טיפול שיאצו בשרון - קרן רוסמן. צילום: דבי רוסמן
טיפול שיאצו בשרון - קרן רוסמן. צילום: דבי רוסמן

טיפול שיאצו בשרון: מטפלים מובילים מספרים על השיטה

בעשורים האחרונים אנחנו שומעים את המושג "שיאצו" בכל מקום. החלטנו סוף סוף להתנסות, ויצאנו להכיר את המומחים. מטפלי שיאצו מספרים איך עובדת השיטה שעזרה כבר לעשרות אלפי אנשים

פורסם בתאריך: 4.12.19 17:30

קרן רוסמן

כבר למעלה מ-16 שנה שקרן רוסמן מטפלת בשיאצו, אומנות מגע יפנית המבוססת על פילוסופיה סינית עתיקה. בשיאצו משתמשים במפת מרידיאנים, ערוצי אנרגיה שעליהם ממוקמות נקודות הדיקור של הרפואה הסינית, אך במקום להחדיר מחט, משתמשים בלחץ של אצבעות, אגודלים, מרפקים ואף ברכיים. "למגע יש יכולת להשפיע על כל מערכות הגוף שלנו" אומרת קרן. "זהו צורך בסיסי אצל כל בני האדם מגיל ינקות, ללא מגע לא היינו שורדים. עבורי, טיפולי השיאצו הם דרך לתקשורת בלתי מילולית שלטעמי חסרה בעולם הוורבאלי שסובב אותנו".

יכולת אבחנה

"מאז שאני זוכרת את עצמי יש בי רצון להבין ולעזור לאנשים סביבי" אומרת קרן. "עוד כילדה הייתי מאוד קשובה ופיתחתי יכולת להתבונן ולהכיל סיפורי חיים מורכבים. בטיול הגדול אחרי הצבא, מסע שבו הלב שלי נפתח והתרחב, גיליתי את עולם הרפואה האלטרנטיבית שיש בו תורות שלמות של הבנת האדם דרך אבחנת גוף, אבחנת פנים, אבחנת לשון וכו'. הבנתי שאני רוצה להשתמש במגנט הזה שיש לי עם אנשים, ביכולת להרגיש קרוב ואינטימי אפילו עם אנשים שפגשתי לפני דקה, וכמובן לדעת איך לעזור מעבר להקשבה. בלימודי השיאצו במכללת "מדיסין" למדתי להכיר את עצמי טוב יותר, למדתי מהי אמפתיה אמיתית ללא שיפוט וביקורת. מיד עם סיום הלימודים התחלתי לעבוד ב"כללית רפואה משלימה" ובמשך 6 שנים התנסיתי בטיפול במגוון רחב של מטופלים ומקרים"

הזרמה של אנרגיה

"בשונה מעיסוי מערבי" מסבירה קרן "בטיפול שיאצו המטופל נדרש להיות מעט פחות פאסיבי. המטפל מניע את המטופל תוך שימוש בטכניקות מתיחה, החזקה, הנעה ולחיצות נכונות כאשר המטרה היא להשיג הרפיית מתח וזרימת דם תקינה בכל הגוף. התוצאה המתקבלת מהטיפול שמגמיש שרירים ומפרקים היא מערכת עצבים רגועה ושלווה יחד עם ערנות וצלילות מחודשת של התודעה".

ההתמחויות של קרן – מטפלת הוליסטית משפחתית

"אני קוראת לעצמי מטפלת שיאצו משפחתית" מפרטת קרן, "כי זה קורה הרבה אצלי בקליניקה. לדוגמא, מישהי מגיעה עם כאבי ראש ויחד אנו מגלות את הקשר למחזור החודשי שלה ואז היא שולחת את הבת המתבגרת שלה עם PMS או את בעלה שסובל מכאבי גב כדי שאעזור להם לפצח את מקור הבעיה. העובדה שאני מגיעה לעיתים למטופלים הביתה מעודדת בני משפחה להזמין טיפול ליקיריהם המבוגרים, זו מתנה נהדרת לתת להורינו – טיפול שיאצו ממטפלת שאנו מכירים וסומכים עליה. יחסי המשפחה שלנו בהחלט יכולים להשפיע על המצב הבריאותי. כשאני מקבלת כמה מבני הבית, ניכר ששיפור אצל אחד מהם משפיע לטובה על האחרים".

פריון, הריון וילדים

במהלך השנים צברה קרן ארסנל מרשים של התמחויות שונות, ביניהן נשים בהריון ועולם הפריון. "לכל אורך ההיריון ישנן בעיות שיכולות לעלות" מספרת קרן. "תופעות כמו בחילות, כאבי גב תחתון, בצקות, הן תופעות להן השיאצו יכול מאד לעזור ביחד עם הרפיית המתח הנפשי שעשוי ללוות תקופה לא קלה זו. לצד זה, בעולם הפוריות והגניקולוגיה, נשים רבות מחפשות ליווי לתהליך שהן עוברות בכדי להיכנס להריון כמו IVF, הזרעות ועוד, כאן שיאצו בשילוב של דיקור יכולים מאד להועיל ואף להגדיל את הסיכויים להפריה, תוך כדי שהם מספקים תמיכה לנפש ולגוף". התמחות נוספת של קרן היא בטיפול ייחודי הנקרא שינושין, דיקור ללא מחטים שמיועד לילדים, ממש מגיל 0, עם הפרעות נשימה, דלקות אוזניים חוזרות, תופעות של ריפלוקס ועוד. בנוסף, מטפלת קרן בילדים בכלים פשוטים המיועדים להורדת חום, הרגעת שיעול וטיפול בבעיות שינה.

הגיל השלישי  

"את האהבה והחיבור שלי לבני הגיל השלישי גיליתי תוך כדי העבודה בקופ"ח, ומאז לא ויתרתי עליהם. כחלק מהעבודה שלי אני מגיעה למטופלים שמתקשים לנהוג, אליהם הביתה. ברובם בני הגיל השלישי. זו האוכלוסייה שלדעתי סובלת הכי הרבה כאבים, מחלות, בדידות ואבל. מפגש של שעה בה יש שיחה ומגע מנחם יכולים לשנות עולמות עבורם".

קרן רוסמן
טלפון: 052-8410787
כתובת: רח' הרימון, מושב אודים
קישור לאתר 

טיפול שיאצו בשרון - קרן רוסמן. צילום: דבי רוסמן

טיפול שיאצו בשרון – קרן רוסמן. צילום: דבי רוסמן


מוריה מיאלי

מהיום הראשון בו מוריה מיאלי החלה לטפל באמצעות שיאצו, לפני 25 שנה, שאלו אותה למה היא בחרה דווקא בשיאצו. בימים ההם, שיאצו היה תחום כמעט לא מוכר בארץ, ולא היו רבים שהכירו את סוד הטיפול היפני הקסום, אך לכל השואלים ענתה מוריה בפשטות: "זו השליחות שלי, קריאה פנימית שקיבלתי".

השם שי-אצו מורכב משתי מילים ביפנית, 'שי' שמשמעותה "אצבע", ו-'אצו', שמשמעותה "לחץ", ואכן בסיס הטיפול הוא הלחץ אותן מפעילות האצבעות המטפלות על גבי נקודות שונות ברחבי גוף המטופל. מטרת הלחיצות הן לחזק את זרימת האנרגיה בערוצים האנרגטיים השוכנים בגופנו (הנקראים "מרידאנים") ובכך להקל על חסימות, כאבים וגם קונפליקטים רגשיים. כפי שמוריה מתארת את זה, התהליך נועד כדי לעזור לאנשים לחזור הביתה, אל עצמם, אל המקור והביטחון, בדיוק כפי שהיא הרגישה, כשהכירה לראשונה את התחום.

מוריה מיאלי. עוסקת בתחום מתוך שליחות. צילום: אלמוג מיאלי

מוריה מיאלי. עוסקת בתחום מתוך שליחות. צילום: אלמוג מיאלי

אין ספק בשליחות

את תחילת דרכה החלה מוריה בארץ, אך מהר מאד הבינה שהיא רוצה להעמיק כמה שאפשר ולהיענות לקריאה שהרגישה שיוצאת מתוך נשמתה, ונסעה ללונדון, שם למדה במשך ארבע שנים בבית הספר האירופאי לשיאצו ובנוסף השתתפה בסדנאות העשרה אצל מורים שהגיעו ללונדון מרחבי העולם. כשחזרה עבדה בישראל במרכז "שבע", בקופת חולים "לאומית", ובספא, כמטפלת ראשית. כיום, היא מטפלת באופן פרטי בקליניקה בהרצליה, ונהנית מכל רגע. "לא הפסקתי לטפל מהרגע שהתחלתי" מספרת מוריה, "ולא הייתה לי לרגע תחושה של שחיקה ב-25 השנים הללו, לראות את המטופל יוצא עם חיוך, עם פחות כאב וחוזר לחיים. אין שמחה גדולה יותר מזו. אין לי ספק שזו השליחות שלי".

זכרונו העיקש של הגוף

לצד הידע הנרחב שלה בשיאצו, בחרה מוריה להעמיק וללמוד כלים נוספים, אותם היא משלבת אל תוך הטיפול כגון דיקור, תטא הילינג, עיסוי, שיטת 'מוח אחד' ועוד. באמצעות כל הכלים הללו, בנתה מוריה שיטת טיפול ייחודית הנקראת "הקשבה במגע", וכך, באמצעות כפות ידיה היא מאזינה בקשב רב לגוף ולנשמה של המטופל, מזהה את הכאבים, החסימות והרגשות הקשים, ומסייעת לו להתאושש ולהחלים. "אי אפשר להפריד את הגוף והנשמה" אומרת מוריה. "כשהגוף חש צער, הנפש מוגבלת על ידי זכרונו העיקש של הגוף, וצריך לשבור את המעגל דרך העבודה על הגוף". מוריה מספרת כי איברי הגוף השונים מאחסנים את הרגשות שלנו; הכבד מאחסן את הכעס, הריאות מאחסנות את הצער או תחושת אבלות ועוד, ולכן, דרך המגע באותם איברים, מתעוררים גם הרגשות, ובאמצעות הטיפול ניתן לטפל בשני ההיבטים, בד בבד.

למגע יש כוח ריפוי

אז איך מתחילים בטיפול שיאצו? מוריה תמיד מתחילה את התהליך בשאלון והכרה של המטופל. לעיתים רבות, במהלך התשאול או הטיפול, תגלה מוריה שמטופל שהגיע בגלל בעיות ביד, בעצם סובל מהעורף שמקרין, או שמטופל חש במהלך הטיפול בכאב ששכח מקיומו. עבור מוריה, למגע יש כוח ריפוי אמיתי, וגם כאשר היא משלבת מגוון של כלים כמו רייקי, דיקור ועוד, היא לעולם לא מוותרת על המגע, כחלק אינטגרלי מהתהליך. מוריה מתמקדת בקליניקה בעיקר בטיפול בכאב. מטופלים רבים שלה מגיעים אליה כאשר הם כבר התרגלו לחיות עם כאב מסוים, או סובלים במשך תקופה ארוכה ומטרתה היא לתת להם את ההקלה שהם כל כך מייחלים לה. היא מטפלת בכאבים אורתופדיים, כאבי ראש, כאבי מפרקים, בעיות עיכול, נשים עם תופעות של טרום גיל המעבר וגיל המעבר עצמו, בעיות שינה, מצבי רוח ועוד, ולאחרונה אף החלה לטפל בהצלחה במחלת הפיברומיאלגיה, דאבת השרירים, המאופיינת בכאב מפושט בכל הגוף.

בתהליך הטיפול, בעת ההיכרות ובשיתוף מלא של המטופל, תחליט מוריה על עוצמת הטיפול ותדירות הטיפולים המתאימה לאדם ולבעיה איתה הוא הגיע, לצרכים שלו ואף לתקופות השונות שהוא עובר בחיים. מטרתה של מוריה היא לעודד את האדם לרפא את עצמו, ובהמשך להוריד את תדירות הטיפול לתחזוקה תקופתית. "שיאצו מתמקד בכוח הריפוי הפנימי של האדם" אומרת מוריה. "אני מעוררת את הכוח הזה אצל המטופל. ולכן כל הזמן אומרת למטופלים – אני לא מרפאה, אתם מרפאים את עצמכם, אני רק עוזרת לתהליך".

מוריה מיאלי
טלפון: 054-7820457
כתובת: הרצליה

מוריה מיאלי: למגע יש כוח מרפא. צילום: אלמוג מיאלי

מוריה מיאלי: למגע יש כוח מרפא. צילום: אלמוג מיאלי


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר