נרות שבת. צילום זאב שטרן

שבת שלום: זמני כניסת ויציאת השבת ומסר מפרשת השבוע

פורסם בתאריך: 1.7.21 16:00

כ"ב תמוז תשפ"א

ערב שבת פרשת פנחס
כניסת שבת: 19:30
יציאת שבת: 20:33

הרב יעקב מזרחי על פרשת השבוע, פרשת פנחס

הרב יעקב מזרחי

פרשת השבוע 'פנחס' מתחילה בהמשך הסיפור שבנות מואב פיתו את היהודים לעבוד לפסליהם. בתוך כך, אחד מנשיאי העם לקח אישה מדיינית ונאף איתה. פנחס הכהן לוקח חרב בידו ובאופן ניסי הורג את שניהם במכה אחת. ומקבל שכר מיוחד – להיות אליהו הנביא שמבקר בכל ברית מילה כדי לראות את שמירת הקשר עם הקב"ה.

פרשת פינחס נקראת בתוך ימי 'בין המצרים' – 3 שבועות מי"ז תמוז – שחרבו חומות ירושלים עד ט' מנחם אב – חורבן בית המקדש – ויש קשר בין השניים. הגלות והחורבן החלו ב'פירצה' שנוצרה בחומת ישראל, החומה שהבדילה בינם ובין העמים האחרים. וכשם שפינחס הצליח להשכין שלום בין הקב"ה לעם-ישראל, אפילו לאחר שניבעה ה'פירצה' של חטא בנות מדיין, כך ניתן גם לנו הכוח להביא את השלום האמיתי ולגלות את הגאולה השלמה, הצפונה דווקא בתוך אירועי החורבן. ימי הצרות והחורבן מבחוץ נראים ימים קשים, מכאיבים, ימים שבהם החלו אירועי הגלות; אבל בתוך-תוכם מסתתר טוב נעלה. הטוב שצפון בתוך הגלות הוא הגאולה. בבוא הגאולה יתגלה טוב כה גדול ונעלה.

****

בהמשך הפרשה נאמר: "ובני קורח לא מתו". מבאר רש"י "הם היו בעצה תחילה – ובשעת המחלוקת הרהרו תשובה בליבם, לפיכך נתבצר להם מקום גבוה… וישבו שם"

דבר זה מבטא את עוצם כוחה של התשובה: בני קורח היו מיוזמי המחלוקת, החטיאו את כל העם, ואף כשעשו תשובה – זו הייתה תשובה בהרהור הלב בלבד, תשובה שלא נודעה לאחרים.

ובזכות אותו הרהור תשובה, זכו ש"נתבצר להם מקום גבוה" ועד שיצאו משם חיים.

כל זאת – בזכות הרהור של תשובה!

מכאן יכולים אנו ללמוד: אם בני קורח, שחטאו, זכו להינצל בזכות הרהור אחד של תשובה – כשמדובר בדורנו, לאחר שכבר עברו דורות של יהודים שמסרו את נפשם למען שמו יתברך וצברו כל-כך הרבה תורה ומעשים טובים – ודאי שעל-ידי הרהור תשובה אחד יתקיימו דברי הרמב"ם: "סוף ישראל לעשות תשובה… ומיד הן נגאלים" – בגאולה האמיתית והשלמה על-ידי משיח-צדקנו.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר