ד"ר איל רומם ואלה מויסיייב

במשך שנים היא חשבה שמדובר באסטמה קשה. לא תאמינו מה התגלה בבדיקה במאיר

ממצא אקראי שהתגלה בעקבות צילום בית החזה של אלה מויסייב גרם לד"ר איל רומם לחשוד. בדיקה גילתה גוש ענק שחוסם 90 אחוז מקנה הנשימה שלה

פורסם בתאריך: 6.1.20 18:29

במשך שנים האמינה אלה מויסייב, בת 77, שהיא סובלת מאסטמה קשה שמקשה עליה לנשום. בדיקה שערכה לאחרונה בבית החולים מאיר גילתה משהו אחר לגמרי: גידול עצום חוסם מעל 90 אחוז מקנה הנשימה שלה, וגורם לה לקשיי נשימה. "אירוע של דלקת סימפונות שגרתית אצל אדם אחר היה עלול להסתיים אצלה במוות", אומר רופא הריאות ומנהל תחום רפואת ריאות פולשנית ד"ר איל רומם, שהחליט לבצע מיד ניתוח להסרת הגוש וככל הנראה הציל את חייה.

מבית החולים נמסר כי אצל מויסייב נמצא ממצא אקראי בעקבות צילום בית החזה. כשד"ר רומם ראה את צילום ה-CT הוא העריך שיש צורך בבדיקת ברונכוסקופיה (בדיקת דרכי הנשימה באמצעות החדרת צינור גמיש שבקצהו מצלמה). "הבדיקה גילתה גוש עצום שחסם מעל 90 אחוז מקנה הנשימה, שגם ממוקם קרוב מאד למיתרי הקול. החלטתי לבצע פרוצדורה של כריתת הגידול דרך קנה הנשימה", אומר ד"ר רומם, "למען בטיחות המטופלת הורדמה בהרדמה כללית אבל נשמה באופן עצמאי, תחת ידיו המצוינות של ד"ר איוון ילזוב ששמר עליה בזמן הניתוח. בגלל המורכבות הזמנו את גם ד"ר יניב אבנר, ד"ר אנואר מנסור וד"ר אמין ביאדסה מומחי אף אוזן גרון, שחשפו את אזור מיתרי הקול באמצעות מתקן מיוחד שאפשר לנו להכניס את הברונכוסקופ בצורה חופשית".

הגידול בקנה הנשימה של מויסייב

קנה הנשימה לאחר הניתוח

 

עוד לפני תהליך הכריתה הכניס ד"ר רומם, יחד עם האחות האחראית אתי קלצ'וב מכשיר אולטרסאונד מתקדם בשם EBUS המאפשר לצפות בגידול מכל הכיוונים וכן אל תוך הגידול. כך ניתן להבין מהי צורתו ותכולתו של הגידול ואת מבנה כלי הדם וזרימות הדם עוד לפני תחילת הפעולה. "תוך שעה הצלחנו להסיר את הגידול שהיה נוקשה וכעבור מספר שעות אלה השתחררה לביתה שמחה ובריאה", סיכם ד"ר רומם.

הגידול שהוסר

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר