צילום אילוסטרציה תומר אפלבאום
צילום אילוסטרציה: תומר אפלבאום

משרד הבריאות: התחסנו נגד חצבת לפני פתיחת שנת הלימודים

החצבת היא אחת המחלות המדבקות בעולם. בשנת 2018 עמד מספר החולים במחלה בישראל על 262, למעלה מ-90 אחוז מהמקרים בגלל אי התחסנות ומגע עם אוכלוסייה שלא התחסנה

פורסם בתאריך: 29.8.18 08:07

משרד הבריאות קורא לציבור להמשיך ולהתחסן כנגד חצבת, במיוחד לפני פתיחת שנת הלימודים – זאת לאור הגידול במספר החולים במחלה בשנת 2018. החיסון, שנותן הגנה לכל החיים, ניתן בישראל בשני מועדים: לתינוקות בגיל 12 חודשים ובבית הספר היסודי בכתה א' – כתרכיב משולב נגד חצבת, חזרת, אדמת ואבעבועות רוח בלבד. לא ניתן להתחסן בישראל כנגד נגיף החצבת בלבד. על פי משרד הבריאות יעילות החיסון במניעת חצבת גבוהה מאוד, כ-97 אחוז לאחר קבלת 2 מנות החיסון.

מספר חולי החצבת בשנת 2018 עומד על 262 חולים. מדובר בגידול במספר החולים. במשרד הבריאות מסבירים כי למעלה מ-90 אחוז מהמקרים אירעו בגלל אי התחסנות ומגע עם אוכלוסייה שלא התחסנה. רק כדי לסבר את האוזן, בשנים האחרונות מספר החולים עמד על מספרים נמוכים בצורה משמעותית. בשנת 2016 עם תשעה חולים, בשנת 2017 עם 33 חולים ונכון להיום מספר החולים גדל כאמור משמעותית.

מחלת החצבת היא מחלה זיהומית מדבקת מאוד ומועברת מאדם לאדם בשיעול, עיטוש או מגע עם הפרשות מהאף וליחה. ניתן להידבק גם בעת שהיה בחדר עם החולה. המחלה מתבטאת בתחילה בחום גבוה, נזלת, שיעול עיניים אדומות ורתיעה מאור. לאחר מכן מופיעה פריחה אדומה על העור שמתחילה בצוואר ומתפשטת לפנים הגוף והגפיים. באחוז קטן מהמקרים, סיבוכי המחלה עלולים להיות קשים ואף לסכן חיים. נדרש שיעור כיסוי חיסוני גבוה מאוד באוכלוסייה כדי למנוע התפשטות המחלה ולכן ירידה באחוז המתחסנים באוכלוסייה עלולה להוביל להתפרצויות שלה. לאדם שאינו מחוסן הנחשף לחולה חצבת, יש סיכון גבוה מ-90 אחוז להידבק במחלה.

החיסון מקנה הגנה החל משבועיים ממועד קבלת החיסון וממשיך להגן עשרות שנים לאחר קבלתו. אצל אצל אדם שאינו מחוסן ונחשף למחלת החצבת, חיסון לאחר החשיפה עשוי למנוע את המחלה או להקל בחומרתה. ישנם שני סוגי חיסונים כאלה: חיסון פעיל שניתן בתוך 72 שעות מהחשיפה למחלה וחיסון סביל שניתן בתוך שישה ימים מהחשיפה למחלה לאנשים שאסור להם לקבל חיסון פעיל או בסיכון גבוה למחלה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר