צילום אילוסטרציה תומר אפלבאום
צילום אילוסטרציה: תומר אפלבאום

איפה בכפר סבא אפשר למצוא חיסוני שפעת? תמונת מצב עדכנית

הבהלה לחיסונים נגד שפעת הותירה תושבים רבים ללא מענה. היום התחדש המלאי. בדקנו מול קופות החולים בכפר סבא מה המצב במרפאות

פורסם בתאריך: 31.12.19 13:25

משרד הבריאות העביר בלילה האחרון (בין שני לשלישי) למעלה מ-50 אלף חיסוני שפעת לקופות החולים השונות ברחבי הארץ, זאת בעקבות הביקוש הרב לחיסונים והמחסור שחל בסניפים, כולל בכפר סבא. הבהלה לחיסונים בעיר ובארץ בכלל התעוררה בעקבות מותם של כמה אזרחים מהמחלה, בעיקר משפעת החזירים, והידיעות על חולים נוספים המאושפזים בבתי החולים במצב קשה.

מבדיקת צומת השרון בקופות החולים השונות נמצא כי בקופת חולים מאוחדת התקבלו 10,000 חיסונים ופוזרו בין 20 המוקדים שהקופה מפעילה מאז תחילת עונת החיסונים. "למוקדים הפזורים ברחבי הארץ אפשר להגיע בכל שעות היום והם פועלים עד השעה 23:00", נמסר מדוברות הקופה, "מידע על מיקום המוקדים ניתן למצוא באתר ובאפליקציה". סניף קופת חולים מאוחדת בכפר סבא ממוקם ברחוב המייסדים 20 בעיר.

מקופת חולים לאומית נמסר כי בכפר סבא יש כעת כ-100 חיסונים. "עד עתה התחסנו כ-550 מבוטחי לאומית בכפר סבא במרכז הרפואי של לאומית שנמצא ברחוב ויצמן 83", נמסר מהדוברות.

בקופת חולים מכבי אומרים כי עד כה התחסנו בכפר סבא כ-9,900 איש, המהווים כ-26 אחוז מכלל חברי מכבי בעיר. "מתוך המתחסנים כ-28 אחוז מבוגרים מעל גיל 65 ו-10 אחוז ילדים עד גיל 5", נמסר מדוברות הקופה. "בכפר סבא, כמו בכל רחבי הארץ, נרשמה השנה עלייה גדולה במספר המתחסנים כאשר בשנה שעברה התחסנו כ-20 אחוז בלבד מתושבי העיר". גם לקופת חולים מכבי חולק ברחבי הארץ מלאי של כ-10,000 חיסונים שצפוי להסתיים עד סוף היום. מכבי הזמינה מלאי נוסף מחו"ל של 30,000 חיסונים שצפוי להגיע לסניפים ברחבי הארץ במחצית השנייה של ינואר. סניפי מכבי בכפר סבא נמצאים בבקעת בית נטופה 25 בעיר וברחוב רפפורט 3.

קופת חולים כללית מסרה כי בסך הכל מספר המתחסנים בערי השרון עומד על 41,490 חברים, מהם 17,616 בכפר סבא. "היום יעברו לכללית 30,000 חיסונים ממשרד הבריאות שיופצו למרפאות ברחבי הארץ. במקביל אנו עושים מאמצים להזמין כמות חיסונים נוספת מחו"ל. החיסונים צפויים להתקבל במוקדים בשעות הצהריים ואחר הצהרים ויש לקחת בחשבון כי זמינות החיסונים משתנה לפי קצב הפניות לכל מוקד. אנו עושים את כל המאמצים לספק את המידע העדכני ביותר לגבי זמינות המלאי. במידה ונקבל אספקה נוספת של חיסונים מחו"ל, אנו נעדכן את המטופלים בהתאם".

עוד נמסר מכללית כי "שיעור ההתחסנות הגבוה בזמן קצר התאפשר בזכות צוותי כללית – אחיות, רופאים, רוקחים אנשי לוגיסטיקה ומנהל – המגויסים למתן מענה לפונים הרבים כדי לקדם את בריאות הציבור ולצמצם את היקפי התחלואה במחלה".

מוקדי החיסון של כללית באזור השרון הם מרפאה יועצת בן גוריון בכפר סבא, מרכז ילד בכפר סבא הירוקה, מרפאת מוריה ברמת השרון ומרפאת שועלי ברעננה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רונית

    המחסור אינו מהיום!!! כבר מנובמבר חסרים חיסונים. מישהו נרדם בשמירה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר