שמאי מקרקעין שכדאי להכיר. קרדיט תמונה: shutterstock By Atstock Productions
שמאי מקרקעין שכדאי להכיר. קרדיט תמונה: shutterstock By Atstock Productions

שמאי מקרקעין: האנשים שיובילו אותך בבטחה ברכישת נכס

אם גם אתם רוצים לקנות נכס ולהיות בטוחים שאינכם קונים "חתול בשק", כדאי שתתייעצו עם שמאי מקרקעין. הוא זה שיבדוק עבורכם אם יש בנכס חריגות בניה, אם הוא תואם להיתר הבניה, יסייע בהפחתת מס השבח ואף יוודא שלא שונתה לגביו התב"ע

פורסם בתאריך: 22.1.20 12:48

משרד מוריה לאונוב – כלכלה ושמאות מקרקעין

מקצוע השמאות מצריך ידע רב במגוון תחומים, בהם: משפט והכרת החוק על בוריו, תכנון, הנדסה, כלכלה ועסקים. במשרד 'מוריה לאונוב – כלכלה ושמאות מקרקעין' תקבלו את הייעוץ המקיף בזכות בקיאות בכל התחומים הללו, והכל תחת קורת גג אחת.

מוריה לאונוב היא שמאית מקרקעין מוסמכת וחברה בלשכת שמאי המקרקעין. ללאונוב תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים בהצטיינות באוניברסיטת אריאל, ותואר שני במשפטים באוניברסיטת בר אילן.

את ניסיונה הרב בתחום צברה בעבודתה במשרדי השמאים הגדולים והמובילים בישראל, בהם טיפלה בלקוחות מהגדולים בתחום הנדל"ן בארץ בנושאי שמאות כמו גם בהיבט הליווי הבנקאי לפרויקטים.

לאונוב מספרת שבעודה ילדה קטנה הגיע לבית הוריה שמאי מקרקעין והיא הוקסמה מעבודתו. כששאלה אותו מה הוא עושה, כיצד הוא יודע להעריך את שווי הנכס ומדוע הוא מצלם את הבית, הבינה שזה מה שהיא תרצה לעשות כשתגדל. "כנראה שהמקצוע בחר בי", היא אומרת בחיוך. "אני מאוד אוהבת את מה שאני עושה. מה שמנחה אותי בעבודה הוא מקצועיות ואיכות, ואת שני אלה אני מעניקה בכל יום ללקוחותיי, על מנת לכוון אותם בביצוע עסקאות חכמות וכדאיות עבורם".

הניסיון והמקצוענות של לאונוב הביאו אותה להגשים את חלומה ולפתוח משרד עצמאי, אליו היא מגיעה מדי יום מלאה במוטיבציה. במקביל לעבודתה השוטפת עם הלקוחות, מקפידה לאונוב להתעדכן בכל ההתפתחויות, החידושים והחוקים בעולם הנדל"ן על מנת להמשיך לתת להם את הייעוץ הטוב ביותר שניתן. בנוסף, לאונוב כותבת ומפרסמת מאמרים מקצועיים בנושאים רלוונטיים מתחום השמאות.

משרד 'מוריה לאונוב – כלכלה ושמאות מקרקעין' הממוקם בראשון לציון, נותן שירותים ללקוחות מכל הארץ, ביניהם: יזמים ומשקיעים מהמגזר העסקי ולקוחות מהמגזר הפרטי, בין היתר בנושאים כמו: הערכות שווי לנכסים מסוגים שונים – מבני מגורים, מבני מסחר, משרדים, תעשייה, נחלות וקרקעות, הכוללות את הבדיקות המומלצות לביצוע טרם הרכישה או המכירה; בדיקת כדאיות לפרויקטים של בניה רוויה, צמודי קרקע, משרדים, תעשייה, קבוצות רכישה וכדומה, כמו גם בדיקות כדאיות לפרויקטים של התחדשות עירונית, תמ"א 38 לסוגיה ומתחמי פינוי ובינוי הנעשות עבור בעלי הדירות והיזמים; עוד מספק המשרד שירות בנושא תכנון ובניה בליווי שמאי וחוות דעת בתהליכי התנגדות לתוכנית.

"אחד הנושאים שעשויים להכריע אם עסקה היא כדאית הוא אומדן היטלי השבחה צפויים", מסבירה לאונוב. "היטל השבחה הוא מס הנקבע על-ידי הוועדה המקומית על השבחה שנוצרת בעקבות אישור תוכנית / אישור הקלה/ התרת שימוש חורג. ללקוח נתונה הזכות להגיש השגה על עצם החיוב או על גובהו. ההשגה מתבצעת באמצעות שמאי שנשכר על-ידי הלקוח המגיש שומה נגדית כאשר ההכרעה מתבצעת אצל שמאי מכריע. ייעוץ של שמאי מקצועי ומהימן עשויה להפחית את גובה המס באופן משמעותי ואף לאפס אותו, על כן אני ממליצה לפנות אלינו כשמקבלים דרישה כזו".

לדברי לאונוב, ברוב המקרים הדבר הראשון שמעניין את הרוכשים הוא שווי הנכס, אך כדי לקבל החלטה מושכלת מומלץ לבדוק פרמטרים הכרחיים נוספים בשומה הנוגעים לכדאיות העסקה בעזרת שמאי מקרקעין. "השמאי יבדוק אם הנכס נבנה באופן חוקי, אם יש בו חריגות בנייה או אם הוצא לגביו צו הריסה וגם אם הייעוד של הנכס תואם את ההיתר", מפרטת לאונוב. "בנוסף, יש לבדוק אם קיימות זכויות בניה עתידיות, הפקעה במסגרת שינוי תב"ע שהרוכש לא מודע אליה או בעיה בזיהוי משפטי שעלולה להוות מכשול בעת לקיחת משכנתא כמו במקרה שהמוכר רשום בהערת אזהרה ולא בבעלות".

אחד הנושאים "החמים" בעולם הנדל"ן הוא תחום ההתחדשות העירונית. במאמר שכתבה לאונוב, "תמ"א 38 – מה יהיה?"  היא מתארת את יתרונות התוכנית כמו גם את הקשיים שבה, אך לדבריה בעתיד המעבר למתחמי פינוי בינוי יהיו אפקטיביים יותר מבחינה תכנונית וציבורית, בהשוואה לפרויקטים של בניין יחיד. "אני מאמינה שבסופו של דבר הם גם ייטיבו ברווחיות של היזמים, על אף התארכות משך הפרויקט, זאת במידה והוועדות המקומיות יחייבו בהיטל השבחה חלקי ויבחנו כל פרויקט לגופו. תהליך השינוי מצריך איזון מכיוונים רבים, אך אני מאמינה שהגורמים המוסמכים ייקחו את כל הפרמטרים בחשבון".

לאונוב פועלת מתוך תפישה של ראיית הלקוח במרכז וכי עליה לעשות כל שניתן על מנת לספק לו שירות מקצועי ואיכותי, המתאפשר בזכות הידע הרב שלה והניסיון שרכשה. "מעבר לפן המקצועי שעליו איני מתפשרת, אני שמה דגש עצום על יחס אישי. אני זמינה ללקוחותיי בכל שאלה, גם כשאינה קשורה באופן ישיר לשמאות, ולא פחות חשוב מכך הוא הדגש על עבודה יעילה ואיכותית תוך עמידה בלוחות זמנים ללא עיכובים והשהיות", היא מסכמת.

משרד מוריה לאונוב – כלכלה ושמאות מקרקעין

כתובת המשרד: הנגיד 5, ראשון לציון

טלפון: 054-6222992

מעבר לאתר

מעבר לעמוד הפייסבוק

מוריה לאונוב. צילום: אדיר לוטן

מוריה לאונוב. צילום: אדיר לוטן


יעקב אשר שמאות מקרקעין בע"מ

"לא מעט אנשים נוטים לוותר על שירותיו של שמאי מקרקעין פרטי. זאת משום שהם יודעים שיצטרכו לשלם לשמאי המקרקעין של הבנק לצורך קבלת משכנתא והם לא רוצים לשלם פעמיים". אומר שמאי המקרקעין יעקב אשר. "חשוב לדעת כי שמאי פרטי שיבדוק את הנכס באופן מקיף לפני החתימה על החוזה, עשוי לחשוף מבעוד מועד בעיות מהותיות ובכך למנוע מהרוכש לבצע עסקה בעייתית".

שמאי המקרקעין יעקב אשר בעל תואר ראשון בניהול, סיים את לימודיו בשמאות מקרקעין במכללת רמת גן ועבר בהצלחה יתרה את מבחני מועצת השמאים במשרד המשפטים. אשר חבר בלשכת שמאי מקרקעין לישראל (ע"ר) וחבר בית הדין בלשכת שמאי המקרקעין. בעבר הרצה אשר בתחומי הנדל"ן והוא מקפיד להתעדכן בדיונים מקצועיים, חקיקה בנושאי מיסוי ופסקי דין ותקדימים הקשורים לעולם הנדל"ן.

משרד "יעקב אשר שמאות מקרקעין בע"מ" אותו הוא מנהל כשני עשורים, נותן שירותים של שמאות מקרקעין וייעוץ נדל"ן בכל רחבי הארץ, לרבות יהודה ושומרון. במשרד שישה אנשי צוות, כולם שמאי מקרקעין מוסמכים המומחים בתחומם, המספקים ללקוחות המשרד ייעוץ מקצועי ומקיף בתהליכים של רכישה או מכירה של נכסי מקרקעין.

את המוניטין שלו צבר המשרד בזכות הוותק המקצועי המשולב בזווית ראייה ייחודית בהערכות שווי לנכסים ובדיקות השמאות לכל סוגי נכסי הנדל"ן. "כל אחד מאנשי הצוות מתאים את היכולות שלו לצרכים של הלקוח, תוך הקשבה, סבלנות יתרה ומתן הסברים מפורטים בכל שלב ושלב של התהליך", מסביר אשר. "אנחנו משרד בוטיק, וככזה אנחנו יכולים לתת לכל לקוח שירות וליווי אישי צמוד ולספק לו הערכות מדויקות הנסמכות על בדיקות מעמיקות ומקיפות".

שירותי המשרד בנושא שמאות מקרקעין ניתנים למגזר העסקי, הפרטי והמוסדי, ביניהם: לקוחות פרטיים, מוסדות, בנקים, עורכי דין (חוות דעת משפטית ומיסוי), חברות ביטוח וכן חברות קבלניות, בין אם מדובר ברכישה ובין אם במימון לבניה ורכישה, וכן שירות שמאות בתחום החקלאות, במגוון סוגי שומות שכולן מפורטות וכוללות ניתוח מעמיק ויסודי.

"בדיקה מקצועית של שווי נכס עשויה לחסוך לרוכש עשרות עד מאות אלפי שקלים", מפרט אשר. "בנוסף לבדיקה הראשונה של שווי הנכס, על השמאי לבדוק גם היבטים נוספים הקשורים לנכס, כמו: היתרי בניה – כלומר, האם הנכס תואם להיתר הבניה שניתן על ידי הוועדה המקומית, על מנת לוודא מעל לכל ספק שהדירה חוקית ואין בה חריגות. כך למשל, אדם עלול לבצע עסקה לרכישת דירה למגורים, אך בבדיקה של היתר הבניה יתברר כי הנכס מוגדר כחנות, כלומר נכס מסחרי על כל ההשלכות הכרוכות בכך".

לדברי אשר, במקרה כזה מרבית הבנקים לא יאשרו שעבוד של הנכס במסגרת קבלת משכנתא, זאת בנוסף לעובדה שנכס מסחרי מצריך מיסוי קבוע. מניסיונו אשר יכול להעיד על מקרים רבים בהם בדיקות מעמיקות של שמאי מקרקעין ממשרדו "הצילו" בפועל רוכשים שעמדו לבצע עסקאות של רכישת מחסנים או חנויות שהוסבו לחלק מדירת מגורים והפכו למעשה לשטח "בלתי חוקי" בתוך הדירה.

בנוסך להערכת שווי נכס ובדיקה של היתרי בניה, בודק השמאי את תשריט הבית המשותף המופקד בטאבו, המסמן בין היתר את מיקומה של הדירה לצרכי זיהוי. "לכל דירה שנרשמה כבית משותף יש גוש חלקה ותת חלקה לצורך זיהוי", ממשיך אשר. "תת חלקה הוא סימון הנכס בתשריט והוא חייב להיות תואם בנסח הטאבו. במקרים בהם אין התאמה בין סימון תת החלקה בתשריט ובין הסימון בנסח הטאבו, עלול להיווצר מצב בו רוכשים דירה "אחרת". תפקידו של השמאי ומקצועיותו הם קריטיים כדי למנוע טעויות כגון אלה עוד בטרם חותמים על חוזה, ובכך למנוע עוגמת נפש אצל הלקוח והוצאות כספיות רבות".

שמאי המקרקעין מקצועי יוכל גם להתריע בפני הלקוח אם חל שינוי בתב"ע – תכנית בניין עיר, שקשורה לנכס שלו ועשוי להשפיע על שוויו בעתיד, או גרוע מכך על עצם קיומו. "התב"ע מתארת את זכויות הבניה וייעוד הקרקע והקרקע בסביבה, כך שייתכן מקרה בו מבנה ותיק שנבנה כחוק על-פי היתרי בניה, בחלוף השנים התב"ע לגביו שונתה והתב"ע החדשה תפקיע את שטח החלקה לטובת בניית מחלף למשל, והמבנה יעמוד לפני הריסה", מסביר אשר. "רוכש של נכס שלא יהיה מודע לשינוי בתב"ע עלול למצוא את עצמו מול שוקת שבורה אם ירכוש נכס מבלי להיות מודע לשינוי המהותי שנעשה בה.

"המודעות לנושא שינויים בתב"ע עלתה במיוחד בשנים האחרונות בשל התקדמות התכנון והביצוע של הרכבת הקלה, המטרו והרחבת דרכים קיימות. לכן ההמלצה שלי היא להתייעץ עם שמאי מקרקעין לפני כל החלטה על רכישה של נכס מקרקעין, כדי למנוע מצב שבו בגלל חוסר ידע ומידע רלוונטי הוא יישאר עם נכס לא ממומש".

משרד יעקב אשר שמאות מקרקעין בע"מ

כתובת: בן צבי 2, תל אביב

מעבר לאתר

טלפון: 077-4011620

פקס: 077-4011630

יעקב אשר. צילום MSC

יעקב אשר. צילום MSC


 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר