המפגש בפגייה בבית החולים מאיר
המפגש בפגייה בבית החולים מאיר

"זה מחזק את הצוות ועושה לי טוב בלב": עשרות בוגרי הפגייה במאיר הגיעו להגיד תודה

מפגש חנוכה המסורתי בין ההורים, הילדים וצוות הפגייה בבית החולים מאיר התקיים אתמול. האחות האחראית חולוד שבטה: "את שואלת את עצמך 'איך נזכור את כולם?', ואז הם עומדים מולך ואין סיכוי שלא תזכרי"

פורסם בתאריך: 31.12.19 15:54

עשרות פגים שנולדו בשנים האחרונות בבית החולים מאיר בכפר סבא, מלווים בהוריהם, השתתפו אתמול (שני), יחד עם צוות הפגייה, בטקס הדלקת הנרות המסורתי בפגייה שבבית החולים. את המפגש המסורתי ייסד צוות הפגייה בשנת 2012 כאירוע ספונטני, שתפס תאוצה בעיקר בזכות ההתלהבות בקרב ההורים.

"זו ממש סגירת מעגל עבורי", אומרת ד"ר נטע וייס, כיום תושבת כפר ורדים, שמגיעה אל המפגש מדי שנה למרות המרחק. לוייס שלושה ילדים שנולדו פגים. כפיר שנולד בשבוע 26 במשקל 860 גרם, היום בן 11.5. שגיא, שנולד בשבוע 32 ובמשקל 1.720 קילו, היום בן שמונה. שניהם נולדו בבית חולים מאיר. עופרי הקטנה, היום בת ארבע, נולדה בשבוע 35 במשקל 2.35 קילו. "כשהייתי פה עם כפיר היינו כאן חודשיים וחצי. המקום הזה לימד אותי להיות אמא. הם נתנו לי ביטחון", אומרת ד"ר וייס.

למה אתם מגיעים כל שנה, ועוד כל כך מרחוק?

"כיף לבוא לפה ולהראות לצוות את התוצאה של כל העבודה הקשה שהשקיעו בנו. זה מחזק את צוות הפגייה ועושה לי טוב בלב. אני יודעת כמה זה חשוב, כאשת צוות רפואי בעצמי, וגם חשוב לי לחבר את הילדים לדבר הזה, שזה ממש לא מובן מאליו שהם פה".

גם סיוון שנברון מנתניה לא מפספסת את המפגש ומקפידה להגיע אליו כבר מהשנה הראשונה, יחד עם בתה אנאבל, שנולדה בשבוע 26 ושהתה בפגייה 12 שבועות. "אני מרגישה שאני חייבת לבוא", היא אומרת, "גם הילדים אוהבים לבוא, למרות שרק אנאבל היא פגית". שנברון מגיעה גם מדי חודש במשך כל השנה לעזור להורים חדשים המאושפזים בפגייה בפרויקט ייחודי לפגיית מאיר שנקרא "אחים בוגרים". את הפרויקט ייסדה לפני שמונה שנים וחצי טל ויינגרטן מכפר סבא שהבן שלה גיא, היום בן 15, נולד בשבוע 28.

האחות האחראית בפגייה, חולוד שבטה, מוסיפה: "אני זוכרת את ההיענות וההתרגשות מצד ההורים בפעם הראשונה שיזמנו את המפגש ומשם פשוט הפכנו את זה למסורת. הורים עוצרים אותי במסדרון ושואלים אותי מתי מתקיים המפגש ומתעקשים לקחת חלק פעיל בארגון ולהביא את הכיבוד. כולם מחכים לזה. גם הצוות וגם ההורים. החלק המפתיע זה שאת שואלת את עצמך 'איך נזכור את כולם?', ואז הם פשוט עומדים מולך ואין סיכוי שלא תזכרי אותם, אולי לא בשם אבל את האנשים אי אפשר לשכוח ואת ישר ניגשת ומחבקת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר