הקלשון ורגלה של הילדה, צילום דוברות מאיר
הקלשון ורגלה של הילדה, צילום דוברות מאיר

ילדה בת שבע הובהלה למאיר לאחר שקלשון ננעץ ברגלה

הילדה רצתה לתקוע את הקלשון באדמה אולם הוא נכנס לאצבע רגלה. ד"ר אלחן אלייב: "במקרים של חדירת חפץ חד אסור להזיז את החפץ או לנסות להוציאו מחשש לפגיעה נוספת בכלי הדם או באיברים פנימיים"

פורסם בתאריך: 9.2.23 13:10

ילדה בת 7 הגיעה אתמול (רביעי) למרכז הרפואי מאיר לאחר שקלשון ננעץ ברגלה. הילדה שיחקה בחצר עם אחיה ובשלב מסוים החליטו להוציא כלים מהמחסן. הילדה אחזה בקלשון ורצתה לתקוע אותו באדמה אולם החפץ הכבד נכנס לאצבע רגלה. מיד לקחה האם את הילדה למוקד רפואי כשהקלשון נותר בתוך האצבע ומשם הם הובהלו למיון ילדים במרכז רפואי מאיר. בשיתוף פעולה בין רופאי מלר"ד ילדים ואורתופדיה הוצא הקלשון מרגלה והיא הועברה במצב טוב להמשך טיפול במחלקה אורתופדית ילדים.

ד"ר הדס יחיעם, מומחית ברפואה דחופה ילדים במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית, סיפרה: "הילדה הגיעה אלינו בליווי אמה שלא עזבה אותה ואת הקלשון במשך קרוב לשלוש שעות על מנת שלא יזוז ויגרום לנזק רב יותר. מאחר ומדובר במצב לא פשוט ומלחיץ בעבור הילדה – ערכנו לה את כל הבדיקות והפעולות תחת טיפול ממזער כאב וחרדה ובצורה מהירה מאוד ומרוכזת בסופן הוצאנו את הקלשון ללא נזק נוסף לרגל. אחד הדברים המרכזיים שסייעו לצוות בטיפול בילדה היה אמה ששידרה רוגע לילדה לאורך כל הזמן".

 

ד"ר אלחן אלייב, מנהל שירות אורתופדית ילדים במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית, המטפל בילדה, הוסיף: "חשוב לזכור כי במקרים של חדירת חפץ חד יש לנסות לקבע את האזור ואסור להזיז את החפץ התקוע או לנסות להוציאו מחשש לפגיעה נוספת בכלי הדם או באיברים פנימיים נוספים. במקרה של פגיעות כאלו יש להגיע באופן מיידי למרכז הרפואי הקרוב על מנת לקבל טיפול מהיר ומתאים ולא לנסות לבצע פעולות עצמיות בבית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר