קורונה, צילום אילוסטרציה pixabay

כפר סבא ירוקה: כמה חולים/מאומתים יש בעיר?

ירידה משמעותית בתחלואה בעיר בשבוע האחרון, אחוז הבדיקות החיוביות נמוך מהממוצע הארצי

פורסם בתאריך: 4.10.21 12:07

הבוקר, שני, פרסם משרד הבריאות נתונים לפיהם בישראל ישנם 38,088 חולי קורונה פעילים, מתוכם 2,653 מאומתים חדשים מאתמול. כמו כן, ישנם 564 חולים קשה, מתוכם 247 במצב קריטי ו- 204 מונשמים. אחוז הנבדקים החיוביים אתמול עמד על 2.83 אחוז, מתוך 94,787 נבדקים לגילוי הנגיף. בנוסף, כ-92 אלף תלמידים נמצאים בבידוד ועוד 2,239 עובדי הוראה נעדרו אתמול (ראשון) ממערכת החינוך, מתוכם 1,312 עובדי הוראה חולי קורונה ועוד 927 מורים שנמצאים בבידוד כיוון שאינם מחוסנים.

ומה לגבי מצב התחלואה בערי שרון? על פי נתוני משרד הבריאות, קיימת ירידה במספר החולים בכפר סבא, שמוגדרת ירוקה, עם ציון רמזור של 3.4. מספר החולים/מאומתים לקורונה בכפר סבא עומד על 186 מאומתים/חולים, המהווים שינוי של מינוס 53 אחוזים מהשבוע הקודם. בנוסף, גם בכפר סבא אחוז הבדיקות החיוביות נמוך מהממוצע הארצי ועומד על 2 אחוזים בלבד.

ירידה גם במספר החולים/מאומתים לקורונה ברעננה שעומד כעת על 216 מאומתים/חולים, המהווים שינוי של מינוס 28 אחוזים מהשבוע הקודם. גם אחוז הבדיקות החיוביות בעיר נמוך מהממוצע הארצי ועומד על 2 אחוז. בנוסף, ציון הרמזור של העיר עומד עתה על 4.1, מה שמגדיר את רעננה כירוקה.

גם בהרצליה נרשמה ירידה משמעותית בתחלואה, עם שינוי של מינוס 42 אחוזים מהשבוע הקודם, כאשר מספר החולים/מאומתים לקורונה בעיר עומד על 216 מאומתים/חולים בלבד. בנוסף, אחוז הבדיקות החיוביות דומה לשכנות ועומד על 2 אחוזים. ציון הרמזור העירוני הוא 4.1, שמגדיר גם את הרצליה כירוקה.

 

בתוך כך, אמש התקיימה ישיבת קבינט הקורונה בה הוחלט בין היתר כי החל מיום שלישי 5.10 (מחר) תחול חובת סריקת תעודת התו הירוק החדש ע"י קריאת ברקוד בכניסה לבתי עסק, אך האכיפה תחל ביום חמישי 7.10. עם זאת יוחרגו מוזיאונים, כך שכיתות אורגניות במתווה קפסולה יוכלו לבוא בשעריהם ללא בדיקת קורונה. כמו כן, יוחרגו ספריות עירוניות, כך שהשאלת ספרים לא תחייב הצגת תעודת תו ירוק.

בנוסף, במטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה מעדכנים כי עד כה הונפקו כ-1,030,000 תעודות "תו ירוק" חדשות. לאור העומסים, הוחלט לאפשר עד ליום חמישי הקרוב להציג גם תעודת מחלים/מחוסן לצורך כניסה למקומות המופעלים בתו ירוק. מי שאין ברשותו תעודת מחלים/מחוסן, יכול להנפיקה באתר משרד הבריאות וגם באתרי קופות החולים. כאמור, על מנת לאפשר זמן התארגנות לציבור, אכיפת התו הירוק לא תתבצע במהלך ימים אלה והיא תתרכז בהסברה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר