הרצאה של צבי יוגב. צילום עצמי
הרצאה של צבי יוגב. צילום עצמי

הרצאה שלא תפסיקו לחשוב עליה: הכירו את צביקה יוגב

יצאתי לחפש הרצאה שהיא גם מעניינת, גם מצחיקה וגם משאירה את המאזין לה עם תובנות וטיפים שמלווים אותו. הייתי בכמה הרצאות עד שפגשתי את צביקה (צבי) יוגב, מרצה בחסד, שהוכיח לי שיש חיה כזו, ואפילו הרבה יותר ממה שחשבתי

פורסם בתאריך: 24.11.19 13:32

בתור אחת שאוהבת ללמוד ולהכיר עולמות חדשים, אחד הבילויים האהובים עליי זה לנכוח בהרצאות בנושאים שחדשים לי. אני אוהבת להכיר עולמות מורכבים לעומקם ולגלות דברים חדשים על עולמות שכבר ידעתי עליהם לא מעט. ישבתי לשיחה עם צביקה (צבי) יוגב, משפטן ומרצה, החובש לא מעט כובעים אחרים, ושוחחנו על מגוון ההרצאות שהוא מעביר כיום, בנושאים כמו "אושר ויחסים", העוסקת בעיקר במערכות יחסים זוגיות ובאושר שהן מסבות לאלו הלוקחים בהן חלק, הרצאה בשם "משחקים של החיים", העוסקת בשכלול יכולות השכנוע וההשפעה על אנשים בדרכי תקשורת שונות, הרצאה על "פרזנטציה, רטוריקה ומה שביניהם", העוסקת בעמידה מול קהל, העברת מסר, מה שפת הגוף משדרת, הרצאה על "משא ומתן מנצח", העוסקת אמנם בשיפור יכולות המשא ומתן שלנו, אך גם בהיבט גנטי מדעי, והרצאה מעניינת על המוח שלנו -"ברוך בואך למוחך", הרצאה היורדת לעומקו של המוח, כיצד הוא מפעיל אותנו וכיצד אנו יכולים לשפר את רמת הסיפוק בחיינו.

בין לבין, צבי גם מרכיב חומרים מכל ההרצאות שלו (עם תוספות) כדי ליצור הרצאות מותאמות במיוחד לקהל, למפגש או לאירוע אליו הוא מוזמן.

אז איך כל זה התחיל בעצם?

"למדתי משפטים ודיבייט, פילוסופיה, ומשחק והטיות קוגנטיביות של המוח והבנתי שיש בי כל מיני כלים שיכולים לעזור למשפטנים, כמו למשל לשחק כמה שפחות ולא כמה שיותר, כי ככל שאתה מנסה, ככה אתה פחות מרשים. למשל לדבר בשפה רגילה ויומיומית, כמו שאני מדבר איתך, כי לשפה כזו יש יותר כוח והשפעה מאשר לשפה משפטית גבוהה. ופחות לחשוב על שפת הגוף וכד'. מורים טובים למשחק אף פעם לא יגידו לשחקן לעשות דבר כזה או אחר עם שפת הגוף שלו, אתה חושב על משהו, נזכר במשהו, מתחבר למשהו בתוכך, ואז הגוף פשוט זז מעצמו. אז העברתי קורס אחד עם כל הטיפים האלה למשפטנים, והקורס נחל הצלחה ומפה לאוזן הגיעו אליי גם קהלים פרטיים, ארגונים, חברות וכד'".

ואיך ההומור נכנס לתמונה?

"אני אוהב שהקהל מחייך וצוחק. אני חושב שיש לי זיכרון טוב ואני מעביר תכנים במשך 15 שנה. בכל פעם שאמרתי משהו ואנשים צחקו, כתבתי לי את זה בצד. בנוסף, הלכתי להמון סדנאות אפשרויות, כי אני טיפוס סקרן שאוהב מידע, מתוך 80 שעות הרצאות, בניתי כמה הרצאות שהן יותר הומוריסטיות, יותר מעניינות. הומור חשוב לי מאד, כי הוא מה שגורם לאנשים ליהנות, לרצות לחזור לאותו מקום. אני מקפיד על שני חוקים בתכנים שלי – גם שיהיה הומור וגם שהתכנים יהיו שימושיים, לא סתם תיאוריות. ולרוב, הקהל בא אליי ואומר לי "אני אחזור שוב" או "אני אשלח את בעלי, את אשתי, את חברים שלי להגיע ולשמוע את ההרצאה".

וזה מה שרצית להיות כשהיית קטן, מרצה?

"האמת היא שתמיד חלמתי להיות וטרינר. הבגרות שלי לצערי לא הייתה מספיק גבוהה, אז לא קיבלו אותי, בהתחלה לא הגעתי הרבה ללימודים, אבל כשחזרתי ללמוד שוב, את התואר השני במשפטים וסיימתי בהצטיינות, הבנתי שמאד חשוב לדעת איך ללמוד".

במהלך ההרצאה במועדון ה"גריי". צילום עצמי

במהלך ההרצאה במועדון ה"גריי". צילום עצמי

אז איך אתה מתכונן להרצאה?

"בעת שאני בונה כל הרצאה, אני מבין שמה שחשוב זה מה יוצא לקהל מזה, מה האינטרס שלהם להגיע. זה נורמלי וטבעי שאנשים אומרים 'אני רוצה לצאת עם משהו'. אני קורא מאות ספרים, הולך לסדנאות ומשתתף בהרצאות, ומכל החומרים אני בוחר רק את אלה שיש להם אפקטיביות מסוימת, שמביאים לתובנות שימושיות. אני מאמין שהבנה היא סוג של טיפול נפשי, וכשאנשים מבינים דברים לעומק, זה עוזר להם להתמודד עם החיים טוב יותר, הרגשות פחות מטלטלים כשמבינים את המכונה שהיא אנחנו, את הגנטיקה שלנו. לשמחתי, אני מקבל מאות של תגובות כמעט מדי שבוע ואנשים אומרים לי משפטים כמו 'מה שלא הצלחתי לעשות עם הבן שלי במשך כמה שנים, הצלחתי לאחר ההרצאה' או 'היחסים שלי עם אמא שלי השתפרו בצורה מופלאה' או 'סוף סוף הפסקתי לשפוט אנשים ולהיות ביקורתית'. כיף לדעת שאני משפיע לטובה על חייהם של אנשים".

אז לקראת סיום אשאל, איפה אתה רואה את עצמך עוד כמה שנים?

"אני לא רואה את עצמי במקומות אחרים כי אני אוהב את מה שאני עושה. נראה שאתפתח יותר אולי, מעבר להרצאות, להעביר טיפולים אחד על אחד כי לא פעם ביקשו ממני והתוצאות היו טובות. נראה לי שיש לי איזושהי יכולת להזדהות עם אנשים ולשפר רגשות וקשיים על ידי שיקוף המציאות כמו שהיא ותובנות להתמודדות בשלבים עם הקשיים"

רוצים גם ליהנות מהרצאה של צבי יוגב? ההרצאה הבאה שנקראת "החומרים שמהם עשויים הרגשות – על היחסים שלנו עם עצמו" תתקיים בטוקהאוס בתל אביב, בתאריך 24.12. אני כבר שם.

צביקה(צבי) יוגב
קישור לאתר  
קישור לפייסבוק 

צביקה (צבי) יוגב. צילום עצמי

צביקה (צבי) יוגב. צילום עצמי


כתבה שיווקית

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר