מרכז רפואי מאיר צילום רמי זרנגר

"תקופה קריטית". התרמת דם חשובה תתקיים במאיר בשלישי הקרוב

"מדינת ישראל תמיד נמצאת בתקופת החגים במצב של מחסור חמור במנות דם, מסבירה יהודית אייזנשטט, מתאמת התרמות דם במרכז רפואי מאיר

פורסם בתאריך: 30.8.23 11:36

התרמת דם חשובה תתקיים ביום שלישי הקרוב,5.9, בין השעות 10:00-16:00 במרכז רפואי מאיר, על הגשר הסמוך לאולם מיניקות. יהודית אייזנשטט, מתאמת התרמות הדם במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית ואחראית שירותי המנהל של בנק הדם והמכון ההמטולוגי במאיר, האמונה על התרמת הדם שתערך ב- 5.9.23 במרכז הרפואי מאיר, מספרת: "הבחירה במועד זה להתרמת הדם השנתית שלנו היא קריטית. מדינת ישראל תמיד נמצאת בתקופת החגים במצב של מחסור חמור במנות דם – אנשים עסוקים, טסים לחו"ל ושגרת תרומת הדם נפגעת משמעותית בימים אלו. לכן, עם סיום החופש הגדול ורגע לפני תחילת תקופת החגים אנו מזמינים הן את תושבי השרון והן את הצוותים הנפלאים שלנו ליום התרמה משמעותי בשיתוף מגן דוד אדום".

עוד אמרה אייזנשטט: "תרומת דם הינה פעולה קצרה שלוקחת כחצי שעה מזמנו של אדם – חצי שעה שיש בה הענקת חיים שלמים לשלושה אנשים – זה דבר מדהים. מנות הדם נאספות על ידי מתרימי דם במד"א שעברו הכשרות מקצועיות לכך, כל מנות הדם נבדקות בשיטות ממוחשבות ומתקדמות לזיהוי סוג הדם של התורם ושלילת מחלות זיהומיות העלולות לעבור בעירוי דם, ומנות הדם ומרכיבי הדם נשמרים במעבדות שירותי הדם ומסופקים לבית החולים על פי דרישה לחולים המאושפזים. בתרומת הדם נלקחת דם מלא והוא עובר תהליכים מיוחדים בסופם מייצרים מוצרי דם חדשים המוענקים לחולים בהתאם לאבחנה הרפואית ולצורך, דוגמת תרומת טסיות, תרומת פלסמה וכו'. בנוסף לכוחה הגדול של הנתינה ישנו גם יתרון בריאותי חשוב – היא מסייעת בין היתר בחידוש תאי הדם, מפחיתה את הסיכון ללקות במחלות שונות דוגמת מחלות לב וסרטן, היא טובה לכבד שלנו, משפרת את רמת השומנים בדם ועוד. מנת דם נשמרת ל-35 ימים ולכן תמיד נזדקק לתורמים חדשים – וכל תרומה היא עולם ומלואו", היא מדגישה.

יצוין כי תרומת דם מעניקה ביטוח דם משפחתי לשנה. לבירורים ושאלות יש לפנות ליהודית איזנשטט, מתאמת ההתרמה בטל': 09-7471530.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר