ייצור מוצרים בסין - יאיר אשל. צילום עצמי
ייצור מוצרים בסין - יאיר אשל. צילום עצמי

ייצור מוצרים בסין: כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול

יש לכם רעיון מהפכני? מעוניינים להוזיל את עלויות הייצור? אם רק שמעתם על שוק ייצור המוצרים בסין, ועדיין לא חקרתם לעומק ואין לכם מושג מהיכן להתחיל - יאיר אשל, אחד המובילים בתחום, יענה לכם מיד על כל השאלות

פורסם בתאריך: 22.1.20 11:06

ייתכן ויש לכם רעיון חדשני למוצר מהפכני, כזה שישנה את העולם ויביא אליו רק טוב. מצד שני יכול להיות שיש לכם רעיון שפשוט מרגיש לכם כמו ההזדמנות הגדולה שלכם למוצר שיכבוש את המדפים ועל הדרך ישלשל לכם לכיס כמה שקלים. לא משנה מה הסיבה שלכם לייצר מוצר, את העובדה הפשוטה שעליכם להתחיל איפשהו כבר קיבלתם על עצמכם מזמן, וכעת אתם מנסים להבין איך בכלל מייצרים מוצר אחרי שהרעיון כבר עלה בראשכם.

מחסור בהיכרות עם טכנולוגיות ייצור או עם שוק התעשייה שבסין, מהווים כיום את חסמי הכניסה הגדולים ביותר לאנשים או עסקים המבקשים לייצר מוצר בעלות נורמלית. ייתכן ואתם מפלרטטים עם הרעיון כבר תקופה אך אינכם יודעים מה בדיוק עליכם לעשות, למזלכם אנחנו נמצאים בעידן בו ישנו איש מקצוע המתמחה בכל תחום אליו תרצו להיכנס, וכשזה מגיע לייצור מוצרים בסין, יאיר אשל הוא האיש איתו תצטרכו לדבר.

אשל, שנמצא בתחום כבר מ-1975, הוא בוגר תעשיה אווירית שהתחיל את דרכו כעובד ייצור וחזר כאיש הנדסה. במהלך תקופתו שם עסק בתכנון מטוס הלביא ולאחר מכן הגיע לתעשייה צבאית, שם בילה את רוב חייו המקצועיים. כמנהל פרויקט וראש צוות תכנון במחלקת הנדסה בתעשייה צבאית, שמו של אשל חתום, בין היתר, על רבים מכלי הנשק המוכרים לכל ישראלי, וביניהם: הגליל, העוזי, המאג, והתוספת העדכנית ביותר – התבור.

בין מגוון פרויקטים עליהם עבד הן באופן פרטי הן כשכיר, התמקצע יאיר אשל בכל הקשור בייצור מוצרים בסין בתחומי המתכת, יציקות מדויקות, טכנולוגיתMIM , פלסטיקה, חומרים מרוכבים, גומי וכו'. ובסמוך לכך גם באופן הנכון ביותר בפיתוח טכנולוגיות ייצור והכנת תיק מוצר שלם לייצור.

״מגיעים אליי יזמים פרטיים ועסקים שמבקשים להוזיל את עלויות הייצור בגלל התחרות העולמית. בתור איש הנדסה שמעורה בכל הטכנולוגיות הקיימות ומבלה חלק מזמנו בין המפעלים השונים בסין, אני יודע להתאים לכל מוצר את המפעל הנכון שיעזור בייצור מוצר איכותי, במחיר שמשאיר הרבה מקום לרווח״, מסביר אשל. ״זה שוק עצום, קל להיאבד בתוכו ולתת לחלומות להתמוגג רק בגלל עומס המידע מצד אחד, והקושי במציאת מפעל ואיש קשר שיבין את הצרכים של היזם מצד שני. כל אחד יכול לנסות לעשות זאת אבל לרוב מה שקורה הוא שאנשים מתייאשים בדרך והחלום חוזר למגירה״.

יאיר אשל. צילום עצמי

יאיר אשל. צילום עצמי

מוצרים המשלבים טכנולוגיות ייצור שונות המשלבות פלסטיקה, מתכת וכדומה, עלולים לשתק יזמים שמחזיקים ברעיון טוב אך חוששים שעלות הייצור תהיה יקרה מדי. עם זאת תמיד ניתן לשנות חלקים ברעיון, להשתמש בחומרים שונים או בטכנולוגיות ייצור שמוזילות את התהליך והופכות אותו שוב לכדאי מבחינה כלכלית. בתחום זה תמיד יש פתרון נוסף ותמיד ישנה דרך לעקוף בעיה או אתגר, כשכל שצריך הוא יצירתיות והיכרות מעמיקה עם הטכנולוגיה העומדת לרשותכם.

ההיכרות של אשל עם כל טכנולוגיות הייצור העומדות כיום לרשות הלקוח, מאפשרות לו להתאים את הטכנולוגיה הנכונה לכמויות, לאיכות ולעלות הטובה ביותר עבור המוצר שלכם. עם זאת הצד של הייצור מהווה רק חצי אחד במשוואה, כשאת החצי השני ממלאת התקשורת מול המפעלים והאנשים שמנהלים אותם.

״כשזה נוגע לייצור בסין, התוכניות של המוצר והחלק ההנדסי שבו הם רק חלק מהאתגר. החלק השני, שאנשים רבים לא לוקחים בחשבון הוא הבנה של התרבות הסינית.״בדיוק כשם שלעשות עסקים עם ישראלים זו אומנות בפני עצמה, אותו חוק חל גם על עסקים עם סינים. מי שלא מכיר את התרבות, את המפעלים, את אופי העבודה ודרכי המשא ומתן שלהם, יתקשה מאוד לנווט בתקשורת איתם וירגיש שהוא מדבר אל חומת אבנים. ״כיום אני מייצר עם סין כל יום, כל היום בקרוב ל-100 מפעלים שונים, שברובם ביקרתי, ואני מכיר את אנשי המפתח שם באופן אישי. כשניגש אליי מישהו אני מלווה אותו לאורך כל התהליך, מבחינת הטכנולוגיה, ההנדסה, הייצור ואפילו הייבוא לארץ. אני עוזר ליזם להגשים את החלום, לוקח ומנווט אותו איתי כשאנחנו כתף אל כתף״.

החלום לייצר מוצר ולהביא את ״הדבר הבא״ לשוק יכול להפוך למציאות מהר מאוד כשאתם מקבלים הדרכה נכונה וליווי צמוד מאיש מקצוע בעל וותק. יאיר אשל ישמח ללוות אתכם לאורך כל הדרך, החל מפיתוח המוצר, דרך רישומו כפטנט ועד הייצור שלו בסין והבאתו לארץ, כשכל שאתם צריכים הוא רק רעיון אחד טוב.

כתובת: חבצלת 1, מתן
שעות פעילות:
א-ה': 20:00-08:00
ו': 08:00 – 14:00
אתר אינטרנט


כתבה שיווקית

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר