טיפול בפוביות. השיטה של פז אושרן (צילום עצמי)
טיפול בפוביות. השיטה של פז אושרן (צילום עצמי)

טיפול בפוביות: מאסטר NLP פז אושרן מספר על פתרון יעיל ומוצלח

פחד מעורר אצלנו תגובה טבעית לאיום אמיתי בכדי שנוכל להילחם או לברוח, אך מה קורה כאשר הגוף שלנו מפעיל תגובות מוגזמות של חרדה במצבים שאינם באמת מאיימים על חיינו? אחד הטיפולים שהוכח כיעיל ביותר לטיפול בפוביות הוא בשיטת NLP. פז אושרן מומחה בתחום, מספר לנו כיצד זה עובד

פורסם בתאריך: 4.3.20 16:32

האם אתה סובל מפוביות מסוימות שאינך מצליח להיאבק בהן בעצמך? אם כן, אתה ממש לא לבד. פוביות הן נפוצות ביותר ויכולות לגרום לטווח של השלכות: החל מתסכול בנסיבות מסוימות ועד לתחושת חוסר שליטה על החיים שלנו. אין ספק כי טיפול מעמיק ומקיף בפוביות, אינו ניתן לוויתור.

פז אושרן, מאסטר ומורה מוסמך ל-NLP והיפנוזה, מטפל בפוביות בשיטת NLP מזה 13 שנים על ידי שינוי תהליכי חשיבה והתנהגויות אוטומטיות. "פוביות הן פחדים לא רציונליים המייצרים אצלנו תחושת איום ומפעילים תסמינים גופניים מאוד לא נעימים" אומר פז אושרן, "המוח שלנו מקבל את המידע מהחושים ו'מחליט' האם לתרגמו למצב של פאניקה בהסתמכות על ההקשר הרגשי/נפשי למידע. אם המוח קולט שהחוויה מייצרת אצלנו עוררות רגשית חזקה של פחד, הוא יתרגם את החוויה כאיום ויפעיל בהתאם לכך, טריגרים גופניים".

קורס דמיון מודרך, משולב כחלק מתכנית הלימודים בבית הספר 'פז אושרן' – בית הספר המוביל לקורסי NLP ותקשורת בינאישית מתקדמת. צילום יח"צ

קורס דמיון מודרך, משולב כחלק מתכנית הלימודים בבית הספר 'פז אושרן' – בית הספר המוביל לקורסי NLP ותקשורת בינאישית מתקדמת


מהי בעצם פוביה?

"פוביה היא תגובה לא פרופורציונלית של פחד מדבר כלשהו או ממצבים מסוימים המלווה בתסמינים גופניים. במצב של איום ממשי, הגוף משחרר אדרנלין במידה מוגברת שתפקידו לדחוק בנו לבצע אחת משתי הפעולות: להילחם או לברוח. העניין הוא, שפוביות שנוצרות כתוצאה מחוויות מסוימות שחווינו או כתוצאה מפחדים שלנו והן לא רציונליות. אין בהן איום ממשי והאדרנלין שמשתחרר מייצר התקפי חרדה אשר 'משתקים' את הסובל מהן ולא מאפשרים לו להתגבר. ללא עזרה, פוביות יכולות להיקבע ולהישאר אצלנו לכל החיים".

מאילו פוביות אנשים סובלים, לדוגמה?

"הפוביות הנפוצות ביותר הן: פחד גבהים, פחד קהל, פחד ממקומות סגורים צפופים (קלסטרופוביה), פחד מבעלי חיים מסוימים, ועוד. ויש כמובן מגוון רחב וכמעט אינסופי של פוביות נפוצות פחות, שגם בהן יש לטפל".

כיצד מטפלים בפוביות על ידי NLP?

"יש תפישה מוטעית לגבי פוביות שטוענת שצריך להתעסק בעבר כדי לפתור בעיות בהווה. זה לא נכון. אנשים רבים לדוגמה, יודעים מדוע הם התחילו לעשן אבל זה לא עוזר להם להפסיק. בשיטת NLP לא עוסקים בעבר אלא מתמקדים בהווה בכדי לטפל בבעיות.

"הטכניקה פועלת באמצעות דמיון מודרך ומסרים תת הכרתיים. תוך כדי התהליך, המטפל מאתר את החוויה שהפעילה את הפוביה בתת המודע של המטופל, ומנחה את המטופל לעבד את החוויה הזו באופן שכלי ואובייקטיבי. המטופל למעשה יביט בחוויה מהצד ויבחן אותה הפעם בזווית אובייקטיבית (לא יהיה חלק ממנה). על ידי מסרים תת הכרתיים, המטפל מנחה את המטופל לשנות את מחשבותיו לגבי החוויה ולא לראות בה איום עוד. מטרת הטיפול, בין היתר, היא להבטיח שתגובת המטופל למצב מסוים תהיה בהתאם לרמת האיום".

כיצד זה נעשה בפועל?

"הטיפול בקליניקה שלי באנשים הסובלים מפוביות, נעשה על ידי תהליך חשיבתי. הנחת היסוד שאיתה אני עובד היא שכל בעיה היא תוצאה של תהליכי חשיבה, למשל, אדם שיש לו פחד גבוהים לא בהכרח עלה למגדל גבוה, הסתכל מטה והתחיל לפחד. אנשים רבים מפחדים עוד כשהם על הקרקע וצריך לשאול מה מתרחש כשהם על הקרקע שגורם להם להתחיל לפחד. התשובה היא, שהם עוברים תהליך חשיבתי כלשהו שגורם לכך (למשל מדמיינים שהם יעלו אל הגג ויפלו משם) וזה יוצר להם פחד מגובה עוד כשהם על הקרקע.

"בתהליך הטיפול, כשאני עובד עם המטופל ואנו מבינים יחד מהו התהליך המחשבתי שעבר אצלו וגרם לפוביה, אנו יכולים לשנות את החשיבה המקדימה וכך להעלים את הפוביה. תהליכי חשיבה הם אינם מודעים והפתרון אינו מושג בהבנה לוגית אלא בעבודה עם תת המודע – דמיון מודרך, מסרים תת הכרתיים, וכד'".

מהו משך הטיפול?

"הטיפול בקליניקה אורך בין 50-60 דקות. הוא נעשה בקליניקה שלי ובקליניקות של בוגרי קורסי ה- NLP שלי. אורך הטיפול משתנה מאדם לאדם ומותאם באופן אישי למטופל".

פז אושרן מטפל בשיטת NLP
כתובת הקליניקה: ראשון לציון
טלפון: 054-3004305

 אתר האינטרנט של פז אושרן  
עמוד הפייסבוק של פז אושרן 


אין במידע כל עצה רפואית, חוות דעת מקצועית או תחליף להתייעצות עם גורמי מקצוע



כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר