פתיחת תיק גירושין. (Shutterstock) צילום: Sergey Nivens
פתיחת תיק גירושין. (Shutterstock) צילום: Sergey Nivens

פתיחת תיק גירושין: הכירו את המגשר המוסמך יצחק קולקר

יצחק קולקר, מגשר מוסמך לגירושין וטוען רבני, מבצע תהליכי גישור לזוגות כחלופה לניהול סכסוכי גירושין בבית המשפט. יצאנו להכיר אותו ולשמוע עד הדרך שלו

פורסם בתאריך: 6.10.19 10:41

בתי הדין הרבניים מהווים חלק ממערכת השיפוט הממלכתי בישראל על פי חוק, ובסמכותם לפסוק בענייני גירושין של יהודים אזרחי ותושבי ישראל. כאשר בני זוג יהודיים מעוניינים להתגרש, עליהם לפנות לבית הדין הרבני לצורך סידור הגט. כך גם במקרה בו אחד מהם מעוניין לפתוח תיק גירושין.

יצחק קולקר, מגשר מוסמך לגירושין וטוען רבני, מבצע תהליכי גישור לזוגות כחלופה לניהול סכסוכי גירושין בבית המשפט, וכן משמש כטוען רבני בבית הדין הרבני. את הכשרתו ביצע במכון לגישור של מכון תורת המשפט, והוא עוסק בתחום הגישור מזה מספר שנים.

על השאלה "מהו תפקידו של טוען רבני?" משיב יצחק קולקר: "תפקידו של טוען רבני הוא לייצג את לקוחותיו בבית הדין הרבני, בדומה לתפקיד עורך דין המייצג לקוחות בבתי המשפט. בבתי הדין הרבניים, יש לי את אותן סמכויות כשל עורך דין בבית הדין למשפחה".

מהי ההסמכה הדרושה לטוען רבני?

"בכדי לשמש כטוען רבני, נדרשת הסמכה ורישיון לכך מנשיא בית הדין הרבני הגדול. הטוען הרבני מייצג לקוחות בתחומי משפחה: גירושין, היתרי נישואין, צוואות וירושות, הנידונים בבתי הדין הרבניים".

באילו מצבים יש לפנות לבית הדין הרבני?

"כשבני זוג או אחד מבני הזוג מגיש תביעת גירושין לבית הדין הרבני והוא מעוניין להתגרש כדת וכדין, גם מי שהולך לבית משפט לתבוע תביעות רכוש ומשמרות ילדים, צריך לעבור דרך בית הדין הרבני, בין אם הוא חילוני או דתי. בבית הדין הרבני, יש כמה סוגים של תביעות, אפשר אף לתבוע לשלום בית. הטוען הרבני משמש כעורך דין כאמור, ומייצג את אחד הצדדים או את שניהם בבית הדין הרבני, וכן מטפל בפתיחת התיק והגשת התביעות המתאימות".

מדוע חשוב להתלוות בטוען רבני בתיק הגירושין?

"כבר בפתיחת תיק, כטוען רבני מוסמך ובעל ניסיון, אני מדריך את לקוחותיי מה להגיד ואיזו תביעה מומלץ להם להגיש כדי לזכות במלוא היתרונות. אני מטפל בכל המסמכים, כך שבעלי הדין לא יצטרכו לעסוק בניירת ובפרוצדורות השונות, ואני מלווה את הלקוח עד לסוף התהליך של הגירושין – עד להוצאת הגט.

"הפרוצדורה לפתיחת התיק מורכבת, הן מבחינת הניירת והמסמכים והן בהיבט שצריך לדעת בדיוק מה לטעון ומה להגיד, אם רוצים להשיג משמורת ילדים, מזונות גבוהים או מזונות נמוכים (מהצד השני), מזונות אישה, לתבוע תביעות רכוש, וכדומה. תמיד חשוב מאוד כיצד להציג את הדברים כבר בפתיחת התיק, כדי לייצר יתרונות.

"בתביעת כתובה לדוגמה, ייצגתי לקוח שרצה להיפטר מכתובה, חשוב לדעת מה בדיוק פוטר מכתובה בבתי הדין הרבני ואילו הלכות תופסות, וזו המומחיות של טוען רבני מקצועי שצריך לדעת בדיוק את המילים והמונחים שתופסים בבית הדין הרבני".

מה לגבי חוק הגישור, בפתיחת תיקי גירושין?

"כיום יש את חוק הגישור החדש, המחייב 4 פגישות של בני הזוג אצל מגשר טרם פתיחת תיק גירושין. כל מי שרוצה לפתוח תיק גירושין, חייב קודם כל לפתוח תיק גישור. יש כמה מצבים שפוטרים מהחוק הזה, לדוגמה: אם מגיעים עם הסכם כתוב, עם הבעל טוען שהאשה בגדה בו, גם במקרה של אלימות, יש הסתייגות. יש צווים מיוחדים שאפשר לעשות, סעדים מיוחדים שאפשר לעשות לפני פתיחת תיק לגישור. אם לדוגמה, אשה תובעת גירושין אבל קודם כל רוצה מזונות ילדים והבעל שלה עזב את הבית, אנחנו יכולים להגיש סעדים זמניים שהיא תקבל מזונות לפני יחידת הסיוע אפילו. יש סעדים לגבי בעל שעזב את הארץ. אפשר, קודם כל, לדרוש צו איסור יציאה מהארץ, וגם אם הוא יצא מהארץ, לא יהיה חיוב של יחידת הסיוע וישר יפתחו תיק לאיתור הבעל.

"במקרים מסוימים, טוענים רבנים ממליצים ללקוחותיהם לפתוח תיק שלום בית כטקטיקה לזכות בדברים מסוימים בהמשך, כגון: לזכות ברכוש, בכתובה – האישה יכולה לזכות בכתובה והגבר יכול להיפטר בכתובה. כשאדם תובע שלום בית, הוא מצטייר טוב יותר בבית הדין, מאשר אדם שמיד הולך על תביעת גירושין, וצריך להימנע מזה. בתי הדין חכמים והם יודעים בדיוק למה מתכוון אדם שפותח שלום בית אם יש תביעת שלום בית אמיתית – ופה צריך לדעת מה ואיך להגיד בבית הדין הרבני כדי לזכות במטרה שרוצים, ואני מדריך את הלקוחות מה ואיך להגיד כדי שיקבלו את מה שהם מתכננים".

ואתה מבצע גם גישור לגירושין?

"בהחלט. תפקידי כמגשר לענייני גירושין הוא להביא את הצדדים החלוקים להסכמות תוך וויתור הדדי ובדרכי פשרה ושלום. זו חלופה אידאלית לפתרון הסכסוך דרך בית המשפט, הכרוך במשאבים נפשיים ועלויות ניכרות".

מדוע חשוב שטוען רבני מנוסה ומקצועי ייצג את הצדדים?

"תהליך הגירושין מלווה בהרבה אמוציות, אחד כנגד השניה, וכן פחדים וחששות מול התקופה החדשה לצד התמודדות עם הלא נודע הן בהיבט הכלכלי והרגשי. אני מאוד מבין, מכיל ויודע להקשיב ועומד שם לצד בני הזוג או אחד מהם, תלוי מי הלקוח. ואפשר להתקשר אליי בכל שעות היום והלילה להתייעצות, כיוון שזו תקופה המלווה בהרבה חששות ושאלות, וגם עמידה מול בית הדין זה אירוע מרגש ומפחיד. באמצעות הניסיון והידע הרב שלי, אני יכול להשיב על כל השאלות של לקוחותיי, להרגיע אותם ולעמוד לצדם לכל אורך התהליך, עד להשגת התוצאה הרצויה".

יצחק קולקר מגשר לגירושין וטוען רבני
כתובת: גושן 46, קריית מוצקין (נייד ומגיע לכל מקום ברחבי הארץ)
קישור לאתר 
קישור לפורטל הטוענים הרבניים 
טלפון: 054-4523514 (אפשר גם בווטסאפ)

יצחק קולקר. צילום: יואב לוי

יצחק קולקר. צילום: יואב לוי


כתבה שיווקית

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר