בית ספר לנהיגה בכפר סבא: הכירו את "צמד". צילום: Michaeljung, Shutterstock
בית ספר לנהיגה בכפר סבא: הכירו את "צמד". צילום: Michaeljung, Shutterstock

בית ספר לנהיגה בכפר סבא: הכירו את "צמד"

מורי בית הספר הותיק ללימוד נהיגה "צמד" בכפר סבא, מסבירים במה שונים צעירים של היום מאלו של פעם ונותנים את טיפ הזהב לנהיגה בטוחה של הילד שלכם. רמז – הרבה מזה תלוי בכם 

פורסם בתאריך: 28.1.20 18:05

השיחה עם אסף חיימי, שושני שמעון וישראל בירנבאום – שלושה ממנהלי בית הספר "צמד" ללימוד נהיגה, נותנת הצצה לסגנון לימוד הנהיגה שמנחילים החברים בבית הספר שלהם: השלושה מדברים מתוך ידע עצום, מקצועיים ורציניים, אך יחד עם זאת, לבביים מאוד, מתבדחים זה עם זה ואיתי ללא סוף, משיבים לכל שאלה בחיוך, ובסבלנות אין קץ.

מדובר בבית ספר לנהיגה שהקילומטרז' שלו הולך לפניו: "אני הקמתי את בית הספר בשנת 1978", נזכר ישראל, "היינו אז זוג מורים שניהל יחד את בית הספר, ומפה בא השם 'צמד'. עם השנים, נשארתי בלי הצמד שלי, אך לשמחתי הגיעו השותפים החדשים שהם מעל ומעבר לתחליף", הוא אומר בחיוך.

השותפים החדשים הם שישה מורי נהיגה מנוסים שהכירו ועבדו זה עם זה קודם. השישה הביאו את שיטת המחשוב והרישום החדשה שמחייב משרד הרישוי, והטמיעו אותה במערכות העבודה של בית הספר 'צמד' תוך שמירה על ציביון בית הספר המקורי: "אצלנו האיכות היא ערך מרכזי", מספר אסף, "אנחנו לא מאמינים בקיצורי דרך ובעיגול פינות כשזה מגיע ללימודי נהיגה", ושושני מוסיף: "הכביש נעשה מקום מורכב וצפוף יותר, בני נוער היום מגיעים עם פחות ידע וכלים מאלו של פעם. לנו חשוב להבטיח שאנחנו מלמדים צעירים נהיגה בטוחה, ולא למכור מבצעים וחבילות שעלולים לעלות אחר כך, חלילה, בחיי אדם".

כיצד האיכות באה לידי ביטוי אצלכם?

"כחלק ממהלך המחשוב והניהול המחודש איחדנו את בית הספר 'צמד' עם שני בתי ספר לנהיגה – בית ספר 'מורן', ו'נהיגה לחיים'. כיום בבית הספר אנחנו נבחרת של למעלה משלושים מורים. שימרנו מורים שלדעתנו עמדו בקריטריונים של התנהלות נכונה מול תלמידים".

ההפרטה של רישום לטסטים יצרה תרבות אינסטנט, במסגרתה הורים ותלמידים ממהרים להירשם לטסט בשל הזמינות הגדולה, אך גם זאת מדיניות שמורי בית הספר 'צמד' לא מאמינים בה: "אצלנו אין דבר כזה למהר להוציא לטסט כשתלמיד לא מוכן. הורים מתרעמים לפעמים כשילדים עוברים את השיעור השלושים ותוהים מה לא בסדר, אבל אנחנו ממליצים בחום לתת לנער או לנערה להתכונן היטב לפני הטסט, זה דבר שצריך ללמוד אליו ולא 'להירשם' ולראות אם עברתי'".

כאשר בני נוער חשופים למחשבים ולטלפונים חכמים מלידה, מפעילים אפליקציות ותוכנות, הציפייה מהם כביכול היא להגיע לתחום הנהיגה עם הבנה טכנולוגית שתקל עליהם במלאכת הלימוד, אך מורי בית ספר 'צמד' מספרים שדווקא ההפך הוא הנכון: "הילדים של היום מגיעים עם יכולות מוטוריות פחותות מדורות קודמים, הם מתמצאים פחות במרחב", מסביר שושני. "לפני העידן הסלולרי, ילדים היו מודעים לכביש כנוסעים. הם היו רואים את ההורים נוהגים ומתנהלים בכביש, מודעים לשילוט ולחוקי הדרך. היום הראש שלהם בתוך הסלולארי, הם לא לומדים כלל את מה שאנחנו מגדירים 'למידה סמויה': הבנה באופן עקיף של מיומנויות נהיגה דרך חוויה".

אז מה אני, כהורה, יכול לעשות כדי לתת לילד שלי כלים להתמודד עם זירת המלחמה הכי מדממת בישראל – הכביש?

"להורים יש חלק ענק באיכות הנהיגה של הילדים שלהם, דבר ראשון בבחירת מורה הנהיגה. אנחנו נתקלים בהורים שאומרים לילד 'תבחר את המורה, אנחנו משלמים'. אך הילדים, כילדים, הולכים עם הזרם וההורים לא תמיד נשארים בתמונה.

"אנחנו ממליצים להורים להיות מעורבים במהלך השיעורים, ולא להיכנס לתמונה רק בשיעור מתקדם רק כדי להבין אם הילד מוכן לגשת לטסט או לא, אלא לגלות מעורבות עוד הרבה לפני. אני מזמין את הורים להיכנס איתנו לרכב בזמן שיעור נהיגה ולראות בעצמם מה התלמיד יודע ומצליח לעשות, במה הוא מתקשה, איך, ועל מה אני מעיר לו. חשוב לי ללמד הורים להיות מלווים טובים, כי הם אלו שימשיכו את ההוראה לאחר הטסט.

"הבסיס החשוב ביותר למעורבות הורים הוא דוגמה אישית. אם אבא לא מאותת, גם הילד לא יאותת. אם אבא מתכתב תוך כדי נהיגה, גם הילד יעשה זאת. זה לא מה שאתם אומרים, זה האופן שבו אתם מתנהגים על הכביש, ממנו הילדים שלכם לומדים את הרגלי הנהיגה שלהם".

 

בית ספר 'צמד' ללימוד נהיגה

כתובת: אברהם קרן 36, כפר סבא

טלפון: 054-9905030

מתן שירות: כפר סבא | רעננה | הוד השרון | נירית | מתן | צור יגאל | צור יצחק | כוכב יאיר | גן חיים | צופית | שדה ורבורג | כפר מלל | טירה | טייבה | כפר מנשה

שפות: שיעורי נהיגה בעברית וערבית

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. רונן גנדל

    מי שהקים את בית ספר צמד בנוסף לישראל
    היה גדול מוריי הנהיגה בכפר סבא בכל הזמנים
    לייזר גנדל האיש והאגדה עם הקסקט והשפם
    לייזר היה בכפר סבא מוסד וסמל
    דורות שלמים במשך עשרות שנים למדו אצלו
    ולא שכחו את החוויה הנפלאה שעברו במהלך
    שיעוריי הנהיגה !!
    לא ברור לי ואני המום איך שמו לא הוזכר בכתבה

  2. MK

    מצטרף לתגובה מעליי – זוכרים לטובה את לייזר ואת אמירותיו השנונות – למה ברגל, מה עם הספידים, ועוד ועוד. יהי זכרו ברוך.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר