ראש העירייה רפי סער ושרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון, צילום דוברות העירייה

 עליית מדרגה – המהפכה הכפר סבאית בחינוך

"יש לך פה אימפריה חינוכית", כך פתחה את דברי הברכה שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, שהגיעה לכפר סבא כדי להשיק יחד עם ראש העיר, רפי סער, את היוזמה הייחודית בעיר ״מחשב לכל גננת". פרויקט זה מצטרף לשורה של יוזמות חינוכיות והישגים בשלוש השנים האחרונות

פורסם בתאריך: 12.6.22 09:38

הביקור של שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון בחודש מרץ בכפר סבא לא היה עוד ביקור שגרתי. בזכות ההישגים של כפר סבא במערכת החינוך העירונית, בחרה השרה בכפר סבא להשקת התוכנית הארצית שיזמה, במסגרתה חולקו מחשבים ניידים לכ-250 גננות וגננים בעיר, כאשר התוכנית משלבת הכשרות ייעודיות, שיאפשרו לחזק את האוריינות הדיגיטלית של הילדות והילדים. פרויקט זה מצטרף לעוד שורת פעולות והישגים: עלייה בשיעור הזכאות לבגרות, פרסי חינוך לבתי ספר וגנים מצטיינים, התברגות בצמרת שיעור הגיוס לצה"ל, יוזמות חינוכיות פורצות דרך ושדרוג עשרות גני ילדים ובתי ספר – בשלוש השנים מאז נבחר ראש העיר רפי סער לראשות העיר כפר סבא, חלה מהפכה של ממש בתחום החינוך בעיר וההישגים לא איחרו לבוא.

בתחילת חודש יוני התקיים טקס הענקת פרס חינוך מחוזי למוסדות מצטיינים לגן סופית בכפר סבא עבור שנת הלימודים תשפ"ב, לאחר שנבחר מתוך מאות מוסדות חינוך במחוז מרכז. גן סופית הוא גן תקשורת, שזכה בפרס בין היתר בזכות פיתוח מודל של חיים משותפים עם הגן הסמוך אליו, גן כחל.

הפרס הזה מצרף לפרסים נוספים: בתחילת חודש פברואר השנה התקיימה חלוקת התעודות בטקס פרס החינוך המחוזי לשנת תש"ף. גם באירוע החגיגי הזה, שהתקיים בזום במעמד ראש עיריית כפר סבא רפי סער, מנכ"ל העירייה יובל בודניצקי, מנהלת אגף החינוך בעירייה אסנת חכמון, מנהלת מחלקת גני ילדים בעירייה שירה ברף, מנהל מחלקת העל יסודי הדס שרעבי, מפקחות משרד החינוך יעל ברקול ואהובה דור, מנהלת תיכון הרצוג סמדר גולדשטיין ומנהלת גן רעות ליאת בן הרצל ומזל עזרא, סייעת הגן – קיבלו תיכון הרצוג וגן רעות בעיר את פרס החינוך המחוזי.

זוכי פרס החינוך המחוזי עם ראש העירייה רפי סער, הפרס הוענק לתיכון הרצוג, גן רעות, גן סופית

מבט לאחור וסקירה של שלוש השנים האחרונות בתחום החינוך בכפר סבא מעלים כי הפרסים הללו הוענקו למוסדות החינוך בעיר, ולא בכדי. ההשקעה ההולכת וגדלה של העירייה בחינוך ילדות וילדי העיר ניכרת וניבטת מכל עבר –הן בעלייה המתמדת והמרשימה בנתוני הזכאות לבגרות בקרב תלמידות ותלמידי התיכונים בעיר, הן בשיעור הגיוס לצה"ל כמו גם שיעור השירות המשמעותי בקרב בוגרי מערכת החינוך העירונית – הנמצאים בצמרת הארצית, הן בזכות עשרות פרויקטים ויוזמות חדשות, המציבות את העיר כפר סבא כמובילה בתחום החינוך בישראל והן בערות גני הילדים ובתי הספר שעברו שדרוג ושיפור במהלך השנים הללו, מאז נבחר ראש העיר רפי סער לתפקידו.

"אנו מוקירים את העשייה החינוכית של כל צוותי החינוך וההוראה בעיר", אומר ראש העיר רפי סער, בלא מעט גאווה. "ההשקעה של הצוותים, הערכים אותם אנו מנחילים לילדינו, היוזמות פורצות הדרך, החשיבה מחוץ לקופסה – כל אלה יחד, בשילוב כוחות ושיתופי פעולה בין כלל יחידות העירייה וכלל העוסקים בחינוך מובילים לתוצאות ואנו גאים להוביל את החינוך בארץ וגאים בכל תלמידות ותלמידי כפר סבא".

קצת מספרים: בשלוש השנים האחרונות השקיעה העירייה למעלה מ-200 מיליון שקל בשדרוג ושיפוצי עומק בבתי הספר וגני הילדים ברחבי העיר – בין היתר שיפוצי עומק בחטיבות שז"ר ושרת שנבנו בשנות ה-70, שיפוץ עומק של בית הספר רמז, בין היתר של מבנה עציון הישן, שיפוץ עומק של בית הספר גולדה מאיר שנבנה בשנות ה-80, בניית חטיבה חדשה, שיפוצי עומק בגני ילדים שונים, הקמת כיתות חדשות, בית ספר יסודי חדש, קריית חינוך דמוקרטית והרשימה עוד ארוכה.

חטיבת שרת צילום דוברות העירייה

על פי נתוני משרד החינוך שפורסמו השנה, שיעור הזכאות לבגרות בקרב תלמידות ותלמידי העיר עומד על 90 אחוז – כולל תלמידי ותלמידות החינוך המיוחד וזאת לצד אפס נשירה.
נתוני משרד החינוך, המתייחסים לשנת תש"ף, חושפים ומעידים בין היתר כי כפר סבא היא העיר היחידה בשרון שהביאה לזינוק מרשים בזכאות לבגרויות, כאשר כפר סבא עומדת על 90%, רעננה על 87.2%, הוד השרון 89.8% והרצליה 89.9%.

בשנת תשע״ט עמדה כפר סבא על 83.9% – עלייה של 6.1% זכאים לבגרות, בשנת תשע״ח על 84.6% – עלייה של 6.4% ובתשע״ז על 80.7%- עלייה נוספת של 3.9%.
מבחינת נתוני המצטיינים, רושמת כפר סבא עלייה נוספת: בשנת תש״ף אחוז המצטיינים עמד על 18.4%, בתשע״ח על 12.2% ובתשע״ז על 11.5%.

שיעור זכאות לבגרות, גרף, כפר סבא

גם שיעור הנשירה מבתי הספר הוא הנמוך ביותר בכפר סבא מקרב ערי השרון, כשהוא עומד על 0.2% בלבד, לעומת 0.6 אחוז ברעננה, 0.4 אחוז בהרצליה ו-0.5 אחוז בהוד השרון.
"מציאות זו היא הודות למדיניות עירונית למקסימום הכלה ויצירת מעטפת תומכת לכל תלמיד ותלמידה ולמשפחותיהם", מסביר ראש העיר.

"כפר סבא ממשיכה להוביל בחינוך ומזנקת בצעדי ענק מדי שנה. מערכת החינוך המשובחת שלנו מוכיחה הישגים מרשימים ומלאי גאווה, הן בזכאות לבגרות, הן בהצטיינות והן באחוזי הנשירה הנמוכים. אנו העיר היחידה בשרון ששומרת על רצף עלייה מרשים ביותר בנתוני הזכאות והצטיינות – מגמה שרק תמשיך גם בשנים הבאות הודות להון האנושי האיכות, ניהול בלתי מתפשר ולתלמידי כפר סבא שמסבים לנו גאווה גדולה".

ראש העירייה רפי סער והשרה ד"ר יפעת שאשא ביטון

ועוד נתון מעניין: התקציב העירוני לשנת 2022 שם דגש רב על החינוך, המהווה 44 אחוז מכלל התקציב העירוני, ועומד השנה על סכום של כ-420.7 מיליון שקל, לעומת 393 מיליון – גידול של 7 אחוזים ביחס לתקציב של אשתקד. הגידול בתקציב בא לידי ביטוי בין היתר, ביוזמות חינוכיות שונות, ביניהם בראש ובראשונה הכנת תוכנית אסטרטגית לחינוך בהובלת שר החינוך לשעבר הרב שי פירון ומנכ"לית עיריית רעננה לשעבר מיכל הירש-נגרי, בניית מנהיגות חינוכית עירונית, בניית עתודת מנהיגות, עידוד מנהיגות צעירה בקרב התלמידות והתלמידים, הטמעת חשיבה מגדרית החל מהגיל הרך, מודל רישום חדש לכיתות א' ופתיחת אזורי הרישום בצורה מבוקרת, תוכנית חוסן ומוגנות החל מגיל גן ועד תיכון, קידום ועידוד ללימודי מדעים וטכנולוגיה, קידום אקוסיסטם עירוני, השם דגש על ערכים של: בחירה, שיתופיות, חוויה, אחריות ורלוונטיות, מגמות ייחודיות בתיכונים, הרצאות להורים ועוד.

"החינוך של ילדות וילדי העיר שלנו עומד ויעמוד בראש סדר העדיפות העירוני", אומר ראש העיר. "מדובר בהשקעה בדור העתיד שלנו, במנהיגות ומנהיגי המחר וההשקעה הזו באה לידי ביטוי בכל התחומים. יש עוד מה לעשות ויש עוד מה לשפר אבל אין ספק שאת הפירות של ההשקעה בשלוש השנים האחרונות אנחנו מתחילים לקצור כעת. נמשיך להשקיע את מירב המשאבים שלנו בחינוך ילדינו ולהוביל חינוך מצוין וערכי".

רפי סער, ראש עיריית כפר סבא, צילום דוברות העירייה

מנהלת אגף החינוך, אסנת חכמון: "אגף החינוך העירוני, יחד עם כל צוותי החינוך וההוראה, פועלים לילות כימים על מנת להעניק לכל ילדות וילדי העיר – החל מהגן ועד התיכון, את המענים הטובים ביותר ואת החינוך הטוב ביותר. ההשקעה הניכרת בתחום החינוך באה לידי ביטוי בהערכה הרבה שאנו מקבלים הן מצד ההורים, הן מצד משרד החינוך והן מצד רשויות אחרות – שמגיעות אלינו כדי ללמוד ולקבל רעיונות. נמשיך לפעול, ליצור, לחשוב מחוץ לקופסה ולהוביל בכל התחומים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר