גרגר הפופקורן. צילום בית חולים מאיר

צפו בסרטון: הרופאים במאיר שלפו גרגר תירס מריאה של פעוטה בת שנה

הפעוטה ממושב בשרון זחלה ליד המקרר בביתה, מצאה גרגר תירס שלא התפוצץ ובלעה אותו. ד"ר יניב אבנר שהוציא את הגרגר מהריאה: "אם עולה חשד אפילו קל לשאיפת גוף זר חשוב לפנות להערכת המצב במיון"

פורסם בתאריך: 14.1.20 11:04

רופאי בית החולים מאיר הצילו פעוטה בת שנה מסיבוכים קשים כששלפו מריאתה גרגר תירס שלא התפוצץ.

הפעוטה, ממושב בשרון, זחלה לפני כשבוע ליד המקרר בביתה, מצאה את גרגר התירס והכניס אותו פיה. הילדה השתעלה והשתנקה והאמא הוציאה מהפה חצי גרגר. השיעול נרגע וההורים חשבו שהסיפור מאחוריהם, אולם כאשר עלה החום והשיעול חזר הם הגיעו למיון ילדים במרכז הרפואי מאיר.

ד"ר טומי שינפלד, אחראי על שירות מחלות דרכי נשימה בילדים ערך לה ברונכוסקופיה (בדיקה של דרכי הנשימה על ידי צינור פלסטיק גמיש שבקצהו מצלמה זעירה). "צילום החזה שעשינו לה העלה חשד שייתכן וישנו גוף זר בריאה, ובבדיקה גם כניסת האוויר לריאה הימנית היתה חלשה מהרגיל", הוא משתף. "הילדה הועברה לטיפול בחדר ניתוח להוצאת הגרגר, ובאמצעות מלקחיים אנדוסקופיים המחוברים למצלמה שלף ד"ר יניב אבנר, מנהל שירות אף אוזן וגרון בילדים את הגרגר מהריאה".

הפעוטה אושפזה במחלקת ילדים להמשך השגחה ושוחררה לאחר יום כשהיא בריאה ושלמה.

ד"ר אבנר מדגיש: "במידה ועולה חשד אפילו קל לשאיפת גוף זר אצל תינוקות או ילדים חשוב לפנות להערכת המצב במיון, גם אם השיעול פוחת והילד נראה טוב, כיוון שכשגוף זר מגיע לריאה ולא זז השיעול פוחת, אך הוא יוצר דלקת מקומית שעלולה להתפתח תוך ימים בודדים לדלקת ריאות קשה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר