למה קוסמטיקה טבעית עדיפה הרבה יותר מכל דבר אחר, צילום: עידו משעל
למה קוסמטיקה טבעית עדיפה הרבה יותר מכל דבר אחר, צילום: עידו משעל

קוסמטיקה טבעית עדיפה הרבה יותר מכל דבר אחר וזו הסיבה

כמו שאתם בודקים את הרכיבים של מוצרי המזון שנכנסים אליכם הביתה, כדאי שתסתכלו גם על המרכיבים של מוצרי הטיפוח שלכם. יש שם הרבה דברים שהגוף לא באמת זקוק להם ועלולים להזיק לו, לכן הבחירה בקוסמטיקה טבעית היא הנכונה והבטוחה עבורכם ובטח עבורם ילדיכם

פורסם בתאריך: 7.9.20 16:03

האם את בודקת את הרכיבים לפני שאת קונה לעצמך משהו לאכול? האם את בודקת את הרכיבים לפני שאת רוכשת מוצר לטיפוח? הידעת שמחקרים מוכיחים שרכיבים רבים ממוצרי הטיפוח חודרים את העור ומגיעים למחזור הדם?

ה-FDA (מינהל המזון והתרופות האמריקאי) מצא לאחרונה שכל הכימיקלים האורגניים המשמשים עד היום להגנה מפני השמש מגיעים למחזור הדם בתוך שעות ממריחה אחת. העור הוא גם האיבר הגדול ביותר שלנו, ולכן השפעה של חומרים הנספגים דרכו עלולה להיות משמעותית.

לנוכח הידיעה הזו אפשר להסכים עם החשיבות של קריאת הרכיבים, במיוחד במוצרים שבהם אנו משתמשים ביום יום, ובוודאי כאלה שאנחנו רוכשים עבור הילדים.

ביום שבו נתחיל לקרוא מרכיבים של מוצרי טיפוח נגלה כי גם שם, בדומה למזון, כדאי להעדיף מוצרים שעברו עיבוד מינימלי ואין בהם חומרים מבשמים סינתטיים, וכאלה בלי צבעים סינתטיים. מוצרים טבעיים יתנו לנו את ההזנה הטובה ביותר לעור ויפחיתו את החשיפה לחומרים שנמצאו כמזיקים.

הבעיה העיקרית של הקוסמטיקה התעשייתית היא הרצון להוזיל אותה ליצרן, לכן כדאי מאוד ליצרן לייצר כמות גדולה ולשווק אותה בעולם כולו. לשם כך היצרן חייב להכניס במוצר חומר משמר בעל עוצמה המונע התפתחות חיידקים ועובשים. חומרים אלו הם למעשה חומרי רעל המצטברים בגופנו.

טריות זה שם המשחק

מה הדרך עבור מי שאינו כימאי לדעת האם המוצר מכיל חומרים משמרים? בקרם לדוגמה, אם הוא מכיל מים או תה על בסיס מים באחד המרכיבים הראשונים (בכמות גדולה) הוא חייב להכיל משמרים. הם יכולים להופיע כפרבנים, שהוא החומר המשמר הנפוץ בעולם, אך בשנים האחרונות מוצאים בו השפעות בריאותיות שליליות ולכן מורידים את הריכוזים המותרים שלו בעולם ובישראל.

גם חומרים משמרים אחרים המחליפים את הפרבנים, אפילו אם מקורם מאורז או שעברו מניפולציות כימיות כדי להיות חומרים משמרים (רעלים), עלולים ליצור בעיות רבות. לעתים בתווית מוסתרים חומרים משמרים תחת המושג – Fragrance.

טריות – האם טעמתם פעם ירק שנקטף מהשדה? אז הוא חיוני, ריחני וטעים להפליא. שימו את הפרי בקירור והטעם והריח ייעלמו. האם הייתם אוכלים תות מפלסטיק? למה לא? יש לא מעט פלסטיק במוצרי קוסמטיקה על המדף.

קוסמטיקה טבעית מופקת מהמיטב של הטבע וכשהיא טרייה. אם מדובר במוצר שיכול להחזיק זמן רב (בדומה לקוסמטיקה רגילה עם אורך חיים של מעל 30 חודשים, כך שלא צריך לרשום תאריך תפוגה) אז דבר כלשהו השתבש.

אם זה טרי וטבעי חייב להיות לזה תאריך תפוגה ברור חצי שנה מפתיחה, ושנה וחצי עד שנתיים מייצור. עובדה זו מעידה על קוסמטיקה טבעית. מוצר שמציעים שלוש שנים מייצורו אינו יכול להיות טבעי. נסו לחשוב על המטבח שלכם – האם יש שם מוצרים שהתוקף שלהם מעל לשלוש שנים?

לסמוך על הריח

החושים שלנו הם חלק משמעותי בחוויה. כל החושים מעורבים בחוויות שלנו ואנחנו כל הזמן מריחים את הסביבה, מעבדים את המידע הרב והוא משפיע בצורה לא מודעת על התחושה שלנו, על מצב הרוח, על הנינוחות או חוסר הנינוחות.

בקוסמטיקה התעשייתית חומרי הריח מיוצרים במעבדה כחיקוי לריחות טבעיים האהובים על לקוחות. הריח של מוצר אמור לעורר בנו תחושות של נינוחות, משיכה, בית. הבעיה שהבישום הסינתטי הוא אלרגן משמעותי מאוד וכ-20% מהאוכלוסייה רגישה לו.

החשיפה לריחות סינתטיים נמצא מחקרית קשורה במיגרנות, החמרת הפרעות קשב, נזלת אלרגית ועוד. קוסמטיקה טבעית יכולה להציע שימוש בריחות שמקורם בשמנים אתריים טהורים המופקים מצמחים.

שמנים אתריים במינון המתאים נמצאו כתומכים בתהליכי החלמה של הגוף וביצירת השפעות טובות על מצב הרוח והחיוניות. יש ענף ברפואה האלטרנטיבית – ארומתרפיה – המשתמש בשמנים האתריים לטיפול במגוון רחב של בעיות רפואיות.

בחירה בקוסמטיקה טבעית

לאור מה שנכתב יש משמעות רבה להימנעות מחומרים משמרים בקוסמטיקה, לצריכה של קוסמטיקה טרייה ולהימנעות ממוצרים המכילים חומרי ריח סינתטיים. מומלץ, כמו במזון, להתחיל להסתכל על תוויות הקוסמטיקה שלכם ולבחור מוצרי קוסמטיקה טובים וטבעיים לעור.

חווית השימוש בקוסמטיקה טרייה, ממרכיבים טבעיים ועם ריחות המופקים מהצומח, היא חוויה אחרת. ניתן להרגיש את חיוניות הטבע דרך המוצר הקוסמטי שאתם משתמשים בו.

רוצים גם אתם להרגיש את זה? מאז 2007 פועלת בישראל לבנדר קוסמטיקה טבעית, שמציעה מגוון רחב של מוצרי טיפוח ללא חומרים משמרים עם ריחות משמנים אתריים טהורים.

בלבנדר מייצרים כל מוצר בתכיפות רבה ומוכרים ישירות ללקוח כדי שהוא יגיע טרי. מי שבאמת מעוניין לחוש את הטבע במלוא הדרו יכול לבקר באתר לבנדר קוסמטיקה טבעית ולהכיר קוסמטיקה אחרת נקייה מכימיקלים מזיקים.

תוכלו גם ליצור עמנו קשר טלפוני בטלפון: 077-2127172.


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר