הוצאת ספר לאור. (shutterstock). צילום: Chinnapong
הוצאת ספר לאור. (shutterstock). צילום: Chinnapong

הוצאת ספר לאור: הסטודיו שיגיע עד סלון ביתכם כדי לכתוב את סיפור חייכם

צוות הסופרים בהוצאה לאור הוותיקה סטודיו צפריר מגיע אליכם לסדרת מפגשים במסגרת תהליך מרגש שבסופו נולד ספר המקפל בתוכו את ההיסטוריה המשפחתית ומעבירה מדור לדור. לצד עותקי הספר המודפסים מופק גם ספר דיגיטלי שניתן להפצה ללא הגבלה

פורסם בתאריך: 18.8.19 13:18

"אנחנו עדיין מתרגשים כשאנחנו שומעים את הסיפורים. ההתרגשות לא עוברת", מתוודה רוני צפריר, ממייסדי הוצאת הספרים סטודיו צפריר. גם אחרי 35 שנה בעסקי המו"לות, ספרי הזיכרונות שהוא ושותפתו לעסק, לורן צור-צפריר, מפיקים ללקוחותיהם, מעוררים בהם את אותה התלהבות ראשונית כמו בספר הראשון, שמתחילה בפגישה הראשונה בסלון המשפחה, ממשיכה בתהליך הרגשי של איסוף הסיפורים ומגיעה לשיא במפגש המשפחתי החגיגי שבו מושק הספר.

כדי לעמוד במשימה החשובה מכל, הענקת טיפול אישי, צמוד ומסור לכל לקוח, סטודיו צפריר מתפקד כהוצאת בוטיק שמטפלת במקביל בשלושה-ארבעה ספרים בחודש, לא יותר. בעלי ההוצאה וסופריה מגיעים לכל בית ברחבי הארץ ומלווים את הלקוח מההתחלה עד סיום ההפקה, מהכתיבה ועד שקרטוני הספרים נוחתים בבית הלקוח.

"אנחנו נכנסים לאוטו, נוסעים עם הטייפ, מבצעים כמה פגישות, שעות של ראיונות של בני משפחה, איסוף חומר כתוב כמו מסמכים ותמונות ועושים הצלבה של אינפורמציה", מתאר צפריר. לאחר מכן סופר יושב וכותב את הספר, הספר עובר להגהות, לתיקונים ולעימוד. בסופו של תהליך נולד ספר שמנציח את המורשת המשפחתית, ומבטיח שהסיפורים הייחודיים והזיכרונות יקרי הערך הרגשי יעברו מדור לדור.
בסטודיו מפיקים גם ספרים אחרים – ספרי פרוזה, שירה, יומנים וספרי ילדים – למי שמעוניין בספר המנציח לא את חייו אלא את כישורי הכתיבה שלו.

הספר "אהבה בכל גיל". תמונה באדיבות רוני צפריר

הספר "אהבה בכל גיל". תמונה באדיבות רוני צפריר

"אירוע חד פעמי בהיסטוריה של המשפחה"

"אנשים לא תמיד יודעים כמה להיחשף, מה מותר ומה אסור להגיד", מספר צפריר, "וזה הופך להיות שיח בתוך המשפחה. מדברים על נושאים שלא דיברו עליהם שנים, הכל יוצא החוצה, והתהליך מגבש את המשפחה".

משום שמדובר בעיסוק בנימי הנפש והלב, בהוצאה מקפידים להיות קשובים ורגישים ולטפל בלקוחותיהם בכפפות של משי. כולם כאחד מונעים מהאהבה לכתיבה ולאנשים. את הצחוק שמעוררים בהם סיפורים מסוימים, או את הדמעות שעולות בעיניהם למשמע אנקדוטות מרגשות, הם לא מנסים להסתיר. "אנחנו עדיין מתרגשים מסיפורים שיש בהם ריגושים. התחושות לא נעלמות – כל סיפור הוא חדש, וכל מרואיין הוא עולם ומלואו שיש לגלות ולחשוף בעדינות".

את רגע יציאתו של הספר לאור ניתן לתאר כשיא האושר, לא פחות. "המוצר המוגמר משחק תפקיד דומיננטי במיוחד במשפחות שבהן יש נכדים ונינים, שם הספר הופך להיות מסיבה", מספר צפריר, "כשמגיעים הארגזים עם הספרים ההתרגשות גדולה – עורכים מפגש משפחתי, הסבא מקריא פרק לכולם וזה הופך להיות חגיגה, אירוע חד פעמי בהיסטוריה של המשפחה".

"רק רציתי חיבוק" (מיטל רז). תמונה באדיבות רוני צפריר

"רק רציתי חיבוק" (מיטל רז). תמונה באדיבות רוני צפריר

ואחרי שהאירוע מסתיים, נותר הספר.

"יש חשיבות גדולה לכך, מבחינת המשפחה, שלכל נכד ונין יש את הספר על המדף לצד הספרים האחרים שלו. זהו ספר ייחודי שמכבד את מדף הספרים של הילדים".

לצד עותקי הספרים המודפסים, בסטודיו צפריר מפיקים ללקוחותיהם גם ספרים אלקטרוניים שרואים אור בפורמט דיגיטלי וניתנים להפצה ללא הגבלה, אם על קובץ PDF ואם באמצעות העלאת הספר לאתר. המטרה, מסביר צפריר, היא לחסוך ללקוח בעלויות דפוס: "נניח שיש ללקוח 50 בני משפחה שעבורם הוא רוצה להדפיס את הספר, ובנוסף עוד 400 חברים שהוא היה מעוניין שיקראו אבל בלי להיכנס להוצאה גדולה. אני מכין ספר דיגיטלי שהלקוח יכול לשלוח אותו לכל חבריו, הם קוראים אותו במחשב, וכך הוא גם מפיץ אותו בלי הגבלה וגם חוסך בעלויות."

"אני מתמקד בעיקר באנשים פרטיים למרות שמספר הוצאות עובדות איתנו", מסביר צפריר, "חשובה לי תשומת הלב האישית שאני נותן לאדם שרוצה להנציח את חייו בספר. ספר זה ילד נוסף שנולד למשפחה והם מחכים לרגע הזה. אנחנו שם כדי ללוות אותם. אני מאושר בעבודה הזו וכל כך אוהב אותה. זו חגיגה מתמדת, לתרום לשמחה המשפחתית ולמורשת שלה, ועל הדרך להכיר אנשים חדשים שהופכים לחברים טובים".
"מאות לקוחות מרוצים הם כרטיס הביקור שלנו", מסכם צפריר.

טלפון: 054-5343860, 054-2161196
דוא“ל: [email protected]
קישור לאתר

"בשביל הזכרונות". תמונה באדיבות רוני צפריר

"בשביל הזכרונות". תמונה באדיבות רוני צפריר


כתבה שיווקית

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר