בית החולים מאיר. צילום רמי זרנגר
בית החולים מאיר. צילום רמי זרנגר

בן שבעה חודשים נדבק בחיידק מסוכן ומאושפז במצב קשה במאיר

התינוק נדבק בחיידק לגיונלה כתוצאה משימוש במכשיר אדים ביתי. מנהלת היחידה לטיפול נמרץ ילדים: "בגלל החשש מקורונה עלולים לפספס מחלות אחרות, קשות לא פחות ואפילו יותר. אני מבקשת מהורים להיות ערים לשינויים בהתנהגות הילדים"

פורסם בתאריך: 6.4.20 14:30

תינוק בן שבעה חודשים מאושפז במצב קשה ביחידה לטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי מאיר מקבוצת הכללית לאחר שנדבק בחיידק לגיונלה, כתוצאה משימוש במכשיר אדים ביתי שנמצא נגוע בחיידק. התינוק מאושפז בבית החולים מזה עשרה ימים לאחר שסבל מחום במשך עשרה ימים.

מבית החולים נמסר שההורים פנו תחליה למרפאה כדי לבדוק האם התינוק חלה בקורונה אך נמצא שהוא לא עונה על הקריטריונים. לאחר התייעצות טלפונית עם רופא הילדים החליטו להשאר בבית ולראות אם מצבו של התינוק משתפר. מאחר ולא היה שיפור והתינוק סבל מקשיי נשימה החליטו ההורים להשתמש במכשיר אדים ממנו כאמור נדבק התינוק. לבסוף, הגיע התינוק אל מיון הילדים במאיר.

ד"ר דגנית אדם כהן מנהלת היחידה לטיפול נמרץ ילדים במאיר: "כשהתינוק הגיע אלינו הוא סבל מקוצר נשימה, חום, סטורציה נמוכה ומדדי דלקת גבוהים מאוד. לאחר ששללנו קורונה ערכנו בדיקות נוספות והתעורר החשד שמדובר במחלה זיהומית סוערת שאומת כשחזרו הבדיקות והבנו שמדובר בליגיונלה. לאחר ששוחחנו עם ההורים שיערנו שהמקור של החיידק הוא במכשיר האדים. דגימות מהמכשיר נשלחו למעבדה ונמצא כי אכן מדובר בחיידקי ליגיונלה הנמצאים במכשיר בכמות רבה מאוד". ד"ר אדם כהן הוסיפה כי: "בגלל החשש מקורונה עלולים לפספס מחלות אחרות, קשות לא פחות ואפילו יותר. אני מבקשת מהורים שמכירים את התנהגות ילדיהם בשגרה לשים לב ולהיות ערים לשינויים ולפנות אם צריך לבדיקת רופא".

מחלת הלגיונלה מתבטאת בדלקת ריאות, הנגרמת על ידי חיידק המצוי בעיקר במקורות מים ומתרבה באופן מואץ במים עומדים. מדובר במחלה התוקפת ילדים רק במקרים נדירים מאוד אולם בעקבות מקרים דומים בעבר הוציא משרד הבריאות הנחיה שלא להשתמש במכשיר אדים כלל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר