מימין: ד"ר ילנה קוזמנקו, משפחת מייזל והאחות מיכל ג'קובס
מימין: ד"ר ילנה קוזמנקו, משפחת מייזל והאחות מיכל ג'קובס

"במיון אמרו לנו שמה שהציל את חייו של ניצן היה מהירות התגובה של הרופאה"

ד"ר שלי לב הוכברג, וד"ר ילנה קוזמנקו, רופאות במוקד רפואה דחופה של מכבי, הצילו פעוט מכפר סבא כשזיהו שהוא סובל מדלקת קרום המוח ומיהרו לתת לו טיפול מיידי

פורסם בתאריך: 18.2.19 17:56

ד"ר שלי לב הוכברג, וד"ר ילנה קוזמנקו, רופאות במוקד רפואה דחופה של מכבי שירותי בריאות ברמת השרון, הצילו את חייו של פעוט מכפר סבא, כשזיהתה שהוא סובל מדלקת קרום המוח ומיהרה לתת לו טיפול מיידי.

המקרה אירע בשבוע שעבר, כשנדב מייזל מכפר סבא הגיע למרפאה ברמת השרון עם בנו, ניצן, שסבל מחום גבוה, תשישות וחולשה. "החום התחיל כבר ערב לפני. הוא התעורר באמצע הלילה עם חום מאוד גבוה, אז נתנו לו סירופ להורדת חום והוא חזר לישון. בבוקר הוא אמנם קם בלי חום אבל ההתנהגות שלו הייתה מוזרה. הוא היה אפטי, חלש, דיבר קצת מבולגן. ההתנהגות שלו הייתה מוזרה", סיפרה אמו, נעה שמיהרה לגשת עם הילד למוקד שנפתח ביום שישי בבוקר.

את פניהם קיבלה האחות מיכל ג'קובס, שזיהתה שמדובר במקרה חריג. "כשלקחתי לו מדדים, החום עמד על 38.1 ובכל זאת, הוא היה נראה 'זרוק' ותשוש והבנתי שהוא חייב להיכנס לרופאה כמה שיותר מהר" סיפרה. התינוק ואביו נכנסו לחדר רופאת הילדים ד"ר שלי לב הוכברג. "ניצן היה נראה מאוד עייף. שאלתי את האבא כמה שאלות וברגע שראיתי את הפריחה החריגה על גופו, שאופיינית למקרים מהסוג הזה, הבנתי שמדובר קרוב לוודאי במקרה של הידבקות בחיידק דלקת קרום המוח, שדורש טיפול  מיידי", מספרת ד"ר הוכברג. היא הזעיקה את רופאת הילדים ד"ר ילנה קוזמנקו והשתיים החלו במתן עירוי נוזלים ואנטיביוטיקה לוריד, ניטור סימנים, לקיחת דגימות ותרביות דם. במקביל, הזעיקו ניידת טיפול נמרץ כדי לפנותו לבית חולים. "במקרים כאלה הזמן הוא גורם קריטי. התפשטות החידק בגופו של התינוק חלה בקצב מסחרר וכל דקה שלא ניתן טיפול, יכולה לגרום לנזק מוחי בלתי הפיך", אומרת ד"ר הוכברג.

ד"ר שלי לב הוכברג

ד"ר שלי לב הוכברג

נעה, אמו של הפעוט: "רק כשהגענו לחדר המיון הבנו עד כמה דרמטית הייתה ההחלטה של הרופאה. הצוות הרפואי אמר לנו שמה שהציל את חייו של ניצן היה מהירות התגובה של הרופאה ומתן האנטיביוטיקה באותו רגע, שעצר את התפשטות החיידק בגוף ומנע נזק מוחי בלתי הפיך. מדי יום ד"ר הוכברג התקשרה אלינו כדי לבדוק מה מצבו של ניצן, איזה טיפול אנחנו מקבלים בבית החולים ולוודא שמצבו משתפר. מעבר לזה שהצוות הציל את חייו של ניצן, הם הפגינו גם אכפתיות ודאגה אמיתית לשלומו וזה פשוט ריגש ונגע לנו ללב".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר