טיפול למתבגרים במרכז. (Shutterstock) צילום: טיפול במתבגרים במרכז. (Shutterstock) צילום: Pixel-Shot
טיפול למתבגרים במרכז. (Shutterstock) צילום: טיפול במתבגרים במרכז. (Shutterstock) צילום: Pixel-Shot

טיפול במתבגרים בכפר סבא: הכירו את המומחים בתחום

במהלך גיל ההתבגרות מתרחשים אצל המתבגרים תהליכים פיזיולוגיים ושינויים קוגניטיביים רגשיים וחברתיים המשפיעים אלה על אלה. לעתים יש צורך בטיפול שיכול לסייע בקשיים ולכן אספנו עבורכם מספר מטפלים מומחים למתבגרים באזור המרכז

פורסם בתאריך: 26.8.19 09:36

אתי בנבינסטי – "Synergetty"

זוכרים את תקופת ההתבגרות שלכם? כמה מרדתם בהורים שלכם? כמה קיצוניים היו מצבי הרוח שלכם? גיל ההתבגרות הוא אחת התקופות המאתגרות והמבולבלות שכולנו עוברים בחיינו. המתבגרים של היום הם חכמים יותר, מהירים יותר ומחוברים יותר, כל אלו מעצימים את מצבי הרוח של המתבגר ואת תחושת השייכות שלו לבני גילו.

במהלך תקופה זו מתרחשים אצל המתבגרים תהליכים פיזיולוגיים ושינויים קוגניטיביים רגשיים וחברתיים המשפיעים אלה על אלה. מהצד, נראים לנו המתבגרים כנפשות בלתי מרוסנות, אך מבפנים חווים אותם נערים ונערות מעמסות פסיכולוגיות אדירות שרבות מהן קשורות בצורך החדש בהגדרה עצמית, בפרטיות, במציאת שייכות חברתית ובסיפוק צרכים.

אתי בנבינסטי, פסיכולוגית הוליסטית ותיקה המגיעה מרקע של פסיכולוגיה קלינית, עובדת כבר למעלה מ-35 שנים עם מתבגרים ומבוגרים אשר מבקשים למצוא איזון בחייהם.

קבעתי להיפגש איתה בקליניקה שלה בכפר סבא להיכרות קצרה במטרה להבין לעומק מה זה אומר "פסיכולוגיה הוליסטית" ומדוע היא תפסה את מקומה בשנים האחרונות כאחת משיטות הטיפול האפקטיביות ביותר.

ארזתי את התיק ויצאתי לכיוון כפר סבא, 3 דפיקות על דלת הקליניקה של אתי וכעבור כמה שניות הדלת נפתחת. מולי עומדת אתי עם חיוך גדול על פניה, רעמת תלתלים ומבטא דרום אמריקאי שקשה לפספס, "היי גיא, מה נשמע? חיכיתי לך".
את שמחת החיים והאופטימיות המדבקת של אתי מרגישים כבר מהרגע הראשון, אולי כחלק מההשפעות התרבותיות שאספה איתה מדרום אמריקה לפני שעלתה לארץ. כך או כך כבר ברגע הראשון אני מרגיש את החום והאהבה שהיא מפיצה בסביבתה, מה שמשרה בי ברגע אחד תחושה של נוחות; כזו תחושה שמרגישים בקרבת בן אדם שמכירים כבר שנים.

הקליניקה לא עומדת בהגדרה המסורתית, ובמקום היא משמשת בעצמה גם ככלי טיפולי, מקום נעים ורגוע שמייצר תחושת ביטחון בכל מי שנכנס אליו. אבנים, קריסטלים ונרות הם חלק מהתפאורה הטבעית של החדר, משהו בו מרגיש קסום, כאילו מתרחש משהו ממש מולי, משהו שאני לא מצליח להצביע עליו ולומר מהו אבל הוא שם כל הזמן, באנרגיה.

אתי קופצת לרגע לחדר שליד וחוזרת עם עוגיות ושתיה קלה, בשלב זה אני כבר מבין שהולכת להיות לנו שיחה מעניינת. כעבור כמה רגעים של שיחה קצרצרה וכמה פירורים חדשים שמקשטים את השטיח אנחנו מתיישבים ומתחילים לדבר על עבודתה של אתי ועל האופן בו היא משנה את חייהם של מטופליה.

נתחיל מההתחלה, מה היא פסיכולוגיה הוליסטית ומה היתרון בה?

"דמיינו שאתם ניגשים לארון הסכו"ם אצלכם במטבח כדי לקחת את כל מה שאתם צריכים בשביל הארוחה. אתם פותחים את הארון ומגלים שבתוכו נשארו רק כפות. כמובן שעם הכפות תוכלו לאכול מרק בקלות, אך מה תעשו אחר כך כשתצטרכו לנעוץ את הכף בירקות הטריים שחתכתם לכם, או כשתרצו לחתוך את העוגה בסוף הארוחה? השימוש בכף בלבד עלול להגביל אתכם ואף להשאיר אתכם רעבים ומתוסכלים.

"מגוון של כלים בארון המטבח שלכם יעזור לכם בכל ארוחה, וכך אנחנו מתייחסים גם לתחום הפסיכולוגיה. מבחר של כלים, המתווספים לכלים שמקבלים בלימודי הפסיכולוגיה הקלינית, מאפשרים לי כפסיכולוגית להתאים את שיטת הטיפול בצורה מושלמת בהתאם למצב בו שרוי האדם שמגיע אליי ובהתאם למטרות איתן הוא מגיע".

מגוון רחב של כלים מאפשר לך יותר גמישות, אך מה מקבלים מזה המטופלים?

"השימוש במגוון כלים מאפשר לי להתאים את הטיפול בצורה מושלמת עבור כל מי שמגיע אליי, כך שהטיפול לא יהיה רק קצר יותר אלא יספיק, על טווח זמן קצר יחסית, להביא לתוצאות יוצאות דופן שאותן גם ניתן לשמר.
"התבוננות על האדם כיחידה הוליסטית אחת שלמה, המשלבת גוף, נפש ותודעה, מאפשרת לי ליצור השפעות חיוביות שמתחילות בנקודה אחת בחיי המטופלים ומתפשטות במהירות לתחומי חיים נוספים".

עם מה מתמודדים היום בני הנוער שהם צריכים כזו התייחסות מורכבת למצבם?

"בני נוער בכללי, ועל אחת כמה וכמה בני הנוער של היום, מתמודדים עם אינספור לחצים ואתגרים, חלקם היו קיימים גם בעבר וחלקם 'פירות' הקידמה הטכנולוגית שנמצאת סביבנו בכל עת.

"צעירים ומתבגרים תמיד היו ידועים בהפכפכות רגשית שנבעה כתוצאה מחיפוש אחר הגדרה עצמית, אך כיום הדבר מתעצם פי כמה בעקבות השימוש המוגזם ברשתות החברתיות, החשיפה לאידאלים לא ריאלים, והרצון להשאר כל הזמן מחוברים ובתוך משבצת 'בטוחה'".

אם כך, תמיד היו למתבגרים בעיות, וזו כנראה רק תקופה חולפת, מדוע צריך למהר להביא את הילד לטיפול?

"בעיות תמיד היו ותמיד יהיו למתבגרים, אך אין זה אומר שיש לקבל זאת כגורל חתום. חשוב להבין שתקופת ההתבגרות היא תקופה משמעותית ביותר עבור כל אדם, מדובר בתקופה בה בני נוער מתעצבים, מגלים את העוצמות והחוזקות שלהם ומייצרים לעצמם מסגרת בה הם מבינים מה הם יכולים לעשות ומה לא.

"זו בדיוק התקופה שבה נרצה להדגיש עבור בני הנוער את העוצמות והחוזקות שלהם ולהראות להם שהם מסוגלים לעשות הכל, מכיוון שאותה התחושה תלווה אותם מאוחר יותר בחייהם הבוגרים בכל מקום אליו יפנו. טיפול פסיכולוגי הוליסטי הנוגע בגוף, בנפש ובתודעה של האדם, מבטיח יצירת תשתית איתנה לחייו הבוגרים של כל מתבגר, בעזרתה הוא יוכל לכבוש כל מטרה שיציב לעצמו ולצלוח כל אתגר שיקרה בדרכו".

כלומר כל בני הנוער צריכים ללכת לטיפול פסיכולוגי הוליסטי?

"ממש לא. ישנם בני נוער שמצליחים לנווט את התקופה הזו בכוחות עצמם וישנם כאלה שצריכים עזרה. הדבר דומה לגוזלים שמוכנים לעזוב את הקן, חלקם יהיו מוכנים לעשות את הקפיצה לבד וחלקם צריכים דחיפה קטנה, אך בסופו של דבר כולם מצליחים לפרוש כנפיים"

איך נדע האם הילד שלנו צריך דחיפה או שהוא מסתדר לבד?

"חפשו שינויים בהתנהגות, דברים שבעבר לא הייתם רואים וכיום נראה שהפכו לטבע חדש עבור ילדיכם. האם הם מעדיפים להתבודד? מסתירים את הגוף שלהם? ממעטים להיפגש עם חברים? סובלים ממצבי רוח?
"כל אלה הם סימפטומים, קריאות חרישיות לעזרה, הם תמיד מול העיניים, רק צריך להסתכל בתשומת לב וברגישות כדי להבחין בהם".

למה אפשר לצפות כתוצאה מהטיפול?

"ואו, התוצאות של הטיפול הן באמת בלתי ניתנות לתיאור, מדובר בבני נוער וילדים שמגיעים כמו פרח סגור ובסוף תקופת המפגשים יוצאים כמו פרח מלבלב שנפתח את העולם.

"תלוי כמובן מה האתגרים שאיתם מגיעים המטופלים, אך אפשר לומר שהתוצאות הן לרוב שיפור ניכר בביטחון העצמי, בדימוי העצמי, שיפור ורכישת כלים לתקשורת עם הסביבה, רוגע, סובלנות, שליטה עצמית ועוד מגוון יתרונות שמבטיחים לסלול את ההצלחה העתידית בחייו של כל אחד".

אתי בנבינסטי היא פסיכולוגית הוליסטית המשלבת בעבודתה עם ילדים, בני נוער ומבוגרים, מגוון שיטות, ביניהן: NLP, שיטת הגשטאלט, פסיכולוגיה קלינית ועוד.
היכולת שלה להסתכל על האדם שמולה, מעבר רק למילים בהם הוא משתמש כדי לבטא את עצמו, מאפשרת לה לזהות באופן מדויק היכן נמצאות הנקודות שעליהן חשוב לעבוד, מה שמאפשר להגיע לתוצאת מדהימות ומדויקות עבור כל מטופל ולשיפור מדהים בחייו.
דלתה של אתי פתוחה תמיד עבור מטופליה בהווה ובעבר והיא תמיד זמינה לשיחת טלפון והתייעצות עם כל מי שמבקש.
אם אתם או ילדיכם מחפשים אוזן קשבת שתוכל לתמוך ולעזור, אתי תשמח לעמוד לשירותכם.

כתובת: כפר סבא
טלפון: 054-4770832
שעות פעילות:
ימי א-ה: 10:00-21:00
קישור לפייסבוק
קישור לאתר

אתי בנבניסטי. צילום עצמי

אתי בנבניסטי. צילום עצמי


כתבה שיווקית

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר