צילום הרנטגן של החרוזים שהוצאו מקיבתו של בן השלוש

"בעלי שאל את הילדים איפה המגנטים. הקטן אמר לו 'זה בבטן'"

רגעים לחוצים עברו על משפחה ממושב סמוך לכפר סבא, שהגיעה לחדר המיון במאיר לאחר שבנם בן השלוש בלע מגנטים ממשחק צעצוע. למרבה המזל האירוע הסתיים בלי ניתוח

פורסם בתאריך: 7.10.19 15:13

רופאי בית החולים מאיר בכפר סבא הוציאו שרשרת מגנטים מקיבתו של בן שלוש שהגיע למיון הילדים. הילד מתגורר עם משפחתו במושב סמוך לכפר סבא. לדברי אמו, הוא שיחק אתמול בערב (א') עם אחיו הגדול בן ה-13 בסלון לאחר המקלחות ולפני השינה. הקטן שיחק עם לוח אלקטרוני מחיק והגדול עם המגנטים. "יכול להיות שהקטן, שהוא שובב גדול, לקח את המגנטים מהגדול בלי שישים לב ופשוט הכניס אותם לפה", מספרת האם לצומת השרון. "הוא בא לאבא שלו שהבחין שהוא מחזיק כדור מגנט ביד ושחסרים חרוזי מגנט מהמשחק. בעלי שאל את הילדים היכן המגנטים. הקטן אמר לו 'זה בבטן'. אז לא לקחנו סיכון ויצאנו להיבדק, בתחילה ב'ביקור רופא' שעשו צילום ומיד שלחו אותנו לחדר המיון לאחר שהתברר כי המגנטים מחוברים זה לזה בקיבה".

הילד, לדברי האם, לא הראה סימני מצוקה, אבל הלחץ היה גדול משום שהיה חשש שהמגנטים יגלשו אל המעי הגס וינקבו אותו. הוא הובהל לחדר הניתוח והכדוריות הוצאו מהקיבה באמצעות גסטרוסקופיה בהרדמה מלאה.

ד"ר אייל זיפמן, מנהל שירות גסטרו ילדים במרכז הרפואי מאיר: "מיד שלחנו אותו לצילום בטן ושם הבחנו בשרשרת מגנטים, שלמרבה המזל, ובגלל שההורים הקדימו להגיע למיון השרשרת היתה עדיין בקיבה ולא הגיעה למעיים. הכנסנו את הילד לחדר ניתוח לצורך ביצוע גסטרוסקופיה דחופה, ולשמחתנו, לאחר דקות ספורות הצלחנו לשלוף את השרשרת בשלמותה וללא נזק נוסף".

ד"ר אייל זיפמן. צילום אודי מוצני שרותי צילום

"זה פחד גדול, 24 שעות של חוויה לא נעימה", מספרת האם. "בעיקר קווינו שהכל יעבור בשלום ושהכדוריות לא התפזרו. ממש עכשיו השתחררנו מבית החולים ואחנו בדרך הביתה. העיקר שזה נגמר ככה. אם היית מדבר איתי אתמול בערב הייתי נשמעת אחרת".

איך היה צוות בית החולים?

"הם היו מקסימים. דאגו לנו מאוד. מיד איך שנכנסנו למיון הבינו שיש בעיה. הכל היה מאוד מהיר".

החרוזים שהוצאו מקיבתו של הילד בן השלוש

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר