רפואה משלימה ליולדות במאיר, צילום אפרת קופר

שיאצו ועיסוי: היולדות במאיר יקבלו טיפולי רפואה משלימה

"הטיפול בחדר לידה משמעותי ויכול להשפיע על חוויית הלידה והיכולת של היולדת להתמודד עם הכאב והצירים וליצור הרפיה", מסבירה ד"ר גיל שכטר, מנהלת חדרי הלידה במאיר

פורסם בתאריך: 21.3.22 16:30

בשורה ליולדות: במרכז הרפואי מאיר החלו לספק להן טיפולי רפואה משלימה – רפלקסולוגיה, עיסוי רפואי הוליסטי וטיפולי שיאצו. הטיפולים יינתנו על ידי נבחרת מטפלים מוסמכים ומנוסים של 'כללית רפואה משלימה' שיסייעו בהפחתת הכאבים והלחץ המלווים באופן טבעי את המאורע המרגש מכל.

"לידה היא מאורע משמח ומרגש אשר עלול להיות מלווה בחששות והתמודדות עם כאב ולכן טיפולי רפלקסולוגיה, שיאצו ועיסוי רפואי יכולים לסייע במהלך הלידה ואחריה", מסבירה ד"ר גיל שכטר, מנהלת חדרי הלידה במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית ומוסיפה: "בחדרי הלידה במאיר אנו מאמינים שחשוב לתת לכל יולדת לבחור את דרך הלידה שלה, תוך שמירה על בטיחות היולדת והילוד. על כן בחרנו לשלב טיפולי רפואה משלימה כחלק מהמכלול הטיפולי בחדרי הלידה".

צוות רפואה משלימה ליולדות במאיר, צילום אפרת קופר

טיפולי הרפואה המשלימה מצטרפים למגוון חידושים בחדרי הלידה שהחלו לאחרונה, בהם לידות מים המאפשרות התמודדות טובה יותר עם צירי הלחץ וניתוח קיסרי באווירה ידידותית. בנוסף, מפרטת מיכל פרס, מנהלת הסיעוד של חדרי הלידה במרכז רפואי מאיר: "המיילדות של מאיר עוברות כל הזמן הכשרות על מנת שנוכל לסייע ליולדת בתהליך הלידה, אנו מוכשרות בשיטת Spinning Baby המאפשרת התברגות טובה יותר של התינוק בתעלת הלידה, באמצעות תנועות אגן וגוף. אנו מאמינות שכול יולדת יכולה ליהנות מחווית לידה מעצימה כשצוות שלם דואג לה ולתינוק שלה".

 

"טיפולי הרפואה המשלימה מומלצים על ידי רופאים ומבוצעים על ידי נבחרת מטפלים מקצועיים, מוסמכים ומנוסים מטעם כללית רפואה משלימה", מסבירה ד"ר גיל שכטר. "הטיפול בחדר לידה הוא משמעותי ביותר ויכול להשפיע על חוויית הלידה והיכולת של היולדת להתמודד עם הכאב והצירים, ליצור הרפיה, הקלה על כאבי שרירים ועוד".

אלו הטיפולים שניתנים בחדרי הלידה של המרכז הרפואי מאיר במהלך השבוע בשעות הבוקר: רפלקסולוגיה – טיפול המגע המבוקש ביותר על היולדות וההריוניות. במהלך הלידה הרפלקסולוגיה יכולה לסייע בעזרת טכניקה ייחודית בהשראת לידה. הטיפול מתאים גם לנשים שקיבלו אפידורל ושוכבות על הגב. שיאצו – טכניקת טיפול יפנית המתבססת על תורת הרפואה הסינית בשילוב טכניקות מערביות. פירוש המילה "שיאצו" הוא "לחץ של אצבע" (שי=אצבע, אצו=לחץ). טכניקת הלחיצות יוצרת תחושה של "חיבוק לכל איבר" וזו גם הסיבה לכך שהיפנים נוהגים לומר כי "לב השיאצו הוא לב של אמא". במהלך הלידה הטיפול ינסה לסייע לגוף בקידום הלידה, בהקלה על הכאבים הקשורים בצירים ובשחרור תקיעויות. הלחיצות על גבי ערוצי האנרגיה בגוף (המרידיאנים) הקשורים לרחם ישמשו לעזור לעובר לרדת כלפי מטה, להיכנס לתעלת הלידה ולהתחיל בלידה פעילה. עיסוי רפואי הוליסטי – מטפלי ומטפלות העיסוי יוכלו להקל משמעותית על הכאבים שנוצרים בזמן ההריון, עקב השינויים הברורים מאליהם ומייצרים עומס על הגב התחתון והרגליים. העיסוי נועד בראש ובראשונה להרגיע ולהקל על כאבי שרירים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר