העבודות לבניית המיון החדש של מאיר והבתים ברחוב מענית, צילום פרטי
העבודות לבניית המיון החדש של מאיר והבתים ברחוב מענית, צילום פרטי

במאיר ייחנך בניין מלר"ד חדש וגדול, השכנים מוטרדים ממפגעי רעש: "שוקת שבורה"

תושבים ברחוב מענית יוצאים נגד החלטת ועדת הערר לפיה רק לאחר בדיקות אקוסטיות ובהתאם לתוצאות יהיה קירוי. התושבים מפעילים לחץ על העירייה ובמאיר אומרים: "הוספנו קיר אקוסטי לתכניות"

פורסם בתאריך: 10.5.23 08:36

בעוד כשנה אמור להיפתח הבניין החדש של המרכז לרפואה דחופה (מלר"ד) במרכז רפואי מאיר, מה שאמור להרחיב ולשפר את תנאי השרות והטיפול בתושבים הרבים שמגיעים למקום. אבל לצד זה, יש תושבים שחוששים מרגע פתיחתו.

מדובר בחלק מתושבי רחוב מענית הנמצא מכיוון צפון – מזרח לבית החולים ואשר מבנה המיון החדש (מלר"ד) נמצא בסמוך לביתם. הכוונה היא לחמישה בתים משותפים בצד הזוגי של הרחוב, בתים מספר 2 עד 10.

בניית המבנה החלה כבר לפני כשלוש שנים ומזה תקופה ארוכה שתושבי הרחוב פועלים על מנת להפחית את מפגעי הרעש הצפויים להם לדבריהם כאשר המיון החדש ייפתח, כאשר מה שהכי מטריד אותם הוא רעש האמבולנסים שייכנסו למיון החדש מכיוון הרחובות טשרניחובסקי ומשה סנה.

בפגישה שהתקיימה לפני כשנה עם ראש העירייה, רפי סער, דרשו התושבים קירוי מעבר לקיר אקוסטי בגובה 3 מטרים שנותן לטענתם מענה לדיירי הקומה הראשונה אבל לא מעניק פתרון לדיירים בקומה שניה עד חמישית, המהווים 70% מהדיירים הצמודים לבניין המיון החדש. התושבים דרשו עוד כי סגירת המרפסת במבנה המיון, מול בתים מספר 6 ו- 8 תהיה בדומה לסגירת המרפסת מול מענית 2 שהוסכם עליה כבר. עוד דרשו התושבים כי כניסת האמבולנסים למיון תהיה חד סטרית והיציאה מהמיון תהיה לכיוון דרום מערב.

ירדן נחום, המתגוררת באחת הדירות העליונות ברחוב מענית, אמרה השבוע: "צריך להבין שמבנה המיון החדש נמצא כמה עשרות מטר מאיתנו, ממש בחלק האחורי של הבתים שלנו ומהמרפסת שלי אני יכולה לראות כל מה שקורה שם. החשש שלנו הוא שיהיו לנו מפגעי רעש חריגים בעיקר רעש האמבולנסים שיגיעו לשם בתדירות גבוהה. בפועל, מכל הדרישות שלנו מה שהוסכם עליו זה בניית קיר אקוסטי בגובה שלושה מטרים שנותן מענה חלקי לדיירי הקומה הראשונה אבל לא נותן מענה לדירות בקומות העליונות. היו בעבר דו"חות אקוסטיים שקבעו שמדובר ברעש חריג".

לאחרונה התקבלה החלטה של ועדת הערר לתכנון ובניה מחוז מרכז בערר שהגישה שירותי בריאות כללית נגד הוועדה המקומית לתכנון ובניה של כפר סבא ותושבי רחוב מענית. בהחלטתם ציינו עו"ד איל תאודור שרון, יו"ר ועדת הערר ועו"ד חופית שטינברגר, מזכירת הוועדה כי מדובר בערר בקשר להחלטת העוררת משנת 2018 להקמת מבנה לרפואה דחופה (מלר"ד) כהרחבה של בית החולים מאיר. בהחלטה צוין כי הוועדה המקומית נעתרה בתנאים לבקשה להיתר שינויים, ובין השאר כאלו שמטרתם צמצום הסיכון מפני מטרדי רעש בבתי המגורים של תושבי רחוב מענית הסמוכים מצפון – מזרח למבנה המלר"ד.

יחד עם זאת קבעה הוועדה כי רק לאחר תחילת פעילות המלר"ד תערוך הוועדה המקומית, באמצעות מומחה מקצועי שתי בדיקות אקוסטיקה, האחת 30 יום מתחילת הפעילות והשנייה תוך חצי שנה מתחילת הפעילות. הוועדה קבעה כי אם יתברר שפעילות המלר"ד אינה יוצרת מטרדי רעש עבור תושבי רחוב מענית יבוטל תנאי הקיר האקוסטי בהיתר הבניה ובכך יסתיים העניין, אבל אם יתברר כי פעילות המלר"ד אכן יוצרת מטרד רעש עבור תושבי רחוב מענית, תורה הוועדה המקומית לעוררת על ביצוע בפועל ולאלתר של תנאי הקירוי. במקרה שכזה תשלים העוררת את כלל עבודות הבניה הנדרשות תוך לכל היותר 120 ימים ממועד קבלת הנחיית הוועדה המקומית בעניין.
בסיום החלטתה קובעת הוועדה: "יודגש ולו להסרת הספק, כי החלטה זו אינה פוטרת את העוררת בפעילותה בתחומי המלר"ד מכל חיוב או אחריות שבדין, לרבות כמובן חובות הקשורות בהימנעות מיצירת מטרדי רעש וזיהום סביבה, ובכלל זאת כל חובה שבדין להיתר, לרישיון או לביצוע דרישה אחרת הנחוצים לצורך פעילותה".

 


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


התושבים טוענים כי החלטת ועדת הערר קובעת למעשה עובדות מוגמרות בשטח שלא ניתנות לשינוי. נחום: "עכשיו אומרים למעשה שזו עובדה מוגמרת ואין מה לעשות יותר. רוצים לאשר ורק אח"כ לבדוק עוד הפעם את עוצמת הרעש למרות שהיו כבר חוות דעת בעבר כי מדובר בעוצמת רעש חריגה. לא ייתכן שיתנו לבית החולים היתר ורק אח"כ יבדקו את עוצמת מפגעי הרעש. אנחנו מרגישים מול שוקת שבורה. הצענו שהאמבולנסים ייכנסו במנהרה מרחוב טשרניחובסקי. הצענו גם שהאמבולנסים ייכנסו למיון בכביש חד סטרי וייצאו לכיוון דרום מערב אבל גם לזה התנגדו. אנחנו מצפים מהעירייה שלא תיתן לבית החולים טופס 4 עד שיהיה פתרון הולם לכל התושבים ולא רק לחלקם. אנחנו דורשים לפתור את בעיית האקוסטיקה עד הקומות העליונות לפני תחילת פעילות המיון החדש. ראש העירייה היה אצלי בבית לפני כשנה ואמר שזה לא בסדר אבל בפועל אישרו בוועדה המקומית לתכנון ובניה דברים אחרים שלא מגנים עלינו. התחושה שלי היא שהעירייה מזלזלת בתושבים. בית החולים מבקש להפעיל את המיון ולפתור זאת אחר כך ולזה אנחנו לא מוכנים. אנחנו רוצים שקט ולא לשמוע ולראות את המיון. הבטיחו שיטפלו בזה אבל הטיפול היה לקוי מאוד ועל כך הכעס שלנו".

ממרכז רפואי מאיר נמסר בתגובה: "המחלקה לרפואה דחופה החדשה (מיון) במרכז רפואי מאיר עתידה להיפתח במהלך אביב שנת 2024 כחלק מתהליך התחדשות והרחבת שירותי בריאות עבור כל הבאים בשערי בית החולים. מדובר באחד הפרויקטים החשובים והמשמעותיים ביותר לתושבי אזור השרון. מלר"ד מאיר הינו הרביעי בארץ בהיקף פעילותו ומטפל מדי שנה בכ-170 אלף פניות. אחוז מקרי הטראומה המגיעים למאיר הוא מהגבוהים בישראל ונכון להיום הוא עדיין אינו ממוגן ומשתרע על שטח קטן. המלר"ד החדש והממוגן ישתרע על פני 6,000 מ"ר והוא יכיל מערכות ותשתיות מתקדמות, חדרי טראומה המצוידים במיטב הטכנולוגיה, מתחמי קבלה והמתנה נעימים ונוחים, מיון ראשוני (טריאז'), אגפי מיון שונים ואף אגף דימות משלו. מאמצים רבים מושקעים בבנייתו וברכישת הציוד המתקדם ביותר עבורו, והוא עתיד להיות אחד ממרכזי הרפואה הדחופה המתקדמים והמובילים בישראל. מרכז רפואי מאיר פועל בהתאם להחלטות ועדות התכנון והבינוי ועל פי כל ההנחיות. בהמשך לשיח עם תושבי האזור וכחלק בלתי נפרד מיחסי השכנות הטובים לאורך השנים הוסיף בית החולים לבקשת התושבים קיר אקוסטי לתוכניותיו. תהליך התכנון והבניה ארך שנים רבות ומטרתו לתת מענה מיטבי מותאם לרפואה המתקדמת והאיכותית הקיימת כיום לצד הגידול באוכלוסייה".

מעיריית כפר סבא נמסר: "עיריית כפר סבא התייצבה לצד התושבות והתושבים ונערכו מספר פגישות עם תושבי האזור, יחד עם בכירי העירייה, לרבות ראש העיר רפי סער וסגנו דני הרוש. הוועדה המקומית לתכנון ובנייה רואות לנגד עיניהן את טובת תושבות ותושבי העיר בכל החלטה ובכל תכנית בנייה המקודמת בעיר, וכך גם במקרה זה. בדיון שהתקיים בתאריך 20/4 בוועדת הערר המחוזית, התקבלה בקשת הוועדה המקומית להתנות את היתר הבנייה למבנה לרפואה דחופה (מלר"ד) בהקמת קיר אקוסטי, קירוי של מעבר כלי הרכב למיון המותאם לצורכי הבטיחות של בית החולים – וזאת כחלק מהבטחה לצמצום מטרדי הרעש ככל שיהיו, לרווחת ושמירת איכות חיי תושבי האזור. בנוסף, כפי שהוסכם בוועדת הערר בין כל הצדדים, תערוך הוועדה המקומית בדיקות אקוסטיות לאחר פתיחת המלר"ד, כדי לוודא שהפתרונות האקוסטיים שיושמו בשטח במסגרת ההיתר אכן עונים על הנדרש בנוגע למטרדי רעש. ככל שלא יענו, יהיה בסמכות הוועדה להורות על הוספת מיגונים אקוסטיים שיהיה על הנהלת בית החולים להוסיף. עיריית כפר סבא תמשיך לפעול ולקדם בנייה בעיר, כשטובת ואיכות חיי תושביה עומדים לנגד עיניה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שכן שלכם

    כולם רוצים שרותי רפואה מתקדמים ושרות טוב בבית החולים אבל כשבאים לבנות ולשפר באים בתלונות.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר