המרכז האקדמי רופין: הדרך החדשה לניהול נכון בעידן פוסט קורונה. בתמונה: מתחמי Welearn – מתקדמים - לימוד מתקדם בלב קמפוס ירוק. צילום: המרכז האקדמי רופין
המרכז האקדמי רופין: הדרך החדשה לניהול נכון בעידן פוסט קורונה. בתמונה: מתחמי Welearn – מתקדמים - לימוד מתקדם בלב קמפוס ירוק. צילום: המרכז האקדמי רופין

המרכז האקדמי רופין: הדרך החדשה לניהול נכון בעידן פוסט קורונה

הקורונה שינתה את כללי המשחק ומי שלא יתאים את עצמו - יישאר מאחור. באקדמיה מחשבים מסלול מחדש: מרצי תכנית ה-MBA של רופין מנסים לפצח כיצד מנהלים נכון בעידן הפוסט קורונה. כל הפרטים בפנים

פורסם בתאריך: 10.6.20 13:27

העולם העסקי של היום חטף טלטלה אדירה בעקבות מגפת הקורונה והעלה שאלות רב תחומיות בפני כל העוסקים בניהול: האם הגבולות החסומים והשמיים הסגורים מלמדים על תום עידן הגלובלזציה, או דווקא על ההפך? מה עדיף: השקעה בתשתיות כבישים שיקצרו את הפקקים?  או דווקא השקעה בתשתית סיבים אופטיים שתמנע עמידה "בפקקים דיגיטאליים"?

אספנו כמה הערכות ותובנות מפי מומחי ה- MBA של הפקולטה לכלכלה ומנהל עסקים במרכז האקדמי רופין.

ד"ר אסף כהן – ראש תכנית ה- MBA ברופין, בעברו סמנכ"ל בכיר לכלכלה ותקציב במשרד התקשורת: "הזינוק במספר משתמשי ZOOM הגיע ל- 5000% תוך חודשיים,  נתון שמעביר את הפוקוס מהכבישים המהירים אל התעבורה באוטוסטרדת האינטרנט. מסתמן כי ההשקעה בתשתיות התקשורת חיונית וכלכלית לא פחות מהשקעה בכבישים. כבר היום ברור שנפתח פער גדול בין חברות ואירגונים מקוונים לבין אלו שלא, אך האם אנחנו ערוכים לנהירה האקספוננציאלית לנתיבי הדיגיטאל? כנראה שלא. זו רק דוגמא אחת מיני רבות לשינויים המהירים שיחייבו את כולנו, ובמיוחד את אלו הנושאים בתפקידים ניהוליים.

עם פרוץ המשבר, הועברו בהתארגנות מלאה כל תכני הלימוד בתכנית, להוראה מרחוק ונערך שיח הדוק ומרתק בין המרצים למנהלים הלומדים באחת מחמשת ההתמחויות הכלולות ב-MBA. בין היתר, אותגרו המודלים האקדמיים בניסיון לענות על השאלות החדשות שנולדו בצל משבר הקורונה ויושמו בשידור חי.

ד"ר יואל אסרף, ראש ההתמחות לשיווק ועסקים בינלאומיים בmba מעלה שאלה פתוחה שמעסיקה חברות בעלות אורינטציה גלובאלית: "הגלובליזציה היא אחת מהתופעות המשמעותיות ביותר במאה השנים האחרונות. לראייה, משקל היצוא והיבוא בתמ"ג העולמי בשנת 1950 היה כ 20%- ולעומת זאת כיום הם מהווים כבר כ -60%  לאחרונה אנו עדים לקולות המספידים את הגלובליזציה בשל מגפת הקורונה".

פרופסור גליה צבר – נשיאת המרכז האקדמי רופין. צילום: המרכז האקדמי רופין

פרופסור גליה צבר – נשיאת המרכז האקדמי רופין. צילום: המרכז האקדמי רופין

לדבריו של ד"ר אסרף – "אולי ההיפך עשוי דווקא לקרות. והמשבר הגלובלי דווקא יחייב שיתוף פעולה ואפילו יעלה את המודעות לכך, ששיתוף פעולה כזה קריטי מתמיד לעסקים גדולים וקטנים. "בהתמחות שלנו עורכים סימולציות עיסקיות המדמות התנהלות של חברות שהאינטרסים הגלובליים בליבת הביזנס שלהם.

"הזום הפך אותנו לכפר גלובאלי שהטווחים בו מתקצרים משמעותית". כך רז הייפרמן – מרצה בהתמחות "טכנולוגיות ועסקים דיגיטאליים". המגפה הזו גרמה לגדילה ברכישות מקוונות בקצב משוגע – המסחר המקוון זינק ב48% בחודש מרץ לפי דיווחי חברות האשראי". רז ששימש יועץ בכיר במיזמים טכנולוגיים מסמן את ה"בוסט" האדיר שקיבלה הפעילות הדיגיטאלית כהזדמנות לשינויי עמוק ויסודי בחשיבה העיסקית והאירגונית. "העיסוק במערכות נתונים הוא לא רק נחלתם של אנשי המחשב בארגון, מערכות אלו הופכות במהירות למכשירי הניווט העיקריים בחיי הפירמה ושוות הרבה מאוד בעולם הניהול המתקדם, וזה מה שאני מלמד את הסטודנטים שלי".

לד"ר טלי סגר גוטמן, ראש ההתמחות "ייעוץ אירגוני", יש תובנה מצד אחר לחלוטין: "השימוש המוגבר ב-Zoom מחייב כל מנהל להיות בקיא בניהול ישיבות מרחוק, וכנגזרת מכך לדעת לקרוא תווי פנים ואת שפת הגוף של המשתתפים. המיומנויות הזו כבר נלמדת ומתורגלת בהתמחות שלנו עוד לפי המשבר, וכיום היא משנה גם את דרך ההוראה באקדמיה.  לנהל עובדים שחלקם עובדים מהבית תבזר את הארגונים ותחייב את כולנו להיות יצירתיים הרבה יותר בעצם העברת המידע, ולהיות תמציתיים ובהירים בהעברת המסרים – וטוב שכך. המודלים החדשים כבר במחקר ובעבודה.

בהקשר העבודה מרחוק אומר פרופ דני צ'מנסקי, ראש ההתמחות בכלכלת נדל"ן ושמאות מקרקעין ברופין ושותף בחברת הייעוץ צ'מנסקי-בן שחר, "שהאירועים הטראומתיים של המגיפה, יצרו ניסוי טבעי שבמסגרתו ניתן היה לחזות בשינויים בהעדפות הישראלים למקומות עבודה ולשיטות ביצוע קניות. בעקבות כך, יש לצפות שהביקוש לשטחי משרדים ומסחר בעתיד ירד באופן משמעותי. ירידה זאת צפויה לגרום לירידה בביקוש לקרקע בערים וכתוצאה מכך במחיר הקרקע בערים. הצורך בבניה לגובה יתמתן. גם בניני מגורים יהיו נמוכים יותר. הצפיפות בערים תרד."

ד"ר שקד גלבוע – ראש התמחות מנהיגות, אסטרטגיה וניהול בכיר, מחזקת את דבריו של צמנסקי: "תעשיית הקמעונאות הפיזית נפגעה קשות ממגפת הקורונה בכל העולם, מסקנת המחקר שערכתי לאחרונה, היא שקניונים שירצו לשרוד יצטרכו להתמקד בחוויות שמחזקות את ההיקשרות למקום ולעודד עסקים שמציעים מערכות יחסים, תמיכה חברתית והתאווררות נפשית: אימוץ טכנולוגיות מתקדמות, עידוד אינטראקציות חברתיות לא רק בין מוכרים ללקוחות אלא גם בין לקוחות לבין עצמם, והקדשת מקום וזמן לחיי הקהילה."

מסכם ד"ר אסף כהן, ראש התכנית: "התכנית שלנו פועלת למעלה מעשור במסגרת הפקולטה למנהל עסקים ברופין, והיא בנויה כתכנית מנהלים המשלבים עבודה, משפחה ולימודים לתואר. הסטודנטים נהנים משכר לימוד אוניברסיטאי ויתרון נוסף הוא משך הלימודים, שעומד על 15 חודשים רצופים בלבד.

"המרצים בתכנית הם מהטובים בתחומם ומשלבים בתוך מגוון  הקורסים שיטות הוראה מתקדמות כמו סימולציות, סדנאות מנהיגות, משחקי עסקים, סיורים לימודיים בחו"ל, למידה אינטראקטיבית וכלים נוספים, המאפשרים ללומדים לרכוש ולתרגל קבלת החלטות בעולם עיסקי עם רמת אי ודאות גבוהה".

אם אתם מתלבטים למה לחזור לספסלי האקדמיה דווקא עכשיו, כדאי שתצפו בדבריו של פרופ' דן אריאלי שהשתתף בכנס שהתקיים ברופין, לרגל השקת ספרו של פרופ' יוסי יסעור.
דן אריאלי הלך על גחלים בהדרכתו של יוסי (בדיוק כמו שעושים משתתפי הסדנא המועברת כקורס בחירה בתחום קבלת ההחלטות) וסיפק סיבה מצוינת למה כולנו צריכים להעיז יותר במימוש המטרות שהגדרנו לעצמנו בחיים.

 

המרכז האקדמי רופין 

כתובת: 2 ק”מ צפונית לצומת השרון (בית ליד) על כביש מספר 4

טלפון: 1-800-800-830

 ללינקדאין של המרכז האקדמי רופין >>>

 לפייסבוק של המרכז האקדמי רופין >>>

פרופסור יוסי יסעור – הולך על גחלים, מתוך סדנת קבלת החלטות בה נוטלים חלק תלמידי תכנית הmba. צילום: המרכז האקדמי רופין

פרופסור יוסי יסעור – הולך על גחלים, מתוך סדנת קבלת החלטות בה נוטלים חלק תלמידי תכנית הmba. צילום: המרכז האקדמי רופין


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר