מיטל עזר
מיטל עזר

רוצים לשמור על המשקל גם בחגים? שתי דיאטניות מסבירות איך

חלי ממן ממליצה על ארוחות עתירות בחלבון ומיטל עזר ממליצה לשתות מים עם קש. טיפים לשמירה על הגזרה גם בחג

פורסם בתאריך: 29.3.18 17:00

בין ליל הסדר לעל האש, בין פיקניק למסעדה, בין מצה לקניידלעך, יש לא מעט אנשים שמטריד אותם דבר אחד, העלייה במשקל. רוצים לדעת כיצד לשמור על הגוף מול כל הפיתויים? תכירו את הפטנטים שיעזרו לכם לשמור על המשקל בפסח.

מיטל עזר מכפר סבא, תזונאית קלינית וספורט ויועצת לחברת התזונה הבינלאומית “הרבלייף”,בעלת תואר ראשון בושני בתזונה בפקולטה לחקלאות רחובות והאוניברסיטה העברית. ממליצה לאכול לאט, לשתות הרבה מים ולאכול הרבה ירקות במהלך חופשת החג. “מים מהווים מרכיב עיקרי בתפקודו התקין של הגוף, תורמים לתחושת ערנות ואפילו מועילים לתהליך שריפת השומנים”, היא אומרת, “רצוי לשתות כליטר וחצי מים ביום ללא אימון ולהוסיף כ-500 מ”ל מים לכל שעת אימון. גם במהלך ארוחת החג או חשוב לשתות מים ולוותר על משקאות ממותקים שהם פצצת קלוריות. כמו כן, חשוב להתרגל לקחת בקבוק מים בתיק, לדאוג לשתות מים לאחר כל כוס קפה, לנסות לשתות מקש – יש המעידים שכך הם שותים יותר. ניתן לשדרג את טעם המים עם תרכיז אלוורה, בטעם טבעי או בטעם מנגו כדי להגביר את השתייה וניתן לשפר את טעמם על ידי הוספת עשבי תיבול כלימונית, לואיזה, נענע וכו’. כמו כן, חשוב לאכול לאט כי למוח לוקח 20 דקות לקבל איתות של שובע מהגוף. רצוי לאכול פעמיים ביום ירקות. הם תורמים לתחושת שובע לאורך זמן. אפשר לחתוך ירקות גס או לחילופין פשוט לקנות ירקות “בייבי” כמו מלפפון קטן, עגבניות שרי בצבעים שונים, פטריות, גזר גמדי וכו’. אכילת ירקות תמנע מאיתנו את הפיתוי לאכול עוגיות חג הפסח העתירות בקלוריות. נצלו את ימי חופשת החג לעשות פעילות גופנית– פעילות גופנית טובה לנפש ולגוף, כאשר עוסקים פעילות גופנית התחושה טובה, יותר, ערניים יותר והמוטיבציה לאכילה בריאה עולה”.

חלי ממן מרעננה, מייסדת קבוצות תמיכה לאורח חיים בריא מסבירה שיש כללים מאוד ברורים לשמירה על הגזרה בזמן החג. “הפחמימות קיימות גם בפסח פשוט לא על בסיס לחם”, מבהירה ממן. ‘’יש מצה, תפוחי אדמה, אורז, תירס, בטטה ופירות טריים ויבשים. החלבונים שעומדים לרשותנו בחג הם: ביצה, גבינה, דג, עוף, בשר וקטניות ואותם ממשיכים כרגיל. גם אם אין לרגע חטיפי חלבון, כי הם ‘חמץ’, הכל בסדר, לא צריך להתקבע. אז מה כן לאכול? תפוחי אדמה ובטטה נספגים בקלות ומהווים אנרגיה זמינה. אפשר לאפות אותם, לבשל לפירה או להכין כמרק סמיך. מקמח תפוחי אדמה וקמח מצה אפשר להכין מאפים שונים, חביתיות, לחמניות וכו’. ולקחת לפני ו/או אחרי האימון חטיפי אנרגיה שיכולים לבוא בצורת עוגיות יין. ובכלל, קיימים המון מאפים כשרים לחג. אלו אמנם לא מעוצבים ומתוכננים במדויק כחטיפי האנרגיה שהתרגלנו אליהם, אבל בהחלט יכולים לספק אנרגיה טובה לאימון ולאחריו. שימו לב: לא להגזים בכמות אלא לקחת יחידה או שתיים ולשים לב לרשימת הרכיבים. הכוונה היא לספק לגוף אנרגיה זמינה מפחמימות ולא להכביד עם חטיפים ועוגיות עתירי שומן כמו קוקוס ובוטנים. פירות טריים ויבשים הם ספקי אנרגיה מדהימים. הפירות היבשים קלים לנשיאה וזו הזדמנות לנסות גם אותם ולגוון איתם את התפריט לפני, תוך כדי ולאחר האימון. גם אורז הוא תחליף מצוין לאוכלי הקטניות. לארוחה הגדולה שלפני האימון אפשר לבשל אורז כפחמימה עיקרית, ולפני או תוך כדי האימון אפשר לקחת בקלות פריכיות אורז במקום הקרקרים או הלחם הרגילים. קטניות – עדשים, שעועית, גרגירי חומוס, פול ואדממה יכולים להיות מקור פחמימה וחלבון לארוחה מספר שעות לפני האימון וגם לאחריו. לאוכלי קטניות בלבד כמובן".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר