מעצב שיער בתל אביב (Shutterstock) צילום: Africa Studio
מעצב שיער בתל אביב (Shutterstock) צילום: Africa Studio

מעצב שיער בתל אביב: האיש שנולד עם מספריים ביד והיום לא מפסיק להפתיע

הוא אף פעם לא חלם להיות ספר - והיום הוא עושה קסמים על ראשים של אנשים. יצאנו לראיין את מישל אטיאס - אחד הספרים המובילים בעיר, ויצאנו עם חשק לתספורת חדשה - כי איך אפשר שלא?

פורסם בתאריך: 9.12.19 16:25

לפעמים, כשהכישרון זורם בדמו של אדם, הוא מתגלה אליו בדרכים בלתי צפויות. כך קרה למישל אטיאס, מעצב שיער מתל אביב, שאף פעם לא באמת חלם להיות ספר, כדבריו.
"רבים מבני המשפחה שלי עובדים כספר. ניתן לחשוב שזה מה שדחף אותי למקצוע, אבל למעשה זה קרה ממש במקרה", מספר מישל.

"בגיל 14, עזבתי את בית הספר בו למדתי והחלטתי ללכת לבית ספר מקצועי. הרגשתי שמערכת החינוך לא הייתה מאד סבלנית כלפיי. כל חיי הוריי עבדו, אז אני דאגתי לעצמי והייתי עצמאי. הגעתי למערכת החינוך עם שאלות שלא היו להם תשובות עליהן. ירדתי במהירות מהמגמה הנבחרת והמצטיינת בבית הספר, למגמה נמוכה ומשם הדרך לבית ספר מקצועי הייתה קצרה. כשהגעתי לשם, הגעתי כאשר אני בעצמי כבר לא מאמין בעצמי. ניסיתי ללמוד במגמת חשמל ולא התחברתי, עברתי למגמת נגרות ופחדתי להיפצע. ניסים, המורה, שאל אותי 'מה נעשה איתך? רוצה ללכת למגמת ספרות?', והסכמתי. הגעתי למגמה בפיגור של שלוש שנים והמורה לימדה אותי דברים של מתחילים. אני מגיע ממשפחה של ספרים, ופשוט אמרתי לה – תני לי מספריים, תני לי פן, תני לי להתחיל לעבוד. המורה אמרה לי: 'אתה תהיה ספר גדול'. כנראה שהיא צדקה".

צילום: אור יהודה

צילום: אור יהודה

לאחר תספורת אצל מישל. צילום: אור יהודה

לאחר תספורת אצל מישל. צילום: אור יהודה

וידאל ששון זה נחמד, אבל אני מישל אטיאס

עוד בגיל 14, הבין מישל שהייעוד שלו מצא אותו והחל לעבוד במספרה בתל אביב. לאחר שהבין ששם נמצאת התשוקה האמתית שלו, עבר למספרה בחולון, העיר בה גדל, בכדי שיוכל לעבוד בנפח עבודה גדול יותר. במשך 5 שנים עבד מישל באותה מספרה בחולון, עד שהרגיש שהעולם הגדול קורא לו. הוא נסע להשתלמות אצל וידאל ששון בלונדון למשך חודש, ולבסוף נשאר בעיר לשנה שלמה. "בהשתלמות הקצרה הבנתי כי מי שלימד שם רצה להפוך אותי להיות וידאל" מסביר מישל, "לעבוד בדיוק כמוהו. יש לי נשמה של יוצר, לא של מישהו שאומרים לו מה לעשות. זה היה רגע מכונן באמת. הבנתי אז שלהיות וידאל ששון זה נחמד, אבל אני מישל אטיאס, ואני לא רוצה לשנות את עצמי. נשארתי לעבוד שנה בלונדון כדי ללמוד וחזרתי לארץ עם כל הידע שצברתי שם, לאותה מספרה בה עבדתי לפני הנסיעה".

כשהיה בן 21, והספיק לעבוד כבר שבע שנים במקצוע, החליט מישל שהגיע הזמן לצאת לדרך עצמאית. "החבר הכי טוב שלי מגיל 0, התעסק בבגדים, ואני בשיער. החלטנו לצאת לדרך הזו יחד ולקחנו חנות ליד חנות ברחוב דיזינגוף, בתקופה שדיזינגוף היה רחוב מת, לפני 12 שנים. כולם ניסו לשכנע אותנו לפתוח במקום אחר. פתחנו דלת ליד דלת והרמנו את העסק יחד. לא היה אז אינסטגרם, לא פייסבוק. הייתי עושה מסיבות רחוב בכל יום שישי בבוקר מחוץ לחנות. הייתי מביא חברים שיתקלטו וזה היה מושך אנשים, רק שיבואו ויכירו. מבחינתי, מאז ועד היום, המטרה שלי היא שכל לקוח שיוצא, יוצא מרוצה. זו הפרסומת הכי טובה בעיניי, עד היום".

אני אוהב את המספריים

בים של מעצבי שיער שעושים החלקות ותוספות, מישל נשאר נאמן לאמת שלו ולאהבה הגדולה שלו – תספורות. "היום אין כבר מספרות רק של תספורות וצבע. זה מה שאני אוהב לעשות. זה הנשמה, להחזיק את המספריים. בעיניי, מי שעושה החלקות לא אוהב שיער, אוהב כסף. אני אוהב שיער, אני אוהב לספר. אני גם מרגיש כמו רופא לשיער. כשאני רואה שיער חולה, אני רוצה לעזור לו. אם אני לא אטפל בו, זה מבחינתי כמו רופא ברחוב שרואה אדם פצוע ולא מתכופף להציל אותו. זה מה שאני אוהב לעשות".

מישל אטיאס
טלפון: 052-6456533
כתובת: דיזינגוף 81, תל אביב

צילום: אור יהודה

צילום: אור יהודה


כתבה שיווקית

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר