בית האבות המבריא בכפר סבא
בית האבות המבריא בכפר סבא

בבית האבות המבריא נשמו לרווחה, אבל המנהל מודה: "אני לא יודע כמה זמן נצליח לתפקד ככה"

אחרי שהתברר שרופאה בבית האבות נדבקה בקורונה, הגיעו תוצאות הבדיקות שנערכו ל-230 הדיירים. מנהל בית האבות ישראל עדן מספר על השגרה החדשה והקשה

פורסם בתאריך: 17.4.20 08:15

אתמול בבוקר (חמישי) קיבל מנהל בית האבות המבריא בכפר סבא, ישראל עדן, בשורות מצוינות. בבדיקות שביצע משרד הבריאות לפני יומיים בקרב 230 הדיירים הנוכחיים במקום, אף אחד מהם לא נמצא חולה קורונה. עדן נשם לרווחה. אין ספק שהעבודה הטובה שעשה מיקמה אותו כאחד מבתי האבות הבודדים בארץ שהמחלה לא פשטה בהם בארבעת השבועות האחרונים, למעט רופאה אחד שנדבקה מחוץ למוסד. אבל למרות שעדן מעיד על עצמו כמי שנוטה לשמור על אופטימיות, הוא לא יודע כמה זמן עוד יצליחו להחזיק מעמד מבחינה כלכלית ומוראלית, בתנאים המחמירים שהם קבעו לעצמם.

"אני חושב שמרבית המוסדות נקטו צעדים חמורים ומחמירים כדי לעבור את הגל הזה משום שאנחנו הארגונים הכי מסוכנים לתוצאות ההדבקה", מספר עדן לצומת השרון, "מבחינה סטטיסטית בבית ספר הסיכוי שמישהו ימות אפסי. אצלנו הוא גדול. אני לא אפידמיולוג. אני צרכן חדשות ששומע את הקולות ועושה ניתוח לוגי. זאת הסכנה כי יש פה מקבץ של אנשים מבוגרים. לכן אנחנו פשוט מונעים מכל מי שלא צריך להיכנס לפה להיכנס. אני דואג שיהיה מינימום של אנשי צוות, שעושים כמובן שעות נוספות ועובדים יותר קשה ומחפים על הגורמים שהוצאנו מפה. בנוסף, אנחנו מדריכים את הצוות שלנו לשטוף ידיים וגם בבית לא להיפגש בצורה לא זהירה עם אף אחד. הגורם היחיד שמסכן אותנו כרגע הם למעשה העובדים, אבל אי אפשר להפעיל מוסד כזה בלי עובדים, כולל עבדך הנאמן. גם אני הולך הביתה בסוף היום ונזהר שבעתיים כדי לא להידבק".

איך הדיירים מרגישים?

"קשה להם בלי הביקורים אבל אנחנו משתדלים לעשות כל דבר שאפשר כדי לסייע להם. כולנו מגויסים לתמיכה, בעיקר העובדות הסוציאליות, אבל לא רק. אנחנו עושים כל מה שאפשר כדי לייצר קשר בינם לבין המשפחה, בעיקר באמצעות שיחות וידאו. בנוסף, אנחנו מנסים לדאוג לשעות הפנאי של הדיירים. למשל פתחנו ערוץ טלוויזיה פנימי שאנחנו מנהלים. אנחנו לא מומחים בתקשורת אלא בטיפול באנשים, אבל הפעלנו ערוץ פנימי שאנחנו מעבירים תכנים מהיוטיוב כולל הצגות והופעות ומסרים לדיירים, כדי שיהיה נעים יותר לאנשים".

ישראל עדן

יש דברים שאתה צריך ממשרדי הממשלה השונים שאתה לא מקבל?

"עד שלשום הייתי צריך בדיקות שסוף סוף הגיעו. אני יכול לומר שההוצאות גדלו בצורה מטורפת כי יש יותר שעות נוספות. בנוסף, אנחנו משתמשים כל הזמן בציוד המיגון שבעבר פתחנו אותו רק אחת לתקופה. כיום זה יומיומי וזו הוצאה גדולה. משרד הבריאות 'חילק' לפני שלושה שבועות ציוד מגן למוסדות ואמר שאסור להשתמש בזה אלא אם יתפרץ הנגיף. לציוד צורפה חשבונית, כלומר שאנחנו צריכים לשלם עליו. לפני שבוע משרד הבריאות אמר שהציוד ניתן חינם. הם החליטו לא לחייב בעקבות הרעש הציבורי. אבל זה ציוד שמספיק ל-48 שעות. אנחנו מתנהלים ככה מעל חודש. דבר נוסף שקורה מבחינה תקציבית הוא שאנחנו לא מכניסים דיירים חדשים. באופן טבעי ורגיל יש ירידה במספר הדיירים בלי קשר לקורונה, ויש אנשים שפונים אלינו להתקבל ואנחנו לא מוכנים לקבל. נכון שזה פוגע בנו כלכלית אבל ככה מתחילים להגיע לתוצאות השליליות נכון להיום".

כמה זמן תצליחו לתפקד ככה?

"אני לא יודע. גם אנחנו שואלים את עצמנו את השאלה הזאת אבל לא רואים את הסוף של זה. להערכתי נצטרך חודשים רבים. מבחינה כלכלית, יש כסף בבנקים שנותנים הלוואות. הבעיה היותר רצינית היא כמה זמן הדיירים יחזיקו בלי שהילדים שלהם באים לראות אותם. העתיד לוט בערפל, לכולם, אבל אצלנו יותר. זה קשה, אבל אנחנו יודעים שאנחנו עושים את המיטב. אני לא יודע אם יהיו אפס תקלות, אבל אנחנו משתדלים לשמור על אופטימיות. אין לנו ברירה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר