מבוטל מהם לא חופרים לעומק ומנסים להוציא ללקוחות שלהם את החזר המס האופטימלי, פשוט כי הלקוח לא משלם על זה. הוא משלם על עריכת דו"ח, והם עורכים עבורו את הדו"ח. אין להם מוטיבציה לעבוד קשה יותר, משום שהם לא מקבלים על כך שום תגמול. היתרון של מייצג משני בהקשר הזה, המתמחה בתחום החזרי המס, זה שאני מקבל כסף רק על ההחזרים, לכן יש לי אינטרס לחפור, לבדוק ולרדת לעומק.

"אני לא מקבל כסף על הבדיקה, אלא רק על התוצאה. אני לא גובה שום סכום על פתיחת תיק, אני עושה את הבדיקה בחינם, והיה ומגיע החזר, כאשר התיקונים בדו"ח שביצעתי מאושרים, אז אני גובה את העמלה מההפרש שנוצר בין החבות שהייתה ללקוח למס הכנסה לפני תיקון הדו"ח לבין החבות הקטנה יותר שנותרה ללקוח לאחר התיקון. משתלם לשני הצדדים".

צבי סנדר
כתובת: תור הזהב 4 א', הרצליה
טלפון: 050-8350308

יועץ המס צבי סנדר. צילום עצמי

יועץ המס צבי סנדר. צילום עצמי


 


כתבה שיווקית

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר