תמונה ממאגר Shutterstock צילום: George Rudy
תמונה ממאגר Shutterstock צילום: George Rudy

יועצת שינה במרכז: הכירו את סיגל פולר ושיטת "לילה טוב"

כולנו יכולים להסכים שהתמודדות עם הרגליו של הפעוט בחודשיו הראשונים הם ללא ספק מתאגרים לכל הורה - בייחוד בכל מה שקשור למחסור בשינה רצופה. יצאנו להכיר את סיגל פולר, יועצת שינה בשיטת "לילה טוב" כדי להבין איך למרות הכל, אפשר לישון בשקט

פורסם בתאריך: 11.11.19 14:43

על אף ששינה רצופה לאורך הלילה חיונית ודרושה לבריאותנו, תינוקות בשנתם הראשונה אינם יודעים זאת. אין להם את יכולת האבחנה בין לילה ויום והם מתעוררים פעמים רבות מסיבות שונות.

סיגל פולר, יועצת שינה, אומרת: "הורים מגיעים מהר מאוד למצב של חוסר שינה כרוני, ולעייפות המצטברת יש השלכות לא פשוטות. בהתחלה, הם ינסו לעשות כמעט כל דבר על מנת שהתינוק שלהם יישן בלילות: הרדמה על הידיים, קפיצה על כדור, מנשא, עגלה ועוד, פעמים רבות הניסיונות הללו נכשלים".

אך יש מקרים בהם זה מצליח?

"כמובן. אבל זה לא הפתרון הנוח והאידיאלי. ליוויתי לא מזמן משפחה בה התינוק, שהיה השלישי במשפחה היה נרדם רק באוטו, כך שבכל ערב אחד ההורים נאלץ לצאת איתו לסיבוב עד שיישן. בימים בהם רק הורה אחד היה בבית בשעות הערב, שתי האחיות הגדולות היו מועמסות על הרכב, עם סנדוויצ'ים לדרך (כי זאת שעת ארוחת הערב) וככה היו מבלים כשעה בסיבובים ברחבי העיר. אגב, בחלק ניכר מהערבים הקטנצ'יק גם היה מתעורר ברגע שהיה מועבר למיטה. הם הגיעו אליי מיואשים ועם רצון עז לשנות את המצב ולהביא הביתה רוגע ושלווה והם לגמרי השיגו את המטרה"

מה הפתרון?

"יועץ שינה פועל על פי שיטה מבוססת ומוכחת להקניית הרגלי שינה נכונים ובריאים באופן הדרגתי ומסודר, כדי להבטיח שינה רצופה בלילה לתינוקות ולהורים באופן עקבי ותמידי. בסיום התהליך, התינוק יירדם וישן לילות רצופים ושלמים במיטה שלו.

סיגל פולר, יועצת שינה, למדה והוסמכה לתחום בבית הספר למקצועות ההורות של גנית פרג –בשיטת 'לילה טוב'. היא עוסקת בתחום מזה ארבע שנים, כשעשתה הסבה מניהול בכיר. סיגל בעלת תואר ראשון בניהול ותואר שני במנהל עסקים. על ההסבה המקצועית המהותית שבצעה, היא מספרת: "זה היה כשבני הבכור נולד, ולא הצליח לישון ולהירדם בעצמו אף פעם. גם כשהיינו מצליחים להרדימו הוא היה מתעורר שוב ושוב, וזה גמר אותנו, ההורים. היינו מותשים, מתוסכלים, לא הצלחנו לחשוב בבירור והחלטנו להיעזר ביועצת שינה שבצעה עבורנו מהפך. התהליך לקח זמן והמון סבלנות ודיוק מצידנו, אבל זה השתלם והצליח, וברגע שהוא התחיל לישון לילות רצופים, הרגשנו שקיבלנו את החיים שלנו חזרה.

"מתוך הבנת החשיבות הדרמטית של שינה בלילה להורים שצריכים להמשיך לעבוד למחרת, לתפקד, לגדל ילדים, להתנהל בבית, החלטתי לבצע שינוי קריירה משמעותי, ולעזור להורים אחרים לחזור ולישון בלילה, להביא את השינוי הגדול הזה לעוד ועוד משפחות הביתה".

מה זה עושה להורים, כשהם לא ישנים לילות שלמים?

"התחושה היא נוראית. זה גורם לעצבנות באופן תמידי וקבוע, לדכדוך, לתסכול, המון ריבים, הזוגיות הופכת אפסית עד כמעט לא קיימת, אין זמן יחד – אחד מההורים צריך להרדים את התינוק כל ערב, וגם שהעייפות המצטברת כל כך גדולה שבשלב מסוים אין חשק לעשות שום דבר, מלבד הדברים ההכרחיים". זכור לי בפרט מקרה של משפחה אותה ליוויתי לפני כשנתיים עם ילדה מתוקה אך מאוד עירנית בת כמעט 3, שהייתה נרדמת כל לילה סביב 23:00 אחרי שאחד ההורים נשאר איתה במיטתה. אפשר רק לתאר לעצמכם את (חוסר) היחסים בין ההורים במצב כזה. בסיום התהליך הילדה למדה להירדם במיטתה בשעה 20:00 כל ערב. ההורים אמרו לי שמרגישים שקיבלו את עצמם חזרה והרגישו בנוח להשאיר אותה אצל סבתא לסופ"ש (מה שלא עשו מאז שנולדה!) ולנסוע לזמן איכות ורענון הזוגיות יחד".

מהם עקרונות שיטת "לילה טוב"'?

"שיטת לילה טוב היא שיטה מכילה מאוד, הן לתינוק והן להורים. זה מבחינתי הקו המנחה, אנחנו מקנים לתינוק מיומנויות להירדמות עצמאית, בדרך הכי אוהבת, עוטפת ומחבקת שיש בכל שלב ושלב לאורך הדרך. אני מנחה את ההורים לפני הכל, שתמיד יהיה מענה לבכי, לעולם התינוק לא יבכה ויישאר לבד –תמיד יהיה איתו הורה שמרגיע, מחבק, מכיל ונותן מענה לצרכיו. עוזרים לו לעבור את הקושי, תוך יישום העקרונות כדי שהתינוק ילמד להרדים את עצמו ולהמשיך לישון לכל אורך הלילה".

סיגל פולר - יועצת שינה

סיגל פולר – יועצת שינה

כיצד זה נעשה בפועל?

"שיטת 'לילה טוב' מתאימה לתינוקות החל מגיל חמישה חודשים ועד גיל 5 שנים, ופועלת על פי ארבעה שלבים באופן הדרגתי, המטרה הראשונית היא ליידד את התינוק עם המיטה, לגרום לו להבין שהמיטה היא מקום בטוח וטוב עבורו. נתחיל בכך שאחד ההורים ישב ויניח עליו יד עד שיירדם. בהדרגה וכאשר רואים שיפור ורוגע ההורים זזים לכיוון הדלת עם הכיסא עד שמגיעים לשלב הסופי בתהליך – מניחים את התינוק במיטה, נותנים לו נשיקת לילה טוב ונפגשים למחרת בבוקר".

מה עושים במצב בו הילד לא מפסיק לבכות תוך כדי השלבים?

"בכל אחד מהשלבים בשיטה, כשהילד בוכה מרימים אותו על הידיים ומרגיעים אותו. תמיד כשיש בכי, יהיה חיבוק עוטף והרגעה כשהוא נרגע מחזירים אותו למיטה שלו וממשיכים בעקרונות בהתאם לשלב בו נמצאים.
"בהרבה מקרים ישנן גם האכלות בלילה וגם זה משהו שאנו עובדים עליו במסגרת התהליך, לרווח ואף להוריד אותן לגמרי (בהתאם לרצון ההורים וגיל הילד כמובן)".

"לגבי המוצץ, אנו מלמדים את התינוק לקחת בעצמו את המוצץ לפה, כדי שלא יצטרך להיות תלוי בהורים שיתעוררו ויקומו מהמיטה שלהם להביא לו את המוצץ שנמצא לידו במיטה.כל הדברים הללו נלמדים תוך כדי ייעוץ השינה, באופן מסודר ומובנה כדי שיהיה להורים נוח וקל ליישם".

כיצד הליווי שלך מתבצע?

"בתחילת התהליך, אני שולחת להורים שאלון למלא כדי לקבל את תמונת המצב המדויקת של הילד. אנחנו נפגשים בבית שלהם, אצלי בקליניקה או דרך סקייפ על פי נוחיותם והמרחק, ואני עוברת איתם יחד על השאלון כדי לקבל את התמונה הברורה. אז מתחיל תהליך לימוד השלבים, בהתאם למידע שקיבלתי מההורים. התכנית תהיה בהתאם לילד ולמה שהוא זקוק, על אף שהעקרונות ברורים, התכנית אינה שרירותית והיא משתנה בהתאמה אישית לכל ילד ולכל משפחה.

"אלמד את ההורים מתי התזמון הנכון להכניס את הילד למיטה, באיזו שעה לשינת צהריים ולשינת לילה, אספק להם פירוט מדויק עם הדברים שיש לעשות בכל שלב כשהוא מתעורר בלילה. אני מגישה להם כתוב ומסודר את כל מה שהם עומדים לעבור בתקופה הקרובה, עם עקרונות ושלבי התכנית.

"בליווי שלי אני בקשר רציף יומיומי עם ההורים, למשך כ- 4-6 שבועות. כל יום הם מעדכנים אותי איך עבר הלילה שלפני והיום עצמו, ועל פי זה אנו מתקדמים בשלבים בהדרגה ובאופן מובנה ונכון, כדי שהתינוק ירגיש נוח ובטוח וכן ההורים שלו. הם מקבלים מידע וליווי צמוד לגבי תהליך העצמאות עם המוצץ, ההרדמות לבד, וכולי.

"אנו עובדים גם על מצבים של שינויים, לדוגמה כשנוסעים עם התינוק לנופש והוא לא יישן בבית שלו ובמיטה שלו, ואני מלמדת את ההורים כיצד להמשיך בתכנית גם במצבים משתנים כמו אירוע בערב או לינה מחוץ לבית, כדי שלא יצטרכו להסתובב עם העגלה בלילות כמשהו משתנה, והילד ידע להמשיך ולישון במיטה לאורך לילות רצופים".

סיגל פולר – יועצת שינה
כתובת הקליניקה: הוד השרון אך מקבלת בכל הארץ (וגם בחו"ל דרך סקייפ)
טלפון: 054-5854054:
קישור לאתר 
קישור לפייסבוק 

סיגל פולר. צילום: שירעד ניסים.

סיגל פולר. צילום: שירעד ניסים.


כתבה שיווקית

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אילנה

    אני מכירה את סיגל כמה שנים והיא ללא ספק המובילה בתחום! משנה חיים ומומלצת בחום

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר